![]() |
Carbonara med squash-tagliatelle
Fant en smart måte å lage seg pasta her inne på forumet! En genial sjel kom på at man kunne bruke squash! :D Og det fikk meg til å tenke hardt... Har leeeeeeeeenge hatt lyst på pastaretter, og da spesielt pasta carbonara. Så i dag bestemte jeg meg for å teste, og det var bare den BESTE carbonaraen jeg har smakt!!! :hungry:
Squash-tagliatelle: 1 squash litt salt
1/2 finhakket løk 1 fedd finhakket hvitløk 1 pakke bacon 1/2 kyllingfilet 1 1/2 dl kremfløte 2 eggeplommer 1 ss Norvegia ca 50 g parmesan litt salt litt nykvernet pepper fersk basilikum
BON APETIT!!! |
Sv: Carbonara med squash-tagliatelle
Nam! Den skal vi prøve :)
|
Høres deilig ut!
|
Sitat:
;) |
Jeg skriver ut denne jeg. Det hørtes fristenende og spennende ut:D
Takk-takk. |
:D
Sitat:
Kos dere masse!!! |
Denne skal jeg lage i dag!!:sikle:
|
Bilde?? :D
|
oh, niiiiiiiiice ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lagde dette i går til middag, og hele greia fosvant på et øyeblikk!!:p
Supergodt var det.:D |
kan noen si noe om hvordan squashen holdt seg som "tagliatelle"? gikk den i oppløsning? går det an å "surre" den rundt gaffelen? :p
Jeg eelsker smaken på squash, så dette må jeg teste en gang! |
oh, gleder meg, står og putrer på komfyren nå..klarer snart ikke vente på at samboeren skal komme hjem så vi får smakt på herligheten :)
|
YUMMY!!! denne retten bør være obligatorisk å teste ;)
|
Sitat:
|
Er så glad for at dere likte denne retten! Gir ny lyst til å teste ut flere oppskrifter!!!!
|
Sitat:
|
laget idag med tomat/kjøttsaus. brukte potetskreller til å lage strimler, kokte i 90 sekunder...så utrolig godt..mmmm
|
jeg har erfart at man egentlig ikke trenger å trekke ut fuktigheta med salt og dørslag!
etter at jeg leste om squashtagiatelle i en lav GI kokebok, har jeg brukt dette masse de siste to mnd, og det går like greit å koke strimlene som de er! pleier å ta et minutt, eller halvannet. |
hva er et dørslag?? :S
|
Sitat:
|
ååja, hvorfor ikke bare si sil da ? :p
|
Du trenger ikke å trekke ut fuktigheten når den skal koke...bare om du skal bruke skivene til lasagneplater fex. :)
|
Sitat:
|
Denne var veldig god! Takk for fin oppskrift!
|
Å, dette ser godt ut!
Man kan vel skjære strimlene litt smalere og? Noen som har regnet ut karboinnholdet i denne? |
ÅÅÅÅÅ; dettte var godt!!! Nam! Dette må prøves!
|
Denne retten er helt fantastisk!! NAM!! Takk for at du delte oppskriften med oss!!!
|
Hvor mange er oppskriften beregnet til?
|
Hadde du en blogg sa du, Snehvit? Ble nysgjerrig på de matbildene, hehe. Oj så mange lovord, denne må jo prøves ut.
Jeg har jo sett at folk lager spaghetti med spaghetti-squash, det ser ut som ordentlig spaghetti. Men tagliatelle av vanlig squash var nytt. :D |
Denne prøvde vi i dag, og det var utrolig godt! Til og med mannen som vanligvis ikke er glad i squash var begeistret, og spiste til det var tomt. Raskt å lage var det også. Dette blir en klassiker på vårt middagsbord, nå vet jeg endelig hva jeg skal bruke all squashen vi får med vårt ukentlige grønnsaksabonnement til!
|
Sitat:
Lurer jeg også på. Og er det noen som har regna karbene? Litt lat :flau: |
Nyyydelig! :p
|
Denne var kjempegod :sikle: Hadde den til middag i går og spiste rester til frokost i dag. Fortsatt like god. Vår ble litt for salt, da, så neste gang må vi gjøre noe med det.
Har ennå ikke fått regna karbene, for det var mannen som lagde den mens jeg var borte, så jeg fikk ikke veid og skrevet opp samtidig. Derfor står det bare spørsmålstegn på skjemaet mitt. Men sååååå ille kan det vel ikke være? |
Helt nydelig rett!!! :hungry: Alt ble borte....og ALLE likte det!! Helt utrolig..:D Takk for at du delte oppskriften :)
|
Ingen som har bilder av retten? Blir ikke tagliatellen veldig bred?
|
Jeg høvlet den så den ikke ble alt for bred, tok ut midten og høvlet i vei... Jeg har bare gjort dette en gang, skal snart prøve igjen, for det var fantastisk godt!
|
Laga squash-tagliatelle som tilbehør i helga, utrolig digg!
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19. |