![]() |
Hva har du spist i dag?
Det er sikkert mange sånne tråder på forumet, men synes vi kan ha en egen for Fedon:) Dessuten er det så lite liv her:rolleyes:
Så, oppfordrer alle til å legge inn en tråd her hver kveld:) |
Sv: Hva har du spist i dag?
Godt forslag! Det er veldig lite liv her, ja. Så det var lurt med en slik tråd. Også kan vi kanskje korrigere, støtte og veilede hverandre når det gjelder maten, om en ser at noen tråkker litt i feil retning. Jeg vet i hvert fall at jeg kan trenge litt hjelp i blant :)
Skal prøve å være flink å skrive innlegg her hver kveld! |
Egg og bacon
2 ryvita knekkebrød Et rundtykke med ost og skinke (burde ikke spist det) To glass vin Stekt svinekjøtt, paprika, brokkoli, sukkererter og kikerter. Og litt godteri.... ups. Men bare 5-6 biter smågodt da. Så idag er jeg nok litt over karbonivået jeg vil ligge på, men jeg har vært flink i hele år, og det er lørdag:D |
Det er ganske livlig på håndarbeidstråden....:D
Jeg for min del har spist lørdagsgodt i dag, men i mye mindre mengder enn tidligere. Holder på med nedtrapping. |
I dag har jeg spist:
- Frokost: 1 havreknekkebrød med vossafår, kokt egg og majones. Reker, avokado og litt majones. Noen skiver hvitost med paprika. En kopp te. - Mellommåltid: 1 yoplait vaniljeyoghurt og en neve paranøtter. -Lunsj: 8-10 kyllingvinger, salat av hjertesalat, tomat, agurk, paprika og minimais. Litt rømmedressing. - Middag: 3 små biter entrecote, ovnsbakte grønnsaker; brokkoli, blomkål, squash, sopp, løk og minimais. Litt bernaisesaus. Ett glass vin (blir sikkert ett til i kveld) :) - Om jeg orker, blir det noen jordbær med litt vaniljekesam til lørdagskos. I tillegg har jeg drukket bra med vann og litt Pepsi max. |
Eggsalat (egg, purre, majones)
En haug med hjemmelaget lavkarboknekkebrød Salat med kjøttdeig og tacokrydder |
- 2 tynne små skiver med hjemmebakt rugbrød. Med majones og okserull, kaffe og vann.
- omelett med grønnsaker og salat til. - fiskegryte med sei og grønnsaker. Til kvelds blir det nok druer, yoghurt og nøtter eller en smoothie av bær, yogurt, nøtter og bittelitt fedon musli- nydelig! Og masse vann :)) |
Frokost: eggerøre, spekeskinke, mørpølse, tomat, agurk. Reker m/majones og litt salat og agurk ved siden av. En kopp te.
Mellommåltid: en yoplait jordbæryoghurt og en neve mandler. Middag: 4 stykker hjemmelaget pizza (lavkarbobunn) med kjøttdeig, løk, sopp og litt rømmedressing. Til kvelds blir det en skål bær med vaniljekesam. Litt lite mat i dag, og for lite grønnsaker, men er ikke så veldig sulten. Holder i lange baner på en inaktiv søndag. |
tacosalat til frokost. lavkarbobrød med sylte og kyllingskinke til lunch. lavkarbopizza med skinke til middag. 4 ruter cloetta og 5 mandler som snacks også blir det et par kyllingvinger med salat til, til kvelds
|
Frokost/lunsj (sov lenge i dag): Rester av tikka masala med kylling og jukseris (revet blomkål)
Middag: Gryte med kjøttedeig, tomater, løk, hvitløk, bønner og litt lett reme fraiche Kaffemat: Et par plater med lavkarbovafler og litt syltetøy uten sukker. Kvelds: Litt middagsrester + et par biter sukkerfri sjokkis. |
I gar spiste jeg:
Frokost: 2 egg i eggerore, m 1 ss olje Lunsj: spekeskinke, salat med parmesan, oljedressing, en latte uten sukker Middag: kyllingvinger Hanne |
2 lavkarbo knekkebrød
2 lavkarbo knekkebrød Tacokjøttdeig med paprika og kikerter |
Frokost.: 1 protein shake fra spis deg slank med bringebær
Lunch: 1 salat med ost-skinke-salat-paprika-agurk ingen dressing Middag: 1 sweet curry kylling gormet fra spis deg slank Kvelds: Planlegger 2 kanskje 3 skiver med fedon grovbrød og dobbel kokt skinke med litt majo på Har gått på lav karbo en uke nå og begynner å få igjen form,humør og overskudd. Vekttap foreløbig er 3 kilo |
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, 1 glass vann + multivitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, salami, agurk og majones Mellommåltid: 1 yoplait yoghurt, en neve mandler, et eple Middag: 2 kyllinglår med blandet salat og litt dressing. Kvelds: en Atkinsbar og noen paranøtter. |
Frokost: 2 tynne skiver med rugbrød, majones og okserull, 1/2 pære, vann og kaffe.
Lunch: salat med grønnsaker, avocado og 2 egg, litt olivenolje. The. Mellommål: 1/2 frukt, noen nøtter. Men jeg laget middag : 1/2 avacado, noen druer.. :) Middag: wok med grønnsaker, kyllingfilet, 1 ss ris og østerssaus, vann. Kvelds blir nok: 1 skive rugbrød med makrell, 1 yughurt, noen druer og nøtter. Sulten i dag kjenner jeg ;) Men skal på vekten en snik tur i morra for å se om jeg går ned. spiste mye en annen dag og da gikk jeg ned over 1 kg på 1 døgn! så trenger nok en del mat, bare den er rett :) |
I gar spiste jeg:
Frokost: 2 egg, 1 ss smor Mellommal: 1 enkel latte uten sukker Lunsj: stekt kylling, brokkoli, rosenkal, olivenolje over, 1 cappucino uten sukker Middag: grillet kylling, stor gronn salat m paprika og agurk, oljedressing m urter Snacks: cappucino fra pulver, en handfull mandler Ble mye kaffe i gar. Det var kaldt pa jobb og hjemme, sa godt med litt varmt. Hanne |
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, vann å drikke.
Mellom: 1 yoplait yoghurt. Lunsj: 2 knekkebrød med ost, skinke, agurk og majones Mellom: reker, avokado, majones. Middag: Wok m/kylling, diverse grønnsaker. Kvelds: bær med vaniljekesam. |
I dag har jeg spist:
Frokost:måtte faste før blodprøver Lunsj:kyllingsalat,rømme,pesto og noen få eplebiter på Middag:1 stor kotelett,sjy,bearne,kokt blomkål,brokkoli og bittelitt gulrot,desverre også litt tyttebærsyltetøy med sukker i Kvelds:noen ruter mørk sjokolade Ser jeg får i meg for mye fy,litt her og litt der liksom,mange bekker små osv:o |
Frokost: 2 tynne skiver rugbrød med majones og okserull. kaffe og vann,
Lunch: salat m 2 egg, avocado. the og vann. mellom: 1/2 pære, noen mandler. noen druer. Middag: kjøttkaker, ovsstekte grønnsaker, vann, mellom: 1 kjøttkake, noen nøtter, 4 ts skyr (ikke god!!!) kaffe. kvelds: 2 skiver rugbrød med laks og majones, 1 glass ekstra lett melk. 1/4 eple. og vann og masse vann. Og en 1 tur etter kveldsmaten. mye mat, men gått ned fra i går til i dag og! :)) |
I gar spiste jeg:
Frokost: 2 egg, 1 ss smor Lunsj: stekt kalv, gratinert blomkal, gronn salat, cappucino Middag: indisk mat med biffstrimler, gronnsaker og indisk saus pa glass (ca 15g karbo) Snacks: cappucino fra pulver |
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat. Vann å drikke.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk og majones. Noen biter frukt. Te å drikke. Mellom: 1 yoplait bringebæryoghurt, en neve mandler, litt frukt. Vann å drikke. Middag: kalkunskinke, sopp, løk, brokkoli, carbonarasaus. Pepsi max til drikke. Kvelds: bringebær med vaniljekesam. Har også drukket bra med vann gjennom dagen. Nå skal jeg ut på tur fra torsdag til søndag, så da blir det kanskje så som så med maten, men skal velge de beste alternativene hele veien. Får heller ikke skrevet noe her inne, etter som jeg blir uten nett. |
I dag ble det så langt:
Frokost: 1 tekake med egg og reke salat Lunsj: 1 grovskive m nugatti:o:o:o:o Middag: 2 fiskekaker,kokt blomkål og brokkoli og smør Kvelds:nøtter og sukkerfri sjokolade,pluss smeltet ost i microen Trening blir det null av for tiden.............. |
Sitat:
|
frokost : havregrøt med blåbær og kanel, noen nøtter.
lunch: 2 fiberrik med makrell, 1 yoplait yoghurt, vann og kaffe. mellom: frukt og noen mandler. middag: laks, bønner og broccoli og blomkål grateng, 1ss rømme. nam, nam!! ;) kvelds: 2 skiver grovt brød med laks og majones. Gjenstår å se om det er for mye karber... :( masse vann. :) |
I gar spiste jeg:
Frokost: 2 egg, 1 ss smor Mellommal: 1 latte uten sukker Lunsj: eggerore, spekeskinke Middag: oksekjott, gronnsaker Snacks: en handfull salte cashewnotter drakk et glass cola zero og 3 liter vann |
frokost: 2 skiver med majones og laks, vann, kaffe.
Ellers har jeg planer om å spise i dag : lunch: omelett og salat. the og vann. middag:kjøtt og salat, bønner. skal ha klubb i kveld, da er det om å gjøre å ikke spise for mye og hoøde meg unna desserten!! Bra jeg er kokken ;) men en utfordring det der når det står foran en :) Har gått ned 1 kg siden lørdag, altså 5 dager ;) er nok mest vann, men motivernde. Og formen er bra, denne maten gjør en godt :) |
Så bra med en tråd her! Kjempeflott med inspirasjon... Er så lenge siden jeg har spist etter Fedons filosofi at jeg føler jeg har glemt så mye. Er på min 3.dag i dag på den nye starten. Skal jammen følge med her! Jeg skriver opp hver dag i journalen min hva jeg spiser, men kan prøve å plotte inn her også når jeg husker.
Tirsdag Frokost: 1 frokostpannekake m/syltetøy Lunch: salat (isberg, ruccola, agurk, rødløk, mais, ost, piknicskinke, avocado, egg) MM: salamiavskjær, squash og søtpaprika Middag: Kjøttpølse med blomkål og brokkoli Drikke: vann Onsdag Frokost: 1 frokostpannekake m/syltetøy Lunch: salat (isberg, ruccola, agurk, rødløk, mais, ost, piknicskinke, avocado, egg) Middag: Kyllingvinger med jasminris, litt bacon og tsatziki Drikke: vann og en kopp drikk to frukter Kveldsdessert: sjokoladekake i en kopp m/krem og bær Torsdag Frokost: 1 frokostpannekake m/syltetøy MM: 1 kokt egg med reker og majones Lunch: liten kyllingsalat fra rema MM: spekeskalk Kveldsmiddag: Hamburgerkarbonade m/to stekte egg, isbergsalat, ost og løk Drikke: vann Akkurat nå føler jeg kanskje at jeg spiser for lite karber.....? Hmm... kanskje jeg kan innføre litt yoghurt og rugsprø innimellom. |
I gar spiste jeg:
Frokost: eggerore av 2 egg, smor Lunsj: Roastbiff, ostegratinerte champignon, gronn salat, cappucino Middag: kyllingbryst, salat med paprika, agurk, urtedressing Hanne |
Må bare spørre dere kloke lindbergere (og beklager, jeg har enda ikke lest boka, men jeg skal): hvordan gjør dere det med fett? Velger dere seterrømme eller lettrømme, kremfløte eller matfløte, etc? For går man opp på karbene skal man jo kutte ned på fettet, men er usikker på nøyaktig hvordan jeg skal gjøre det :)
|
3 ss rømmekolle, 1,5 dl fettredusert, sukkerfri yoghurt, 1,5 dl skummet melk. Dette kan du spise en porsjon av daglig.
I middagsoppskriftene brukes det Creme Fraiche, yoghurt naturell, matfløte eller melk (lett). Så fettdelen er lettere/magrere enn på f.eks ketolyse. Men, når det er sagt så er det ikke bare å kutte ned på fettet, maten skal balanseres, delt inn i A, B og C måltider som betyr at du skal spise mest A og B, og kun ett C måltid. Vanskelig å forklare, les linkene her, og/eller les boka. |
1,5 dl yoghurt var lite. Lurer på om jeg kunne ha blandet inn 1 dl med cottage cheese i den, hehe. Får lese boka ja, har planer om det altså. Vet balansering er viktig og at måltidene deles opp. Skal lese nøyere. Var bare nysgjerrig :)
|
FROKOST: 1 tynn skive med rugbrød med makrell, noen druer, kaffe, vann,
Lunch: 3 tynne små skiver rugbrød med makrell, druer. the. Mellom; 1 yoghurt, nøtter og 1/2 frukt. middag: salat med stekte kjøttbiter. 1/2 avocado. kvelds: 2 skiver rugbrød med fiskekake og majones, the, 1 glass vin. |
Har vært på tur fra torsdag til søndag, og det har vært så som så med kosten. Har prøvd å velge rett mat så mye som mulig, men har ikke vært så veldig flink. Vekta viste det samme i dag som før jeg dro, så ingen krise :)
I dag har jeg enda ikke spist noe, for magen er i skikkelig ulage. Så mye, at jeg måtte holde meg hjemme fra jobb. :P Må vel prøve å spise litt etter hvert, men akkurat nå har jeg ikke matlyst. |
I gar spiste jeg:
Frokost: eggerore av 2 egg, 1 ss smor Lunsj: kyllingbryst, squash, gronn salat Middag: laks, salat med urtedressing Snacks: hasselnotter |
Mandag
Frokost: 1 ingers rugbrødskive med stekt egg MM: squashstenger surret i hamburgerrygg + 1/8 del atkinsbar Lunch: hamburgerkarbonade med stekt egg, squash og ostechips Middag: blomkålsuppe med baconstrimler Kvelds: eggerøre og spekemat Drikke: vann |
I går spiste jeg nesten ingenting, da jeg var syk. I dag har appetitten vært bedre, så da har jeg spist følgende:
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat. Vann og vitaminer. Mellom: en skyr Middag: marinert kyllingfilèt med brokkoli, løk, sopp og squash. Til kvelds tenker jeg det blir bær med vaniljekesam og noen nøtter. Ikke så mye mat i dag heller, men er fortsatt ikke helt i form. Framgang fra i går da, både med formen og mat :) |
Frokost: omelett av to egg, en tomat. Vann + vitaminer
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones Mellom: 1 eple, en yoplait vaniljeyoghurt, en neve mandler Middag: lavkarbopizza med kjøttdeig og løk, litt rømmedressing Kvelds: bær med vaniljekesam. Alt for lite grønnsaker i dag :P |
frokost: 2 tynne skiver rugbrød med laks og majones. helt dilla på det, må ikke kjøpe det laks trur jeg. :(
mellom: yogurt, nøtter og noen druer. middag: kotelett og grønnsaker i form. ettermiddag: 2 skiver grovt brød med ost - klarte ikke å stå imot nystekt grovt brød!! :( kveldsen planlegger jeg nu, er sulten etter å ha gått en tur. Blir nok 2 veldig tynne skiver med laks og majones, the. må prøve å ikke spise så mye karber. har og dillla på fedon musli i yoghurt, nøtter og bær - godt!! |
Ikke at jeg har noe med det, Kveita, men spiser du ikke litt vel mye brød hver dag?
|
I gar spiste jeg:
Frokost: eggerore av 2 egg, 1 ss smor Mellommal: kaffe latte uten sukker Lunsj: stekt laks, salat Middag: kyllinglar stekt i ovnen, salat m urtedressing Snacks: cashewnotter |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13. |