![]() |
De sunneste julepølsene
I lys av denne: http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle635370.ece
Hvilke julepølser har minst karbo lurer jeg på, har du noen gode tips? |
Sv: De sunneste julepølsene
Dersom du klikker på Les hele testen ved hver pølsetype, kommer næringsinnholdet frem. Karbene varierer mellom 2 og 8:eek:. Jacobs har færrest med bare 2 karber pr 100g!:D
|
(hva er det som utgjør karbohydratene mon tro? unaturlig, uh.)
|
Sitat:
|
Det er så ekkelt med ting som puttes i som ikke hører hjemme der. Det verste eksempelet jeg kan komme på er at det er fiskefett(det står da marint fett) i brød! Fisk og brød, hva har det med hverandre å gjøre, liksom?:) Avsporing, sorry. Jeg spiser ikke pølser fordi det er et blandingsprodukt.
|
Sitat:
|
Har inntrykk av at Jacobs stort sett er en vinner på lavkarbo-fronten. De har jo forskjellige typer wurst og chorizo med 0 kh pr. 100 g vare, og medisterkakene ligger på 2,5 kh pr 100 g. Jeg ser iallefall etter dette merket når jeg skal handle blandingsprodukter, selv om det svir i lommeboka :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som vet om de Jakob's-pølsene er melkefrie?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hei Jeg lurer på om det er mulig å få varedeklarasjonen på Jakobs julepølser tilsendt. Gjerne også flere av Jakobs-pølsene som har lavt innhold av karbohydrater. På forhånd takk. Mvh |
Idsøe sine pølser er uten karbohydrater. Eg veit ikkje om han har julepølse,
men det er i alle fall ulike typer som f.eks chorizo. Idsøe held til her i Stavanger, men eg kan godt tenke meg at pølsene er å få tak i andre stader også. |
Sitat:
Sender alltid med gubben stor kjølebag når han må til Stavanger å mekke litt i forbindelse med jobben!:D |
Var innom en av Meny-butikkene på lista til ketolyse.no. De hadde ikke julepølse fra Jakobs. Ketolysemat? Pølser? Neeeei, de hadde ikke sånt. Det var fler som hadde spurt om det, da. De hadde hatt noe før, "sammen med den andre allergimaten".
|
Sitat:
|
Sitat:
Gutta på Haugen forhandler noen av Idsøes pølser (Ullevålsveien 45 - Oslo). Centra på Høvik har også ofte et lite utvalg av disse lekkerbisknene fra Stavanger, men her er tilgangen noe ustabil. - |
Sitat:
Ellers har du Hellepølser fra Valdres. De skal også ha en julevariant. Jeg har smakt Helle Grill, og den er laget av helt rent kjøtt, og det var en smaksfest fra en annen verden, I tell you! Nå ble jeg litt usikker på hvilken kjede det var, Prix kanskje?, men venninna mi tok noen turer til Kjellsås for å kjøpe Helle Grill i sommer, og brente bort mange mange hundre kroner på dem. SÅ gode! Sukk og stønn! |
¨Her er innholdsfortegnelsen på jacobs julepølser;
Innhold per 100 g: Kalorier, kJ/kcal: 1140/270 Protein, g: 12 Karbohydrater, g: 2 Fett, g: 24 Tre viktigste ingredienser: kjøtt og fett av svin og storfe, vann Kjøttandel, %: 63 Serveringsforslag: Ingen Tilsetningsstoff: stabilisator, surhetsregulerende middel Vekt, g: 300 På testen over julepølser fikk de en toer; Mye fett og proteiner- og for høyt innhold av kalorier. :spisesnak Om jeg finner de skal jeg jammen prøve de. De andre jacobs pølsene er veldigi gode. |
De sunneste julepølsene er de du lager sjøl :ja:
|
Sitat:
Er bare glad for at gubben har jobb i Stavanger minst 2 ganger i halvåret!:) |
Sitat:
Det vi lurte på, var hva som var fyllstoffet deres!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Forespørsel er sendt og vi venter spent på svar!;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk for tips :-) Hellepølser fra Valdres har jeg aldri hørt om eller smakt - de skal jeg prøve! - |
Sitat:
Som sagt er jeg sånn halvveis sikker på at det bare er Prix i Oslo som fører dem, og jeg mener vi hadde en roadtrip opp til Kjellsås i sommer for kjøpe pølser. De koster flesk, men det er de beste pølsene jeg har smakt :). |
Sitat:
Når de kommer fra Valdres, må de være bra ;-) Da jeg googlet Helle grill fant jeg hjemmesiden til Helle Slakteri AS, og det viser seg at de gikk konkurs for noen uker siden. Håper de får etablert nytt selskap med de samme produktene raskt! - |
Sitat:
|
Vi her inne skulle slått oss sammen og hatt kjøttproduksjon, cafe og restaurant. (Noen som kjenner et alternativ til tarmer rundt pølsekjøttet?;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har lyst til å lage egne pølser jeg! Jeg mangler bare et pølsehorn. :D