![]() |
Desemberskravletråden 30+
Ny tråd! Hurra! Hva skjer'a? Jeg er blitt samboer! :D
|
Sv: Desemberskravletråden 30+
Jeg blir fru i morgen:D
|
Sitat:
|
Gratulerer så masse til dere begge to:D
Ingenting er bedre enn å være to..... |
Gratulerer :)
|
Gratulerer, Nnem :-D
|
lager langstekt ribbe, aller første gang jeg lager ribbe. hjemme så koker de ribba dagen før den stekes, og jeg har egentlig aldri vært glad i ribbe. liker ikke dissefett.
men bestemte meg for å prøve nannahs oppskrift. eneste er at ribba mi er veldig liten så den ser ferdig ut lenge før tia. er på siste runde i ovna for å få sprø svor, får håpe jeg får det til :p |
Sitat:
Gubben og jeg var sammen i fem år før vi flyttet sammen. Men vi er litt treige:p Møttes i 1994, ble sammen i 97, forlovet oss i 98, flyttet sammen i 2002 og giftet oss i 2008:) |
hva meines med 30+ ????
ellers gratulerer te samboer og fru ;) kokt ribbe---d var noe nytt for meg.... |
ja, de koker den lillejuleaften, også steker de den på juleaften. må si min ble bedre :D
|
Sitat:
|
får :liste: meg ut da....... :klem:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
ja, mølje og risgrøt sånn på formiddagen/tidlig ettermiddag her hos oss. noe som egentlig er litt rart da mormor er fra rogaland, og det er opprinnelig familien til morfar og...
|
Sitat:
|
nja, liker ikke jeg. men så liker jeg veldig lite av sånne suppeting lagd på kraft... kan ikke komme på noe jeg har likt av det jer har smakt :p stefaren min er romsdøling, han hadde aldri spist mølje før han flytta hit :p
ellers blir det ingen norsk jul på meg i år som ifjor. typen min fikk ikke julefri så da drar jeg nedover. så det blir kalkun som julemiddag. |
mølje høres ikke best ut.....men har ikke smakt det selv da...så vet jo ikke:rolleyes:
|
Sitat:
Men jeg blei kjempeoverraska, for det vqr jo godt:) Smaker nesten litt som carbonara:p |
hmm - er ikke mølje sånn med fisk og lever og det der da? :confused:
trodde det var sånn mamma brukte å spise før...eller er det kanskje flere "typer" mølje? |
Sitat:
|
mølje er no kraft greier lagd av ribbe. serveres med flatbrød :p
|
Mølje høres interessant ut! Gratulerer fru og samboer! Hva er målene for desember da folkens? Jeg var på familiejulebord i helgen, og pinnekjøttet smakte fantastisk, som alltid! Er egentlig litt motstander av pinnekjøtt mer enn 1 gang før julaften, men nå skal vi på julebord neste helg også, så overskrider bare med 1 gang.
Mitt mål er å gå ned alt i alt 10-12 kg. Jeg har så langt gått ned over 9 kg. Så får vi se hvordan det går. Jeg er stappa forkjøla nå, og pottetett, men håper å komme i gang igjen med treningen så fort som mulig :) |
Takk, takk. Har en liten håp å klare å runde - 20 kg før året er omme, men stresser ikke med det. Er veldig fornøyd med å ha gått ned 15 kg. :D
|
Mølja jeg fikk var kokt på ribbefett med flatbrød oppi. Og servert med akevitt.
Så flott, Anarko! Nå er du på god vei:-) |
Heheh, jo, takk. Det gikk litt fort ja, men vi fant ut at det var smartere å gjøre det slik, siden jeg ikke har sovet hjemme siden tidlig i september en gang. Å kaste bort nesten 4000 i mnd på en hybel hvor jeg aldri er, det er bare teit. Så da ble det slik :) Mine mål er å finne tilbake til motivasjonen. Kroppen min er så TEIT!!:mad: Jeg var jo skikkelig syk for et år siden, og spiste nesten ingenting. Jeg raste ned 15-20 kilo, og i sommer begynte de å komme på igjen uansett hva jeg gjorde (nettopp fordi jeg spiste igjen), og de har bare fortsatt. Nå er jeg begynt å trene igjen (men er nesten oppe der jeg begynte), jeg ligger høyere på karbene enn skaldeman sin filosofi tilsier, jeg er definitivt ikke i ketose fordi jeg ikke makter å gå så langt ned (det minner meg bare om det jeg spiste da jeg ble syk og gir meg brekninger) og jeg sliter med at jeg er deprimert (jada, sånn fin diagnose og alt.). Nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre, jeg. Jeg skal være med sambo til foreldra i jula, og de lever alt annet enn lavkarbo, viljestyrken min er på minussida. og.. atte.. HJELP!?!?!?:eek::confused::mad::(
|
Sitat:
|
SKJEKKLISTE:
I dag har jeg fått skrevet alle julekorta.....tror e.....håper ikke jeg har glemt noen:rolleyes: så nå er det bare å sende de avgårde i morra...så MÅ huske!!!! Har shoppet en del julegaver men har ikke heilt oversikten så må ta en gjennomgang en av dagene.... har bakt en omgang med pepperkaker men de er snart spist opp, så må vel få te en omgang te snart. Også må e plotte inn å lage litt julemat som nellikflesk,gravalaks,sursild,rekesalt....mmmm glemt noe nå.....jo julekakene som sarah bernard,karameller,brente mandler,mozartkuler..... lurer på åssen e ska få presset inn alt i en travel hverdag... har dere alt på stell??? |
Sitat:
Har bestillt julekort, det er alt så langt.... |
Sitat:
|
hakke satt opp staken engang... og er ikke hjemme i jula så jeg gidder ikke skifte til julegardiner på kjøkkenet heller. bor i 3. etasje så det er det ingen som ser :p
|
Her er det heller ikke så mye som en stake, ikke en juleblomst engang.
Men skal ha folk her på julaften, så får vel finne fram juleduken for anledningen. Vi drar to uker til Tenerife 27 desember, så gidder ikke lage så veldig jul her;) |
Jeg er i julestemning og har pynta :) Vi skal bort i julen da, og bare kos å lage litt stemning nå :) men tok pyntingen 1.desember, og ikke 1.søndag i advent.
|
Æsj, veiedag i dag. Har gått ned 400 gram første uka.. Hadde forventet hvertfall en kilo da, men..:( 400 gram.....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
mi holder på å byggehus så bor bare i mammas hus midlertidig, så e gidder heller ikke pynte så mye te jul. siden all pynten vår er på lageret, men ellers så liker e å pynte te jul :)
|
Heei.. Kan jeg bli med dere? Har rundt 30-35 kg jeg skal ned. Var 10 kg mindre for et år siden, men pga. graviditet i år kom kg snikende på! Så nå er det om å gjøre å få vekk de siste gravidkiloene, samt alle de andre!
Har hatt x antall oppstarter, og hver gang har jeg like stort pågangsmot.. Så dabber det liksom litt av. Kanskje fordi jeg ikke har noen medsammensvorne? aner ikke... :) |
Sitat:
|
Høres bra ut :) Venter på tilbakemelding fra et treningsstudio her nede jeg da. Så jeg får meldt meg inn og får nøkkelkort dit. Er selvbetjening der, så man kommer og går som man vil innenfor visse klokkeslett. Praktisk! Og da får også sambo tid med sønnen sin mens jeg trener! Vinn vinn!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19. |