![]() |
Er så utrolig glad og lettet!
I dag har jeg vært på konsultasjon på Aleris sykehus i Oslo ang plastiske operasjoner. Hadde søkt om å få dekt div operasjoner etter å ha gått ned i vekt. Og jada, jammen fikk jeg ikke dekt bukplastikk!! Ikke noe problem i det hele tatt, kunne få det med en gang. Sa at jeg ville prøve å gå ned 5 kg til, så da blir operasjonen 25.januar. Snakket også om brystløft med protese, som jeg i utgangspunktet visste jeg måtte betale selv. Men det beste var at jeg får operasjonene samtidig, så da får jeg sykepenger mens jeg er borte siden magen dekkes og det blir mindre tid borte fra jobb/skole. Så både størrelse på implantat, hvordan type og hva slags snitt er allerede bestemt. Hadde aldri trodd jeg skulle komme så langt på en konsultasjon, og at det skulle gå så lett! Magen skal også fettsuges, så nå får jeg fin ny mage :D
Er bare så glad og sprudlende inni meg, at jeg ikke klarer å tenke på noe annet :) |
Sv: Er så utrolig glad og lettet!
:klem: Nyyydelig!! :love: Lykke til!
|
Så herlig da :heia:
|
Så herlig :heia:Skjønner godt at du er sprudlende og glad og det er jo heller ikke lenge til :D
Lykke til :klem: |
så bra :) :)
|
Så bra:) Gratulerer!!
|
:heia:Så kjekt å høre da!
|
Takk alle sammen :D Klarer nesten ikke å tenke på annet om dagen, gleder meg så utrolig mye :D
|
Så flott :) Grattis med avtale om operasjon. Er så godt å vite at man kan få det dekket.
For 4 år siden fikk jeg også dekket operasjon. :cool: Ble operert rett før jul i 2006. Er kjempefornøyd med "ny" mage. Ønsker deg lykke til. Blir spennende å følge med deg. |
Gratulerer med å skulle operere snart!
Men mener at man får sykepenger etter operasjonene uansett om de er dekket eller ikke. Men det er sikkert uansett greit å slippe unna med en narkose og en rekonvalesensperiode. Jeg skal inn på onsdag og løfte og redusere puppene, får det dekket. Men for min del er nok magen noe jeg må dekke selv tror jeg. Skal gi det et års tid da og håpe på et mirakel ved at det skal trekke seg tilbake over tid. Men puppene ryker snart og jeg grugleder meg veldig. |
Sitat:
|
Har tatt bukplastikk selv, superfornøyd! Gled deg! Man er jo sjaber en stund etterpå, men det glemmer man fort:)
|
Å være skranten en stund etter operasjonen, det skal jeg overleve for det er det verdt!!! Jeg skal ha en ganske stor operasjon, i og med at jeg skal fettsuge, løfte puppene, legge inn silikon og ta bukplastikk i samme operasjon. Så da er jeg nok hvertfall i dårlig form etterpå. Men er glad for at jeg får en operasjon, og slipper å gå gjennom det flere ganger.
Det blir deilig å endelig få kroppen i litt mer proposjon. Akkurat nå henger klær over skuldrene og puppene mine når det passer rundt magen, og det er så irriterende! Det eneste som jeg grubler så utrolig mye på, er om jeg har valgt riktig størrelse på implantatet... Har valgt et veldig lite implantat, og vil ikke angre etterpå at jeg ikke tok et hakk større... Så må tenke nøye over det i løpet av julen, og evt høre med kirurgen om jeg kan ombestemme meg på det. |
Hvilken cup-størrelse sikter du mot? Jeg satser på C-cup etter operasjonen tror jeg.
|
Så super fantastisk da, og velfortjent når du har gått ned nærmere 60 kg:eek:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dumt å angre etterpå ja. Og det er jammen ikke et enkelt valg å ta. Jeg er livredd for å få små pupper, men også redd for å ta for lite slik at det fremdeles sliter på rygg og nakke. Men C-D er nok et fornuftig kompromiss mellom utseende og helse. Du har tid til å bestemme og ombestemme deg noen ganger før slutten av januar da.
|
Som ei som er C-D (og str 40 nå) skal jeg love deg at det er mye mer praktisk konfeksjonsmessig at man har C! Det er helt håpløst å finne noe som er formet etter kroppen uten at knappene spretter når man er D... Dessuten finnes det jo Wonderbra om man skal være ekstra fiffi...
|
Det stemmer nok helt sikkert. Men når man er vant til H, så blir det uansett en enorm forbedring.
|
Sitat:
Problemet mitt nå er at puppene mine ikke passer til resten av kroppen min, så jeg fyller aldri ut kjoler eller topper. Men jeg vil jo ikke ende opp med at det er motsatt, at jeg ikke får plass til puppene i kjoler e.l. Tror jeg må ta en prat med kirurgen etterhvert, og få litt råd så jeg ikke angrer meg |
Så flott!! Var det Frøyen du snakket med? Han er fantastisk! Han opererte min mage på Aleris i september i fjor, fjernet 2 kg hud på magen (omvendt t-snitt) og jeg har aldri hatt så flat mage i hele mitt liv. Jeg mener, den er HELT flat fra øverst til nederst, ikke engang antydning til kul nede slik de aller fleste har. Helt, heelt flat. Jeg må stadig klype meg i armen for å forstå at denne magen er min, selv over 1 år etter operasjonen. Han er et geni, den mannen! Så gled deg. :D
Jeg har pupper fra helvete etter vektnedgangen men har aldri fått gjort noe med dem siden jeg trodde jeg måtte betale selv. Er det sjans for å få dekket dette også, altså? De ser virkelig ikke ut. Minus 77 kg gjør noe med puppene altså. :o Det er bare hud, ingenting, absolutt ingenting fyll. :( |
Hei Iset.Jeg fikk dekket brystreduksjon pga.nakke og skuldervondt.Så hvis en har store plager pga.brystene så er det mulig å få dekket operasjon.Men jeg tror det kommer ann på legen som en går til også da om en får dekket eller ikke.
|
Sitat:
Jeg fikk dekket magen, men ikke puppene så de betaler jeg selv. Men det er det verdt. Man får kun dekket pupper hvis de er en helseplage, feks at de er så tunge at de sliter på nakke og rygg. Og det problemet har jo ikke jeg, i og med at det ikke er noe igjen inni puppene mine. Jeg har pupper akkurat som deg, helt tomme for fyll... Men fikk du dekket t-snitt? Jeg ville nemlig ha det, men fikk beskjed om at de ikke dekket det, da måtte jeg betale selv... Så da sa jeg ja takk til full bukplastikk, så jeg slipper å betale selv. |
|
Har to venninner som har fått operert puppene sine og begge fikk dekket operasjonen. Hun ene hadde for tunge bryst - slitasje på rygg og skuldre, mens hun andre hadde for lange, slappe. Hun sa det var en regel om et visst antall cm. fra øverst til nederst og så ble operasjonen dekket. Utseende kan jo ha sammenheng med psykisk helse...
Vær fornøyd med C- cup Chrisitne. Da jeg var slank var jeg sykt plaget med å finne klær som passa til en smal midje og E-F cup. Endte enten opp med skjorter som sprikte, eller melsekker.. ikke moro! Dessuten var det ingen manneben som så meg i øynene :D enda så fine øyne jeg har :D |
Sitat:
Ja akkurat det med størrelsen er så vanskelig å si hvordan blir når jeg er ferdig. Er bare så redd for at jeg skal ende opp som b-cup, og at jeg ikke skal se noe særlig forskjell. Må nesten høre med kirurgen hva slags cup jeg kommer til å få... |
Fy fader! sånne som deg gir meg virkelig motivasjon!! Tenk å klare å gå ned så masse! Helt imponerende altså :D
*bøyer seg i støvet* Lykke til med operasjon! :cool: |
Sitat:
|
har du gått ned alt siden januar eller?
|
Sitat:
|
gud!!! det er sinnsykt :) ja hvem ville vel stoppet kroppen sin i å gå ned.. Har det bare rent jevnt av deg, ikke stått noe særlig stille ? Håper det går likefort med meg.. :D jeg er bare så utålmodig av meg.. hihi
|
Sitat:
|
ja det er jo over 1 kg i uka i snitt.. sukk :) håpe det går like fort med meg.. nå har jeg 8 uker og 1,5 kg i snitt.. :D
|
men er det ikke sånn man må holde vekta en stund før man får operere da?
|
Sitat:
Og det er jo kjempe bra å gå ned 1.5 kg i uka! Mange som bare går ned noen hundre gram hver uke... Så dette går nok kjempe bra! Og det er viktig å holde fokuset i de periodene vekta står stille, det er bare å fortsette med det man gjør så begynner vekta å røre seg igjen til slutt :) |
ja jeg har jo ikke holdt på mer enn 8 uker, regner med det blir verre senere når jeg nærmer meg idelavekten men.. må prøve å holde motet oppe om jeg skulle stå stille litt :)
|
Fikk du dekket bukplastikk så raskt etter vektnedgang altså? Jeg trodde man måtte vente minimum 2 år. Jammen da er det jo lys i tunellen for oss andre :D
Hva er forskjell på t-snitt og full bukplastikk? |
Sitat:
|
Sitat:
Ved full bukplastikk skjærer de vel bare fra hofte til hofte og strammer nedover, tror jeg. Fordelen er at man får et arr som ikke vises når man går med truse. Jeg kan ikke skjule mitt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38. |