![]() |
Hva har dere spist i dag?
Hehe ble mange nye innlegg av meg her gitt. Blitt litt iverig ser du :D
Så hva har dere spist i dag ? Selv har dagen min sett sånn ut: Frokost: Omelett med litt små bacon Lunch: Salat med skinke Middag: 2 små svin filet grillet, og 1 1/2 hamburger av rent storfekjøtt uten brød, dressing og alt det usunne. Tilbehør salat med litt olje. I dag har jeg også passet på å spise slik at jeg ikke har gått rundt å vært sulten. Så ser det greit ut ? Var litt usikker på hamburger men siden det var av rent storfekjøtt så tok jeg sjansen. |
Sv: Hva har dere spist i dag ?
Frokost: 2 ullabulla-boller
Lunsj: Atkinsbar Middag: En stor kyllingfilèt med salat og dressing Kvelds: Blir vel Ullaboller igjen. De er så sinnsykt gode! |
Hehe... Kjenner til det å være ivrig og vitebegjærlig før boka kommer, ja:o Var meg for 4 uker siden...
I dag har jeg spist: Frokost: 2 tynne Hildeborgs grove skiver, med meierismør, en med blue castello og en med brie, 25 gr grønn paprika oppå. Lunsj: Omelett av to egg, 1 1/2 ss cc, 1 ss purre, 2 skiver hamburgerrygg i biter, salt & pepper Middag: Wok med svinekjøtt og grønnsaker med fløtesaus og karri/chilipulver Kvelds vet jeg enda ikke, er ikke spseielt sulten, så mulig den sløyfes eller at jeg tar en cherrytomat og litt ost... |
hehe ja, men klarer meg uten boka til skattepenger kommer. må jo bare bruke sunnfornuft til da. hvordna synes dere det virker det jeg har spist ? greit eller ? er heller ikke sulten nå så står nok over kvelds jeg også
|
Synes det ser bra ut... Du ser jo ved veiing om du bør ha i deg mer fett, som rømme, meierismør el... For lunsjsalaten din ser kanskje litt mager ut... Steker du eggene i meierismør? Sånne ting er kjærkomne tips for å få i seg nok fett.
Jeg har rast ned i vekt og brukt MYE av den type fett. Har vært vant til å bruke olje til steking, dressinger og alt annet, nå bruker jeg creme fraishe, fløte og eller rømme i stede. Krydrer med chili og pepper. Jammi... Brukes til kjøtt og til salat. En annen type saus er jo smør og fløte, smakt til med krydder etter smak og behag... Bruker jeg mye til all slags kjøtt. Synes du er flink, jeg... Bare å hyyyle ut om det er noe mer vi kan hjelpe med, er jo bare 4 uker gammel i gamet jeg og, men har lært masse på forumet og av boka. Ang kvelds, når jeg bare er litt fysen på noe, tar jeg bare litt ost, eller litt baconsvor feks... Føler at jeg må ha noe for å holde forbrenninga oppe, dette er sikkert bare innbildning... |
baconsvor altså sånn fra marud :) hehe så på en sånn pose i dag og jaggu meg så var det null karber i den gitt. er det sånn dere bare spiser hvis dere er litt fysene ?
|
Sitat:
|
Jeg er vel neste like fersk som deg, i morgen er det en uke siden jeg startet.
Men jeg har allerede gått ned 3,4 kg så det er jo bare supergøy. Det jeg ofte gjør hvis jeg spiser magert kjøtt og ikke har lyst til å ha noe fettrikt ved siden av (som saus, rømme etc) er å surre en skive bacon rundt kjøttet når det stekes. Blir jo så utrolig god smak av det. I går spiste jeg følgende: Frokost: Litt ridderost og noen skiver haugpølse Lunsj: En halv grillet kylling med skinn Middag: Kyllingfilet med bacon rundt stekt i meierismør og jukseris (blomkål), litt fløtesaus i tillegg Kvelds: 4 baconskiver, litt ridderost og for å avslutte dagen tok jeg noen deilige norske jordbær med litt fløte. :sikle: |
jeg har spist, uten at jeg har begynt å slanke meg..
frokost: 1 fin baguett med egg og bacon.. Lunsj: 350 gram salat, med dressing.. Normalt og ting som folk kjenner igjen, kontra alt det ukjente som dere stapper i dere. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg skjønner ikke helt hva du gjør på dette forumet og hvorfor du vurderer lavkarbo når du er så negativ og kritisk. "Stapper i dere..." :rolleyes: Ja, du vil sikkert oppdage noen nye og ukjente matvarer her inne, men det er da vel bare fint? Hvis man bare vil spise kjente og trygge og "normale" matvarer og ikke endre noen vaner som helst, ja, da får man heller akseptere å være overvektig, da. Selv tror jeg for øvrig ikke jeg spiser noenting som du aldri har hørt om, jeg bruker verken Atkinsbarer, johannesbrødkjernemel eller andre ”helsekostgreier”. Jeg spiser kjøtt, fisk, egg, ost og andre melkeprodukter, grønnsaker, smør og olje – punktum. |
Sitat:
fikk tips om å gå hit..da jeg har pco og lider av fedme og må slanke meg på lavkarbokur, men finnes ikke motivert da grønnsaker til middag bare hver dag blir fortsatt ensformig og fortsatt kjedelig.. |
Sitat:
Men det er så masse godt og variert du kan lage. Selv om man bruker mye av de samme grønnsakene. Variere med forskjellig krydder og urter. :) |
Sitat:
Selv syns jeg det er vanskelig å ikke spise mer grønnsaker enn at jeg holder meg under 15 gram karbohydrater om dagen, og gleder meg til jeg er ferdig med slankingen så jeg kan fråtse (vel, alt med måte...) i grønnsaker igjen. Når det er sagt, hvis du ikke fins motivert for denne kuren har du ærlig talt veldig små sjanser til å lykkes. Kanskje du bør se deg om etter en annen metode, eller så må du kanskje jobbe litt med innstillingen din. |
Forøvrig smaker maten så mye mer uten poteter og pasta ved siden av. De stjeler utrolig mye smak, men man merker det ikke når man spiser det daglig.
|
Sitat:
Jeg har en samboer også..som spiser for 3 stykker til middag. Jeg blir ikke mett av kun grønnsaker og en kjøtt bit ved siden av.. Det som er problemet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du høres ut som du gjør det du kan for å fortelle deg at å gå ned i vekt må være smaksløst kjedelig og ensformig. Det er det ikke i min verden. Masse snadder rett og slett! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Man trenger god motivasjon for å starte på denne kuren. Nytter ikke å starte havlhjertet for da er man dømt til å mislykkes! Håper du finner motivasjonen slik at du kan begynne på din vei nedover :) |
Sitat:
|
Sitat:
Hovedingrediensene er jo ofte en type kjøtt eller fisk, med grønnsaker og pasta/potet/ris ved siden av. Vi spiser det samme, men med litt mer grønnsaker + en god saus i tillegg. |
Sv: Hva har dere spist i dag?
Her er forøvrig den store middagstråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492
Der står det en god del ideer til hva vi spiser |
Sitat:
Men i tillegg så spiser jeg kjøtt/fisk/fugl til middagen også. Gode sauser... Jeg, personlig, har aldri hatt så variert og smakfullt kosthold som etter jeg la om livsstilen :) |
Nå handler jo ikke lavkarbo om å spise grønnsaker, grønnsaker, grønnsaker og enda mer grønnskaer. Det handler om å spise lavkarbo. Og da må man jo gjøre en innsats for å ikke spise baguetter laget av bare hvetemel og drikke cola.
Jeg syns ikke det virker som du er motivert. Du er ikke interessert i å gå ned i vekt, du vil bare kurere en lidelse. Da kan man jo med 90% sikkerhet si at du kanskje gjennomfører en slankur, men du kommer til åspise høykarbo igjen etterpå allikevel og da er du like langt. PCOs medfører risiko for spontantabort, så at du tror du KAN bli gravid er en sannhet med modifikasjoner. Tenk på det du, om det hvetemelet og sukkeret er verdt å ofre ett barn for. |
jeg spiste kun eggehakk til frokost, med skinkebiter ved siden av. Jeg var sulten selv etter å ha spist. Til lunsj spiste jeg omelett uten brød, uten brød til frokosten og. Jeg er konstant sulten! Er det slik denne kuren funker? ¨å gå rundt og være sulten selv om man spiser??
|
Sitat:
Skal man virkelig gå på denne kuren for å så sulte. Og det kan vel ikke være så j..bra for et barn i magen og ikke få i seg karbohydrater, siden et barn trenger masse.. |
er egentlig ikke så veldig bekymret for selve middagen. Det kan jeg klare å lære meg til brokkolistuinger, brokkoligrateng, gratinterte grønnsaker osv..er verre med de andre måltidene.
|
Hvis du velger å følge et fedonkosthold kan du spise knekkebrød, fedonbrød, youghurt med musli, fullkorns ris eller fullkornspata innimellom.
Hvis du heller velger Atkins eller Ketolyse er det energien fra fettet som skal gjøre deg mett. Det vil uansett være noen dager i overgangen hvor kroppen ikke har forstått hvor energien kommer fra hvor man vil føle seg litt mer sulten. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Om det er brødmaten du ikke vil gi slipp på... |
Hei, jeg vil anbefale deg å lese en bok om lavkarbo, enten GI null eller ketolyse boka. Har lest begge og di forklarer veldig godt hva som skjer med kroppen når du kutter drastisk ned på karbohydrater. Selv gikk jeg ned 20kg på 4mnd i fjor, så jeg vet det funker. Problemet mitt den gangen var at jeg ikke spiste variert nokk, så jeg ble så lei av maten tilslutt at jeg kuttet ut hele kuren. DET angrer jeg på nå, for jeg har gått opp igjen 15kg det siste halvåret. Denne gangen er jeg mer motivert for å klare det, dels fordi jeg ikke jobber så mye som før, noe som betyr mer tid til og lage mat, og dels fordi jeg etter å ha brukt dette forumet og GI null boka har fått masse gode ider om hva jeg kan spise. I tillegg har jeg kjøpt brød fra spisdegslank.no som inneholder lite karbo så jeg kan variere med en "brødskive" av og till også. Nå er det ikke bare lett å omstille seg heller altså, men resultatene er verdt "strevet" du har i starten
Også vil jeg nevne at man i begynelsen av kuren blir latterlig sulten! Kunne spise fem middager hver dag:D Men det gir seg når kroppen skjønner at den ikke kommer til å få noe serlig med karbo og må klare seg på fett og proteiner. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22. |