![]() |
Minimais er tingen
Kjøpte et glass minimais fra landlord.
Kunne lykkelig konstantere at det var 2,5 g karbo per 100g, i motsetning til den onde kusine MAIS som har hele 14 g per karbo. Ikke vet jeg hvorfor, men det var grådig godt i wok'en. :p |
Sv: Minimais er tingen
sikker på at det ikke er skiveleif på etiketten??
mente jeg hadde lest på en boks i butikken men satte den ifra pga for mye karbissser.. sikker på at du ikke blander linjer med protein?? da er du isåfall ikke den første- hvis det står med liten skrift og ikke mye linjerom så er det lett å ta feil desverre. |
Hei:)
Det stemmer,2,5 gram karb per 100 gram. Dette har jeg visst lenge så koser meg med minimais i wok,supper osv... Syns de er gode kald også. Så disse kan man spise med god samvittighet. Mais og minimais er vidt forskjellige ting. |
Sitat:
Sitat:
Så forresten på en boks av et annet merke på butikken her en dag, den innholdt ca 8 kh pr 100 g. |
Sitat:
|
Sitat:
(Som en liten digresjon så har en koksmasse som inneholder fra 10-20 kh pr 100 gram, alt etter hvilken leverandør en kjøper fra. Kan liksom ikke forstå at kokosmasse fra eldorado skal ha halve innholdet av karbohydrater i forhold til samme produkt fra en annen leverandør.) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53. |