Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Januarskravletråden til 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29986)

vaskeklut 01-01-10 17:47

Januarskravletråden til 30+

Hei og godt nytt år folkens!

Håper dere har hatt en fin jul! :D

Jeg må bare skryte litt av meg selv jeg. Jeg gikk jo opp noen kilo i desember pga altfor mye karbo.. Men veide meg i dag tidlig, og nå vekta jaggu meg bikka under 100 igjen :D 300 gram til, så er jeg tilbake! :visemuskl

For en utroooolig god følelse det er å se at man har gått NED og ikke OPP i jula... :cool:

Så forresten at det var flere av dere som hadde fått utrolig fine julegaver! Hurra! :)

-Måtte vi alle ha en fantastisk vektnedgang i 2010:D

Elizabethcita 01-01-10 18:06

Sv: Januarskravletråden til 30+

Heisann og godt nyttår! :)

Her har det vært oppgang i jula, men nå er jeg klar for å sende vekta nedover igjen... ;)

Har hatt en veldig fin jul med mye god mat, koselige folk og kjekke gaver:) Fikk gavekort og penger som allerede er omsatt i bøker, garn og scrappeutstyr, så her blir det en trivelig vinter! :)

Imse 01-01-10 19:09

3kg vann har jeg pådratt meg etter en uke med masse karber. Men de går n0k av 0gså får jeg starte på resten etter det.

Lurer* 01-01-10 22:00

Godt nytt år!
Jupp, her begynnte det å gå opp 2.jule dag. Men heldigvis ikke mange kiloene, så jeg er klar for kamp igjen på mandag:boxing:

Håper dere har fått kost dere i jula, jeg kjenner at det var absolutt behaglig med en pause fra jobben nå! Er snart klar for ny giv:)

grotingeling 02-01-10 00:56

Godt nytt år til dere alle http://www.33smiley.com/smiley/holidays/3.gif
Håper dere har fått ladet batteriene, og ikke minst (for de av oss det gjelder) funnet igjen motivasjonen. Selv er jeg nå klar for en ny runde med fase 1 på Eurodietten, og motivasjonen er igjen på topp. Første dag er i morgen, og de siste dagene i romjulen ble derfor brukt til å sørge for at jeg har alt jeg trenger av grønnsaker. I tillegg har alle rester av "ulovlige" produkter blitt behørig fjernet fra skuffer og skap, så nå er det kun samboerens mat som finnes i kjøleskapet i tillegg til mengder med grønnsaker.

Gleder meg faktisk til å komme i gang igjen, håper på gode resultater fram mot sommeren. Har jo fortsatt en lang vei å gå før jeg er i mål....:rolleyes:

Supera 02-01-10 03:29

På mandag ettermiddag er det på an igjen med lavkarbo. Skal måle c-peptid og ta en glukosebelastningstest og Torkil anbefalte at man spiste høykarbo en uke i forkant. Mistenker at jeg er insulinresistent...

Jeg GLEDER meg til å gå tilbake til lavkarbo. Jeg føler meg så utrolig mye bedre på lavkarbo enn på høykarbo. Lavkarbo er virkelig mitt nye liv! Ikke søren om jeg går tilbake til høykarbo.

Reba 02-01-10 11:30

Hei! Hiver meg med her, jeg!
Godt nyttår til alle sammen! :)

Begynte som smått med omlegging av kostholdet i går, men dårlig planlegging førte til en dårlig avslutning på matfronten. Men pytt sann, ny dag med nye muligheter! *trøstermegselv*

Håper jeg skal klare å riste av meg 40-50 kg, så det er vel bare å stå på! Så får det heller bli litt prøving og feiling i starten... ;)

Imse 02-01-10 11:51

Velk0mmen så mye Reba! 0g lykke til!

Det kan ta litt tid å k0mme inn i k0sth0ldet, men når du har lært saker 0g ting, så er det så enkelt.

grotingeling 02-01-10 12:01

Hei Reba, godt nyttår til deg også
Vi har vel alle hatt våre runder med prøving/feiling, så der er du i godt selskap.
Selv følger jeg eurodietten, og er nå tilbake i fase 1 hvor jeg kun trenger å planlegge hvordan jeg skal tilberede grønnsaker. Produktene i dietten skal selvsagt også tilberedes, men siden jeg kun greier å spise suppene og pasta er dette veldig enkelt :D

Mitt beste råd (til alle egentlig) er; ikke gi opp selv om du feiler, ta med deg erfaringen og se framover.

frifuggel 02-01-10 13:15

Tøft med "bråstart" i nyttårhelgen! :) Ingen katastrofe, det er bare å gå på igjen. Lykke til :klem:

MatGlad! 02-01-10 13:17

Godt nytt år til dere alle sammen!

MatGlad! 02-01-10 13:26

Ups! Tykka på feil knapp :D

Var veldig spent før jul på hvordan vekta kom til å "oppføre" seg. Må si jeg ble gledelig overrasket :):):) Har faktisk gått ned nesten 3 kg!! Og jeg har ikke vør så påpasselig. Ikke har jeg fått vør ute å gått så mye heller. Det har å vør bikkjekaldt ute i nesten hele jula!!

Men på mandag er det tilbake til hverdagen, det skal i grunn bli godt. Komme i gang igjen med både jobb og trening. Mat`n skal i gjennge att i dag. Begynte dagen med en 1/2 boks Cottage Cheese, 1 ss youghurt og en liten håndfull nøtter. Ble veldig mett. Men det kan ha en sammenheng med at jeg ikke har så mye matlyst. Har nemlig fått besøk av "Mr.forkjølelse"...

Ønsker alle lykke til videre i kampen mot kiloene, og håper at alle får ett godt nytt diett-år! :heia:

borg 02-01-10 16:22

Godt nytt åt! Ja det skal bli fint å starte på ny frisk med lavkarbo. Kjente på kroppen at det ikke er gra med sukker og søt mat. Jeg mistet litt av motivasjonen da vekta stoppet opp i hele høst. Jeg var til Biopat før jul og hun kunne fortelle at jeg manglet fett i cellene og vitaminer. det begynte å rette seg før julegjestene kom, men har gått opp 3 kg ijulen. Så det skal bli spennende å se om det går bedre nå.

grotingeling 02-01-10 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MatGlad! (Innlegg 809791)
Var veldig spent før jul på hvordan vekta kom til å "oppføre" seg. Må si jeg ble gledelig overrasket :):):) Har faktisk gått ned nesten 3 kg!!

Fantastisk resultat, dette står det respekt av :heia:
Stå på videre!

Emmie 03-01-10 02:25

Tilbake igjen - etter en ALT for lang pause fra lavkarbo kosten jeg var så godt igang med i høst !:o

Jeg har ikke veid meg på flere uker - men skal få det gjort imorgen , og er ellers motivert for å ta fatt på lavkarbokost igjen !

Godt lavkarbo nytt år folkens !:D

camryn 03-01-10 10:41

Godt år godtfolk!

Det var litt skummelt å gå på vekta igjen etter jul, det var ca 3 kg opp. Reknar med det er vatn, det ser i allefall ut til å skli av igjen desse dagane. :D

Skal bli godt å få ein rutine igjen. Og no har eg fått mama lupes! Hurraa!

lillemor88 03-01-10 14:44

hei og riktig godt nytt år:)

godt og se at jeg ikke er alene om og kose seg i jula... i morgen er det start igjenn,,,,, eller litt i dag også da... regner med at det endte på en 3-4 kg opp men det SKAL av igjenn og mye mer...

men man merker at man ikke liker kroppen på høykarbo.. luft og drit hehe:p

skal bli godt og føle seg fjong igjenn.. men har kost meg og trengte en pause egentlig å...

lykke til alle sammen stå på!!!!!!!!!!:D

Jojodama 04-01-10 10:01

Heisann.:)
Slenger meg på her jeg. Er en jente på 29 år, med samboer og en hel skokk med unger. :p Har rundt 40 kg som skal av for å komme på normalvekt. Men jeg er fornøyd om jeg går ned 20 sånn i første omgang. Etter siste svangerskap hadde jeg "plutselig" masse kg som skal bort, før jeg kan ta fatt på mine gamle kilo...
Begynte på ketolyse i beg av november, og har gått ned 5 kg. Akkurat nå har jeg bare gått ned 4, siden de 2 straffekiloene etter EN dags utskeielse (julaften) nekter å forsvinne. :(

Håper på at det snart løsner igjen. Opplevde ca 3 ukers stillstand like før jul,så løsna det, og nå anger jeg som en hund på at jeg spiste høykarb på julaften...
Enda jeg vet hvordan kroppen min reagerer...:mad: GRRR!

Men- spist er spist, og nå ser jeg fremover!

Godt nytt år til dere! :)

Tagimpo 05-01-10 21:19

Begynte i går etter et opphold siden sommeren og nå er jeg i Ketose allerede :)
Denne gangen skal ingenting hindre min meg!
Lykke til alle dere andre også, dette klarer vi!!! :)

Lurer* 05-01-10 22:00

Heisann hoppsann.

Da er jeg igang igjen:jegvant:og jeg gleder meg til å krangle med kiloene:D
Julen var ikke så slem mot meg heller, kun 2kg opp:eek:, men jeg klager ikke.

Har slengt meg på Frifugel sin utfordring om 10kg før påske, godt å ha noen mål å strekke seg mot.

Supera 06-01-10 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av danku01 (Innlegg 810498)
Begynte på ketolyse i beg av november, og har gått ned 5 kg. Akkurat nå har jeg bare gått ned 4, siden de 2 straffekiloene etter EN dags utskeielse (julaften) nekter å forsvinne. :(

Håper på at det snart løsner igjen. Opplevde ca 3 ukers stillstand like før jul,så løsna det, og nå anger jeg som en hund på at jeg spiste høykarb på julaften...
Enda jeg vet hvordan kroppen min reagerer...:mad: GRRR!

Men- spist er spist, og nå ser jeg fremover!

Det er bare vann, det er umulig å gå opp 2kg fett på én dag. Bare fortsett med lavkarbo, du. Kanskje spise mindre salt, drikke mer og trene litt vil hjelpe?

Lurer* 06-01-10 20:40

God kveld alle sammen!

Jeg har tent i dag! Er stolt over å ha kommet igang igjen etter en heller laber desember mnd:) Sitter å lurer på om det skal bli krem eller ikke i kveld....hva tror dere?

Imse 06-01-10 20:47

Krem høres g0dt ut en iskald januarkveld:D

Jeg har spist squash carb0nara til middag, det er så g0dt!

Lurer* 06-01-10 21:01

squash carb0nara, er noe av den beste middagen jeg har smakt av lavkarbovarianter*nam*

Jupp, krem er meget fristende en kald vinter kveld:)

Lurer* 07-01-10 21:01

tihi, det er meg igjen:) Får skravle litt med meg selv:D
Ble ikke krem i går, men i dag har det blitt en liten skål. Krem som ikke er pisket helt stiv, bare neste slik at dt blir softis konsistens ....og litt kakao *koste meg*

grotingeling 07-01-10 22:31

Åååååååh kakao med krem....... kjempedeilig men akk så lite aktuelt akkurat nå, men står på lista over mat jeg skal lage meg når jeg er ferdig med ED og over på lavkarbo-vedlikehold.

Tutte 08-01-10 23:03

God kveld folkens ! :)

Da er det helg igjen, etter første "normale" uken etter jul og nyttår. Litt tungt å stå opp tidlig (heldigvis hatt en myk start med et par fridager), men deilig å være tilbake på lavkarbokostholdet igjen ! :)

Kom noen kilo på i løpet av jule. og nyttårsdagene, men håper at de forsvinner jevnt og trutt de neste dagene ! :)
Ha ei riktig god helg alle sammen ! :)

Jojodama 09-01-10 11:33

Jippi, endelig er julekiloene borte igjen! Nå kan jeg ta fatt på resten.. bare 35 igjen da! :D

Ha en fortreffelig lørdag dere andre også. :)

Super start på helga!

Imse 09-01-10 11:38

Julekil0ene er 0ffisielt b0rte på meg 0g nå,vekta viste 112.8 i dag,så da er de b0rte.

Nå sitter mannen 0g jeg 0g k0ser 0ss med Nannahs snitter til fr0k0st med regerøre,røkt svensk skinke 0sv.K0selig å være barnefri i blandt gitt.

vaskeklut 10-01-10 03:07

NÅÅÅÅÅÅÅÅ er jeg lei!!!! Jeg har snørra og snufsa i snart to uker. Jeg vil puste med nesa mii! Noen som vet hvor lenge det er "vanlig" å gå pottetett i nesa etter bihulebetennelse og sånn der skit?

grotingeling 10-01-10 03:16

Har opplevd å gå tett i 2-3 uker etter bihulebetennelse:(, men om det er "normalt" aner jeg ikke.
Men kulden vi har nå hjelper definitivt ikke, siden vekslingen mellom kulde og varme også ellers gjør at vi snufser litt :rolleyes:

lillemor88 10-01-10 13:30

har gått og snufsa lenge nå jeg å.. men i helgen tettna det helt til! æsj:(

nå blir det litt mildere ser det ut som (håååper det)

når det gjelder mine ekstra julekiloer mangler jeg 1.. gleder meg til jeg er på 99 igjenn , da vil nok motivasjonen øke litt å :)

merket det var tøffere og begynne pån igjenn etter jul.. men har kommet så langt og er halveis så skal IKKE gi meg nå!

lagde sjokoladekrem til kaffen i går var mega godt:D:D

hurra for alle som er kvitt jule kiloene, sammen skal vi kjempe for et lettere liv og mindre klesplagg da sommeren kommer:D

grotingeling 10-01-10 23:02

Måke måke måke..... snø altså :D
Etter at samboeren nå endelig har kjøpt seg ny bil, måtte vi i dag ut og måke parkeringsplassen slik at vi får plass til begge bilene. Heldigvis var temperaturen kun -2 grader, og snøen var lett og porøs, så måkingen gikk veldig greit. Bruke vel en liten time, og den regnes nå som dagens trim :rolleyes:

Imse 10-01-10 23:21

Snømåking er abs0lutt trim ja! Grattis med ny bil!

F0rkjøla 0g v0ndt i halsen jeg, 0g jeg tr0r jeg har drukket 8-10k0pper kamillete i dag, 0g spist 5 halstabletter med aspartam f0r mye.. Tør ikke legge meg enda, f0r magen rumler... Det teite er at jeg kan spise en hel p0se med sukkerfri halslinser på høykarb0 UTEN å bli løs i magen eller få v0ndt i magen.. Men jeg får drikke teen min, varmt drikke lindrer.

grotingeling 10-01-10 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 814117)
Snømåking er abs0lutt trim ja! Grattis med ny bil!

F0rkjøla 0g v0ndt i halsen jeg, 0g jeg tr0r jeg har drukket 8-10k0pper kamillete i dag, 0g spist 5 halstabletter med aspartam f0r mye.. Tør ikke legge meg enda, f0r magen rumler... Det teite er at jeg kan spise en hel p0se med sukkerfri halslinser på høykarb0 UTEN å bli løs i magen eller få v0ndt i magen.. Men jeg får drikke teen min, varmt drikke lindrer.

Takk - vi er veldig fornøyd :p
Kjipt å være forkjøla, det har jeg også nettopp vært. Blir liksom ikke helt frisk heller :kadetgaar. Masse væske og mye søvn er det som fungerer for meg, får lite hjelp av vanlige halstabletter bortsett fra at det ikke klør så mye i halsen. Bruker fribol sine (kjøpt på apoteket), og blir ikke full av luft eller får løs mage av dem - hvilke bruker du?

lillemor88 11-01-10 06:07

fribol sine hjelper veldig:) og kjøp deg en glass med nypete:) ingen ting kurerer bedre enn det :D god bedring:):D

Lapplisa 12-01-10 11:38

Hvor flinke dere er! Så mange kilo borte! Har holdt på en uke nå og har tatt av 2 kilo. Bare 36 igjen. Sukk.. Men motivasjonen er stor, når jeg ser alle de fine talla på tråden her. Lykke til videre alle sammen.;)

Imse 12-01-10 11:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 814137)
Takk - vi er veldig fornøyd :p
Kjipt å være forkjøla, det har jeg også nettopp vært. Blir liksom ikke helt frisk heller :kadetgaar. Masse væske og mye søvn er det som fungerer for meg, får lite hjelp av vanlige halstabletter bortsett fra at det ikke klør så mye i halsen. Bruker fribol sine (kjøpt på apoteket), og blir ikke full av luft eller får løs mage av dem - hvilke bruker du?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemor88 (Innlegg 814196)
fribol sine hjelper veldig:) og kjøp deg en glass med nypete:) ingen ting kurerer bedre enn det :D god bedring:):D

Drikker nypete, kamillete, spiser frib0l så 0fte jeg tør 0g n0en sevnske..Men de siste inneh0lder aspartam 0g det var j0 ikke helt bra da...
Jeg drikker mye hele tiden jeg 0g s0ver det jeg kan. Men f0rkjølelse er en del av livet mitt, minst en gang hver 4.uke hele vinteren 0g 0fte annenhver uke. Men ikke hver gang jeg blir så sliten s0m nå.. Sånn er livet med ME 0g nedsatt imunf0rsvar. Ikke engang lavkarb0 hjelper meg på det punktet:(

Lurer* 12-01-10 13:11

YES! Etter veiingen i går er også mine jule kilo borte! ned 2kg denne uken *hurra*
Nå får jeg lese litt om hva dere skriver om:)

Lurer* 12-01-10 13:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lapplisa (Innlegg 814883)
Hvor flinke dere er! Så mange kilo borte! Har holdt på en uke nå og har tatt av 2 kilo. Bare 36 igjen. Sukk.. Men motivasjonen er stor, når jeg ser alle de fine talla på tråden her. Lykke til videre alle sammen.;)

Heisann, Lappilsa! 2kg første uke er knall bra! Vi andre har holdt på en stund lengere enn deg, men husk en dag, to dager blir fort en uke og en uke blir fort to uker! Dette skal du klare! Jeg syns de første ukene var tyngst, når du lærer hva du kan spise går dette kjempe bra!

Og til alle dere som er forkjøla og snufser *klem* Håper formen blir bedre!
Selv er jeg hjemme med ei litta snuppe som er dårlig, men sove? Det er vel oppskrytt!

I dag blir det pannekaker til middag, lavkarbo variant til meg og vanlig til unga. (Mannen er på kurs.) Pannekaker blir det bare de dagene jeg er hjemme på dagtid, jeg syns det tar så lang tid å steke og tiden strekker ikke til på vanlige hverdager. Men pannekaker med flesk, kjenner jeg gleder meg:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.