![]() |
Lei av å være feit?
|
Sv: Lei av å være feit?
Tror jeg holder meg til lk jeg..
|
Er du lei av å være Kari Jaquesson? :rolleyes:
|
Fader heller, hvorfor kan ikke lavkarbo-fagfolka sette i gang et slikt opplegg på TV?? Kenn Hallstensen feks, sammen med Hexeberg, trening OG kosthold på samme tid :) DET hadde jeg kommet til å sett på - hver eneste episode! :D
Kari er jo god på trening, men hva kan hun om kosthold, og at forskjellige kropper har forskjellig behov?? |
Sitat:
|
Sitat:
Ja, mitt også! :stortsmil |
Sitat:
Men jeg har ikke sett noe av det nyere arbeidet hennes da:) |
Sitat:
|
Kari Jaquesson kjører på videre for å skape flere fordommer overfor overvektige. Herregud. "Lei av å være feit". Akkurat som folk velger selv å bli feite. Faan, hu er frekk, altså! :(
Vil heller se lavkarboprogram på TV enn Kari Jaquesson som tror alle feite er dumme og late. |
Sitat:
|
Ser det er Dinamo som skal produsere denne serien. Hva med å sende dem forslaget om lavkarboserie?
|
Er det bare jeg som reagerer på hvordan hun formulerer seg i blogg innlegget?¨
Synes hun formulerer seg dårlig og skriver veldig uprofesjonelt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jaaa, det var en idé! Jeg skal søren meg tipse alle TV-stasjonene om det! Det SKAL bli lavkarbo-program! BASTA!
|
Jeg synes faktisk at det er bra at noen setter fokus på fedme. Greit nok at man ikke er enig med henne, men det er flott at noen roper høyt, skaper debatt og jeg tror nok hennes metode vil fungere for en del mennesker, akkurat som lavkarbo fungerer for andre.
|
Det kjipe med konseptet er at siden det ikke er de ofisielle rådene har de ikke lov til å lage ting på det uten ha en "ekspert-utallelse" fra ofisiellt hold (ernæringsrådet o.l).... :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Prøv gjerne å hjelpe meg, men kall meg faen ikke for feit!
|
Jeg er feit og for min del må man gjerne kalle en spade en spade. Så vi er vel alle forskjellige der og.
|
Finsk TV sendte for ikke mange dagene siden et skikkelig LCHF program, med minimal innblanding av Statlig "ekspertise". Det var utrolig bra, og vi burde kanskje sende link til programmet til både Kari og Dinamo...? :D
http://vimeo.com/24004754 |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ei jeg kjenner klarte gå ned 35 kilo på egen hånd. Selv om hun spiste det hun spiste gjennom hele vektnedgangen begynte plutselig vekta å gå OPPOVER igjen. Det endte med at hun 10 kilo tyngere enn det hun var i utgangspunktet. Nå er hun operert. |
Sitat:
Jeg er ikke feit, jeg er overvektig. En mangler en god del antenner om en tror at en når inn til folk ved å nedverdige og latterligjøre dem. |
Sitat:
Var det lavkarbo hun slanket seg med? Blir litt redd om det var det......:( |
Sitat:
|
Jeg tenker også at det er jo fint at hun bryr seg - at hun vil hjelpe de som er overvektige? Selv om formuleringene kanskje ikke er de beste, tror jeg nok at ho jobber for det ho tror på - at ho oppriktig tror på denne metoden.
Men skal vi starte vårt eget konsept? Noen som er flink på regi? ;) Så kan vi lage vårt eget lavkarbo-slanke-program :D Jeg syns Norge hadde fortjent et godt Lavkarbo-fokus på TV - der folk flest kunne bli kjendt med dette kostholdet - og ikke minst hva all denne karboen gjør med folk... så hadde kanskje sukrin vært tilgjengelig i alle dagligvarer etter hvert ;) - dere skjønner hvor jeg vil? Norge må få denne kunnskapen som vi er så heldige å fått :love: |
Jeg melder meg på lavkarbo-program lett!! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Phjuu...Nå ble jeg lettet...:o |
Sitat:
|
Jeg syns det er veldig frekt å kalle folk for feite, hun kan jo feks. si store isteden. Jeg har selv vært overvektig, og ja jeg må få si at det faktisk var min egen feil. Selv om stoffskifte mitt var litt lavt. Jeg spiste alt for mye av feil mat som sjokolade, potetgull osv, og for mye mat. Jeg trente heller aldri. Hun har rett i at mange store mennesker har påført seg dette selv. Unntatt di med sykdommer som lavt stoffskifte osv. Jeg begynte på Ingers rugbrød kurs og begynte å trene og gikk ned over 40 kg. Har siden holdt meg der. Det har blitt en livsstil for meg nå med sunn mat og trening. Nå er jeg på et lavkarbokosthold da og trives med det. :)
|
Sitat:
|
Jeg har lenge tenkt på at det faktisk er store grupper i befolkningen som hadde kommet et godt stykke på vei mot et sunnere liv ved å følge de offentlige kostrådene. Når man selv er opptatt av hva man putter i munnen, blir man veldig oppmerksom på hva andre spiser. Sjekk kollegaene dine under lunsjen eller hva naboen i kassakøen i butikken har i handlekurven. Det er milevis unna - og langt usunnere mat - enn hva som anbefales. Så målgruppene er kanskje ikke oss, verken når det gjelderde offentlige kostrådene eller Kari J.s treningsråd.
|
True that! Føler ikke at jeg handler så sunt jeg heller da, sniker seg alltid med litt cola zero og kanskje en mørk sjokolade og litt sånt.. :/
|
Sitat:
Been there done that, sammen med maaaange andre. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21. |