![]() |
Langpanneomelett.
I disse streiketider er det jammen ikke mye å få tak på i butikken, spesielt når det ikke finnes ost og kjøttpålegg i butikken så hva gjør man?
Jo jeg måtte lage pålegg til oss alle og å stå og steike flere omeletter i panna ,og som også har en tendens til å ramle fra hverandre er for å si det mildt Drit kjedelig:) Så her er dagens omelett I boks bogskinke skjært opp i biter ca 200 gram ferske sjampignong ca 100 gram vårløk salt og pepper etter smak 6 store egg 2-3 ss fløte Surr skinke og sjampinjonger i litt smør Pisk sammen alt det andre Hell alt opp i en stor langpanne på bakepapir, og fordel det godt. Stekes midt i ovnen på 225 grader i ca 10 minutter Fordelen med dette er at det kan kuttes opp i like skiver, og du får en javnere steking på det. Som så mange sier,man tager hva man haver,og det er bare å variere,men du å deilig det er å slippe å stå over steikepanna med omeletter:) |
Så lurt!
Ypperlig til søndagsfrokosten med andre ord! Godt det snart er helg så jeg kan teste - og nå er jo streiken over også...... Blir nok med ost i tillegg da! |
Smart å lage omelett i langpanne...Det har jeg ikke tenkt på en gang. Kjekt når en er mange, enten til frokost, lunsj eller kvelds..
Takk for tipset :D |
Kjempeflott idè Skorpia ! :D Da er lørdagfrokosten med alle gjestene sikret !:)
|
Så fint dere likte ideen,og jeg skrev denne 10 minutter før jeg visste at streiken var over;) Egentlig så trodde jeg at alle tenkte,æsj enda en omelett.:)
|
for en suuuper ide da.....så mye enklere enn å lage et par omeletter feks.....flotters
|
går det an å fryse omelett? HM.. det hadde jo vært ganske praktisk!
|
Sv: Langpanneomelett.
Dytter opp enda en gammel tråd jeg.
Jeg lurer også nemlig på om omelett er like godt etter en tur i frysa. Ingen som har prøvd? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12. |