![]() |
Januarstartere
Noen som skal følge Fedon, eller Fedonsk, fra 01.01.11? :)
|
Sv: Januarstartere
jeg vurderer det :) Skal i alle fall begynne m lavkarbo igjen fra 01.01!!! Tror Fedon passer meg best.... Har fulgt egen filosofi før. Leter etter det som passer meg best! Skal kvitte meg med 15 kilo. I første omgang....
|
:D Jeg er med!!!
jeg er så lei av å ikke lykkes!! prøvde ketolyse før jul, gikk ikke ned og ble mye fett og lite grønt . Fedon passe meg best! har gått på fedon som kur tidligere og gikk ned men opp igjen, ikke lett å holde seg syns jeg. Men liker maten godt, syns det er lett å følge og trenger ikke mye ekstra. Jeg har 15 kg å gå ned, så starter over helga!! Så var det å prøve å lage seg en ticker da... :rolleyes: |
tenkte foressten å følge menyene slavisk i boka til Lystad "endelig slank". Den var min inspirstor sist, og håper på samme motivasjon nå!
Gi meg styrke!!! ;) |
Da er "endelig slank" bestilt :)
|
Januarstarter her. Begynner mandag. Må spise ut karbohydratene først, butikkene er ikke åpne, så har ikke lavkarbo mat i huset.
Veit ikke hvordan filosofi jeg skal følge enda. Men sitter å leser masse her nå, og blir kjempe inspirert! |
Starter på mandag. :)
|
Sitat:
Dessuten synes jeg det høres ut som den sunneste måten å spise på. |
Evig mandags starter her. Men håper denne Mandagen skal være "siste" mandagen jeg starter på :P No more "Vi begynner igjen på mandag vi" Hehe:)
Virkelig klar for å starte et nytt liv, men veldig usikker på hvem diett som passer meg best. Tror det står mellom Lindberg eller south beach. Men uanett skal jeg ned!! Satt målet til 75kg, altså ned 23kg. Så får vi se om jeg kan bli lettere enn det etterhvert :P |
Jeg er med som evig mandagsstarter.....
Generell lavkarbo på meg, har ca 12 kg å ta av, nå SKAL de av og forbli vekke!!! :) |
Hei :) Eg e med - ny innpå her eg da :) Eg forsøker meg litt frem, men tror det er Lindberg som passer meg best! Skal ned ca 18 kg.... Ser frem til å komme til mål ;)
|
Ser det er mange som skal starte i morgen, og noen som alt er i gang(?). Jeg håper vi kan holde liv i denne tråden og være til oppmuntring for hverandre. Det er alltid godt å være i samme båt med noen, og jeg er helt fersk på dette, så jeg kommer sikkert til å spørre litt, og/eller trenge litt inspirasjon, motivasjon, hjelp.
Jeg får vel nesten lage meg en ticker jeg også. Er litt usikker på hvor mye jeg faktisk ønsker å gå ned (tro det eller ei), men første (del)mål er klart, så får vi se om jeg ønsker litt mer ned i vekt etter det. |
Hei, jeg er også med. Har levd " normalt" denne jula. Nå er jeg lei den type mat, er i dårlig form og føler meg ganske ekkel i kroppen.
|
Hei, er også ny her :-) gleder meg til å starte et nytt liv med lavkarbo. Begynner i morgen mandag:o som så mange he he
|
jeg starter i morgen:) ser fram til det..
skal ned fra 90kg til 55, så lang vei å gå! Har et delmål på minst 15 kg lettere før uke 23!!! Tenker å følge ketolyse jeg da. |
Hei
jeg vil gjerne bli med i denne traden. Jeg gikk ned fra ca 68 til 61 kg pa lavkarbo i fjor sommer, men har spist meg opp igjen... Er veldig lei av a fly ned og opp igjen de samme kiloene, og er veldig motivert for a kvitte meg med ca 10 kilo. Veide i morges 71,2, og malte 82 cm rundt livet. Hanne |
I dag starter jeg også!! Endelig! Jeg har ikke fulgt en spesiell kur tidligere, men bare tenkt lite karbo, kuttet ut pasta, ris, brød og poteter! Og da gikk jeg ned...Men hva skjedde....Joda, litt etter litt ble det lov med bare en sjokoladebit, eller to glass rødvin...Før jeg visste ordet av det var det jammen lov med litt potetgull også...Blæh!! I julen har jeg spist poteter, baguetter, godteri og all annen karbomat. Og formen har ikke vært bra! Trøtt og sliten, lite energi og magen står ut som en tromme!
Så motivasjonen min er på topp i dag! Jeg bare gleder meg til de første dagene er over, slik at ubalansen i kroppen utjevnes og jeg kan slutte å være så "PMS" :) Jeg ønsker dere alle her inne masse lykke til!! Sammen er vi sterke (og super-slanke :) ) Hilsen Stine som skal gå ned 7 kg |
Jeg slenger meg på denne tråden! Jeg starter opp i morgen tidlig, etter en måndes planlegging og innkjøp av de fleste lavkarbo bøkene på markedet. (litt vel overiverig). Lavkarbo er bare så utrolig spennende og det jeg har smakt av maten jeg har prøvd meg på er himmelsk! Nå har jeg handlet inn alt jeg trenger for resten av uka! Må si det var litt av en omvending å handle feeeit mat, etter at jeg har gått på et misslykked Grete Rode kurs. Aldri mer GR! uff :-/ Men nå er det klart for ny gyv, jeg GLEDER meg til å kjenne hvordan kroppen reagerer, og forhåpentligvis se kiloene gli av gjevnt og trutt ;-) Lykke til alle sammen!!! Dette skal vi klare :-D
|
Jeg vil også være med!! :)
Ny her inne, og begynte i dag med lavkarbo. Har aldri slanket meg før, så dette synes jeg er ganske spennende. Har et håp om å gå ned 7 kg på 3-4 mnd. Lykke til alle sammen! |
I dag startet jeg og min samboer, etter å ha hørt om mange vellykkede forsøk med lavkarbo( kutte ut all pasta, poteter. o.l.). Vi ønsket også å starte... Men hvordan får man en variert meny? Vi er litt ideløs, og håper det ikke blir bare egg og omelett i månedene framover..Noen ide/menyforslag?
|
Sitat:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/ http://lenabeatrice.net/ http://mitthemmeliglivsomblogger.blogspot.com/ http://fristendelavkarbo.wordpress.com/ http://lchf-bloggen.blogspot.com/ http://minlavkarbomat.blogspot.com/ http://mariahealth.blogspot.com/ Dette er bare noen av mange (dette er noen av mine favorittblogger). Lykke til alle sammen :) |
Da var dag 1 over, og jeg foler meg bedre i kroppen allerede. Spiste riktig mat og drakk 2,5 liter vann; var ikke noe sugen pa snop.
I gar spiste jeg folgende: Frokost: Eggerore av 2 egg, 1 ss smor Lunsj: Stekt nakkekotelett, kokt blomkal, gronn salat m olivenolje Middag: Grillet laks, gronn salat m olje/eddikdressing Snacks: en handfull (15) mandler Na i begynnelsen bruker jeg www.diett.no til a sjekke hva jeg spiser, og garsdagens fangst var 1325 kcal, hvorav 67% fett, 30% protein og 3% karbohydrater (ca 10 gram). Hanne |
Hei :)
Jeg er ketolyse-avhopper, og er nå over på Lindberg. Har kommet godt i gang med riktig mat, og håper på gode resultater framover. Målet er å komme inn i bunaden igjen til 17. mai! Bryr meg ikke så mye om tallet på vekta, så lenge jeg syns kroppen ser bra ut og jeg føler meg vel :) |
Sa deilig a vaere i gang igjen med lavkarbo. Alt vel hittil. I dag kjente jeg gummibeina og ble sliten av a ga ti minutter opp en bakke - vante reksjoner pa denne forste fasen. Snikveiing viser 300 gram ned forste dogn og 500 gram ned i dag, tilsammen 800 gram (vann ;)).
I gar spiste jeg: Frokost: eggerore av 2 egg, 1 ss smor Lunsj: bonnesuppe, svinefilet med sopp, litt salat Middag: kjottdeig med litt tacokrydder og -saus, stor gronn salat Snacks: mandler Hvordan gar det med dere andre? Hanne |
Nå er jeg vel ikke akkurat en "starter", siden jeg har holdt på med Lindberg siden Mars 2010, men har ikke vært noe særlig Lindbergsk siden før jul, så melder meg på:)
|
Trur ikkje eg helomvender til Fedon på 1 dag, men tenker å begynne så smått over helga :)
Må sikkert forberede litt for å komme i gang skikkelig... Har funnet en 2 ukers "Fedon-diett" liggende på Klikk.no som eg printa ut og vil bruke som mal i begynnelsen, så håper eg det blir litt lettere å følge enn om eg skulle komponere dagsplanen sjølv :) Ellers ligger det jo masse fine oppskrifter inne på fedon sine nettsider også som eg kan bruke! Det største problemet blir nok først å konvertere fra mitt høgkarbo-kosthold, særlig no etter jul der eg har levd på kaker og sjokolade.... Som nummer 2 blir det nok å finne mat som gubben også liker sånn at vi kan spise hvertfall nokonlunde samme middag :) |
Juhu! Ikke at det er kroppsfett liksom, men vekta viser 2,5 kg mindre enn på mandag, og det er alfa og omega for motivasjonen:D
Det jeg spiser i løpet av en dag er som regel: Egg til frokost med noe tomat feks, kanskje litt ost. Salat med kylling og fetaost. Middag - fisk, grønnsaker, mye wok. Kvelds - ryvita knekkebrød Så blir det litt frukt og kanskje en yoghurt innimellom. |
Deilig a merke at vannet forsvinner og at buksene ikke strammer i livet lenger. Har gatt ned 1,8 kilo vann siden mandag og alt i magen, virker det som. Det merkes!:p
De siste dagene har jeg spist min vanlige frokost med eggerore av 2 egg. Til lunsj har jeg spist stekt sverdfisk med salat en dag og scampi med hvitlok og chili i gar. Middager har blitt stor gronn salat med rokelaks, avokado og skogsbaer, og kyllingvinger. Hasselnotter som snacks. Har drukket litt PepsiMax og Cola Zero. Sover godt, bra humor og ikke sulten:D I dag skal vi ha gjester pa pinnekjott, og jeg skal spise en potet og et par skjeer kalrotstappe. Jeg ligger veldig lavt pa karboene vanligvis (ca 10 gram) og tror ikke denne middagen vil odelegge noe. Men saltet vil nok binde litt vann et par dager... Hanne |
Hei!
Jeg blir gjerne med på denne! Gikk ned 4-5 kg i høst med Fedon/lavkarbo generelt, men så skled det ut, og jeg gikk opp 2 kg igjen. Nå skal jeg ned 5 :) Her sitter alt på magen, og jeg har prøvd å spise Roede-sunt i mange år for å bli kvitt disse fem kiloene, men ble så lei av å gå sulten! :mad: Ikke gikk jeg ned heller. Det som er så herlig med lavkarbo, er at jeg kan spise meg mett, og likevel gå ned :D Kan ikke alle skrive opp hva de spiser, så får vi litt inspirasjon? Jeg er altfor dårlig på å få i meg grønnsaker, og sliter med å holde meg unna sukker også :o I dag har jeg spist: Frokost: havregrynsgrøt av 0.5 dl store havregryn, 1 dl lettmelk, 1 ts fruktose, kanel, en neve hakkede mandler og 2 ss cottage cheese Lunsj: blandet salat av linser, bønner, kikerter, fetaost, soltørket tomat, løk, paprika, solsikkekjerner og karridressing. Middag: en halv kylling + salat |
Så flinke dere er, Tøsa og Hanne! :D Fin nedgang :)
|
Sitat:
Eller spiller det liten rolle? Jeg trodde man skulle spise litt fiber og frukt i løpet av dagen. Jeg ligger på ca 50 karber tror jeg. Du er jo under ketolyse-niva. Bare spør altså, fordi jeg ikke vet, kritiserer ikke:) |
Sitat:
|
Første helg på lavkarbo nærmer seg slutten, og med pinnekjøtt med tilbehør på fredagskvelden var jeg litt skeptisk til hvordan det ville gå med vekta, men det har gått fint. Gikk opp 100gram fra fredag til lørdag og ned 200 gram fra i går til i dag, så jeg er såvidt litt lettere i dag enn fredag morgen.
Gleder meg over at magen er flatere og at jeg sover som en stein om natta. Ulempene er gummibein i trapper og oppoverbakker og merkelig lukt av urinen. Hanne |
Sitat:
|
Jeg hopper på imorgen på fedon!!
Og jeg lurte på, hvor mye kalorier skal man ha i seg på lindberg? Har bestilt meg bok, fra fedon, men enn så lenge lurer jeg.. |
Sitat:
Uansett, jeg prøver å ligge på rundt 1500... |
Hei januarstartere!
Offisiell veiedag i dag: ned 2,6 kilo siden forrige mandag. Inn 3 cm i livet, fra 82 til 79. Da var nok det meste av vannet ute av kroppen, og na gjenstar fettet!!!:o Onsker dere alle en fin uke:) Hanne |
Sitat:
En del av diskusjonen rundt lavkarbo gar nettopp pa dette. Mange spiser faerre kalorier enn for fordi de kutter ut sukker, og fett og protein metter mer enn karbohydrater (sa man spiser mindre). Er det da lavkarboen man gar ned av, eller de faerre kaloriene? Mens andre spiser flere kalorier pa lavkarbo enn for, og de gar ogsa ned. Sa det er veldig varierende fra person til person. Jeg varierer naturlig mellom 1100-1800 kalorier, og da spiser jeg tre fulle, varme maltider per dag + litt nottesnacks. Dette er selvsagt faerre kalorier enn jeg spiste for, men jeg har ikke plass til mer mat :D |
Så bra, Hanne! Flott nedgang, da.
Angående kalorier, så ligger jeg nok rundt 2000, om ikke enda mer :confused: Men liker å slippe å telle kalorier på lavkarbo :D Helga gikk rett vest hva mat angår, men nå er jeg i gang igjen. Frokost: samme som alltid Lunsj: hjemmelaget salat med bønner, kikerter, osteterninger, tomat, agurk og stekt kyllingfilet. Balsamicodressing. Mellommåltid: yoghurt dobbel 0% med blåbær, solsikkekjerner, valnøtter, mandler Middag: kjøttdeig og tomatsaus. Salat. Kvelds: Tja? |
Første test av Linberg middagsoppskrift i går blei totalt misslykka!
http://www.fedon.no/Krydret+lam.9UFRHYWE.ips Mannen likte ikkje smaken, og nekta å ete.....så da gjekk maten, som egentlig skulle vare i 2 dager, rett i søpla og vi spiste stekt egg og brødskive i stedetfor :( No var ikkje smaken sånn veldig god syntes eg heller, men eg spiser vanligvis maten likevel eg.... Hvertfall blei kvelden ikkje spesielt bra, eg var skuffa over ødelagt mat, og gubben meinte eg surmula :( Trur vi holder oss til vanlig middagsmat framover, så får eg heller kutte på brød og ris osv, og prøve Linberg-oppskrifter kun til måltider der eg skal ete aleine (frokost, lunsj, kveldsmat). I dag blei det "frokostpannekake" av 3 egg, kanel, splenda, litt vaniljesukker og salt, og med rørte bær oppå. Smakte litt omelett med syltetøy på ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15. |