![]() |
Lavkarbobrødmix
Kjøpte en pakke med lavkarbo brødmix på helsekost, brødet så fint og høyt ut ,men smaken derimot var skuffende ,el konsistensen ,de gnisset imunnen når jeg tygde de:eek:er det mulig og få tak i en annen sort så smaker bedre?ho på helsekost sa det var en ny sort.....
|
Sv: Lavkarbobrødmix
møllerens har kommet med en lavkarboblanding. Har ikke prøvd den, men har den liggende:)
|
Hvor kjøpte du møllerens lavkarbobrødmix?
Noen som vet hvor vi får tak i det i Stavanger/Sandnes området? |
rema1000 skal ha de lavkarbobrødene til Møllerens. Det på helsekosten smakte ikke godt nei. Møllerens smaker MYE bedre :)
|
Hva heter den brødmiksen dere refererer til fra helsekosten?
|
Jeg tenker på det fra funksjonellmat, som heter lavkarbobrød . Ligger i en liten eske som er brun og hvit
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Den koster 49 ,- den fra funksjonellmat og den var ikke god, ikke blei den skikkelig stekt heller selv om jeg hadde den i nesten 10 min ekstra tid . Smakte ikke godt heller.
|
Sitat:
|
Den miksen som er i pose fra lavkarbohuset syntes jeg var ok. Hadde oppi litt mer frø og så har jeg det i brødristeren så blir det helt ok. Den andre fra helsekosten, den i eske (brun og hvit eske) var ti kr dyrere og hadde mer kh oppi så jeg droppet den. Spent på mølleren sin, skal se etter den senere i dag tror jeg.
|
Sitat:
|
Jeg brukte linfrø og sesamfrø så den smaken kom godt frem når brødet hadde vært i brødristeren og kamuflerte "gummismaken" en del.. Si fra hvordan den andre smaker!
|
Sitat:
|
Jeg elsker det tyske adam brødet fra helsekosten. Blander inn litt sesam og linfrø. Det som jeg anbefaler er å riste brødet i brødristern. Da blir all gummikonsistens borte.
Kunne tenkt meg å prøve møllerens, men da blir det 4-5 kh pr skive i stede for 0,7 som adam brødet har. Kan spise meg skikkelig mett på 3 skiver og da bare brukt 2 kh i stede for 12 på møllerens. Det er waaay for mye på ketogent desverre :( |
Ja. Skal man være i ketose så er det for mye kan jeg tenke meg. For meg som ikke trenger å holde meg på en langt nede nivå er det greit for.
|
Fedon har jo ferdig brød på rema. Det har 5 kh pr skive. Det er veldig godt og er tilnærma helt likt vanlg brød
|
Ja så det ,syns det er likegreit å bake jeg. Men fedon brød inneholder kanskje gjær ?
|
Sitat:
|
Spør en av butikkene. SPør evnt rema1000 om de kan ta det inn ? Her i byen har de det på 2 rema1000 butikker hvertfall.
|
Sitat:
http://www.mollerens.no/Forsidesaker...odet-i-butikk/ Dem sliter med å levere etterspørselen |
Sitat:
|
:)Jeg kjøpte min pakke på ICA i støperigården i Stavanger.... Prøv en ICA butikk
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kjøpte meg et fedon brød i helgen og ,men har ikke smakt enda.delte det opp og frøs ned :) |
Rimi har møllerns og det er kjempe godt 12,9 KH elle rnoe slikt pr 100g
|
Sitat:
|
Jeg tror også at noen spar butikker har tatt inn noe ..vet en her har både fiberhusk og litt annet forskjellig
|
Møllerens brødmix var ikke god synes jeg:(
Smaken var vel ok, men konsistensen var som å tygge fuglefrø *grøss* |
ja spørs vel om man iker litt hele frø osv ....
|
Sitat:
|
Der sparte jeg de pengende... :P Takk dere!
|
Sitat:
|
Men det er lite en bruker om gangen heldigvis!
|
Hei jenter.
Møllers lavkarbobrød (posemix) innholder 13gr karbo pr 100gr.... så blir mye for mange... spørs mange karbo du/dere spiser om dagen.. Har dere prøvd brøda fra Nors Senter for Riktig Ernæring? De har 6 forskjellige brød å velge mellom.. De ligger fra 1,5 gr krabo pr 100gr til 3,1 gr pr 100gr ! (100gr tilsvarer 2 skiver) GODE brød!!! |
Hei, er helt enig. Den miksen fra funksjonell mat har ikke mye med brød å gjøre. Møllerens smaker veldig mye bedre. Her i Østfold får man den mange steder. 4 kh er jo litt mye, men veldig bra som niste når man er steder hvor det ikke passer seg med ostebiter osv. Hadde det med på fjelltur og må innrømme at jeg ikke hadde klart meg uten.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05. |