![]() |
Hva spiser dere som snacs?
I stedet for seigmenn, sjokolade, potetgull, lakrisbåter …
Jeg er sjokoholiker, og er redd jeg er uhelbredelig, men jeg skal i alle fall prøve å tenke på hva jeg putter i meg på lørdagskveldene. Hva slags snacs spiser dere? |
Sv: Hva spiser dere som snacs?
Hei,jeg spiser bacon gull,peanøtter,mandler,valnøtter,babybell ost og så spiser jeg kjeks fra cavalier sukkerfri sjokko fra cavalier og de bron og forskjellig drops osv fra lavkalori...for å si det på en annen måte så spiser jeg alt som er søtet med maltitol,for jeg tar av selv om jeg spiser det(enkelte stopper opp ved inntak av søtstoff)ellers så lager jeg smoothie av yoghurt med 0% sukker ,bær litt fløte og splenda...akkurat nå har jeg en pause fra alt søtstoff fordi jeg blir avhengig jo mer jeg spiser jo mer må jeg ha,vil ikke ha en ny uvane...
|
Sitat:
spiser av og til isets ostesnacks, men du klarer ikke å spise mye av det for du blir tilfredstilt fort :) Jeg for min del spiser det eller av og til så spiser jeg babybell ost..... baconsvor snacksen har det blitt lengesiden jeg har spist... jeg har egentlig ikke søtbehov lenger tror jeg da.... eller så er det bare jeg som innbiller meg det he he he |
bacongull/baconsnacks (den som er sort pose med gullskrift og har nesten 0 g karb) og atkins-sjokolade (orange sensation, melkesjokolade og milky crisp). Fant også ut at på LIFE på oslo city selger de atkins-lakris og gelefigurer. Lakrisen var god men geleen fallt ikke helt i smak. Ikke helt godt og blandet :)
http://www.spisdegslank.no/ selger også brownie med bringebær og et par andre desserter (bringebærkrem/skogsbærkrem/cappucinokrem++) som alle ligger på rundt 4-5g karbo per porsjon. De leverer dog kun i oslo og akershus-området. |
Kokosbollene til Lise. Ølpølse. Bacongull innimellom. Mørk sjokolade (70-100%).
|
Spiser vel egentlig mer snadder enn snacks, men her er en liste:
|
Sitat:
|
Heldigvis gir søtsuget seg etter en stund for meg, så sjokolade og sånne ting savner jeg ikke så ofte..
Men hvis jeg skal kose meg litt, eller det er litt lenge til middag, eller jeg bare ikke gidder å lage mat... Så pleier det å bli noe av følgende: Ost, gjerne vellagret.. Mannen min er også veldig glad i ost, og reiser nesten forbi SmørPettersen på Majorstua på vei fra jobb... :) Der har de masse god ost, vår favoritt er grottelagret Gruyere. Denne kan helt fint spises uten noe som helst tilbehør :) Spekepølse. Kjøper ofte 3-4 pølser når jeg ser en selger.. Skjærer litt tykke skiver, og dipper i seterrømme... mmmm Mandler. Prøver å ikke spise så mye av det da.. Pleier å ta en halvkilo av gangen og riste i tørr panne, da blir de myyyyye bedre! Mannen spiser også av disse, og greier ikke stoppe.. Så de varer ikke så lenge :) Det er vel stort sett det jeg spiser som kan kalles "snacks"... Har noen sukkerfrie sjokolader i skapet, av merket Valor, kjøpt i Sverige. Men mister som sagt søtsuget, så de får stort sett ligge i fred. Drikker en del Cola Zero da.. Og noen ganger Siesta X-tra.. Den har 0,6 g karber pr dl siden det er litt ekte appelsinsaft i, så det er ikke den brusen man bælmer en halvannenliter av om dagen på ketolysekuren.. Men et par glass til helgefrokosten istedenfor juice.. mmm Spiste en del baconcrisp i begynnelsen, men det har jeg blitt fryktelig lei av... |
Sitat:
Jeg spiser egentlig det jeg har lyst på. Men det gjelder å begrense seg da. Men jeg spiser Atkins til vanlig og prøver 1-2 ganger i uka å unne meg noe annet for å ha litt mer variasjon. Dette kan være en sjokolade (max 100 g), peanøtter og pepsi max, en liten hjemmelaget pizza osv. Noen som har prøvd Cola Light med Sucralose? Værste brusen jeg har smakt! Zero er mye bedre men ingen slår Pepsi Max. |
Baconsvor, Atkins sjokolade, oster og kjøttpålegg.
Hvis jeg har tid til å forberede/tilberede noe - kyllingvinger/klubber. Og sukkerfri gele med frosne/friske bær. Eller jeg varmer opp en bit av egg&kyllingformen min :) Q |
jeg drikker helst cola light av lettbrusene, men det er den eneste lettbrusen jeg ikke blir uggen i magen av.
ellers litt baconsnacks, noen ganger krem med bær, smoothie, nøtter, rå blomkål med dipp |
Confecta sin kakao er god..Jeg kjøper en rund boks med kakaopulver, som du blander med varmt vann..
Visper av og til litt krem og har i...nammis på kalde vinterdager! |
Sitat:
Og hvor mye karbohydrater er det i den? Kong Vinter har ankommet Harstad, og æ fryyys! Varm kakao høres deilig ut!:sikle: |
spiser også heistad sjokkoladepudding eller krem med vanilje saus...mmm sukkerfri og selges i de fleste mat butikker
|
Sitat:
|
Nei, den jeg har er sort/hvit, og tror det er gullskrift på...Finnes det en lilla og?...Hmm..
Den jeg har er 72% kakao.. Fåes vel i de fleste matbutikker?Jeg kjøpte min på ICA maxi ... *lyst på en kopp* |
Den lilla er option sin. :) Tror kanskje confekta sin er hakket bedre, siden det er mørk sjokolade, men er jammen ikke sikker.
Man kan også lage kakao ved å varme melk/fløte og blande i kakaopulver :) |
Jeg koker vann, har oppi confecta pulveret, og en dæsj krem...nammmmm...
|
Sitat:
|
skal sjekke...*løpe til skapet*Dette står bakpå:
Karbohydrater:Pr 100 gram tørr vare: 22,6 hvorav sukker 15,0 gram pr 100 ml ferdig vare: 1,3 gram hvorav sukker 0,85 gram... Så blir det jo litt mer om du har i fløte/krem... |
Sitat:
Det er meininga den skal blandes med vann? |
ja:)....veldig god..:D
|
Jeg har "bank i bordet" ALDRI vært søtmons :p
Er mye mer saltsnål jeg, så jeg smelter en diger kladask med Jarsberg i mikroen, eller koker meg en kopp buljong når jeg skal kose meg. Toro sin kjøttbuljong inneholder 3 karber pr 100 gram, men det er sååå lite at det står på pakken at en drikkeporsjon er 0 karber :D |
Hei dere, lenge siden sist! :)
Jeg kjøper store mengder med Baconsvor på Svinesund og dypper dette i Sæther Rømme (ikke noe lett-shit, men skikkelig rømme med bare 1.6g karbo/100). Baconsvoren inneholder 60 gram protein, 35 gram fett og 0! karbo! Nydelig! :) Har sikkert 15 slike poser liggende her nå... RSy |
Jeg lager innimellom mousse av Heistad gele blandet med krem, settes kaldt i et par timer og smaker fortreffelig. :D (sjokoladepuddingen gir sjokolademouse når man gjør sånn)
Anbefales ikke sammen med pepsi-max da det oppstår merkelige lyder i mageregionen.... :p Litt mye søtstoff tror jeg. Ellers kan man sette vaniljekesam i fryseren og blande med syltetøy eller frosne bær når den er halvfrosen, blir utrolig god is av det. Prøvde med youghurt, men den skiller seg... :eek: |
Nå har jeg nesten mistet all lyst på søtsaker. Kona kjøpte en Bocca mørk-sjokolade til meg idag, har ikke spist den opp enda. Jobber med saken...
Søtt og "snacks" for meg nå; er Stevia i teen og fruktose i frokostblandingen. Nam, nam! (PS: Jeg har ikke mistet lysten på søtsaker fordi jeg har fått i meg så mye søt, men fordi jeg ikke føler behovet lengre.) |
I mangel av noe annet har jeg noen (2-3) dager spiser 5 gram Michel Cluizel 99% sjokolade. I bittesmå biter, bruker sikkert 1/2 time på 5 gram.
Så kommer jeg hjem i går kveld og min kjære har kjøpt Lindt Excellence 85% til meg. Jeg brekker av en rute (10 gram) og tar mine sedvanlig bittesmå biter som smelter på tunga..... og oppdager til min forbauselse at denne smaker veeeeeeldig søtt ! Smaken forandrer seg jammen fort ! :) |
Ellers så får du jo kjøpt lav-kalori (og 0-karbo) gele i butikken. Nydelig sammen
med pisket fløte :) |
Røkt spekeflesk med holiday dipmixed sæterrømme. Nammmmm :D
|
Veldig lite, men med høyt aktivitetsnivå tar jeg litt nå og da, men suget er borte, så det er mest av "respekt".
-Liten bit mørk sjokolade (70 + %) med kaffe :p -En del peanøtter (flott treningskost....mugg-greier??? ikke rart noen synes jeg er en muggen fyr):D -peanøttsmør på skje! -litt salami |
hvor får jeg tak i sjokolade som er over 70 prosent?
|
Sitat:
Og på en del matvarebutikker.. :) |
da må jeg ned å handle igjen :D er det mye karbo i dem?
|
og hva er prisen?
|
På sukkerfri vet jeg ikke, for det har jeg ikke fått tak i her i oladalen:(
Men kjøpte en 86% på helsekost med sukker. Husker ikke navnet. Det var greit nok på smak, men ble for mye karber i, syns jeg, så jeg heiv nesten hele pakka... Spiste 2 ruter av den... Er litt redd for å få lyst på mer sukker når jeg spiser litt, jeg har vært sjokoman :o |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Så jeg koser meg heller med fleskesvor eller maarud sin baconsnacks.. Da tirrer jeg ikke søtbehovet, liksom... :rolleyes: |
Sitat:
Jeg tåler heller ikke hassel, walnøtter og mandler, er det samme stoffet i det? Reagerer mest på peanøtter og mandler da. |
1 Vedlegg
Sitat:
Av en eller annen grunn tok jeg bilde av den fra Freia, den er digg, og de har den til og med på lille bøgda hvor jeg kommer fra i følge min mor. (Derfor jeg tok bilde av den kom jeg på nå, så hun skulle finne den:)) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05. |