![]() |
Oopsie-inspirert pizzabunn!
1 Vedlegg
En bunn garantert uten soya-bismak :D
Vet ikke helt om jeg kan kalle det oopsie..men ideen er jo tatt derfra. 7-8 mellomstore egg 1 pk philadelphia naturell oregano hvitløkspulver bakepulver Mikser alt dette i mixmastern, så heller jeg det på en bakeplate..eventuelt langpanne om dere har sånne flate plater ;) Husk bakepapir!!! Så tar jeg og rasper godt med ost oppå dette og gjennomsteker den, tar på fyll og ost, og steker til osten er sånn pittelitt gyllen! :sikle: Mitt fyll: Litt sukkerfri ketchup pepperoni skinke purreløk OST OST OST :D Skjærer den opp og legger den over på rist ganske umiddelbart etter steking.. vi liker jo ikke vassen pizza?? Lykke til!! :heia: |
Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!!
Kristin_B da! Du må jo poste sånn FØR butikkene stenger for helga :p
Det så utrolig godt ut :sikle: Og meget studielånvennlig :ja: |
Å søren...!! Sorry..skal ikke gjenta seg :p
Jeg har prøvd noen bunner, men synes den her har vært den beste :sikle: |
Sitat:
|
:sikle:
|
:ja:
|
Å, jeg savner Pizza sånn, men her er kanskje løsningen??? Hvor mye bakepulver har du, og hvor lenge stekes bunnen og hvor varmt? Dette gleder jeg med til å prøve!
|
egentlig..så lurer jeg på om bakepulveret kanskje er litt overflødig.. hmmm.. men jeg hadde i 1 ts jeg da..
Hadde vel ovnen på 225 grader og kanskje sånn 12-15 minutter.. Du ser når den begynner å bli litt gyllen oppå.. :ja: Krydderet blir litt etter smak og behag, en teskje ++ av hver kanskje :ja: |
tror forresten at hvitløkspulveret er med på å gi pizzaen mye mer smak ettersom jeg ikke har så spennende fyll på ;)
|
Åååå , jeg skal jo lage pizza i dag jeg, men har ikke så mange egg i hus...... Mon tro om det ikke blir en tur på butikken....... ( "synder" med vanlig pizzabunn jeg ....)
|
næh..fy fy! ikke synde ;)
|
Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!
Går jo an å ha hvitløkspulver i deigen da :ja: Sikkert bedre på smak..:sikle:
|
Er det jeg har :ja: Hvitløkspulver og oregano.. :ja:
|
:sikle: Kanskje prøve en sånn bunn mens jeg venter på piabrød fra junaiten.. :ja: Det ble veldig godt med creme fraiche..og en halv ts jbks også da :ja:
|
Kristin_B, du er en engel!! :suss:
Dette var kjempegodt, anbefales virkelig :ja: |
Engel..det er meg vettu :ja: :lol:
Så bra at den falt i smak!! :heia: |
Nå har jeg prøvd pizzaen din og er meget positivt overrasket! Synes den var OK varm. Døpte den til "omelettpizza" mens jeg spiste, men kan anbefale å spise den dagen derpå - da var den veldig pizzaaktig og tenkte ikke et sekund på at bunnen er av egg... :-) Nå er lunsjen reddet i lang tid framover - TUSEN TAKK!!!
|
Kristin ! Søta ! Og pizzaflinka ! Denne skal jeg da sannelig prøve. Blir sikkert ikke så fin som din, for den så jo alldeles deiligdeilig ut ! Jeg har bare bakt sånn ketolysebakemix pizza, oig den har jo en del karbohydrater.
Og pepperroni er så godt ! Takkitakk ! :klem: |
Så bra du likte pizzaen Sandy! Kanskje du trenger litt mer hvitløkspulver eller annet krydder i bunnen? Jeg synes faktisk ikke at den smaker egg..
Prøv den du Antoinette! Lykke til :suss: |
Da er denne med i oppskriftsboka mi :heia:
|
oh yeah! :heia:
|
Da skal denne testes ut i morgen! Jeg er virkelig skjessen etter pizza nå!
|
Gjør det- lykke til Anitra!! :heia:
|
Har likså godt laget en til - nå med mer hvitløk. Denne er bare helt fantstisk! Men får dere til "Pizzakonsistens" når den er varm? Nylaget er den for myk til å holde i hånda, men når den har stått og satt seg litt, er den helt perfekt! Men.... kan jeg spise den med god samvittighet? Går på lavkarbo og prøver å gå ned de siste kg som sitter så godt....
|
Den er jo definitivt lav på karber, men teller du kcal i tillegg? Da kan det jo bli verre..
Har ikke regnet på hvor mye det er av hvert i den jeg altså... :rolleyes: Men i en pakke vanlig philadelphia er det jo nesten 500 kcal + pepperoni + osten på toppen og i bunnen.. Det blir nok vel en del kcal ut av denne er jeg redd... Mer hvitløk må nok til ja, 1 teskje var ikke akkurat å ta i :nei: Og jeg spist ikke pizzaen når den er rykende varm, men passe så den går an å holde i, og da henger den fint sammen. Kanskje du trenger litt mer ost i selve røra? |
Min ble sånn skikkelig pizza, no problem å spise varm :) Men jeg lot den stå på benken mens jeg holdt på med fyllet (det var egentlig et uhell, jeg er veldig dårlig til å planlegge sånt :o), kanskje det har noe med saken å gjøre? Den rakk å bli ganske så lunken før neste stekerunde.
Skal lage en til i kveld :sikle: |
Tror ikke det altså JenJen, jeg har bare smelt på fyllet med en gang jeg tok den ut av ovnen. Tror heller det har med mengde ost i "deigen" å gjøre ;)
|
ÅåÅÅåÅhhhåååå denne var så deilig. Jeg lagde vanlige oopsier i ettermiddag.
De siste 2 på ei røre pleier og blir litt slappe, så de 2 brukte jeg som pizzabunn. De var veldig godt stekt så jeg lot dem hvile litt og da ble de veldig sprøe og gode. Fylte på med ketchup og rester av kjøttdeig,løk og champignon. Toppa det hele med masse ost...og gjett om jeg ni-koooser meg. jøje meg så deilig med nestenordentligpizza og takk Kristin:) |
så bra Trudeh!!! :heia::heia:
Jeg er veldig fornøyd i hvert fall! Men selvsagt..smaken er som baken :lol: |
Da står denne i ovnen! Hadde bare 1/2 pk med philadelphia, og røra dekte ikke hele langpannen,så neste jeg lager må jeg nok lage mere røre. men duverden så godt det lukter!!! Droppa hvitløkspulver jeg da, siden barna også skal ha :)
Vi gleder oss alle sammen, spes min mor som vurderer ketolysekur hun også :) |
Å herregud dette var godt!!
|
var det godt uten hvitløkspulver også? :spent: Så bra! Har alltid trodd det var hvitløken som gjorde susen ;)
|
Nydelig!! Men jeg har på: ketchup uten sukker, kjøttdeig,skinke, paprika, rødløk og champignon. Ikke mye av hver, men det er jo fordelt utover hele pizzaen. T.o.m min mann godkjente denne!
|
så flott!!! :heia: Er lite kreativ på fyllet jeg, men det funker med pepperoni også :ja:
|
Blir lagt flere ganger dette! :ja:
Holdt på å lage Himmelsk Gryte jeg - så jeg tok litt av denne som pizzafyll. Fungerte bra. :) |
:heia:
|
Har en i ovnen akkurat nå jeg :D
Men det var det jeg skulle si ja, jeg vet ikke om det er osten som gjør det fordi sist gang glemte jeg å ha ost på før 1. steking. Oi, glemte visst det i dag også når jeg tenker meg om :flau: Bunnen var veldig god uten krydder også, bare så det er sagt :_plystre: |
skjønner man kan lage mange varianter av denne også :ja: Så fiiint :heia:
|
Denna MÅ jeg prøve en dag!
|
Denne lagde jeg igår:heia:
Men da jeg så hvor rennende røra var, så feiga jeg ut og turte ikke helle den ut over stekebrettet.....så, jeg miksa inn litt glutenmel, kruskakli og soyaprotein....:o Ja,ja..så da ble det jo ikke Oopsie-Kristin-pizzabunn allikevel...men soyaprot.bunn,...ikke så godt det. Men bortsett fra bunnen, ble det veldig godt, og brukte det samme fyllet som Kristin. Så dette var en veldig lett og ikke minst rask pizza å lage! Idag skal jeg være skikkelig tøff og gjøre det riktig;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35. |