Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Åpne dagbøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=109)
-   -   THEs dagbok (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12412)

THE 15-04-07 09:00

THEs dagbok

Hei på alle dere!

Har fulgt mye med på dette forumet, og hatt stor glede av det, men ikke vært så aktiv. Har tro på dagbok for å motvirke gradvis juksing og utskridelser. Da står det liksom svart på hvitt hvor det gikk galt.

Har som mange en lang og broket slankehistorie, fra fiberpiller som 14-åring, Nutrilett som 16-åring, og så opp og ned i vekt de neste årene, la på meg 22 kilo første graviditet, og 18 kilo neste. Tok av mye av svangerskapskiloene, men endte opp med noen kilo for mye hver gang. Gikk på x-antall Grethe Roede kurs, men gikk bare ned 5 kg., og følte meg ikke trodd av kursleder når jeg sa jeg spiste 1400 kcal. dagen. Men jeg førte opp alt jeg spiste, det var bare kroppen som ikke digget denne kuren. Jeg trente også mye denne tiden, og fikk antakelig kroppen i sparemodus på Grethe Roede. Uansett var det stor innsats med lite utbytte og veldig dårlig for psyken :( .

Jeg har begynt på Eurodiett igjen etter halvannet års pause grunnet graviditet. Ble fulgt opp ved Lindbergklinikken, det var veldig ok. Fulgte kuren (nesten) til punkt å prikke. Gikk ned saktere enn de fleste på denne radikale kuren, men jevnt og trutt. Gikk ned 10-12 kilo på ca. 4 mnd., men måtte slutte da jeg ble gravid.

La på meg 15 kg. i svangerskapet, men gikk bare ned 5 :eek: , og har også klart å legge på meg under amming. Herlig. Så nå er vekten all time high igjen, og jeg vil ned, ned, ned. I første omgang ned til før-svangerskapsvekt på 75 kilo, og neste fase ned til 70, for da får jeg normal BMI, og i siste omgang til 65, som er mitt estetiske mål.

Tenker rundt to-tre uker på induksjon, ev. litt lenger, og så fase to til jeg har gått ned 10 kg. Så tar jeg det derfra, til fase tre en periode, og avhengig av hvor lei jeg er, gradvis til fase fire, eller tilbake til to.

Har kuttet gradvis ned på karbo i tre dager, begynte for fullt fredag.

Dag 1. Fem produkter, blomkål, broccoli, salat. Ett egg i omeletten. Det gikk fint, litt sulten, men ellers bra. Drikker peppermyntete og grønn te, har tatt noen små kaffe latter og et par suketter. Skal prøve å kutte ut suketter, men er redd jeg må ha litt kaffe med melk for å holde ut denne kuren. Tar en evaluering ved veiing neste fredag.

Dag 2. Startet med dårlig-planleggings-sjokk; trodde jeg hadde plenty desserter, men kun to, og resten supper og omeletter. Så til bestillingen tikker inn på mitt lokale postkontor, er det harde bud, men det kan være like greit å "tvinges" bort fra søtsmaken.

Så kom det en middagsinvitasjon hos noen vi ikke kjenner så godt, grillparty, og jeg tenkte det går fint. Det gjorde mer eller mindre det også, men var jo ikke helt induksjon... :rolleyes: Spiste ca. 4 macadamianøtter, 10 hasselnøtter, 4 cashew, ca. 30 g. ost (var skrubbers og ble invitert til fire og fikk maten åtte) spiste masse salat med symbolske dråper vinaigrette for ikke å fornærme vertskapet, og deilig ørret. Så mer fase to-tre, med andre ord, men godt innenfor lav-karbo. Tidligere den dagen var det blomkål og salat på menyen, som nok skal varieres litt mer. To kaffe latte med skummet melk. 4 produkter og ca. 100-150 g ørret.

Tror sulten begynner å slippe nå, har såvidt hatt utslag på ketostix, men må kutte litt ned på melk, fikk en litt stor kaffe latte, og da ble jeg litt uggen, tror det skyldes blodsukkeret.

Så langt, ok, litt uheldig med middagsinvitasjon på dag 2., men livet skjer jo hele tiden, og jeg kan ikke bli hjemme til jeg er slank :p

THE 15-04-07 20:16

Dag 3.

Idag to omeletter med ett egg i hver, en suppe, en pudding, en halv potetmos som var helt pjuk og ble kastet, blomkål, salat, litt tomat. Ca. 2 dl. sk. melk, 10 macadamia (jeg vet, ikke på noen liste på en god stund ennå), et par-tre ss. olivenolje (må kjøpe anti-slip stekepanne).

Grei dag, litt sulten fortsatt, men har ikke vært så flink med grønnsaker idag. Bittelitt hodepine. Gleder meg til å motta postpakke med litt mer utvalg i "mat"..

Ble veldig inspirert av bildene til Mentos (?) etter 2,5 uke med ketolyse, helt utrolig! Jeg håper det kan synes på meg også etter to uker, det gjør det hele litt mer motiverende.

Ellers jobbet i hagen og lekt med barna, det har vært utrolig varmt og nærmest sommervær, noen fordeler har vi jo av global oppvarming ;)

kristih 15-04-07 20:21

Sv: THEs dagbok

Hei hei., Velkommen med journal. Det hjelper en å få oversikt ja:-)

Sitat:

Ble veldig inspirert av bildene til Mentos (?) etter 2,5 uke med ketolyse, helt utrolig! Jeg håper det kan synes på meg også etter to uker, det gjør det hele litt mer motiverende.
Du vil sikkert merke at magen ikke er så oppblåst ihvertfalll. Det er jo et enormt pluss.

Grethe B 15-04-07 20:24

Hei på deg....

Ønsker deg velkommen og gratulerer med journal!!
Lykke til fremover!!
http://images.bigoo.ws/content/gif/f...flowers_66.gif

Trixie 15-04-07 20:34

Hei og velkommen. :)
Så bra du at du er godt igang! Dette går den rette veien. :)
Trine :)

Titti 15-04-07 21:57

Lykke til THE :D

Ser at potetmosen smakte pjuk, da ser jeg virkelig frem til middagen i morgen :lol:

THE 15-04-07 22:05

Takk for oppmuntringer, har troen på at dette skal funke! :)

(og jeg må si den potetmosen var ikke til å få ned.. men alle liker vi forskjellige ting..)

Hedda:) 15-04-07 22:25

Lykke til, THE! Denne dagboken skal jeg følge med i. :)

Tenkte å smake på potetmosen i morgen jeg også, gleder meg ikke. ;)

Titti 15-04-07 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hedda:) (Innlegg 259083)
Lykke til, THE! Denne dagboken skal jeg følge med i. :)

Tenkte å smake på potetmosen i morgen jeg også, gleder meg ikke. ;)

Kuult, skal vi ha samme middag! :D

THE 16-04-07 14:46

Dag. 4

Frokost: omelett med ett egg, lunsj to fennikel, en multipower jorbærshake, smakte ok i vente på pakken med produkter, 5 macadamia, en omelett med ett egg og en tomat.

Føler meg ikke lenger sulten, det er jo ok. Litt svimmel.

Titti 16-04-07 14:57

Sv: Dag. 4

Så flott at du ikke er sulten lenger og gratulerer med vel overstått første helg (gruer meg litt til den) :D

Jeg er jo på dag 1 i dag og er litt småsvimmel jeg også, litt treg i hodet liksom, gjør alt saktere enn jeg pleier.

THE 17-04-07 14:35

Dag. 5

Igår: En shake til, salat, spinat til middag.

Frokost idag: Multipower shake

En kaffe latte med skummet etter frokost. Tror det funker bedre ift blodsukker og toleranse for karbser i melken.

Lunsj: Fennikelrester og en omelett med et egg

Mellom: Bringebærshake og litt macadamianøtter. To skinkeskiver og en liten tomat.

Middag: Masse asparges, og en suppe, stor salat med isberg, paprika (bittelitt), hjertesalat og ruccola.

Ringte Eurodiett, må inn til en ny blodanalyse siden det er en hel graviditet og ammeperiode imellom.. Men greit nok. Så har fått bestilt opp nytt lager, og fått "lov" av legen til å følge fase 1. til jeg kommer til henne. Har fått time 3. mai. Hun anbefalte meg å ta litt kalium og magnesium til hun får prøvesvarene.

Så venter fremdeles på varene, da i og med at de ikke var sendt :p
Men har da noe annet proteinpulver jeg kan ta, bare omeletter og supper hadde vært litt trist. Gleder meg til puddinger og barer!

I mellomtiden skal jeg skjerpe meg på de nøttene, de var til nødsfall, ikke til å mumse. Har nok også spist litt mer olje enn anbefalt også, synes det er vanskelig å bare ha en ss til rådighet for steking og salatdressing. Noen som har en ide om hvordan det var med dressing?

Til middag blir det en suppe, asparges, og muligens noe salat.

Titti 17-04-07 14:53

Sv: Dag. 5

Husker ikke helt THE, men tror det er 1-2 ss med olje som dressing per dag.

Flott at du fikk bestille produktene da. Mulig Hedda har noen jordbærdesserter du kan kjøpe også ;)

Hedda:) 17-04-07 17:19

Bringebærshake? Det er vel ikke et ED-produkt, det?

Jeg har jordbær- og karmalldesserter + en god del supper til salgs. :)

THE 17-04-07 18:00

Nei, bringebær var proteinshake.
Jeg var interessert i å prøve proteindrikk med splenda. den her heter iso-gold og ble anbefalt her inne. Veldig bra for metthetsfølelse og god smak - kan feks ikke sammenlignes med ED jordbær så takk for tilbudet men er godt forsynt nå, tror jeg :)

THE 18-04-07 19:12

Hei idag veldig sulten igjen. Kan skyldes 1time20 min rask tur i oppoverbakke halve tiden.

Tre shakes, en omelett og ett egg, salat, asparges, 10 mandler og 15 hasselnøtter (uff da). Må spise noe mer, men har ikke lyst på noe. Kanksje harve i meg en suppe før kino.

Spiste suppe, og skeiet ut med en Atkins bar og en cola light.

Titti 18-04-07 20:51

Det har jo kommet noe nytt på Apoteket også, Allevo, eller noe sånt. Det kan jo være noen produkter du kan bruke der også, frem til du får varene dine.

På Lindbergklinikken sa de at hvis jeg trente hardt fysisk en dag så måtte jeg spise litt ekstra. F.eks en frukt.

THE 19-04-07 09:59

Dag 7

Hei det var interessant å høre. Merker nemlig at musklene ikke jobbet helt med. Dro på slalomferie i alpene i fjor vinter med verdens mest sporty mennesker, på skia fra 8 til 16 hver dag, og etter første dag da det brant i låra etter en tur, skjønte jeg at jeg måtte spe på med noe karbo som var lett tilgjengelig for kroppen, så spiste musli om morgenen. Har fungert med styrketrening på ketose før, men når det er høyeksplosivt muskelbruk trenger man kanskje karber? Skal lese litt om dette.

Idag: En shake 0 karbs! (venter på pakken fra Eruodiett, håper den kommer idag)

En kaffe latte med ca. 2 dl. skummet melk

Lunsj: omelett med løk, squash, paprika.

Mellom: En shake og en kaffe latte som satt dårlig.

Middag: salat, en bar, ti-femten gelefrukter fra de Bron (FYYY - ble i tillegg velidg uggen i magen)

Til kvelds en bar til og en skje peanottsmor og ca. ti mandler. Veldig sulten, sikkert turen.

Litt gretten i dag morges merket jeg. Lei men dette er min siste sjanse :cool:

Titti 19-04-07 10:32

Sv: Dag 7

Stå på :D Det hjelper sikkert når du får litt mer varer og velge i :ja:

Hedda:) 19-04-07 10:33

Legen min frarådet i alle fall styrketrening, så det holder jeg meg unna akkurat nå.

Men jeg sykler masse nå da, det går bra. :)

Ha en kjempefin dag, THE, lykke til. :klem:

THE 19-04-07 12:38

takk for back-up. Tror jeg dropper hardtrening før jeg føler for det. Tar meg en tur med vognen nå. Og sjekker posten!

Euroslankerinnen 19-04-07 23:01

Heisann!
Her har jeg visst ikke fått somlet meg inn ennå. Så den ikke da den lå under åpne dagbøker!
Ønsker deg masse lykke til!!! Håper snart maten kommer:)

THE 20-04-07 08:49

Dag 8. veiedag

:w00t: HURRA jeg har mistet 2,5 kg!!

Ikke noe jeg klager over... Da er det bare aa holde koken.

Men skal spise paa vietnamesisk restaurant idag, og sikkert ta et glass vin, da blir det nok en liten set-back.

(Klarte ikke legge inn desimaler derfor viser vekten litt mer men det er jo ikke noe problem).

Hedda:) 20-04-07 09:16

Oj, så bra!! Gratulerer! :D

Titti 20-04-07 09:27

Hurra, så bra! Gratulerer! :spent: Kjempbra jobba! :D

Kos deg på restaurant i kveld :klem:

Titti 20-04-07 09:27

Husker du hvor mye du gikk ned første uka sist gang?

Euroslankerinnen 20-04-07 09:53

Sv: Dag 8. veiedag

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 262136)
:w00t: HURRA jeg har mistet 2,5 kg!!

Ikke noe jeg klager over... Da er det bare aa holde koken.

Men skal spise paa vietnamesisk restaurant idag, og sikkert ta et glass vin, da blir det nok en liten set-back.

(Klarte ikke legge inn desimaler derfor viser vekten litt mer men det er jo ikke noe problem).

Oh så flott da!!!! Det er jo helt konge! Er JO så sinnsykt deilig når man får belønning for strevet vårt:D :D :D Kos deg med middagen i dag:)

THE 20-04-07 13:11

Dag 8.

To shakes, en omelett med ett egg, masse fennikel, ti mandler. 1.30t. tur.

Nei, husker ikke hvor mye jeg gikk ned sist, bare at det jevnt over var litt over halvkiloen i uka.

Nå har vi til og med fått plassert bort barna, da er det skikkelig belønning!!! Ut, ut, ut, nå er det lenge siden! Og ikke minst sove ut, da :D

Titti 20-04-07 18:08

Så deilig med barnefri da! Kos dere :D

Euroslankerinnen 20-04-07 22:53

Kos dere masse:D

THE 21-04-07 14:24

Dag 9. Bør forbigås i stillhet

Å for en fest å så moro å den stakkars stakkars kroppen min.

Spiste tapas, 5 scampi, tre tunfiskspidd og litt feta tomatsalat. Ganske så lavkarbo. En bar.

En flaske vin, og plutselig tok jeg av med en drink da kvelden var på hell, 8 sigaretter, (røyker bare på fest og tok litt av på sigg også igår) alltid knallgod ide å legge seg på oppadgående, så kvalm som jeg var i dag morges har jeg ikke vært siden tidlig i graviditeten.

Sto opp, lagde en shake, la meg igjen, fikk ikke sove, forbannelsen ved å ha barn er at man våkner tidlig uansett.. La oss 3 og våknet 9. Gjorde et nytt forsøk halv elleve, stekte pannekaka, holdt på å brekke meg, kastet pannekaka, spiste en halv pudding sakte sakte, tok en dusj, hentet ungene, satte dem foran TV da mannen min om mulig er i enda verre tilstand enn meg, fått i meg en stor bolle fennikel, to barer, og en kaffe latte. Og spiste 4 bringebær i dag morges for å se om det døyvet kvalmen.

Så nå er formen mye bedre. Og jeg ser at jeg har spist 4 produkter.

Nå er det skjerpings og en tur ut med ungene når minsten våkner.

Men til dere andre - fylla på lavkarbo er ikke å anbefale. (Ikke det at jeg ikke visste dette, men lærer jo ikke av mine feil:rolleyes: )

Broccoli/spinatsuppe, en skje peanøttsmør, en dl. fløte (!) en sjokopudding

Titti 21-04-07 16:32

Hehe, god bedring, enda godt festen var vellykka :D

THE 22-04-07 12:37

Dag. 10

En shake, en pannekake, to kaffe latte, merker at de påvirker blodsukkeret. To barer, helvetes migreneanfall, en liten kyllingbit ca. 50g. ti sukkererter, aubergine og ca. 150g tomat. Var invitert til søndagsmiddag men måtte dra pga migrene. En pudding til kvelds. 3 bringebær. Bittelitt ost, ca.25 g.

Fikk ned pannekaken idag med litt smør og splenda på. Har ellers som motivasjon å kutte ned på kunstig sukker i uken som kommer, og heller ha det som "kos". Det jeg bruker er tyggis (daglig) og av og til Lackerol og cola light. Tror det bidrar til å opprettholde søtsug i mitt tilfelle. Har vært "coca coliker" (light) tidligere, og det har tatt emaljen min.

Ellers synes jeg det går bra, ser veldig forskjell på magen allerede, de siste årene (sikkert sammenheng med høyt blodsukker) har fettet lagt seg på magen, før har det blitt jevnt fordelt ved vektøkning. Målte i går, og har tatt av 10 cm. fordelt over hele kroppen. Synes det er flott at man kan måle forskjell allerede!!!!

Euroslankerinnen 22-04-07 14:54

Sv: Dag. 10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 263190)
En shake, en pannekake, to kaffe latte, merker at de påvirker blodsukkeret.

Fikk ned pannekaken idag med litt smør og splenda på. Har ellers som motivasjon å kutte ned på kunstig sukker i uken som kommer, og heller ha det som "kos". Det jeg bruker er tyggis (daglig) og av og til Lackerol og cola light. Tror det bidrar til å opprettholde søtsug i mitt tilfelle. Har vært "coca coliker" (light) tidligere, og det har tatt emaljen min.

Ellers synes jeg det går bra, ser veldig forskjell på magen allerede, de siste årene (sikkert sammenheng med høyt blodsukker) har fettet lagt seg på magen, før har det blitt jevnt fordelt ved vektøkning. Målte i går, og har tatt av 10 cm. fordelt over hele kroppen. Synes det er flott at man kan måle forskjell allerede!!!!

Gratulerer med 10 cm, er det jo kjempe kjempe flott:D

Titti 22-04-07 15:03

Wow! 10 cm er masse da! :heia:

THE 23-04-07 14:53

Dag 11.

Ferskendessert, kaffe latte (blir fremdeles litt uggen), en suppe, en isberg kjedelig salat, 10 macadaminøtter. En koffeinfrikaffe med litt melk, den ble jeg ikke dårlig av, så det er kanskje kaffen mer enn melken. To bars, en shake. Noen pastiller og noen tyggiser. Migrene-hangover. Ca. ti bønner og litt bønnespirer. 4 gelepastiller fra de Bron. Enda noen nøtter, uff ikke så motivert i dag. En pudding til kvelds regner jeg med, seks produkter idag.

THE 24-04-07 12:31

Dag 12.

Sliter litt med motivasjonen, er i spisehumør. Er drittvær ute.

Ferskendessert, to kaffe med litt melk, en bar, salat med to små tomater, en pannekake med ett egg, litt smør, ca. 5 macadamianøtter. En shake, litt fennikel, noen nøtter. Suppe, en bar. Masse Lackerol. Blir nok 6 produkter i dag og, men bedre enn a sprekke helt. Ungen har hylt i hele dag.

Nei, dette går ikke, ut å gå!

Euroslankerinnen 24-04-07 12:38

Sv: Dag 12.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 264520)
Sliter litt med motivasjonen, er i spisehumør. Er drittvær ute.

Ferskendessert, to kaffe med litt melk, en bar, salat med to små tomater, en pannekake med ett egg, litt smør, ca. 5 macadamianøtter.

Nei, dette går ikke, ut å gå!

Ja det er jo normalt at vi sliter litt med motivasjonen ja.... vi får prøve å huske på det vi har oppnådd og hvorfor vi gjør det.. Og du har jo fantastiske resultater. Det funker jo som bare det....
Sender deg en oppmuntringklem:D

Titti 24-04-07 13:58

En oppmuntringsklem herfra også :klem:

Dette fikser vi, ut å gå og prøv å tenke på noe annet! :D

THE 24-04-07 14:28

Takk så mye. Har gått en time nå, det hjelper alltid på humøret. Og så er det sunt i tillegg!

Nei, jeg skal holde ut, men har tenkt å komme meg til fase 3 før juli, slik at jeg har en "gulrot" til sommerferien. Vi får se. Skal til legen neste torsdag.

Må bare holde målet i syne, og tror jeg skal glemme ambisjonene om å kutte ut kunstig sukker.. :p Noe må man putte i munnen...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.