![]() |
Fotballfrue Caroline
Jeg kom over denne siden http://fotballfrue.no/?p=742 på bloggen fotballfrue Caroline der hun gir eksempel på hva hun spiser. Hun kaller det lavkarbo. Jeg syntes det såg veldig lite ut og veldig magert, selv om hun understreker at man må spise fett på lavkarbokosthold.
|
Sv: Fotballfrue Caroline
hun spiser da ikke lavkarbo..
hun spiser MASSE bananer til og med? og brunost? hehe.. teit å kalle dette lavkarbo altså.. og yoghurt og syltetøy.. veldig lavkarbo det og :P |
MASSE bananer på lavkarbo???
En banan inneholder ca 25 karber, og hun spiser selv at hun spiser mange. I tillegg drikker hun melk og spiser brunost!:eek: Lavkarbo??? |
Ja, var det jeg også reagerte på. Men nå er det vel regnet som lavkarbo under 100 (?) karbo om dagen, hun spiser jo ikke så mye. Så kanskje er hun under det da. Men jeg er bekymret for at unge mennesker leser sånt og begynner å spise på den måten. Man må jo bli underernært.. Hun er jo ganske så tynn og, for tynn for min smak. Og ikke syns jeg det var så mye fett akkurat..
|
men hun skrev tidligere i uka at hun og mannen begynte på lavkarbo på mandag, og at hun skulle skrive mere om det i løpet av uka, så kan jo hende det blir bedre
|
hun er skikkelig mager.. ribbena viser... http://fotballfrue.no/wp-content/upl...ntitled-15.jpg
ikke liker jeg bloggen eller henne heller.. virker bare veldig veldig overfladisk :p Men så er moteblogger ikke noe for meg.. Viktigere ting i livet enn klær og sminke ja :D fotballfrue liksom :P en c-kjendisspiller hun er sammen med..;D |
Aha. Okei. Har ikke lest bloggen hennes nøye. Bare såg at hun var veldig tynn og såg at det sto er spørsmål under "vanlige spørsmål" om hva hun spiste. Så leste egentlig bare det. Har ikke brukt å lese den bloggen.. Syns sånne typer blogger er kjedelige. Var bare noen som hadde lagt ut en link på facebook.
|
Jeg kan ingenting om fotballspillere jeg. Så jeg vet ikke hvem han eller hun er engang..
|
kjæresten hennes spiller på Lillestrøm :P
|
...på den helt andre siden er det godt å se at man kan tjene penger på å - ehm - bare være seg selv også? ;)
|
Åja det er hun ja. Jeg leste litt om henne for en stund siden, et innlegg i bloggen der hun rakket ned på overvektige og dro frem et knippe skuespillere som var "ekle og feite" eller noe sånt. Tror Beyoncé og et par andre IKKE-overvektige kvinner var på lista hennes. Jeg husker ikke helt hva som stod der, men hun fikk skikkelig mye pes og det ble et lite helvete.
|
Sitat:
|
Er vel dette som det er sikta til. http://www.kjendis.no/2009/11/08/kje...nking/8918510/
men ser at kommentarfeltet til det blogginnlegget på hennes side er stengt. |
Det var tydeligvis mannen som mente det da. Og ikke dama. Men det er jo ganske trist da. Håper hun ikke får en normal kropp slik at han ikke liker henne lenger.
|
Men hun der Caroline er jo helt forferdelig tynn, hun er skrekkelig tynn egentlig. Har sett noen bilder av henne, i badetøy, grøss - og hun er forbilde til så utrolig mange unge jenter......:o
|
Ja, syns hun er ekkelt tynn jeg. Jeg liker at både menn og kvinner har litt å ta i.. Og da sikter jeg ikke til ribben.
|
Sitat:
|
:lol: Kunne sikkert være praktisk det :p
|
Har lest bloggen hennes ganske lenge, og at hun har en spiseforstyrrelse er ganske åpenbart. Hun viser alle de klassiske tegnene på anorexia og hun kan nekte på det så lenge hun vil, men hun bruker faktisk løshår (og mye av det), så det er tydelig at kroppen hennes ikke tåler påkjenningene.
Men hun om det da. Det er bare hun selv som kan hjelpe seg, og så lenge hun har en mann som syns hun er rålekker så vil det neppe skje. Det er akkurat det samme som kvinner som har en mann som syns store damer er vakrest i verden, de legger mer enn gjerne på seg. Det er bare så trist at alle de unge jentene som leser henne daglig tror sulting er veien til evig lykke :( |
ja hun får jo masse kommentarer om at hun har så fin kropp.. hun har jo ikke det. hun er bein med hud utenpå :|
|
Hun får hvertfall mange besøk og tjener penger da, siden alle som leser denne tråden også er innom og leser bloggen hennes..
|
Sitat:
Aner ikke.. folk herfra er vel bare et lite piss i havet :P |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hun tar seg betalt for bl.a. produktomtaler. Og produktomtaler har jeg skjønt det er mye av på bloggen hennes...
På den måten blir jo innholdet veldig troverdig... - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Men forskjellen er jo at Caroline hele tiden slanker seg og vil bli tynnere da tydeligvis..
og at hun har masse forbilder som syns hun har perfekt kropp og vil bli like tynn.. |
Jeg vet det, det blir annerledes. Jeg synes bare det ofte virker som om det er greit å si "æææsj, så stygt" om tynne folk, og jeg blir litt lei meg. *hormonell*
|
Det er litt teit å si æsj så tynn når man selv har kroppsforakt for sin egen overvekt og helt sikkert ville byttet kropp med dama tvert om muligheten var der. Lettere å få henne litt opp i vekt enn mange her inne ned.Låra og magen hennes er muskuløse. Slett ingen dårlig kropp det der.
|
Uff, nei, var ikke meningen å provosere altså :( (skylder på pms'en min som er på topp idag) Det jeg egentlig mener er jo at jeg kan ikke fatte at folk som er så tynne føler at de har ett behov for å slanke seg? Det ender jo opp med at de ikke har noe igjen til slutt? Beklager :/
|
Sitat:
|
..Må være den smaleste midja jeg noen gang har sett. :/ Man mener vel ikke å provosere, men når man går inn for å bli så tynn.. ? er vel få som "går inn" for å bli tykke.
|
Sitat:
(Snakker generelt nå, ikke spesielt om noen i denne tråden, jeg snakker om tendensene). |
men du er jo operert, er kanskje vanskeligere å stoppe vektnedgangen da.. for å stoppe vektnedgangen for meg er jo bare å spise mer karbohydrat.. Å gå opp i vekt for meg må være noe av det letteste..Går opp i vekt bare jeg ser på et brød omtrent, hehe..
Men tar poenget. IKke hyggelig å være hverken for tynn eller for tykk.. Forskjellen er at hun som er for tynn er et idol for masse smårips, og dem som er for tykke er IKKE det.. OG når alle de småripsa drømmer om å bli så tynn som henne, og leser de dumme slankerådene hennes, er det ikke rart de blir syke og får anoreksia.. Det var vel mer poenget mitt.. |
Sant nok. Jeg er jo i en spesiell situasjon. Men allikevel kan man jo aldri helt vite hvor tynn man blir av slanking, det er ikke alltid lett å stoppe der man vil eller gå ned så mye som man vil.
Men poenget mitt var altså at det ikke er greit å rakke ned på verken tynne eller overvektige. I mange diskusjoner om overvektige, ser jeg tendenser til at folk skriver veldig nedsettende om tynne for å få overvektige satt i et bedre lys. Feks. ting som "jeg ville aaaldri vært så tynn, hun har jo ikke pupper, ser ut som en mann" osv. De samme folkene ville trolig aldri snudd på flisa og skrevet "jeg ville aldri vært så feit, DE jura, ser jo ut som ei ku" osv, for å sette det på spissen. |
Det er ikke det letteste i verden for alle å gå opp i vekt. Og nettop fordi folk har forskjellig utgangspunkt for sine kropper bør man ikke synse så mye om andres! Sammenligning er noe gørr når det ikke taes hensyn til at den andre har helt andre grunner, motiv, gener, osv enn andre.
|
Er vel ingen her som sa at det er lett for alle å gå opp i vekt?
|
Sitat:
|
Hvordan i all verden skulle det bety det? At det er lett for meg er da ikke det samme som at det er lett for andre. Var jo derfor jeg presiserte at det er lett for MEG.
Når man har est ut og blitt feit og fæl, så sier det seg selv at det ikke er så vanskelig å ese ut igjen...er jo mange som å sliter med å holde vekta og ikke gå opp igjen.. I alle fall for mitt vedkommende , som sagt. syns uansett det er annerledes å kritisere en offentlig person som faktisk SLANKER seg og er så liten som hun er, enn om noen hadde lagt ut bilde her inne. Hadde noen lagt ut bilde her hadde jeg aldri kommentert hverken om jeg syns personen var for stor eller liten. MEn offentlig personer som legger ut slike bilder av seg må tåle litt mer. Er da mange store damer i media som har fått høre det også.. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27. |