![]() |
H&M og BH-str
Jeg har et "lite" problem. Jeg synes undertøyet på HM er søtt og fint, men jeg finner "aldri" str min der på de jeg liker.... 85C.
Siden jeg nå "dater" vil jeg gjerne ha litt nytt undertøy - som ikke blakker meg helt....men det er nesten umulig å finne :( Noen som har det samme problemet? Og som eventuelt har tips til merker og butikker som kan hjelpe meg? |
Sv: HM og BH str
De har jo mye fint både på Lindex og Cubus, og der syns jeg også det er bedre kvalitet enn H&M. ;)
|
Eg kjøper omtrent alt mitt undertøy på nettet. Hadde "fitting" i London for litt sidan og har "heldigvis" stillstand på vekt/mål, så alt passer.
Ebay har masse, er der eg finn billigst. Ellers har eg handla litt på Bravissimo og Marks & Spencers faktisk, men er usikker på om dei sender til Norge. |
|
Jeg er veldig glad i BHene fra Kappahls XLN- serie!
Koster ikke allverden og passer fint både i størrelse og i cup, syns jeg! |
Sv: H&M og BH-str
Rart, 85C er jo en veldig vanlig størrelse, jeg har ingen problemer med å finne, og jeg bruker den samme størrelsen (i blant 80B, det varierer litt etter produsenter).
Men jeg kjøper stort sett alt av bh-er på Lindex. Det er LITT dyrere enn H&M, men de har mye pent, og kvaliteten der er såpass mye høyere at det ikke en gang er propopsjonalt med prisforskjellene mellom butikkene. H&M-bh-ene strekker, etter min erfaring, seg ut kjempefort, Lindex sine holder stort sett formen i evigheter :) (Så lenge man er nøye på å ikke bruke tøymykner når man vasker dem, bruker dem på det ytterste hakket når de er nye, strekker de seg da ut, er det bare å sette dem lenger inn. Så varer de lenger ;)). Og så synes jeg det er veldig behagelig med åpent kjøp. Om jeg har penger nok, så kjøper jeg gjerne fem - ti bh-er, prøver dem hjemme, og leverer tilbake de som ikke passer/ser fine ut på meg. Hater å prøve BH-er i butikken. |
Her håper jeg at jeg kan finne noen tips også! Samme problem har jeg...finner ALDRI billige bh'er som passer. Eneste jeg kan bruke er Triumph, og det er IKKE billig! :confused: Alt annet blir enten alt for slapt, gir dobbelpupp eller andre staselige ting..
|
Men det er vel bedre med tre dyre bh-er som sitter bra og er holdbare enn ti billige som mister formen? Jeg har selv veldig dårlig råd, men når jeg har penger til overs, så kjøper jeg kun skikkelige kvalitets-bh-er :)
Ellers kan du jo gå og prøve bh-er, notere deg merke og modell, og så etterpå sjekke om du finner dem billigere på nettet ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Går jo an å kjøpe en billig og søt H&M-bh'ene for å flotte seg litt, da ;). Men de jeg har kjøpt har kort levetid om man bruker dem ofte, og de blir blasse etter noen runder i vaskemaskina, så det ville i tilfelle bare blitt til pynt, liksom :p
Men jeg synes det har blitt mye bedre utvalg på bh-er som både sitter bra, støtter godt, holder lenge, og i tillegg er lekre de siste årene. Og det var vel i grunn mye verre for tjue kg siden da jeg brukte 95C/D ... :o. Da var det ikke mye til utvalg, altså. |
Altså - jeg har "hverdagsbh'er" - men som Photo sier - jeg vil gjerne flotte meg litt til hr kjekkas da :D
|
Blasse ja..det er jo en annen ting. Hvordan vasker dere de? Jeg føler at mine blir veldig gråe fort enda jeg bare vasker de sammen med hvite klær og på 60 grader. Er det litt høy temperatur kanskje? Og jeg bleker de heller ikke, det bør jeg kanskje begynne med litt innimellom.
|
Ellos har mye bra undertøy i alle fasonger og farger :) Jeg kjøper stort sett derfra eller fra Lindex.
|
Har gitt opp billig Bhåer. Har 3 som kostet skjorta, men de sitter ekstremt godt. Holder på plass det som skal holdes på plass.
Disse har jeg lenge og de holder seg like fint. Maria Jo legger ved en link. Jeg bruker den fra tidløsefavoritter, har en i svart og beige.http://www.mariejo.com/collection/cl...N/default.aspx |
Enig i at jeg tror det lønner seg å kjøpe dyrere BHer.
Men jeg prøver å kjøpe mine når jeg er på ferie i utlandet. Marcs&spencer har utrolig mye bra, billig og det holder i maaaange år. Var i Scotland med søstra mi for 2,5 år siden og kjøpte 7 Bher hver! De kostet £7 pr stk og har holdt utrolig godt :) Eller kjøper jeg Triumph. Change har jeg alrdi funnet noe som passer , de er ofte "padded" og lave i cupen synes jeg. På nett kan også laredoute.no anbefales. Jeg fant iallefall bikini som passet veldig bra der. |
Sitat:
|
Vaskar mine i pose, på 40 grader, og brukar berre Milo (eller tilsvarande produkt her nede, da..;) )
|
Jeg bruker bare Neutral, ellers kløhøhøhøhøøør jeg :p
|
Neutral fins ikkje her nede dessverre.. Vaskemiddel utan lukt er visst omtrent tabu.. Verkar det som! Fins noko som skal vere bra for naturen etc, men det luktar eigentleg berre grønsåpe når eg tenker meg om...! Hm.. Kanskje eg burde sjekke på apoteket.
|
Oi! Da hadde jeg måttet få det importert, hehe. Jeg kan fint bruke parfyme, men parfymert vaskemiddel på undertøy og sånn = instant eksem, for ikke å snakke om usjarmerende oppførsel :p!
|
Sitat:
Jau, det fins nokre sortar neutralvaskemiddel, men det er BERRE i pulver, og med all kalken i vatnet her, så likar eg best å ha flytande såpe. Vil ha minst mulig som kan klogge seg i systemet. |
Da jeg brukte 85C fant jeg mye fint i alle de vanlige kjedene. Det er mye verre nå som en skal finne noe i fortrinnsvis 75E eller 80 D/E, da begynner utvalget å bli veldig begrenset.
|
Jeg har 75DD og sliter med å finne BHer. Finner kun svarte eller hvite på Lindex.
Sånne søte motiver etc finner jeg ikke i min str. Det er såvidt jeg finner 75DD i det hele tatt. Stort sett når cupen er stor, er også bredden større. Ganske irriterende. 80D/80DD sklir jo bare oppover ryggen min. |
BHer skal vel strengt talt egentlig håndvaskes for at de skal holde seg. Det sier de i hvert fall på Change der jeg kjøper mine.
80 DD ekke så greit å finne i "vanlige" butikker. Og sånne "søte" med snoopy, hello kitty og alt sånt kan man jo bare glemme når man har mugger... |
Tror hr kjekkas på 43 hadde ledd om JEG skulle komme med snoopy BH jeg altså...men jeg ønsker meg noen søte men sexy. Travet lindex og cubus i lunchen, fant ingenting :(
|
Kappahl har en del - både for små og store. En venninne finner overhode ikke størrelsen sin noe sted (utenom på de aller dyreste stedene da..) men hun kom over noen "BH-kupp" på Kappahl. Utvalget er greit og de har en del som er fine.
Lykke til med å finne noen fine som passer :) |
Etter å ha handler BH på Lalina på St.Hanshaugen vil jeg aldri handle noe annet sted, tror jeg.
Nå skal det sies at jeg har en veldig rar størrelse, og alltid har slitt veldig med å finne noe brukendes andre steder. Akkurat nå har jeg bare to stykker, har ikke råd til å kjøpe flere. Men de har jeg hatt i henholdsvis et og et halvt og to år, og de er like fine! Og da har jeg hele denne perioden brukt nesten bare de to! Har fremdeles noen andre fra andre steder, men de bruker jeg bare i nødstilfeller, hvis jeg ikke får tid til å vaske. Når det gjelder vasking sier de forresten på lalina at de skal vaskes hver fjerde dag, og kun håndvask. |
Jeg må jo innrømme at den aller beste jeg har er en Prinsesse Tam-Tam bh til nesten femhundre spenn, som jeg kjøpte på en undertøysforretning på Sten og Strøm, mest fordi de hadde målt meg ordentlig der, og jeg følte jeg liksom måtte kjøpe en da. Men det går vel evigheter mellom hver gang jeg kan bruke så mye på undertøy, og ettersom jeg har en såpass enkel størrelse, er det greit å kjøpe på Lindex i 150-200 kronersklassen!
|
Sitat:
|
Jeg bruker 95 D/E. Men jeg haaaater gå med bh! Bruker den når jeg skal "omgås" folk eller gjøre stas på sambo.. Men hjemme sånn ellers og på jobb lar jeg puppa blafre løst.. :eek: MYE bedre! :D Og de har IKKE blitt lengere av den grunn.. :p Dessuten synes jeg de puppebestyrelsene de har på butikkene er ikke slik jeg vil ha. Jeg vil ha (les: sambo vil at jeg skal ha) halvcup og pushup.. :rodme:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Jeg gikk tilfeldigvis forbi en Victoria's Secret butikk i USA, og gikk inn for å se. Jeg gikk ut med fem deilige BH'er som ser bra ut, føles bra ut og holder bra. Deilig, deilig! Det fikk meg til å skjønne at en BH ikke er en BH. :geip: Jeg vil heller betale litt mer for å få en god en altså!
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg bruker Triumph og er veldig fornøyd med det. Betaler GJERNE noen kroner ekstra for å slippe BH-er som vandrer opp til nakken eller som lar puppa henge og dingle ned på magen!
Jeg synes det er mye lettere å bruke BH nå når jeg er 30 kilo mindre. Det er tydelig at pupper faktisk veier en del! |
Jeg safer med å kun kjøpe svart undertøy. Da matcher liksom alt uansett ;).
|
Min størrelse er ca 90C, og det har jeg ikke funnet på H&M en gang... De har 85C, men ingen i størrelse 90 eller 95, og så har de 100D. Jeg kan gå med 85C, og det er det jeg gjorde før jeg fant mine deilige Victoria's Secret-BH'er. Men hvorfor har de det hoppet der? Det er ganske stor forskjell på 85C og 100D...
Utrolig mange kvinner bruker feil BH-størrelse. Jeg antok at moren min var en av dem, og spurte henne i høst hvilken størrelse hun brukte. Hun trodde at hun brukte 80B/C - noe jeg kunne fortelle henne med en gang at var feil. Jeg fikk lurt henne med i en undertøysforretning og ba dem om å måle henne. 85D/E var dommen. To cup'er unna det hun trodde selv! Moren min påstod at hun ikke kunne gå med spile-BH med hennes pupper. Er det så rart at det var ubehagelig for henne før med feil størrelse? :rolleyes: Hun gikk ut av butikken med fire BH'er, og to av dem var med spiler. ;) Og hun elsket dem! Det hjelper at de er i rett størrelse, merkelig nok. :geip: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20. |