![]() |
Lavkarbo og medisiner
Jeg lurer på om noen her inne kan si noe om hvordan lavkarbo og ketolysediett virker inn når man går på endel hjertemedisin?
|
Sv: Lavkarbo og medisiner
I utgangspunket ble ketogene dietter "funnet opp" for å hjelpe nettopp hjertepasienter. Jeg kan ikke skjønne hva som er så farlig med å lavære å spise sukker, ris, poteter og pasta da, - men akkurat når det gjelder å være i ketose vet jeg ikke hvordan dete kan virke inn på visse medisiner. Jeg kjenner flere som har gått på ketogene dietter - og på hjertemedisin samtidig - men da i samråd med lege.
Om en går på hjertemedisiner skal en uansett aldri legge kostholdet drastisk om uten å ha snakket med lege. Send evt. en PM til Dr. Torkil P. Andersen her inne (brukernavn "Torkil"). Han er mannen bak "Slank med Ketolysekuren" og kan gi råd. |
Sitat:
|
Torkil har sagt et annet sted her at stabil hjeresykdom ikke er noen hindring for å bruke ketolysekuren. Men at opplegge bør avklare med fastlegen. De første par ukene mister kroppen en del salt, og det kan være farlig om du går på vanndrivende medisiner. For å erstatte salttapet bør en drikke saltholdig mineralvann og bruke Seltin salt i maten. Det bør følges opp med blodprøver. Selv tok jeg også kalium tilskudd. Men tar du ketolysepillene får du alt du trenger i dem.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43. |