![]() |
Januar-starterne
hei alle:) jeg har et mål om 10 kg ned til 28 mars da min mor skal feire 50-årsdag den helga og da skal jeg synge og da vil jeg føle meg fresh.
noen som blir med? jeg skal veie meg i morgen, men tenker å ha veiedag hver mandag:) |
Sv: januar-starterne:)
Jeg er med.:) Har planer om litt mer atkinsopplegg, men.. Går nesten for det samma.:)
Målet mitt er ned ca 18 kg til sommeren. |
Sv: januar-starterne:)
supert:) jeg skal veie meg i morgen, for skal starte igjen da, men skal og veie meg mandag så da kan vi ha felles veiedag hver mandag:)
|
Sv: Januar-starterne
Hei! Jeg blir gjerne med. Jeg vil også starte med de 10 første kiloene, og ser fordelen av å være fler som støtter hverandre. Har tatt frem målebåndet og badevekten og føler meg klar til å snu om kostholdet…igjen...
|
så fint skautrollet at du vil være med:) veide meg i dag og vekta viste 75,5 for 3 uker siden veide jeg 74,6 så det går greit, men i morgen er den offisielle veiedagen min, skal veie meg hver mandag:)
|
Hei! Kan jeg også være med? Startet torsdag på 80kg, og håper på 18kg ned... Gjerne veiedag på mandager. Aldri prøvd lavkarbokost før, så har lest og lest, håper jeg klarer det!
|
Jeg kommer ikke til å ha noe fast veiedag. Men veide 91 i dag. Veide 93 på det "verste" etter jul, men har ikke hatt noe godt kosthold i mellomtiden heller, så.. Fornøyd med 91.
Håper på å bli kvitt et par vannkilo nå da, så kan vi begynne å snakke reell vektnedgang etter at denne uka er over. Spiste en skikkelig kraftfrokost i dag, så jeg unngår å bli fristet av saker og ting. Siklet litt på de nesten ferske grovskivene som lå på benken, men. Nå er jeg mett.:o |
Nytt år nye muligheter. i 2013 gikk jeg ned fra 86 til 78kilo og nå håper jeg og ta av de siste 10 innen sommeren! Lykke til alle sammen.
|
Jeg er med! Skal også ned rundt 10 kg. 89 kg i dag. Har tyvstartet litt, har hatt 3 dager med lavkarbo til nå.
Kommer nok til å gå alt for hard ut, med alt for lite karbohyrdrater, men, men :) |
vært ute og gått 3 km i dag, det er ikke så mye kanskje, men det er en start ihvertfall:)
|
Jeg er med! Har først og fremst begynt på lavkarbo for å legge om kostholdet, men om det går av et par kilo også, protesterer jeg ikke på det. Har som mål å gå tilsammen 30 km kommende uke.
|
velkommen til dere andre:) selvfølgelig kan du være med jojo julie, veiedag i morgen:)
|
Hei. :) Jeg vil gjerne være med òg! :)
Har satt meg et delmål på -10kg i første omgang. Har aldri prøvd Ketolysekuren/lavkarbo før, så dette kan bli veldig spennende! :cool: |
Jeg er også med! Har allerede holdt på siden 2. Januar og gått ned 2,3 kg :D
|
oj pisces, hva har du gjort? hehe
|
Har lyst å prøve å henge med jeg og. Har vært av og på lavkarbo i ca 4 år nå.. Resultat; minus 18 kilo. Så det funker på meg, minuset er at det er så himla lett å legge på seg igjen, om man ikke holder seg til dette kostholdet, og det er ikke alltid like lett i høytider som feks julen. Så da er jeg klar for nye utfordringer med dere :)
|
Sitat:
Har bare fulgt kuren, men ikke helt slavisk heller faktisk. Fortsetter nok ikke i dette tempoet :P |
Hva spiser dere ila en dag? :D
Jeg sliter litt med lunsj på jobb og skole…. Dårlig fantasi kanskje.. |
Slenger meg med jeg også. Jeg kommer direkte fra Librakurs og fortsetter over i ketolyse.
Gikk ned 10 kr på Libra, men så begynte det å stagnere, og ketolyse vet jeg virker. Vekt 2 januar var 83,2 kg, og idag var den nede på 81,7, så det går nå veien. Vil ned til under 70 kg en plass. |
Jeg blir med, setter meg som mål 5 kg, og med hovedfokus på sunt kosthold og å få inn gode matvaner. Jeg er for slapp med matlagning for tiden, så da blir det for dårlig kosthold her i huset.
I tillegg er mine personlige utfordringer å kutte røyken helt og kutte alkohol til nærmest null. |
Første veiedag: 88,7. Blæh!
Har fulgt reglene for Atkins induksjon i en uke nå, 4 egg til frokost, middag har stort sett vært rent kjøtt med litt salat til og 2-3 egg med kakao/splenda til kvelds. Jeg har vært igjennom 'hodepinefasen' og har nådd 'obstruksjonsfasen', hehe. Derfor prøvde jeg meg på rundstykker til frokost, hele linfrø,fiberhusk, malte mandler og egg. Var helt greit med smakfullt pålegg. Vel, da er jeg i gang! |
Hei alle sammen :) Eg hiver meg på her!
Eg begynte på lavkarbo i april 2013, og gikk ned nesten 10 kg fram til oktober. Trente masse og spiste riktig :) Så ramla eg rett av lasset i november...og har ikkje klart å hente meg inn igjen. Har ikkje veid meg etter det, men i dag starter eg på igjen :) Kommer til å veie meg på fredag! Har nok gått opp 3 kg eller meir... Men i dag er det ein ny start igjen ;) Målet er ned 8-10 kg til mai/juni/juli :) I dag er første fotballtrening for sesongen, og i morgen skal eg trene styrke etter gammelt! Og eg gleder meg (litt i allefall) ;) Lykke til folkens! :) |
Vil anbefale somebody.no
|
Sitat:
Henger meg forresten gjerne med her jeg og :) startet i november, men kommer nok til å følge denne tråden og :) |
Sitat:
Har hatt så vondt i hodet siden i går. Kjennes uten tvil ut som sukkeravvennings/ketosehodepine. Fysj. |
Jeg vil gjerne være med. Jeg gikk ned 8 kg fra april til november og i november gikk jeg opp 2 kg og så 4 kg i desember... Jeg har spist uante mengder med snop i desember...
Jeg vet at om jeg bare kommer i gang vil dette gå bra for jeg trives med et kosthold uten så mye karbohydrater. Jeg klarer ikke stor fettmengde, men øker litt i forhold til normalt. Om det blir for mye fett er jeg konstant kvalm og det er ikke noe jeg klarer å holde p med i alt for lang tid. Jeg trener hver dag. Noen dager bare 15 min styrke men som oftest har jeg aktiviteter på 30 - 90 min. |
jeg spiser som regel 2 egg til frokost og 2 egg til lunsj og løvbiff med bernaise og grønnsaker til middag.
i går viste vekta 75,5, i dag viste den 74,8 så går nedover:) |
Veiedag!
Så moro at så mange er med! Gratulerer med nedgang Engeljenta30!
Her går det ganske bra. Slitt med skikkelig hodepine i helga, men bedre i dag. 2/1: 80kg 6/1: 78,7kg. Ned 1,3kg Veldig lurt med litt mattips. I dag har min dag bestått av: frokost 2store osteskiver og skinke. Lunsj: rester fra i går.. Svinefilet med soppstuing og gratinerte blomkål/brokkoli. Middag: 2 hjemmelagde karbonader med fløtesaus, kokt blomkål og tyttebærrømme. Stapp mett! Jeg følger vel egentlig mest LCHF, men trives her 😊 |
du jojo julie, spiser du så lite hver dag? tusen takk forresten:)
|
Jeg er også med! Har allerede gått ned en god del kilo på et år (22 kg) pga kjærlighetssorg (fikk han tilbake da) og adhd medisiner. hehe. Nå har meg og typen en godteavtale. Ingen brus, snop, kaker, ol. utenom når det er store dager/feiringer. Ikke så mange av de altså :P hehe Det å lage godteri og desserter uten sukker, er lov. Ellers hadde jeg dødd :P
Nå har jeg ikke tenkt å ha noe meget strenge greier, men i hovedsak holde meg unna pasta, hvetemel og sukker. Resten får være litt hipp som haps. Kommer ikke til å kutte ut potet og andre grønnsaker, siden jeg ikke reagerer noe særlig på det :) |
Idag fikk jeg for første gang følelsen jeg har savnet på lavkarbo (Har spist lavkarbo i rykk og napp over en periode på flere år)
og det er at man føler seg så sunn og "lett" :D Selvom jeg er ca 94kg tung (Startet på 96,6) så er det litt godt å kjenne på den følelsen :) |
skal egentlig være med ei jeg kjenner på trening i morgen, har utsatt det og utsatt det pga føler meg svær og hu er slank og pen, huff
|
Okey...første veie-dag: 75 kg. Var 77 kg lørdag, å her renner det av i form av vann tenker jeg :D
|
Kan jeg være med her? Jeg begynte egentlig hos oktoberstarterene men ehhh...det gikk ikke så bra i nov og des. :-/
Nå har jeg aldri veid så mye som jeg gjør i dag, har aldri hatt så mange "vondter" som i dag. Jeg ønsker å være en aktiv mor som har mye overskudd - ikke hun som overlever på kaffe og sovner til 21 nyhetene. :-/ Kjøpte meg ny vekt rett før nyttår, men begynte først i dag med aktiv veiing og ketolyse. Surret litt paprika, hvitløk og chili i panne og heiv oppi en blanding av fløte og creme fraiche og doen biter norzola. Oppi ildfast form med kyllingfilet og volia! Nom. :D |
Sitat:
Men ja, spiser bare 3 ganger daglig, men hender det blir litt småspising på kvelden, som skinke, ost, avocado, nøtter o.l. |
Hei:)
Kan jeg bli med dere? Jeg har tidligere gått ned fra 103 kg til 91 kg med ketolyse og har ligget på 91 kg i litt over et år. Nå ønsker jeg å gå ned til 80 kg frem til sommeren og kan helt sikker trenge litt motivasjon på veien:p |
:heia:
Heia alle sammen! Jeg vil gjerne være med som januarstarter! Starter med "ketolyse/atkins-induksjon" nå, og satser på å gå fra lett overvekt til lav normalvekt det neste halve året. Lykke til alle startere! |
Jeg startet på Fredag 3.Januar, vekten stod da på 106.4. Veide meg idag og da stod den på 104.0. :D
Jeg spiser som regel egg og bacon til frokost/lunsj, eller eggerøre og spekeskinke. Spiser vanlig middag, men da uten poteter/pasta. Lager meg av og til salat til kvelds. Venter fortsatt på å få boken i posten sånn at jeg får litt mer innsikt på hva jeg kan spise og ikke. :) Masse lykke til alle, dette ska vi klare!! ;) |
Hei dere.
Tar dere tablettene som følger med på ketolysekuren? Jeg fikk mine i posten idag, så skal begynne imorgen :) |
Har inntrykk av at så mange følger en bestemt kur til punkt og prikke, mens jeg tar det litt på innfallsmetoden, så lege jeg holder meg unna potet, ris, pasta, frukt, sukker og hvetemel.
Lurer litt på fordeler og ulemper med kur versus egenkomponert. Erfaringer? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05. |