![]() |
Desemberskravletråden
2. desember og ingen har starta en tråd. Idag har jeg nesten savna litt fett på kroppen. 22 blå her hos meg i morres, og det var 16 grader i klasserommet. Jeg fryser.
|
Sv: Desemberskravletråden
Jeg kjenner litt på samme følelsen som deg sistegang.. Jeg er bare så helt VANVITTIG imponert over deg jeg at jeg har ikke ord engang!
-46 kg!? Her er det ikke mer enn -14 grader, meeen jeg jobber ute, så er liksom -14 hele forbanna dagen! Og ja, så var det den hemmelige oppskriften til suksess da?.. Må nesten innrømme at du er mitt store idol her inne! |
46 kg siden 7.april?????
|
Sitat:
Mitt idol! ^^, Også mååå jeg bare spamme denne tråden med dette fantastiske bildet av meg.. ^^, http://i25.photobucket.com/albums/c7...r/DSC_9598.jpg :D:D:D:D:D:D |
Oj, ja det er jo desember no. Og eg som liksom satt klar til å starte desembertråden, og når desember først kom så hadde eg gløymd heile greia, LOL!!
Kaldt her også. Men det er jo så fantastisk fint likevel. Så klart og nydeleg. Vi bur ved fjorden, ganske langt inne, så vi ser mykje til frostrøyk. No i dag og i går så var det så tung og tett frostrøyk at han låg heile dagen utan å lette. Innmari fint. Og eg går ikkje ut meir enn eg må, for eg har av ein eller annan grunn blitt ein frøsenpist, forstår ingenting... Sit her inne i huset med tre lag ull på kroppen og tjukke labbar og lurer på om eg må ha vantar når eg skriv på PCen, liksom... Argh, den som berre hadde hatt ein vedovn å fyre i! Kanskje eg skal kle av meg i staden for å kle på meg, vil eg bruke masse energi på å halde varmen slik at eg går ned i vekt? ;) Nei huff. |
Sitat:
Har tenkt tanken på å finne frem bikinien selv for litt ekstrem vektnedgang.. Men det blir kanskje LITT over the top?.. :p Signerer på denne plutselige frysepinne tendensen... Litt slitsomt.. MEN heller det enn å få tilbake mine 23 tapte kg...! |
Jeg har gjort tre nye forsøk på å bake lavkarbojulekaker etter oppskrifter her inne. Og har enda ikke funnet noe som er bra nok. Faktisk så var disse så kjipe at karamellkakene jeg laget i går plutselig virker kjempegode i forhold. Kanskje jeg skal holde meg til snop, fudgen var jo i alle fall god.
Jeg er også lei av å fryse! Nå har vi bestilt varmepumpe da, men den kommer ikke før 21. desember. I morgen skal jeg på julebord med jobben. Blir spennende å se om jeg kan bruke en av de to kjolene jeg har planlagt at jeg kan gå med. Regner i grunnen med at jeg kan gå med begge to. De passet fint i slutten av august, og jeg har ikke gått ned sååå mye siden det. Avsluttet jo slankingen i slutten av september og har stått i ro på vekten siden det. |
Haha, kanskje det er pga all frysinga jeg har gått ned to ekstra kilo :P For det skal ikke stå på det! Nå tror jeg faktisk jeg begynner å bli aklimatisert, for jeg fryser ikke på langt nær så mye som for noen dager siden, enda det er like kaldt... :confused:
|
I det siste har jeg fått mange komplimenter på at jeg ser så bra ut, er så slank osv. Men jeg klarer ikke helt å ta i mot dem.. hvordan skal man liksom svare på slikt?
|
Sitat:
|
TAKK! skal du si da :D og så skal du fortsette som du har gjort :) Til du selv er fornøyd også :)
|
Jammen, jeg får ikke det helt til.. :/ Føler det blir så feil!
|
Dem hadde ikke sagt det om dem ikke mente det vel :) Da kunne dem jo bare holdt kjeft :)
|
StineH: Enormt forskjell på deg! MIlde måne du er FLINK!!!!
|
Sitat:
|
Hei, jeg har gått ned 21 kg. Har holdt på siden 10.juli. Jeg har 31 igjen å gå ned igjen, minst... :) Dere er kos
|
Sitat:
Du er jo snart halveis! :D |
Sitat:
Jeg synes ikke at man skal prøve å gi et kompliment tilbake, det blir lett litt krampeaktig. Jeg tenker at de fleste som gir komplimenter, mener de oppriktig og da er det nok å si takk :). Så får man heller gi et oppriktig kompliment tilbake en annen gang! |
før så fikk jeg og mange komplimenter, som: nei, så slank du har blitt (men så har jeg egentlig lagt på meg to kg), så er vell det som ligger litt igjen ennda, føler ikke de mener det ordentlig, men at de føler de bare må si det..
Men, prøver å si takk hvertfall :) |
Etter å ha lest en del her inne så har jeg skjønt at en kjøkkenhjelper er kjekt å ha. Har et monster av en kjøkkenmaskin som aldri brukes, så lurer da på om jeg skal kjøpe stavmikser eller foodprossesor, eller begge deler.... Hva har dere, og hvor fornøyde er dere med det dere har?
|
Jeg har også et monster av en kjøkkenmaskin stående i skapet. Den er så tung at min samboer må løfte den ned, om jeg skal ta den i bruk! Derfor har jeg kjøpt meg en fin liten stavmixer, og bruker den overraskende hyppig! :) Men vurderer også å kjøpe meg en mindre kjøkkenmaskin ala kenwood(eller hvordan det nå skrives...), som vi hadde på skolen. Gu som jeg savner de maskinene! :) hehe
|
Tenker at det er kjekt med en maskin som kan vispe, raspe, hakke osv. Men alt det gjør jo en stavmikser også, men i litt mindre volum enn en foodprossesor. Lånte en foodprossesor av ei venninne, og dæven så lettvint alt var med den :) Men så var det alt detta utstyret som skal stables en plass også da :p
|
Sitat:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...lfa-stavmikser Hadde ikke klart meg uten! Den er helt super! Koster 499,- på Obs! elektro forøvrig og 599,- på Lefdal, så sjekk priser om du har mulighet til det. Bruker alle delene titt og ofte. :) |
Ja det er noe med det også.. Jeg er hvertfall fornøyd med stavmixeren min, bruker den mye mer enn "monsteret" oppi skapet.. Men så hadde det vært greit med en litt mindre, nyere maskin som gjorde det stavmixeren ikke gjør. Fikk et tilbud i posten der en maskin som hadde kostet nesten 6000 var satt ned til litt over tusenlappen. Den hadde alt jeg ville ha + Kjøttkvern! og det må vel være greit når man skal lage feitest mulig kjøttkaker..
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Trur vi er mange som må øve oss litt på å ta imot komplementer :) i utgangspunktet skal det ikke være så vanskelig å bare kunne smile og si takk :) men merker selv at jeg ofte nesten begynner og stamme og ikke helt hva jeg skal si når jeg får en positiv kommentar :p Men det kommer seg, må bare øve litt :cool: hehe... :klem: |
åååh, fantastisk stavmmikser! Tittet litt på de ulike på elkjøp, og det er så mye praktisk :D Sente noen linker til mamma:P hehe... Ønsker meg til jul! (er ganske sikker på jeg kommer til å få det også ;) )
Har liksom ikke plass til en svær kjøkkenmaskin på en studenthybel :P men en stavmikser med diverse tilbehør er jo ypperlig! |
Ja eg treng også ein ny stavmiksar. Har enda ikkje fått kjøpt meg nokon ny da bladet på den eg hadde løsna etter berre nokre få dagars bruk. Men vanskeleg å velje, for eg har eigentleg også kanskje litt bruk for ein ny håndmiksar (elvisp), og da er frågan om det burde blitt ein slags kombinasjonsmodell?
|
I dag kom Torkilds bok; ketolysekuren! Å, så kjekt! Finner masse inspirasjon der... Gleder meg til å få kommet skikkelig i gang. Minus 2,5 kg på 5 dager. :-) Jippi!
|
Åhhh... Ja, kjenner meg igjen når det gjelder å "ta imot positiv kritikk", spesielt når det kommer til kropp. Fikk en del spørsmål om jeg hadde slanket meg etter jeg var ferdig med graviditeten for 8 mnd siden. (Hadde ikke det da, var bare ikke høygravid lenger....) La heldigvis ikke på meg under siste sv.sk. Så for meg graviditeten som et mareritt, da det var det som var starten på overvekt etter første sv.sk.
Jeg er vant til å få mye positiv kritikk i den jobben jeg har, både faglig og som person... Men for kropp.... Nei, det er liksom noe helt annet. Det er så "sårbart", man undrer seg liksom; "Sier h*n det bare for å være hyggelig fordi h*n ser jeg er stor og regner med at jeg sliter med dårlig selvbilde???!" Men når det er sagt, jeg sliter ikke med dårlig selvbilde. Er trygg på meg selv, hvem jeg er og hvilke kvaliteter jeg har. Hadde det ikke vært for at overvekt medfører helseproblemer på sikt, hadde det ikke vært så farlig. Jo, jeg ønsker meg jo en slank kropp -men har ikke dårlig selvtillitt fordi! Off, dette ble klønete skrevet.... Det er som å si mot seg selv. |
Ikke noe flink jeg heller til å si takk.. om noen sier noe fint så er det "jaja jeg har en del igjen og jeg er ikke ferdig, og jeg har mye å ta av enda" :p
|
Det jeg gjort når det kommer til at andre's kommetarer på mitt vekttap er å smile si takk, og om de spør noe mere er jeg helt ærlig.
Men det har ikke vært slik hele tiden. I begynnelsen nektet jeg før at jeg hadde gått ned i vekt. Etter å ha øvd meg fremfor speilet, går det mye lettere. Man blir vant det det. |
Jeg trodde ALDRI at jeg skulle bli mett av tre kokte egg og litt kaviar.. men joda.. Det er nettopp det jeg ble i dag.. STAPP mett av 3 kokte egg og litt kaviar.. Livet er herlig!.. ^^,
Jeg har det motsatte problemet jeg.. Er vel enda så stor at folk ikke tør å si til meg at de ser at jeg har slanket meg.. eller kanskje de ikke ser det! :O Er to stk som har sagt noe, som ikke har visst at jeg har slanket meg... Når de neste 10 kg forsvinner, så MÅ folk ikke kunne la være å kommentere tenker jeg.. *Glede seg*.. |
Sitat:
|
Jeg var på Lagunen en liten svipptur i stad... (STORT kjøpesenter for dere som ikke er inngrodde bergensere :P)
Og jeg tenkte faktisk over at, det er ikke SÅ mange folk som stopper å stirrer på meg lengre.. Jeg kan liksom gå igjennom matbutikken uten å kræsje med en haug med små unger som står med stooore blå øyne og stirrer på meg... DET kjennes godt det! Er jo såklart noen som stirrer fortsatt, de slutter vel ikke før jeg er GODT under 100 kg.. Men jaa... *wiiii*... :D |
Hmmm... Har aldri vært noen som har stoppet og stirret på meg da. Egentlig vært motsatt problem; folk ser jo at jeg har noen kilo for mye, men ser ikke hvor stort problemet egentlig er fordi jeg bærer kiloene godt... Føler at selv legen min ikke tar meg på alvor når jeg nevner at jeg vil ned i vekt. Føler det er litt: "Ser ikke så verst ut (sååå stoooor), BT er suverent, blodprøvene er toppers...." Men ærligtalt! Jeg er ei dame på 165 og 114kg!! Det ER stort, men mange kvinner er illusjonister av ypperste klasse når det gjelder klær da.... Så er det enklere å kle en pæreform, tror jeg. Skal til legen om ei uke, da skal han få det servert hvor tung jeg er! -Da MÅ han ta meg på alvor! Nå orker jeg ikke være tungvekter mer.
|
Sitat:
Men skjønner at det er skikkelig tungt å ikke bli tatt på alvor! 117 kg er ingen fjærvekt det heller.. (selv om jeg akkurat nå hadde vært sjeleglad for å være så "lett") :p |
det merket jeg også.. jeg er jo 170 og nå 93.. og det er jo for mye.. det er jo fedme ...
og jeg la ut bilde i bildetråden her og ingen skjønte jeg måtte ned 20 kg til? hehe :p Jeg bærer dem vel godt kanskje men det er farlig overvekt og jeg har midjemål over 100 så da er det nok farlig ja.. samme hvor mye folk sier at "du er jo fin som du er".. :/ |
Pfffft.... Ja, jeg er 165 og 114kg, og midjemål på 95cm.... Jeg "tar det igjen" på rumpe og lår -og det er lite sexy med stringtruse da ja....:o
Jeg "skjuler" vekta med svart bukse, singlet med lang cardigan over (må dekke baken) :rolleyes: |
hehe ja ikke sant. du veier 21 kg mer enn meg og har mindre midje enn meg.. hvor sykt er ikke det. jeg har bollemage/gravidmage..
95 bare.. jeg har 114..men jeg har ikke noe særlig til hofter eller rumpe jeg da.. hehe.. merkelig det, hvor kiloene legger seg. Jeg er 95 over hoftene da.. hva er du der da? hehe |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41. |