![]() |
Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg ...
Har gått til anskaffelse av MCT oljen fordi jeg er litt usikker på om jeg får i meg nok fett. For å være på den sikre siden tar jeg det i tillegg. Har aldri vært no særlig på å regne ut hvor mye fett jeg får i meg hver dag, det er noe jeg ikke gidder å bruke tid på. Har aldri målt eller veid maten jeg har spist, har bare tatt på slumpen, og det har tydeligvis funket for meg, for vekten har gått ned. Men jeg vet at jeg ikke er over 20 karb.
En typisk dag for meg: Frokost: En pakke bacon med blomkålmos og salat (isberg, lollo, ruccola, parika, squash), eller brokkolirester, om jeg har det. Bacon steker jeg i olje Lunsj: 1-2 fiberrik (med solsikke, minst karb) med majones, bacon- eller jalapenosmøreost og nøkkelost (blir for tørt uten noe smøring) Sukkererter, nepe eller andre knaskegrønnsaker Middag: Koteletter, kylling eller annet mørt kjøtt stekt i smør, blomkålmos, brokkoli, av og til med fløtesaus Kvelds: Blir som oftest rester, men av og til drøyer jeg frokosten og da blir det bacon (og sånn) til kvelds i stede Prøver å ta alle ketolyse tablettene hver dag, men jeg glemmer det så lett, er ikke vant til å ta tabletter til tider, tabletter generelt! Drikker jo selvfølgelig MASSE vann!!!! Og det blir jeg bare mer og mer glad i :p Men jeg vil jo nødig få i meg mer fett enn det jeg trenger (er det noe som heter for mye :confused: ) så spm er da om jeg trenger å ta MCT olja i tillegg. Uansett gjør det meg ingenting å ta det, men har bare lurt litt på det. Er ikke alle dager jeg spiser så mye fett, da har jeg som regel wok og da kan jeg jo spe på med en god slump MCT olje... Har prøvd å søke litt på MCT og lest litt (skumlest) og mener og ikke ha fått med meg i hvilke tilfeller man skal anvende det. Cocosa bruker jeg av og til, men helst som en smakstilsetting. Hvis noen kunne gi meg en liten tilbakemelding hadde jeg blitt veldig glad :heia: |
Sv: Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg...
Trenger du å bruke den oljen viss du likevel går ned i vekt?
Jeg mente det var slik at så lenge man går ned, får man nok fett.. Oljen er kanskje reinere enn smør, så du kan sikkert bruke den i matlaging... Og jeg syns menyen din ser veldig bra ut, jeg :) |
Sitat:
Bra at jeg i vertfall spiser riktig. det har jeg også lurt på Takk for svar Gerd (samme som mamma :p ) |
Sitat:
|
Sitat:
Feks. når jeg har sjaminjongsaus, så putter jeg i en ekstra ss smør når den er ferdig....:) |
Sitat:
|
Sitat:
og angående smør, det er ikke noe som er bedre enn en skikkeli feit saus med masse smør :sikle: bruker også mye smør i maten |
Jeg er storkonsument av meierismør og cocosa :D Hadde en lite oppsummering i dag og fant ut at jeg spiser nesten 1 kilo meierismør og ett glass cocosa i uka :p Vet ikke om det er mye eller ikke, men vekta går jevnt og trutt nedover. Får svar på en kolesterolprøve snart og DA kommer vel fett-dommen min :eek:
|
Sitat:
Soppen er en herlig svamp, suger til seg alt fettet i panna når jeg steker den :rolleyes: Derfor går det mye fett og sopp her i huset :o |
Sitat:
Tror du fettdommen vil vise at du spiser for mye fett?? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Aubergine og sjampinjong i skiver, litt salt og pepper, stekt i masse smør er digg som tilbehør til det meste :sikle: |
Sitat:
Aubergine har jeg aldri turt å prøve meg på, har hørt den er vanskelig å tilberede. Kan den brukes til det meste eller?? Kanskje jeg skal prøve Hva skal du ha til middag i dag??? |
Sitat:
I dag skal jeg ha: " Alt-i-ett lakseform"(fast på mandager) Jeg smører en ildfast form godt med smør. Skjærer opp 1/3 del av en aubergine i skiver/staver. 3 store ferske sjampinjong i tykke skiver. Legger det i forma. Legger på laksefileer. Litt salt/pepper/dill/hvitløkspulver. Oppå der har jeg en liten løk delt i store biter og blomkål/brokkoli-buketter. Idag tømte jeg på en god skvett fløte også. Har på lokk/aluminiumsfolie og steker på 225 grader ca 30-40 minutter eller til det er ferdig. Voila... Maten er servert... :D |
Sitat:
Må virkelig sjerpe meg, heretter er det fisk i vert fall en gang i uka, BASTA!!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ser ut som du er erfaren med frossenfisk, noen andre somer gode?? Kommer IKKE til å prøve den frossene seien til first prise for den spiser katta, ikke søren om vi skal begynne å spise samme mat, hoho :D |
Sitat:
|
Sitat:
Spøstekt sei er snadder mat jo!! :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ørret er jeg også veldig glad i( hel ørret, stekt i folie med smør og grønnsaker...nam nam...)... Torsk en og annen gang... |
Sitat:
|
Sitat:
Aubergin har vel ikke så mye smak, men trekker til seg andre smaker syns jeg. Vet at noen bruker den som båndspaghetti.(høvler de med ostehøvel og skjærer de i "bånd") Det har jeg ikke prøvd, men skal nok gjøre det en gang unga vil ha spaghetti til middag.:) |
Sitat:
Fytti katta så sulten jeg begynner og bli, og nå er maten ferdig :D |
Skal si denne tråden fikk en helt annen retning :D men hvorfor lage en ny tråd "hvordan fisk liker du?"???? hehe.....
Vet at findus har mange gode fisker, men de er så sabla dyre, nesten 50 (eller var det 60) for en pakke med gourmet torsk (man kan sikkert nøye seg med noe som er billigere da :o ). Coop har jeg ikke her, men skal sannelig spare opp noen tusenlapper (ja seriøst, det blir nesten så dyrt) og dra på matvareshopping i Arendal.Der har de både coop og meny hvor man får nesten alt av godsakene til ketolyse. Og det er lizm ikke noe jeg gidder å gjøre hver uke, så må bli en skikkeli handlekurv når jeg er der :D |
Sitat:
Ha et fint fiskemåltid, Gerd, misunnelig, for er sååå sulten jeg oxo :) |
Sitat:
|
Sitat:
Fiskemåltidet er godt ja...:D (Men jeg ble litt revet med her så den ble stekt litt lenge.....:o ) |
Sitat:
|
Wohoo.... ferdig på jobb og frem med lommeboka, nå skal det handles før jeg sulter ihjel og det skal jo ikke skje på ketolyse :) Snakkes når jeg er kommet hjem
|
Sitat:
|
Idag ble det en 100 % ketolysevennelig handlevogn. ingen ekstra karbohydrater, og MASSE fisk :D
Men lurte på noe Gerd, skal lage formen din, men kan jeg forsteke laksen litt først så det går litt fortere?? Haster litt med middagen i dag |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09. |