![]() |
I dag ble jeg faktisk misunnelig ...
...på brødskalken til min 6 måneder gamle sønn!!! :D
Rart at en våt og klissete brødskalk skal kunne gi "cravings"... *LOL* Hva savner dere aller mest om dagen?? Jeg har heldigvis ikke de verste "cravingsene" om dagen, men merker godt at jeg savner lyst brød, spesielt foccaccia... :rolleyes: *Sikle* |
Sv: I dag ble jeg faktisk misunnelig...
Kan ikke si at jeg har begynt å få cravings allerede, etter bare halvannen dag på kur, men jeg veit jeg kommer til å savne pastaen min, og kanskje panini med pikant salami og ost.
Tror ikke jeg noensinne kommer til å få cravings etter en brødskalk, dog ;) |
Sitat:
|
:lol: Jeg savner overhodet ikke poteter, ris eller pasta i alle fall - har ikke gjort det et sekund heller. Har spist litt poteter 4-5 ganger kanskje siden 21. mai, men da var vi ute og spiste og jeg tok bare litt og lot resten ligge igjen. :)
Jeg er egentlig veldig, veldig glad i brød - nystekt brød er knallgodt! Kanelboller og skolebrød og... Mmmm... Men jeg er ikke ketose og en veldig sjelden gang kan jeg unne meg et skolebrød. :) F.eks. om vi skal på hytta en hel helg og jeg vet kjæresten kommer til å ha med seg sjokolade, da kutter jeg ned på fettet den helga og unner meg et skolebrød og litt sjokolade f.eks. Men langt i fra hver helg da! Jeg har vel spist 2 skolebrød i hele sommer. :) Jeg er også veldig glad i sjokolade, men klarer meg med en liten bit mørk sjokolade til tekoppen om jeg blir sugen. Ellers er det deilig med en kremklatt med litt kakaopulver og søtning og evt. noen bringebær over - det er deilig det!!! Kan finhakke en liten bit mørk sjokolade og strø over også. :sikle: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Merker jeg har innmari lyst på Wienerpølse i lompe og brød med ketsjup og sennep. Jeg savner også medisterkaker, potet, makaronistuing og brun saus. mmmm
Savner at jeg bare kan reise på butikken og kjøpe uten å tenke;) hehe Marius |
Sitat:
|
Åh, jeg får ofte cravings, når jeg lager mat til lilleberta mi!
Spesielt grovbrødskivene med leverpostei og agurk får det til å rive litt i cravingrota. |
Selv om vi har det aldri så bra på lavkarbo, vil vel kroppen til tider 'crave' etter den lett tilgjengelige energien fra karbohydrater. Hos meg kommer disse sugene først og fremst når jeg er sulten/har spist for lite fett. Skulle jeg gi etter for suget, har jeg det ikke særlig bra etterpå: Får en nesten manisk følelse i kroppen av alle karbohydratene, huff :)
|
Tror ikke det er energien fra karbohydrater som gir meg cravings. Er mer tanken på hvor GODT det er med nybakt grovbrød med smør og leverpostei på:sikle:
Kan kjenne smaken i munnen. mmm. |
ssssssjjjj.... RØMME UT FRA DENNE TRÅDEN;)
Snakk om å føle at man smugleser xxx blader under dyna i ung alder:P hahaha |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/06/focaccia.html |
Jeg savner mine hjemmelagede knekkebrød VELDIG! :(
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Bare hyggelig!! Må noklage den til meg selv snart også :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig er jeg litt i mot slike tråder.... Hvorfor ikke fokusere på det man IKKE savner? Ved å liste opp alt man ikke kan spise, men drømmer om er man garantert en sprekk... Ikke tenk på et rødt eple! Hva tenker du på da? :o |
Sitat:
Og vi må få lov til å skrive om akkurat hva vi vil. At vi har lyst på noen ting vi ikke kan få, betyr ikke at vi sitter og synes vi lever et miserabelt liv av den grunn.:o |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men sitter ikke og har det miserabelt med kostholdet mitt av den grunn. Det går ann å ønske noe man ikke får, uten å oppleve det som en grusom opplevelse. Klarer man ikke tenke på sånt uten å føle seg ræva, så har man nok fortsatt endel problemer med mat, enten man har et perfekt lavkarbokosthold eller ei. |
Sitat:
|
Sitat:
Går heeelt fint ann å ønske noe man ikke får og samtidig være glad for det man har:) Skille går jo der man tenker på noe HELE tiden og der tanken slår en midlertidig akkurat der og da også går over også lever man livet vidre med et smil. |
HVIS de andre i heimen spiser noe jeg har lyst på, så tar jeg en munnfull og smaker lenge på den.. Hvis det er sirup, oki da spytter jeg ut igjen fordi det er såpass mye sukker i det, men hvis det er annen mat så tåler jeg en munnfull. Det ER godt å bare kjenne smaker og man trenger ikke mer enn en munnfull.
|
Jeg savner overraskende få ting egentlig - trodde det ville bli mye verre. Savner sjokoladen min ganske ofte da, spesielt i helgene. Savner også mine daglige tekopper med masse natreen, og så savner jeg epler. That's it:)
|
Toast av loff, skinke, masse ost, oregano og smør! XD Det har alltid vært redningen når jeg ikke har matlyst, ikke orker lage mat, har litt dårlig tid eller rett og slett har lyst på noe godt.
Har vært sånn i mange år ;P Jeg har ikke merket noe enda siden jeg begynte for en uke siden, men jeg vet at pasta kommer til å bli vanskelig. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Forresten har det nettopp gått opp for meg at jeg ALDRI har hatt gallesteinsmerter etter at jeg begynte på lavkarbo! Før hadde jeg det i tide og utide, selv da jeg spise kjempemagert etter råd fra legen min...Bah. |
ååå, er så mye jeg har lyst på! Men, det som frister mest er komper med masse sirup på! mmmm <3 å ostepop! å sånn smash sjokolade.. mmm..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og går det ikke å lage brunsaus av noe? Ingen som har prøvd det? Har savna to ting. Is i sommer (har laga selv et par ganger). Og pizza. Mest fordi det har vært mange studentarrangementer med gratis pizza i det siste. Og så lukter det veldig godt. Men jeg klarer meg kjempefint uten. Trodde jeg skulle savne ris/pasta. Det har faktisk ikke vært noe problem whatsoever :) |
Melk!!!! Iskald, frisk H-melk. Stooort glass, som drikkes i dype drag... *sikle*
Mai gad, jeg tror det melkesavnet er min verste fiende om dagen, altså. Det holder bare ikke med 2 dl, må være minst 5 for at det skal duge. Om melkesavnet blir for stort, så kommer jeg til å sprekke. Ellers kverker jeg den som står mellom meg og melkekartongen!!! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58. |