![]() |
Hva drikker dere ute på byn?
6. juni skal vi ut.. skal dra ganske tidlig til byen så det blir mye drikke i baren..
hva skal jeg drikke da?? hmm... |
Sv: Hva drikker dere ute på byn?
Rødvin rødvin rødvin :D Og kanskje en whisky!
|
åh, kan man drikke rødvin på ketolyse?? trodde det var fy jeg :)
|
Nope. Det er som regel veldig lite restsukker i rødvin.
Men noen kan jo være søtere enn andre. Som regel snakker vi et gjennomsnitt på 2 gr pr liter. En flaske rødvin tilsvarer ca 6 gr kh, men det kan variere noe. Men skal du være helt trygg er bart brennvin best. Men IKKE likør! |
åh, så bra :) jippi. jeg liker godt rødvin jeg! har bare innbillt meg at det er masse karber i.. pga druer og sånn. Ja, da skal jeg jaggu drikke rødvin :) liker ikke rent brennevin.. kanskje de har drinker med lightbrus.. hmhm
|
Det tviler jeg på altså...! Men du, whisky a! Kom igjen :D
|
Jeg drikker rom og cola light/cola zero/pepsi max, funker bra det :) En annen drink jeg ikke er sikker på navnet på inneholder gin, farris og saften fra en halv lime. En fordel at man liker gin såklart ;)
|
Sitat:
|
Favoritter:
Tørr hvitvin Bacardi razz og cola light + masse FERSK lime Bacardi razz og sprite zero + Lime Mojito uten sukker (så putter du bare en sticks med splenda oppi, for det har du jo i veska, sant :p) Ha en fin bytur :suss: |
Bacardi inneholder MASSE sukker - bare sånn obs obs.. Men det er nydelig godt .. mmmm
absolutt sitron + cola zero og lime! Det er min favoritt Tequila... og tørr tørr hvitvin - min nye voksne favoritt (som jeg blir møkings på.. blackout og det hele - så plutselig er det fint lite voksent over Stine+ hvitvin) |
Sitat:
|
Vi KAN drikke ROM, så bacardi er heeelt OK, det er jo rom
|
Sitat:
|
Alt dette snakket om alkohol gjør meg tørst - noen som vil være barnevakt...?:full:;););)
|
Linda!! Du er så nydelig.. Jeg som alltid har trodd bacardi var off-limits.. Se her hva matvareguiden skriver om bacardi limon http://www.matvareguiden.no/matvare1986.asp
0 karbos.. 1000 kcal - men hverken fett, proteiner eller karbs! Det blir ny sommerfavoritt... Digger deg, for at jeg fant ut av det!! (håper det stemmer) no more vodka!! |
Sitat:
|
|
Sitat:
|
Sitat:
Så for meg går det kun i rødvin ute... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja.,, nå gikk det litt sport i dette så jeg ringte til vinmonopolets kundeservice som kunne fortelle at det var sukker i Bacardi razz og limon - men de fikk ikke oppgitt hvor mye pga bacardi holder oppskriftene sine hemmelig.. derfor er det ingen som vet.. og gidder ikke kontakte bacardi nå..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vodka, farriskog en liten limebåt er ganske godt. Smaker ikke så voldsomt mye, men splenda fra veska kan sikkert funke for de som liker det litt søtt. Har aldri tenkt på det...
Det som er fordelen med farris, er at med mye inntak av vann far man litt mer kontroll og dagen derpå føles ikke grusom. Føler medg ganske så ren innvendig etter en slik drikkemeny.. :) |
Drikker rødvin eller vodka med cola light,jeg. I kveld blir det et par bokser lavkarbo-øl. Tross alt lørdag..
|
Her blir det rødvin på terrassen med min kjære i kveld:)
|
mja.. betale 80 kroner for vodka med lightbrus.. satser på rødvin jeg :)
Vi skal på "sex and the city" premiera, og så på byn etter på :) :) hoho.. skal smugdrikke litt på kinoen tenker jeg.. weeee.. er ikke så ofte man får gått ut med unger, så det blir skikkelig stas |
Å smugdrikke på kino er et av livets undervurderte gleder :lol:
|
Sitat:
|
Hva med Rosévin i denne varmen?
Jeg finner ikke noe om det i matvaretabellen. |
Rosévin skal vel ikke ha mer enn rødvin eller tørr hvitvin.
Rosévin er produsert på samme måte som hvitvin, men men man bruker røde druer og tar ut skallene i løpet av prosessen. Så det skulle vel ikke være noe problem å drikke rosévin, så lenge man sjekker restsukkerinnholdet på polets nettsider før man går til innkjøp ;) |
Sitat:
For øvrig er min favoritt rom & diet coke, men jeg skal jo snart tilbake til Norge etter mine mnd. i Karibien, så jeg er usikker på om jeg får tak i diet coke i Norge? Ellers skal jeg jo klare en flaske rødvin da... ;-p |
diet coke, er ikke det bare cola light da? ellur.. ?
|
Sitat:
|
Hmm.... Ser jaggu ut til at jeg blir nødt å "lære" meg å drikke rødvin... Har jo faktisk tre-fire flasker liggende etter å ha fått i gaver... :rolleyes:
Men, har funnet ut at cognac'en går bra å drikke; 1 karbo pr. 100gram :heia: |
Rødvin er deilig! Men man må jo finne sin personlige favoritt. Jeg liker dem litt fruktige og lette dersom jeg skal ta mer enn et glass, men ikke for lett, Amigo og sånt skvip skal du få billig av meg. Litt fylde må det være!
Den vinen som foreløbig er min ultimate favoritt er St Luca. Den er både billig, lettdrikkelig men fyldig, og passer til det meste av mat! |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43. |