![]() |
Cocosasjokolade ...
Det er nesten så jeg forbanner den som ga ut tipset om å blande cocosa med sjokolade. Har fått fullstendig dilla. Må holde meg fast i dørkarmen for ikke å rekke bort til kjøleskapet (som er ganske nært her jeg sitter nå).
Noe så godt! Slik ordnet jeg den, og den er kanskje litt for heftig. 5-6 store spiseskjeer cocosa 80 g 87% sjokolade (bocca) en dæsj natreen smeltet sammen, puttet i isterningboks, puttet en liten valnøtt i hver og så står den i kjøleskapet og roper på meg!! |
Sv: Cocosasjokolade...:)
Sitat:
Cocosa Boccasjokkis Natren Isterningboks Valnøtter :lol: |
Du vil ikke tro det før du har prøvd. Heelt utrolig godt. Skal eksperimentere mer med dette. Må da gå an å fikse en slags gigantisk kake av dette til bursdager..
En svææær... Tror du jeg har begynt å hallusinere? :D |
:sikle:
hvor får man kjøpt cocosa? og er d dyrt? |
Sitat:
NEIDA, du hallusinerer ikke i det heeele tatt :lol: |
På helsekost. 169,- for et ganske stort glass med extra virgin. Litt luksus, men det fortjener vi. Nevn aldri pris til evnt samboer...;)
|
Sitat:
Men du har alt for mye sjokkis i forhold til cocosa, det blir det karber av. Jeg har endre litt på utgangsoppskriften så nå er de enda bedre!! 100 gram cocosa 15 gram 86/99% sjokkis en god dæsj kanel vaniljedråper en god skvett fløte. Alt varmes over vannbad og helles i muffinsformer. Pga fløten så fungerer det ikke så bra med isterning. Små konfektformer er enda bedre nettopp fordi de er så små :D |
Tror nok den blir bedre enn delfia. År og dag siden jeg har smakt det, men dette smaker mer kokos og kjennes ikke så fett ut i munnen. Bare smelter...
Første mann til å komponere kake! :) (farsken, vet ikke om noe bursdag i nær fremtid...) |
Jeg vet...
Min står på kjøkkenbenken, og det er ikke det at jeg tror det er så farlig å spise litt mye. Men er jo ikke gratis med cocosa da :rolleyes: Jeg lager nå litt sterk ekspresso og smelter sjokoladen i - synes det gir ekstra god smak. Sterk ekspresso er rene luksusen - og hopper bukk over der det står at det kan gi ustabilt blodsukker. I følge blodtypen min er det medisinsk :D Og drikker ikke mye altså :o Strør litt økologisk kokosmasse i også. Nam. Tror jeg må en tur på kjøkkenet jeg... :cool: og for variasjon blir det nok valnøtter neste gang. Ser jo vakkert ut i tillegg til at det er godt |
Sitat:
|
Sitat:
utelater kanel jeg.. |
Sitat:
|
Sitat:
19 kh på 100g bocca 87% . 1,2 karb på hver bit sånn ca. Neste gang skal jeg begrense meg hvis jeg klarer. Hvor får en kjøpt ok 99% sjokkis? |
Sitat:
Ren kokosolje som tas som helsetilskudd.. Noen andre vet sikkert mer om hvorfor. Hyggelig tilskudd uansett. Man må ikke blande det med sjokolade, altså. |
Sitat:
|
Sitat:
|
her bruker dere cocosa MED smak?
ikke at jeg trenger bekymre meg på en GOOOOOD stund da :rodme: :o |
Sv: Cocosasjokolade ...
cocosa med smak, ja
|
Kake dere liksom!:p
Da må det i tilfelle bli for et lavkarbo-party, hvem ellers kan man servere så rent og mye fett uten at det blir dokø og stor ståhei.:D Og hvor mange glass må man ha til en hel kake tro? Men gjett om jeg skal prøve å lage slike sjokoladebiter snart.:) |
Hva med å bytte ut Bocca med den mørke Cavalier sjokoladen fra helsekosten da? Det må vel gi mindre karber...
Jeg må definitivt ha oppnådd full effekt av ketosen, for jeg syns dette bare hørtes kvalmt ut. :lol: |
Cavalier.. må huske det. Kvalm, har ikke hørt på maken :)
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/newreply.ph...reply&p=134997 Har ikke turt lage den ennå - blir jo litt penger og en enda større fristelse tror jeg :D Men det begrenser seg kanskje hvor mye man orker:confused: Den står i alle fall på lista mi over hva jeg må prøve :p |
Jeg er cocosaspisespesialist og kan fint spise 100 gram cocosa uten å få magetrøbbel :lol:
Men jeg gjør ikke det ofte altså, det blir ca 40 gram per dag. |
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=1094909 Kjempe god i kaffen med splenda og fløte. En ordentlig lavkarbo godis http://bestsmileys.com/eating2/6.gif |
jeg har laget cocosa sjokolade med cavalier mørk, men det er IKKE like godt som med 86% sjokoladen fra Freia!! Jeg har slutta å lage sånne, har ihvertfall en pause, for det ble rett og slett for mye cocosa-kos! Jeg pleier/pleide(!) å strø noen flak med Atkins crunchy musli oppi hver for å få litt knas i den god-gode sjokoladen
|
Sitat:
|
Lagde disse engang jeg også..kjempegodt, og spiste altfor mye..spiste opp hele greia før jeg fikk tenkt meg om, men jeg er jo en sånn alt eller ingenting når det kommer til sjokolade:D
Prøvde tilslutt å lage de med mintdråper, anbefales ikke for det var ikkeno godt.. |
Sitat:
|
Mange gode forslag.. Godt å ha noe å kose seg skikkelig med. Synes dette smaker ti ganger bedre enn vanlig sjokolade. :) Men selvfølgelig med måte :I
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Helsekostkjeden life har cocosa til 159 kr frem til 19. april :)
|
Har ikke prøvd cocosa-sjokolade enda, men har et tips til de av dere som lager det, og vil ha litt mer sjokolade i uten at det blir mye karber, og uten å bli dårlig i magen....
http://diabeticfriendly.com/gourmet-...ero-laxat.html Den smaker kjempegodt (mye bedre en cavalier synes jeg), og jeg blir ikke ekkel i magen av den. Og jeg reagerer ganske kraftig på maltitol, Anton Berg sukkerfri er den værste... Men hvis dere bestiller derfra, så husk å regne med frakt og evt toll da, så billig sjokolade er det IKKE desverre. |
dette fristet jo når dere pratet så flott om det. hørtes jo også godt ur.MEN....... lagde det og F Y S J. det smakte jo bare grusomt:(
håpte på en god smak...... leter videre etter noe godt:rolleyes: |
Sitat:
|
Åh, veil. pris er 169 kr... Men men, første gang jeg har kjøpt det.
|
Den varierer litt, faktisk ;) Men jeg blir ikke imponert over ti kroner avslag på en så dyr vare, altså :lol:
|
Noen som har prød å smelte en Atkins bar inn i stedet for vanlig sjokolade?
For å få ned karboinnholdet. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg utelot forresten både fløte og kanel. Er så spent! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58. |