![]() |
Bukplastikk?
er det noen av dere som har tatt buk plastikk? jeg har bestilt time for konsultasjon og vist noen kan fortelle meg litt mer så sier jeg tusen takk :o
|
Sv: bukplastikk?
Melania har nettopp vært igjennom det.
|
Hva er kriteriene for å få ta bukplastikk?..
|
hmm de sa til meg på tlf at du ikke må være særlig overvektig iallefall..jeg har en flott henge "pung med hud nå etter 30 kg lost..får aldri fjernet dette vist jeg ikke går kirurgisk..huff gruer meg men kan skrive inn mer etter konsultasjonen på onsdag...
|
Jeg har jo ikke tatt av så mye...men 12 kilo til nå...og kan tenke meg en 6-8 kilo til....Det blir jo litt...
Og tror magen min er "ødelagt"...Altså, at det ikke går an å stramme den opp... |
Bare vent ;) Snart kommer Nille og skriver om pilates ;)
Litt slapp hud lar seg iallefall stramme opp med pilates. Noe som minner meg på at jeg burde prøve pilates :rolleyes: |
Sv: Bukplastikk?
Finnes masse info om bukplastik på denne siden.
Ellers bør du uansett ta kontakt med fastlegen din for å høre om du kan få henvisning. Om du ikke får det, ta kontakt med en privat klinikk for å høre om du kvalifiserer til dekning av trygdekassen. Du må betale kr. 500 for den konsultasjonen, men de vet iallefall hva som er kriteriene og kan vurdere deg. Lykke til ! |
Jeg har tatt bukplastikk, og det er ingenting å grue seg for. Veldig lite smerter, og resultatet ble bra. Helse Øst dekket operasjonen siden jeg hadde gått ned over 40 kg. Resultatet blir best hvis en er ganske nærme normalvekt.
|
Stod vel ikke så mye på den siden, om hva kriteriene er?Eller så jeg bare feil...?Eller ikke godt nok..
vil uansett gå ned det jeg skal før jeg vurderer dette seriøst.. |
hei på deg:0)
legene er ganske forkjellige når det gjelder krav til å få bukplastikk.men jeg er lovt å få buk/hofteplastikk når jeg er nede på 78 kg.jeg er 168 høy og grovbygd. tvi-tvi :0)) |
Hvordan ser magen din ut da?..
Jeg kjenner flere som har gjort dette, men de har betalt av egen lomme... Vil det si, at om jeg har penger, får jeg dette gjort...uansett? |
Sitat:
|
Hmm....
En jeg vet om, fjernet 4 kilo(!!!) fra magen ved bukplastikk..Men måtte betale alt selv..Trodde dette ville kvalifisere til å få det dekket?... |
Sitat:
Sitat:
|
ja jeg kommer nok ikke til å få det dekket noe sted..snakket en god stund med dem på tlf i går,sa hvor mye jeg veier og hvor høy jeg er..at jeg har en datter på 1 år og hvorfor jeg ble overvektig osv..hun sa at jeg var en god kanditat i forhold til høyde og vekt..da de ikke tok i mot meget overvektige til denne operasjonen..jeg skal jo ned på 65 og har 5 kg igjen..er ganske sikker på at 3-4 kg forsvinner med magen,har mye overflødig hud..kommer ikke til å ta operasjonen før tidligst i januar så kan jo godt hende jeg er på 65 til da men huden må vekk uansett :)
|
i dag har jeg jo vært til konsultasjon..en hyggelig kirurg som kunne fortelle og informere skikkelig :) ang å få det dekket sa han det var en pitteliten sjans for men jeg orker ikke gå gjennom hele den prosessen,kommer nok til å operere i slutten av januar..det er 2 operasjoner og prisen blir 30-33000 fikk også vite at jeg har en muskel skade i magen/nedre buk som de skal fikse samtidig..må bare skaffe pengene nå da hehe..
|
Sitat:
|
jeg tror jeg har kommet til å søke om å få det dekket likevel.. det er mye penger da..
Jeg vet om flere som har fått det dekket her i trøndelag.. og noen jeg vet om har fått bukplastikk etter keisersnitt.. |
Sitat:
Om det er en ørliten sjans... Da hadde jeg tålt litt pes:) Tenk da Stinasol, om du kanskje slippet å ut med 30 tusen selv?... *Good luck*;) |
Jeg synes også du bør prøve å få det dekket. Mye penger med 30 tusen. Og med en muskelskade i magen, burde det vel gå lettere, eller??
|
kansje jeg kan ta en tur til fast legen og høre iallefall..
|
Kan jo ikke skade uansett;)
|
nå har jeg bestilt time til onsdag.. :)
|
Sitat:
Krysser fingrene! |
Me too!