![]() |
[17.mai] Rømmegrøt m/byggmel
Noe av kunsten med rømmegrøt er å koke ut smøret, få ut mest mulig, for så å kunne servere det ved siden av. Jeg er ikke alltid så nøye på om smøret er i grøten eller oppå.
Rømmegrøt alene kan vel knapt kalles et ballansert måltid, men som 'forrett' eller tilbehør til spekemat med 'mye attåt', må det vel være lov et par ganger i løpet av sommeren. Rømmegrøt (4) · 0,5 l seterrømme Kok opp la småkoke på svak varme i 10 minutter. Rør forsiktig inn · 1 dl byggmel til smøret kommer frem. Øs av fettet. Rør inn · 1 dl byggmel til. Spe litt etter litt med · 5-6 dl kokende melk til passe tykk. La småkoke i 10 minutter. Rør av og til. Server med smør (fettet du øste av), fruktose og kanel. |
Ser godt ut. Skal jeg jammen lage en dag. Men mener du bare en halv desiliter rømme? Synes jeg husker rømmeboks på rømmeboks jeg...?
|
Takk, feil rettet
Takk for feilmeldingen. Jeg har innebygget kommafeil. Jeg mente ikke sukker heller. Her rettet feilen i oppskriften.
|
Sv: Rømmegrøt m/byggmel
oh i morra blir det grøt ja men spekeskinke mmmmmm :D
|
Sv: Rømmegrøt m/byggmel
er det noe man kan bytte ut byggmelet med ?? fiberhusk :p..... atkins bake mix ??
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48. |