![]() |
hva spiser dere?
kan dere ikke sette opp en typisk dagsmeny for dere? hadde vært kjekt å snappet opp noen tips fra andre. skriv hva dere spiser til FROKOST, LUNSJ, MIDDAG og evt KVELDS. pluss mellommåltider hvis dere har det, og snacks.
|
Hva vil du vite
Sitat:
Kunne jo satt opp noen eksempler,men du må selv finne ut av hvor mye karbo du tåler for fortsatt å gå ned i vekt. Uansett råd til alle: Les den nye slankerevolusjonen,den er viktig for å forstå hvorfor vi spiser som vi gjør:) Klem Skorpia |
hei Skorpia:)
ja jeg har den boken og Atkins for livet og, men jeg kunne bare tenke meg å se forskjellige dagsmenyer fra dere. helstr intro-fasen, for det er den jeg er på nå:) |
Javel
Sitat:
Neida bare tuller:D Jeg blir akkurat nå jaget fra dataen, dattern min forlanger innpass, skal se hva jeg kan gjøre, men tviler på om du får deg noen overraskelser:) |
Noe å spise:
|
Introfrokosten(inkludert lunsj)
Er som hos mange andre spiser egg i alle fasonger til jeg går lei. Omeletter med skinke og eller bacon og evt.ost,smøreost. Eggerøre,med spekeskinke og salat Salat med kylling,tomat paprika,agurk,ost Når jeg går lei Blir frokost og lunsj på jobben den berømmelige klipappen GG-Helseklibrød eller Fiberrik,ofte med smøreoster. Eller f.eks reker blanda med rekesalat. Eller noe annet pålegg som ikke inneholder for mye karbo. Da jeg begynnte på Atkins spiste jeg tunfisk rett av boksen, men overdrev nok litt og har ikke spist tunfisk siden februar i fjor) Mellommåltidene God gammeldags baconsvor ostebiter av og til ostebiter sammen med kjøttpålegg Middagen Koteletter,biff, karbonadedeig, kylling eller hva jeg måtte finne av rent kjøtt Stort sett torsk når det gjelder fisk. Ørret er et helvete å rense,dessuten har jeg vegring. Et fiskebein i munnen får meg nesten til å kaste opp. Tilbehør til dette er ofte broccoli og eller blomkål.Evt.Rosenkål kålrot) Spiser ikke gulerøtter og belgfrukter under intro. Eller stekt sopp,løk og paprika surra i rømme. Kveldsmat Bare hvis jeg er sulten. Ellers kan det være som mellommåltid. Eller jeg steker meg karbonade lagt på kinakål med smelta ost. evt. litt dressing. Eller kosematen. taco uten skjell og mais. Spiste taco på soyapannekaker og det var sånn passe ok. Jobber skift og da blir det litt vanskelig. Jeg kan like gjerne spise middag til frokost når jeg er ekstra matlei, for det er viktig å få i seg noe:) |
wow takk dere. :D
|
Kan jeg spise fiberrik under introen? evt hvor mange pr dag?? er så kjipt å bare spise pålegg uten noe å legge det på. bruker agurk som "ritz" nå.
|
Du kan prøve deg med rugsprø, (tynnt rugknekkebrød) , men det er ca. 5 gram karbo pr rugsprø. Eks. et rugsprø med masse meierismør kalkunfilet og hvitost + proteinshake( aspartam?)med olje er en fin frokost.
|
JA det er apartam i pritein shaken min men hva er egentlig resultatet av å få i seg dette når man er i ketose? Hvis jeg ikke kan drikke proteinshaken sliter jeg sterkt med å få i meg nok proteiner. I need my shake.
|
Sitat:
|
GG-Helseklibrød
Sitat:
Den får du kjøpt på helsekost. Og mener å ha regna ut at det er 2.3 eller 2.7 gram netkarb i fiberrik. Det er litt mer i den med solsikke |
Sitat:
Husk at solsoikkefrø inneholder mer karbo enn kli. En må regne netcarb dvs. trekke fra kostfiber. |
Sitat:
Du finner det også i de fleste velassorterte dagligvareforretninger... ;) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33. |