![]() |
Hva savner du i kostholdet ditt?
Jeg savner egentlig ingenting, for det finnes jo erstatninger for alt!! :ja: Ja, nesten alt... :o Der er to ting jeg små-savner fra tid til annen, og det er brunost og banan... :sikle: |
Sv: Hva savner du i kostholdet ditt?
Så lenge jeg ikke tenker på det, så savner jeg faktisk ingenting. Så fort jeg begynner å lure på hva jeg har lyst på kan jeg komme på ting. men det rare er at hvis jeg bestemmer meg for at OK, nå skal jeg gi etter, så har jeg egentlig ikke lyst på det når jeg skal handle det :D
MEN, her om dagen, da jeg handlet inn til sambo som er på Lindbergkost... Så kunne jeg DREPT for et Fuji-eple... :flau: |
Sitat:
|
De gule, litt matte eplene med svak rødme i skallet. Stooore, saftige epler.
|
Sitat:
|
Sånn omtrent: https://www.toolbox.as/pimages/8202/8202_152x75.jpg
|
Mmmmm..... :sikle: Slike som renner når du setter tennene i dem!?!? :spent: :sikle:
|
:ja: :sikle: Og er helt hvite i kjøttet....
Ånei, vi må slutte å snakke om de! :o |
|
Fersk hveteloff med sprø skorpe med masse smør og banan oppå!
...men jeg klarer å la være. - |
Hm... Det er masse... Iallefall for øyeblikket; tante Rød på besøk :mad:
Skal vi se: -Stekt komle med masse smør. -Fruktsalat med vaniljesaus. -Pommes frites med masse ketsjup. -Kanelboller. -Mammas hjemmelagede pizza. -Et stort glass iskald Cola. -Smågodt, spesielt det sure. -Melkesjokolade. Jeg kunne nok ha fortsatt i det uendelige... Godt at denne uka snart er forbi! :p Jeg skal ha pause i påsken, og dersom det klaffer med tante Rød, vil nok denne lista bli eeeeenda lenger... :eek: |
Appelsinjuice og kaffe latte til frokost...........
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ingenting, egentlig. Spiser både hvit ris, potet, sukker, melkechokolade og hvit chokolade. Av og til blir det Namdalsgomme (:love:). Korn tåler jeg ikke uansett, så pizza er utelukket. Dessuten begrenser jeg mørk chokolade, bacon o. l, fordi jeg ser ut til å slite med aminene.
|
Iskald melk med og uten nesquick.
Risengrynsgrøt! Vanlig brødskive med nugatti air eller hva som helst. Frukt, spesielt druer og epler. Ananas i salaten. Hjemmelaget god pizza. Ja, og smågodt og bounty og troika og og og. Ja, også denne da: http://www.taquitos.net/im/sn/Maarud-SCO.jpg MEN det er ikke noe problem å klare seg uten dette! |
Sitat:
Men når det gjelder å savne ting... Sa akkurat til sambo i går, at hvordan kan man slite med noe som helst på en kur hvor man kan spise bringebær med fløte når man sliter? :rolleyes: På en hvilken som helst annen kur ville jeg definitivt fyst på bringebær med fløte! :D |
Åååå, masse!
Grovbrød med sirup Frukt, spesielt epler, druer og bananer Hjemmelaget pizza (som ungene spiser hver lørdag) Snooooooooop, alt fra søtt, syrlig, salt og aller, aller mest skikkelig sjokolade Foccaciabrød Dadler Appelsinjuice og eplejuice Boller og kanelboller |
Bananer.. Og all mulig is.. Jeg er himmla glad i is, spesielt tiramisu og soft-is..
Kan lage is selv da men synes ikke den blir helt det samme.. Men, når sant skal sies, så hadde jeg sjelden samvittighet til å spise det før jeg startet med atkins igjen heller.. |
Eneste jeg savner er FRUKT!!!
|
Savner egentlih ingenting - men får av og til ubskrivelig lyst på rykende ferske hveteboller med rosiner......
|
Appelsin og pærer, men det blir jo tillatt etterhvert så... :D
|
Sitat:
-Led meg ikke inn i fristelse...:engel_ikk Hvis jeg skulle svart ordentlig hadde svaret mitt blit en km. langt! Skjønner ikke dere som sier dere ikke savner noe særlig, og at det finns erstatninger for alt!! :høh::rulleøyne Fins det erstatninger for APPELSINER når du er på skitur? RISGRØT på lørdager? BIOLA og MÜSLI til frokost? :sikle: Nei, jeg holder ut de ukene jeg klarer, så er det tilbake til virkeligheten! :D:D:D |
Sitat:
|
Vel jeg er innmari svak for alle fine bakevarer: skillingsboller, kanelboller, kjeks, loff, baguetter osv osv. Savner ris med soyasaus. Diverse potetgulltyper. PIZZA! Pommes frittes..
Hehe, det var noe. :) Men det er absolutt vært å savne det! |
Jeg savner kringle - eller noe gjærbakst. Spiste ikke mye av det før, men nå i det siste har jeg fyset noe skikkelig på det. :( Og frukt. Fruktsalat er jo bare så godt. Med fiken, nøtter oppi - og krem.
|
Jeg savner den daglige bananen til morgenkaffen på jobben, sjokolade og gjærbakst. Ris, poteter og pasta tenker jeg aldri på. :)
Men siden jeg kan spise masse deilig mat, spise meg mett og kose meg med mange andre ting, så er ikke savnet så stort at jeg vurderer å kutte ut dette på en stund. |
Hmmm... Litt ondskapsfull tråd dette her... Men ok, det bor i en djevel i meg også http://www.pic4ever.com/images/121.gif, så bidrar gjerne :D
- frukt (her finnes ingen erstatninger) - is (alle varianter, erstatningene blir ikke like bra nei) - ostepop & cola! (stort sett bare dagen derpå) - vafler med geitost (jaja, vet det finnes erstatninger, men det blir ikke helt det samme) - Takeaway asiatisk mat (vietnamesisk, thai el.l. m risnudler) - Kaffe mocca/latte/cappuccino Hmmm... that's it egentlig. Trodde lista skulle bli mye lenger.... Det hender seff at jeg får lyst på risengrynsgrøt, risotto, fersk brød, bulgur, smågodt, sjokolade osv. Men det er så sjelden at det ikke telles. Ellers har jeg jo forsøkt å kutte ut meieriprodukter. Og DET er vanskelig det. Holdt en uke og tenkte ikke på noe annet enn ost og rømme hele uka :eek: |
Ris. Kun fordi det er lettvint og billig :ja: Savner litt hvetebakst og smågodt også noen ganger.
Banan sto på lista før, men det var helt til jeg fant ut at mørk sjokolade + gul ekstra (den derre fruktsmaktyggisen) smaker det samme som skumbananer :p |
Det eneste jeg egentlig savner er Pizza.
Men så spiser jeg ikke ketogen kost heller. Den tiden jeg levde nær ketosegrensen savnet jeg frukt, men nå kan jeg spise litt frukt, og savner det ikke. Jeg har lært meg til å spise små porsjoner frukt, i motsetning til et kilo druer og mandariner ol når jeg først er i gang slik jeg gjorde før. |
Sitat:
Appelsiner spiser jeg veldig lite av, men fyser jeg på det, så hiver jeg noen skiver i en mugge vann og lar det stå en times tid. Risgrøt tåler jeg ikke, fordi det har for mye karbohydrater, dermed er det helt uaktuellt å tenke tanken engang. På samme måte som de laktoseintollerante må unngå sånt, må jeg også det, og det må man bare leve med. Og biola og musli... Jeg lager "youghurt" av rømme, litt fløte, litt søtning, vaniljedråper og bringebær. Oppi den putter jeg hakkede nøtter og soyaflokker. Smaker musli det hvertfall. Rømmen kan sikkert byttes med biola naturell, så blir det bringebærbiola :D Jeg bare tar disse eksemplene for å vise at man trenger ikke se svart hvitt på ting. Det handler om å endre tankesett, og det handler om å ville og ikke minst tørre å tenke, være og handle annerledes enn man har gjort så langt. :o |
Jeg har vært i ketose siden tirsdag forrige uke, altså i 10 dager. Og hittil har jeg ikke savnet en ting! Eneste var lomper, men det har jeg løst ved å lage eggelompe ut fra frokostpannekake-oppskriften.
Og dette altså fra en overspiser med sykelig hang til sjokolade og chips! I dag var jeg på McDonalds og kjøpte mat til hele familien før jeg selv dro hjem og spiste min hjemelagde blomkålsuppe. Jeg hadde ikke lyst på noe faktisk, selv om jeg godt kunne kjøpt salat eller bare spist kjøttet uten brødet! |
Jeg savner havregrøt med banan. Og noen ganger yoghurt. Og en sjelden gang Freia Melkesjokolade... Den tør jeg vel aldri smake på igjen;)
|
Sitat:
|
Føler egentlig ikke jeg savner noe i større grad, har hatt skikkelig sug et par ganger og samlet opp de tingene jeg har savnet til mine planlagte sprekker.
Men til min store overraskelse så har ingen av de tingene smakt så godt som jeg hadde sett for meg at de skulle gjøre, og så har konklusjonen vært at det tross alt ikke var verdt det. Men det jeg savner på generell basis er: Wienerbrød, spesielt wienerpekan. Men det hadde jeg nesten aldri samvittighet til å spise før lavkarbo heller. Donuts Pizza (først og fremst á la Peppes og Yonas' Manzanillo (lokal tromsøpizza som er kanongod) men suget etter dette har gått gradvis over og er egentlig kurert nå). Kaffe Latte/Mocha (men har espressomaskin hjemme så har ingen unnskyldning/forklaring på hvorfor jeg ikke lager selv med fløte). Ostepop (begynner å bli lovlig lei bacongull nå) Likører som Baileys og Dooleys Sambuca Risengrøt Brødskive med banan og majones (!) Egentlig så er de verste sugene kurert etterhvert som jeg ser hvilke enorme helsemessige gevinster det har gitt meg å legge om kostholdet, og ettehvert som jeg har funnet gode alternativer, og jeg innser at de gjør at jeg kan spise med god samvittighet istedet for å skjemmes over hver bit som finner veien inn i munnen. |
SUSHI- det må liksom være ris under for at det sakl være godt!!!!
|
fersk grovbrød med gjeitost , uansett hva slags erstating en lager av brød ,kommer en ikke i nærheten av fersk grovbrød ,,, sukk
|
Sitat:
|
Enig med Wilma: bare sashimi blir litt kjedelig i lengden....
Fant en oppskrift på lavkarbo reke og nori ruller. Kan sikkert variere dette etter hva slags fisk du liker: 170 g små kokte reker 1 ss majones 1 vårløk, finhakket 2 noriark(?heter det det på norsk?) 1/4 agurk uten frø i tynne staver 1 ss ristede sesamfrø Rekene må være godt avrent, bland dem med majonesen og vårløken i en liten bolle. Legg ett noriflak flatt, ha på halvparten av rekeblandingen ca 2,5 cm fra kanten nærmest deg. Legg halvparten av agurken jevnt ved siden av rekene. Strø over halvparten av sesamfrøene. Rull sammen ganske stramt for å pakke inn fyllet. Gjenta med resten av ingrediensene. La rullene hvile et minutt for å sette seg, med en skarp kniv kuttes hver rull i seks biter. Pynt gjerne med sesamfrø... Dette er fra The low-carb gourmet av Karen Barnaby. En bok full av gode ting http://www.home.no/sirip/leseratte.gif |
Jeg savner grovt brød med makrell i tomat og et glass melk til...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44. |