![]() |
Den Lille Kokosbollefabrikken
For oss som er så heldige å bo i Oslo så finnes det et farlig sted som heter Den Lille Kokosbollefabrikken. Var der i går og kokosbollene smaker himmelsk!
Det jeg derimot lurer på er hvor lavkarbo de er. De skriver selv at de bruker 3 kg sukker for å lage 600 kokosboller, hvilket jeg får til å bli 5 gram per kokosbolle. Hvor mange ekstra gram karbohydrater tror dere kan være i en kokosbolle da? Bittelitt i kjeksen og sjokoladen? Hadde vært greit å unne seg en god bolle som er mye sunnere enn de man får kjøpt i butikken. |
Sv: Den Lille Kokosbollefabrikken
5 gram sukker pr. hver hele kokosbolle syntes jeg hørtes lite ut..? Eller mener de da bare rent sukker, kanskje, og at det i tillegg er karbohydrater i kjeksen og i sjokoladen? Mystisk, mystisk. Det ville jo vært et typisk salgstriks da, og at de regner med kanskje at folk ikke tenker selv.. :p
Hvor mye veier en kokosbolle da..? 30-40 gram? Skulle jeg ha tippet, ville jeg ha tippet 10-15 gram karbohydrater pr. kokosbolle. Men det er altså ukvalifisert gjetting.. |
Re: Den Lille Kokosbollefabrikken
Dit har ikke jeg turt å gå... Kommer til å gå helt fra konseptene :D
|
Sitat:
10g karb er ikke så ille for en liten utskeielse av og til i alle fall så jeg tror jeg skal unne meg en tur der av og til. |
Mmm, det så godt ut! :)
Jeg prøvde å registrere meg der, men det kom bare opp feilmelding, så jeg fikk ikke stilt noen spørsmål. Er du medlem der? Kunne du spurt om skummet er laget av bare sukker eller om det er eggehvite, og om sjokoladen inneholder melk, og om de selger med glutenfri kjeks? |
Satan, det så farlig godt ut, stor omvei for meg med andre ord... :(
Men jeg må ærlig innrømme at jeg alltid blir skeptisk når jeg hører sånt som dette: Sitat:
|
Sitat:
|
Kjenner jeg fikk vann i munnen når jeg gikk inn på den linken ja :p Glad jeg ikke bor i Oslo, da hadde jeg sikkert trillet gjennom gatene :knegg:
|
Du kan jo se litt på innholdet i andre kokosboller:
Delicatos kokosboller har (pr stk, 35 g) 122,9 kcal 1 g protein 19,6 g karbohydrat (andel tilsatt sukkr ikke oppgitt) 4,6 g fett 1 stk stor Diplom-Is kokosbolle: 197,6 kcal 1,6 g protein 30,7 g karbohydrat (hvorav 18 g tilsatt sukker) 7,8 g fett. Jeg har lest flere steder at dt er bare ca 60-65 kcal i en kokosbolle fra Den Lille Kokosbollefabrikken, syns det høres litt for utrolig ut... Men dt kan jo hende de er veldig små . |
Sitat:
|
Sitat:
Er glad jeg IKKE bor i Oslo!!!:lol: |
åja disse er supergode også er det så stilig inni kafeen :cool: også har de veldig god kaffe der :D
|
Sitat:
|
OK :D :o ?
:liste: |
:D
Ligger helt oppe på Sagene, men ... Litt rart at denne tråden kom akkurat nå, for det er ikke så lenge siden jeg sjekka sidene deres, jeg hadde nemlig hørt at de hadde en avdeling på Grünerløkka, men det viste seg å ikke stemme. Kanskje like bra for min del ... :rodme: |
Har dere seriøst lyst på slike kokosboller??
Jeg mener, kjenner dere suuuug etter å sette tennene i en slik sak...?:confused: |
Jaaa! Har bare såååå innmari lyst på kokosboller!!! :D
Trixie :D |
Kokkosbolleeeee :sikle:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men knallgode kokosboller ihvertfall. (ja selvfølgelig har jeg smakt dem) :) |
Kokosbollene er knallgode! Og de lyse sjokobollene da, slurp!
Det er sikkert bare å spørre Ricky eller Tommy ang karbohydratene. De har nok full oversikt. |
hehe de har jo et kokkosbolle-forum der da, så det er sikkert bare å melde seg inn og spørre i vei :p
|
Har prøvd å melde meg inn med det gikk ikke :-(
|
Sitat:
|
Tror neppe de har 2 fabrikker i Oslo. Eller bare ett utsalg/kafe på Grünerløkka da kanskje.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16. |