![]() |
Noen som starter i disse dager?
Er det noen som starter med SB kuren i disse dager og vil dele erfaringer her?
|
Sv: Noen som starter i disse dager?
Heisann. Jeg er på dag to i fase 1 på SB.
Har aldrig gått på noen slik kur før,så dette blir spennende. |
Så bra!!:)
Da kan vi gå veien sammen da. Jeg venter på boka mi jeg da, regner med at jeg har den på torsdag. Har pause nå fra alt av slanking, men det ligger i bakhodet ;) Nok så tøff den ketolyse kuren også, så jeg tror ikke jeg får broblemer med fase 1, tror jeg, aner ikke helt hva det går ut på enda, men.... Hva synes du så langt da etter få dager på fase 1? Det jeg har savnet på forumet her er hva folk har klart å gå ned på SB og hvor fort, det er jo litt interessant for en nybegynner da, et lite puff ;) Har du en plan for veie dager? jeg veide meg alt for ofte på keto, men måtte forsikre meg om at det gikk veien :D Har nok hoppet opp et par kg nå etter en uke på karbomat, men pytt sann, jeg vet de kommer av igjen etter fase 1... |
Hei! Jeg har hvert i fase en i litt over en uke nå. Hadde en del hodepine og svimmelhet de første dagene men begynner å bli bedre nå. Men nå innrømme at jeg drømmer litt om mat og sjokolade. Men det har gått bra så langt
|
Jeg ender vel på SB, men ikke sånn helt rigid. Jeg har vært i ketose nå i seks-syv uker, så fase 1 anser jeg som unnagjort selv om jeg ikke har gått ned noe. Jeg har planer om å plukke en del fra matlistene, smamen med det jeg spiser nå. Jeg savner mer grønnsaker, bønner, youghurt og også noe frukt - så jeg får se om det blir etterhvert. Jeg må liksom få spist opp fullfettmaten min først... :D Og så er det litt avhengig av hva PT'en min sier jeg må putte i meg også, hun skal gå gjennom matdagboken min på mandag.
Jeg kommer til å telle kalorier, men ikke veie meg. Motsatt av mange andre kanskje, men det funker bedre for mitt hode. Angående hvor fort så brukte venninnen min ca 5 måneder på ca 15 kilo. Da trente hun en gang om dagen også, så det ble dannet mye muskler... Husk at man skal leve også, så noen mirakelkur er det ikke. Men man spiser seg mett på mat som gjør at man får energiunderskudd. |
Hei Mossa. Jeg synes det går relativt greit,men kjenner at jeg har dårlig med ideer når d gjelder hva jeg kan lage meg av mat,så det blir litt vel mye salat...... Begynner å bli litt lei. Jeg har ingen tanker om å drive å veie meg hver dag,det ser jeg ingen hensikt i. Men jeg tenker at onsdag kveld er grei veiedag. Jeg får ikke trent så mye som ønsket,men men. Jeg lurer å på om jeg kan spise 0% yoplait youghurt????? Den synes jeg har vært grei mellom middag å kveldsmat.
|
Les boken, der står det veldig greit hvilke søtstoff som er tillatt og hvilke melkeprodukter som er OK når.
South Beach supercharged er mer oppdatert enn den første utgaven og har litt flere ting på matlistene. |
ok. Er det bare å søke på nett på den boka eller?
|
Hei. Første gang jeg skriver her:) Jeg startet opp på mandag igjen. skal ta av 10 kg. Håper di er av til jul:) Tok ketostix i dag og var alerede på 50. er fornøyd me d:) er i gang:)
|
Sitat:
|
Så koselig at det er så mange her inne!!! :)
det er greit å stå sammen med de små dumme spørsmålene, tips og ikke minst litt opp backing;) Jeg googla boka og kjøpte den jeg har på Capris: http://www.capris.no/ Slets ikke dyr, med mange oppskrifter og en måltidslan for både fase 1 og 2. greit å se hva man evt kan og ikke kan spise sånn på trykk. Mye kylling der, det er ikke jeg glad i men man får jo små tips i alle fall. Nå har jeg hatt en mega karbo uke, med sjokolader og dritt :o Men fra mandag er det streng SB kur. Boka er lest og prinsippet forstått, så nå er det 14 dager med utrenskning for tur. vel mye grønt for en som kommer fra ketolyse, men det går vel greit. ser fra måltidsplanen at det er minimalt med pasta, brød og ris, i fase 2, men litt, av og til, er bedre enn ingenting!:) Hadde brøderstattning i ketolyse kuren, nøttebrød med pålegg. I denne kuren finnes det vel ingen lett variant av brød erstatning??? Noen som vet hvor høy GI Ingers rugbrød har? Går jeg ned 15 kg på 5 mnd. så skal jeg juble. Da er jeg i mål :rolleyes: Sukk skal gjøre en solid innsats med trim 3 ganger i uka også, samt at jeg går tur med hunden min hver da, det burde hjelpe på, synes jeg :) |
Sitat:
har bestilt fra de flere ganger, de leverer kjapt og ribber deg ikke for dyre gebyrer, kun porto ;) |
Tusen takk,der e boka bestilt.
Glede meg til æ får den,kjekt med litt innspill å oppskrifte. Men kiloan dett no av,godt e d:-))) Håpe d går bra me dåkker alle sammen. |
Sitat:
|
Hei
Jeg er ny på dette forumet. Har SB boken som jeg har fulgt tidligere og som det nå er dags for å følge igjen. Har tenkt til å starte imorgen. Jeg har vel egentlig bare 3-4 kg som skal ned. Men de sitter tilgjengjeld eksremt godt. I og med at jeg "bare" skal ned 3 -4 kg ville dere kjørt fase 1 eller gått rett på fase 2? Litt usikker jeg.... Kjempe motiverende om vi kunne vært en liten gjeng som motiverte hverandre!! :) Sitat:
|
Velkommen eple 77:)
Tror det lønner seg å ta fase 1 først også, selv om fase to virker som en fin måte å ta av på i seg selv, så virker det som fase en gir en ekstra utrensking av sukker og stabiliserer insulin. Kanskje du går ned ned dine 3-4 kg allerede der?? jeg har gått op 3 kg på en karbo uke jeg har hatt ( pause):rolleyes: Får håpe det er mest vann og at de raser av etter disse 14 dagene og drar med seg noen flere:D |
Sitat:
Men jeg følte meg veldig slapp og ukonsentrert igår. SYnes å huske at det var vanlig de første dagene før man får mer energi? Noen som vet? |
Sitat:
Jeg sliter litt med den karboopptrappingen, det går litt trått. Er jo blitt så vant til at jeg ikke skal spise karbo - og det blir fort enten eller her. På skolen er det kun loffaktig brød, ris, pasta og poteter å få tak i, så da blir det fort salat uten karbo. Jeg spiser en del tortillas, men der har lavkarbotortillasene mine færre kalorier, mindre karbo og mer protein enn fullkorntortillas, så da blir det det også... Jeg får vurdere frukt da og youghurt. Men jeg tenkte liksom at jeg skulle vente litt med det... Brød er ikke noe jeg savner, så da holder jeg meg like godt unna :D |
Sitat:
Brød har ikke jeg spist på mange år - og savner det ikke. Når du sier enten eller, er du sånn at når du spiser noe karbo, f.eks kaker og boller så blir det fort for mye? Jeg er ihvertfall sånn - mister helt kontrollen hvis jeg får i meg raske karbo. Men ved å kutte ut, har jeg ingen behov for sånn mat i det hele tatt. Yoghurt er bra da! Jeg kommer til å spise det når jeg skal trappe opp. Hvor mye har du gått ned? |
Sitat:
Jeg er veldig redd for å få cravings, så derfor er jeg redd for å trappe opp. Frukt sitter langt inne og spise, men samtidig kunne jeg trengt det for å få i meg nok grønt. (2 cups pr måltid). Og - nå når jeg kutter i fett (i forhold til katolyse) så må jeg spise karbo for å få i meg næring - de siste to dagene har jeg knapt passert 1000 kcal. I går til lunch spiste jeg kjøttsuppe med byggryn. Ingen cravings, men mye overskudd på trening, så jeg kjenner jo at kroppen trenger karbo også. Frokost i dag ble fettfri cottage cheese med kanel og en youghurt av typen ingen fett og tilsatt sukker. Er spent på hvordan kroppen reagerer på melkesukkeret utover dagen. |
Heisann!
Jeg tenker og begynne på South Beach! Merker jeg gleder meg.. :))) Vet ikke hvorfor men jeg har aldri tenkt på denne dietten, og når jeg nå plutselig fikk et tips om den virker det jo helt topp. Jeg har ikke noe bok enda, så blir vel litt generelt i første periode med og følge matvarene som er lov etc... Blir spennende dette, også lurer jeg på en liten ting...hvordan stiller man seg til crusha tomater? Man kan jo spise karbonadedeig, bønner etc..så jeg tenkte at da kunne vel en slags chiligryte være noe? Eller?? Lykke til alle. |
Sitat:
http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm og http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm burde gi de fleste svarene. Men jeg anbefaler virkelig å kjøpe boken. Der er masse menyer og oppskrifter, gode tips og ideer. |
Hei på dere
Jeg er nå ferdig med første uke av fase en. Jeg har prøvd ketolye og optimal ernæring før, men det er for mye fett for meg. Jeg mister matlysten, og blir kvalm. Derfor prøver jeg ut South Beach, det er "nesten" sånn jeg spiser til daglig, bare ta bort poteter, brød, ris og pasta og sukker da selvfølgelig. + litt annet :) Første uken har gått strålende, jeg har tilogmed spist den nye yoghurten Skyr som er uten tilsatt sukker 0% fett og laget på lettmelk, veldig god. Vektnedgang: -2 kg, buksene sitter litt løsere, og klokken slenger litt rundt håndleddet. Inspirerende. Ønsker alle sammen lykke til |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei
Jeg skrev ut en liste over tillatte matvarer i fase 1 fra nettet, husker ikke helt hvor, men tror det var på south.beach.no. Der står det at man kan spise spekeskinke, men skjær bort fettet. Men i boken står ikke spekeskinke nevnt med et ord. I matvaretabellen står det at spekeskinke inneholder: 48 g vann, 225 kcal, 30,7 g protein, 11,4 g fett og 0 karbohydrater. Dette pr 100 g. Det er kanskje litt for mye fett, men jeg vet ikke. Spekeskinken er jo veldig salt, så kroppen holder kanskje på vannet, og da stagnerer vekten litt ? Jeg skal innrømme at jeg nok ikke følger fase 1 helt slavisk, spiser en hel avokado hvis jeg spiser avokado, og har har spist wienerpølse til en middag. Går fortsatt ned i vekt, men jeg tror at jeg egentlig spiser litt for lite, men er ikke så veldig sulten for tiden. :) |
Takk for svar Gobolla!
Da er det vel gjerne best og holde seg unna da..hverfall stort sett. ;) Det er jo så utrolig godt med eggerøre! Har du lyst og legge ut litt av hva du har spist disse ukene? Jeg føler meg litt enspora, og kunne trengt litt tips.. Håper så inderlig boka kommer i dag. Kanskje man finner noen hyggelige oppskrifter til helga. Ha en fin fredag alle sammen! |
Spiser og spier fru Blom :)
Matlysten er ikke helt på topp, så det blir ikke så veldig mye. Frokost: 1 kopp kaffe med lettmelk. (har aldri vært noe glad i frokost) Lunsj: F.eks 1 avokado, salat, kokt skinke og med olivenolje over. Middag: kjøtt eller fisk med grønnsaker eller salat. Her har jeg "syndet" flere ganger. Jeg har spist wienerpølse (2 stk), men uten lompe, massevis av salat til. I går spiste jeg litt fiskegrateng med makaroni fy og fy :o. Kvelds: F.eks Skyr yoghurt, noen nøtter. Jeg har også spist kjøttsaus med kjøpe spagettisaus, spagetti spiste jeg ikke, men hadde masse salat under kjøttsausen. Her bruker jeg karbonade. Nå nærmer jeg meg slutten på uke 2 av fase 1, og har gått ned 2,5 kg. Føler meg i veldig fin form, ikke sliten, ikke sulten. Går tur med hunden 3 ganger om dagen, 2 av dem i raskt tempo. Jeg prøvde ketolyse tidligere, men det var ikke noe for meg. Det var altfor mye fett, og jeg følte meg veldig sliten når jeg gikk tur. South Beach passer tydeligvis meg veldig godt, for jeg kan spise nesten hva jeg vil. Holder meg selvfølgelig unna brød, poteter, ris, pasta, sukker, mel osv. Jeg er ikke noen kjøkkenskriver som kokkelerer og finner på mange gode oppskrifter, så det går stort sett i det samme. Kyllingfilet, karbonade, egg, laks, røkt kolje. Grønnsaker og salat av alle slag. Og da passer det veldig bra at jeg ikke er noe særlig sulten, for da går jeg ikke på en smell. Titter litt i kjøleskapet, neivel her er det ikke noe godt, så da lukker jeg bare døra igjen og tar meg et glass med fun light saft. Og sånn går da no dagan:) |
Sitat:
eg skippet jo fase 1, men liker meg godt i fase 2. Idag har jeg skeiet ut da, pappas fetter med kone hadde invitert ut på en fantastisk restaurant i San Francisco med musical etterpå. Jeg spiste en pai til forrett, men på fine restauranter er slike heldigvis veldig små. Til hovedretten bestilte jeg ratatouille istedet for poteter og dessert delte vi - så da spiste jeg 3-4 skeier der også. Men hadde jeg gått for suppe til forrett hadde jeg faktisk vært i tråd med boka. Det er kjekt å tenke på - og viser hvor lett man kan implementere South Beach i hverdagen. |
Ja, det er akkurat det, veldig lett å implementere i hverdagslivet. Samtidig som hele familien kan spise det samme.
Hodet mitt er nok veldig styrt på lavkalori, så jeg har store problemer med å spise seterrømme, steke i meierismør og ha fløte i kaffen. Det blir også litt feil for meg å kjøpe seterrømme til meg og lettrømme til resten av familien, for seterrømme vil ikke mann og barn ha. Mann og barn spiser sunt etter statens ernæringsråd, grovt brød, lettmelk, frukt. Og det å "omvende" dem til LCHF blir vanskelig. Dessuten så er ingen av dem i nærheten av å være overvektig. Egentlig er det litt rart at jeg har noen kg for mye, for jeg spiser ikke så mye av den vanlige maten, men det er nok noe med karbohydratene som setter seg veldig fast på min kropp. Har også alltid hatt mye tull med magen; vondt, oppblåst, hard og løs om hverandre, og i disse to ukene har jeg ikke hatt none tull i det hele tatt. Jeg kommer nok til å fortsette i fase 1 en uke til, sånn at jeg er helt sikker på at jeg ikke faller tilbake til gamle vaner. |
Heisann!:rolleyes:
Etter anbefalinger av andre her inne, samt et ønske om å kombinere lavkarbo og lavkalori, har jeg kobla meg på denne tråden!:D Det blir veldig spennende og jeg leser og leser... Må vel kjøpe boka også! Jeg har en personlig coach som støtter meg på e-post og telefon... Det setter jeg stoooor pris på og kommer til å bruke henne masse!;) Jeg har begynt på Easy Life, men ble fysisk og psykisk syk av pulveret... Dessuten er jeg så innmari prinsipielt imot pulver at det kan ikke sies med ord!:mad: Etter en coachingtime der jeg fokuserte på at dette skulle være min prosess med mitt program har jeg kutta pulver mer eller mindre og skal fokusere på lavkarbo/lavkalorimat og trening. Har kjøpt meg pulsklokke så jeg skal sørge for at forbruket er større enn inntaket... :) Ønsker dere alle lykke til og håper vi kan følge hverandre inn i en lettere hverdag!! :D |
Hei!
Så gøy med flere her da, nå får vi pushe hverandre. Jeg er klar for uke to med fase en nå, og nå må jeg variere meg litt kjenner jeg. Kylling er tingen nå tror jeg. Men jeg lurte på en ting, jeg får sikkert svar på det når jeg får boka, men jeg leste et eller annet sted at man ikke skulle kombinere ost og skinke? Stemmer dette? I omeletter etc er det jo veldig lett og ryke på begge to samtidig.. |
Sitat:
|
Jeg vet ikke...syns også det høres veldig rart ut! Mulig jeg har lest feil, håper det! Skal lete litt og se om jeg finner det igjen. Men da later jeg hvertfall som det ikke stemmer til det motsatte er skikkelig bevist. :D
|
Jeg tror det er feil. Samtidig sparer du jo litt kalorier om du klarer å holde deg til kun skinke da.
|
Ja det er helt sant, man får spare der man kan. Neste uken får jeg være enda flinkere til og bruke renere mat, denne uken har det nok blitt litt for mye gryteting. Det burde jo ikke være så ille da, men jeg har fått det litt for meg at man bør begrense bruken av tomater på boks...
Laks er jo en fet fisk da, men er det ok likevel? I begrensede mengder og kanskje bedre med torsk? |
Sitat:
Jeg tenker egentlig ikke så mye på sparing av kalorier. Men jeg lager som regel eggerøre og ikke omelett. Grunnen til at jeg kuttet ost var fordi jeg innså at jeg faktisk ikke smakte stor forskjell med eller uten osten. Og kalorier jeg ikke gleder meg over, kan unngås. Tomat på boks er OK så lenge de ikke er tilsatt sukker. Tomater er naturlig søte, men det lov på SB. |
Matlisten ligger på kjøkkenbenken, jeg har holdt meg til den, men det er jammen meg lett og bli litt hysterisk i starten kjenner jeg. Blir fint og lese seg litt og få litt helhetlig oversikt over hele greia!
Tusen takk for all hjelp fra deg altså, kjekt og ha noen som kan det. :) Vanedannende er dette også ser jeg..tiden flyr! Nå er det leggetid, god natt alle! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18. |