Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Dollsine 23-09-11 17:35

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så spennende Sanna! Klart noen er villig til å betale! Det handler om å finne rette vedkommende. Håper inderlig megleren gjør det!

Kos deg i badekaret du Bente; med eller uten pizza. Tenn noen stearinlys samtidig, og ha litt kvalitetstid.

Jeg ønsker deg en riktig god tur Nysgjerrig. Ta et glass vin eller sju for meg og du, jeg som er helt borte fra den hobbyen for tiden :D

Nå snupper tar jeg kveld fra forumet; ungene er kommet hjem og de skal skjemmes litt bort. Det er altfor lenge siden de var her sist:o

bente1 23-09-11 18:59

Håper du koser deg med ungene Dollsine:love:

Jeg har hatt meg ett langt bad, deilig og oppmykende for ømme skuldre og nakke. Nå blir det fredagskveld i sofakroken:)

Pruttilutt 23-09-11 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1214736)
Gratulerer med fin nedgang Pruttilutt!!! :heia: Stå på videre!!

Takketitakk :)

Her mangler kun et helsikkes langt gardinbrett som skal monteres i morgen, så er vi faktisk ferdige med stua på over 50 kvm! Gardinbrettet må vi være tre stykker for å montere (det er 5 meter langt), så skal bli greit å få det opp fra gulvet. Har fått hengt opp både persienner og blomsterbrettet under vinduet, så nå er blomster og potter satt opp i tur og orden. Nå skal vi henge opp et gedigent speil og noe bilder, så tror jeg at jeg sier meg ferdig for i dag. Spist 3 pruttilapper samt en atkinsbar (sorry, prinsippet røk litt), så tror jeg skal steke min herlige, fantastiske versjon av stroganoff til kvelds.
Fikk ikke jobben jeg var på intervju på forrige uke, men får jo bare fortsette letingen. Må skifte fastlege en av dagene, og sende en illsint epost til NAV. Dette er uholdbart! Tromsø har meg registrert som sykemeldt og har følgelig sendt alle papirer ned til Bodø for registrering (for over en uke siden), og de har "ikke fått de" - noe Tromsø sier er latterlig. Så, da mener jeg også at det er latterlig. Så lei av alt som har med NAV å gjøre, og dere vet jo hvordan jeg har hatt det med de ila. sommeren... Knakk rett som det var sammen i morges, og har rett og slett vært sur (og det er sjeldent jeg er) i hele dag. Nå tar det seg opp humørmessig når jeg får drive med interøret og ser at alt vi har lagt ned tid og energi i faktisk tar form! Og, jeg skulle ønske jeg hadde tatt før-bilde av alt, så hadde dere fått se for en vanvittig renovering vi har gjort! Fra mørke koreaplater, vinrød tapet, mørke gardiner og et kaos av bildeoppheng til lyse vegger med matchende tapet, hvite vinduslister og et litt mer sortert og selektivt veggoppheng. Blir så fint atte! Råstolt over mamma som har tviholdt på "nei, æ skal ha det mørkt" til "æ e såååå stolt over dæ", for det har vært litt av en omvelting her. Og en kjapp gjennomgang; vi har malt kjøkken+gang, 50 kvm stor stue, kontor og spisestuen, noe tapet på to vegger i stua, maling av taklister, kantlister og diverse møbler - totalt bruk av penger inkl. utstyr og maling+tapet= *trommevirvel* 2800,- Da inkl. tapeten til 900,-! HERLIG! Vi (jeg fikk pressa gjennom) har solgt noe hagemøbler + sofa + radio fra 1953 + en hylle i flammebjørk i forkant av oppussingen, så det gikk jo opp i opp. Mye babbel fra meg nå, jeg klarer ikke konsentrere meg stort om annet enn maten og oppussingen; begge gir meg glede - og gleden jeg har skal ikke bli knust av hindringer i veien!!

Håper dere har en fin fredag. Hører vaskebøtta klirre i stua og idol på full guffe, så skal gå i stuen jeg også. Tenker på dere alle. Klem :blomster:

bente1 23-09-11 20:34

Høres ut som det blir skikkelig fint hjemme hos dere, Pruttis, deilig å få det lyst og fint når det har vært så mørkt tidligere tenker jeg. Synes det er utrolig flott at du hjelper mamman din på den måten:hearts: Sikker på at hun er overlykkelig over å ha deg hjemme på alle måter!

Synd du ikke fikk jobben, men det kommer flere jobber vet du;)

Det derre NAV greiene............. jeg blir så sint at jeg faktisk ikke greier å ordlegge meg:realmad::realmad: Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å behandle folk som er sykemeldte på den måten, det er jo en grunn til at de er sykemeldte! La dem ikke knekke deg jenta mi!:klem:Glad for at du er hos mamma og har mennesker som er glad i deg og kan støtte deg rundt deg når du opplever slikt!

Deilig å høre at du gleder deg over maten og innredningen. Fortsett å fokusere på de positive tingene, så kommer nok det andre på plass etter hvert også skal du se, ha en deilig fredagskveld, vennen:suss:.

Pruttilutt 23-09-11 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1214903)
Høres ut som det blir skikkelig fint hjemme hos dere, Pruttis, deilig å få det lyst og fint når det har vært så mørkt tidligere tenker jeg. Synes det er utrolig flott at du hjelper mamman din på den måten:hearts: Sikker på at hun er overlykkelig over å ha deg hjemme på alle måter!

Synd du ikke fikk jobben, men det kommer flere jobber vet du;)

Det derre NAV greiene............. jeg blir så sint at jeg faktisk ikke greier å ordlegge meg:realmad::realmad: Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å behandle folk som er sykemeldte på den måten, det er jo en grunn til at de er sykemeldte! La dem ikke knekke deg jenta mi!:klem:Glad for at du er hos mamma og har mennesker som er glad i deg og kan støtte deg rundt deg når du opplever slikt!

Deilig å høre at du gleder deg over maten og innredningen. Fortsett å fokusere på de positive tingene, så kommer nok det andre på plass etter hvert også skal du se, ha en deilig fredagskveld, vennen:suss:.

YndlingsBentemi :hearts: Takk for masse godord og støtte, det betyr kjempemasse at jeg kan "tømme gørra" her, og jeg føler jeg får så masse positiv energi at det i seg selv kan løfte humøret mitt betraktelig opp!
Mamma er så glad, hun gråt en skvett i stad når jeg hang opp et bilde, for jeg tror hun så all den praktiske kunnskapen hun har gitt meg som aleneforsørger - at jeg anvender den og min kreativitet (som begrenser seg til skriving, ordlegging og interiør/dekorering) for henne som en takk for alt hun har gitt. Er det feil å tenke slik? Hun bare gav meg en hjertegod klem og masse ros, og det gjør godt på en dag som dette.
Fint å føle seg verdifull når man har forutsetninger som konstant trykker en ned.

Glad i deg, Bentemor.

bente1 23-09-11 21:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1214907)
YndlingsBentemi :hearts: Takk for masse godord og støtte, det betyr kjempemasse at jeg kan "tømme gørra" her, og jeg føler jeg får så masse positiv energi at det i seg selv kan løfte humøret mitt betraktelig opp!
Mamma er så glad, hun gråt en skvett i stad når jeg hang opp et bilde, for jeg tror hun så all den praktiske kunnskapen hun har gitt meg som aleneforsørger - at jeg anvender den og min kreativitet (som begrenser seg til skriving, ordlegging og interiør/dekorering) for henne som en takk for alt hun har gitt. Er det feil å tenke slik? Hun bare gav meg en hjertegod klem og masse ros, og det gjør godt på en dag som dette.
Fint å føle seg verdifull når man har forutsetninger som konstant trykker en ned.

Glad i deg, Bentemor.

Tøm alt du vil her inne du - så godt at vi kan støtte hverandre på alle måter! Glad i deg også skjønne Pruttis:hearts:

Tror mamman din er kjempeglad og kjempetakknemlig - og samtidig tror jeg hun er utrolig stolt av deg, vennen! Som mamma kan jeg fortelle deg at det er ingenting som gir en mamma mer lykke enn se at ungene blir flotte, gode, selvstendige og hjelpsomme mennesker, det er det beste i verden, det skal jeg love deg. Ja, hun er selvfølgelig er hun glad for hjelp, men i tillegg gjør stoltheten over å se hva du får til, henne lykkelig langt inne i sjelen:love: Ta det til deg du!!!

Foksy 23-09-11 21:56

Føler med deg i nav-tullet Pruttis!!! Jeg har vært langtidsbruker av NAV selv, pga ME i flere år...Først når jeg begynte å bli så frisk at jeg kunne gjøre noe igjen fikk jeg oppleve et NAV med velvilje. Nå har jeg derimot fått velvilje så det holder....full sponsing av skolegang + + +....så det veier nesten opp for all motgangen jeg ble møtt med da jeg var for dårlig til å gjøre noe.
Håper du får det du skal snart!!! *krysse fingre*

Må dele noe jeg fant på helsekosten i dag, Fiberknas!! Fra Den gode baker med kun 1g karber pr 100g :D Har spist flere med blåskimmelost nå i kveld, og datteren min ville smake, spiste 3-4 stk med kremost m/pepper, og hun syntes det var kjempegodt! :)
Dette kan man sikkert lage selv også!

bente1 23-09-11 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1214946)
Må dele noe jeg fant på helsekosten i dag, Fiberknas!! Fra Den gode baker med kun 1g karber pr 100g :D Har spist flere med blåskimmelost nå i kveld, og datteren min ville smake, spiste 3-4 stk med kremost m/pepper, og hun syntes det var kjempegodt! :)
Dette kan man sikkert lage selv også!

Takk for tipset, de så gode ut Foksy. Ligner litt i innhold på de knekkebrødene jeg baker, ser jeg, og sønnen min elsker de knekkebrødene. Jeg må jo være litt forsiktig med frø og nøtter jeg da, men når jeg skal over på mer generell lavkarbo etterpå, regner jeg med å spise mer slikt:D

Foksy 23-09-11 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1214959)
Takk for tipset, de så gode ut Foksy. Ligner litt i innhold på de knekkebrødene jeg baker, ser jeg, og sønnen min elsker de knekkebrødene. Jeg må jo være litt forsiktig med frø og nøtter jeg da, men når jeg skal over på mer generell lavkarbo etterpå, regner jeg med å spise mer slikt:D

Må du være forsiktig av en annen grunn enn karber?? Disse er det jo nesten ikke karber i:confused:

Nysgjerrig nok 23-09-11 23:03

Hellu -
takk til dere som ønsker god ferie, koselig! Jeg er bare innom her for å titte litt, si hadet så lenge. Skulle egentlig begynne å pakke, men så tenkte jeg å gå på yr.no å sjekke hvor mange grader det er nede der. Og så ramlet jeg inn her. Hehe! ALT for å ikke begynne å pakke. Bare noen timer igjen til avreise nå.
Gleder meg jo som en helt til å komme fram, men gruer til alt det som skal skje først. Pakke, kjøre til Gardemoen, sjekke inn, vente, fly, buss osv. Tror jeg kommer til å sove en uke. Kjenner godt at jeg har jobbet for mye denne uken, - når selv en sydentur framstår som et maraton er det på tide å ta ferie...

Skal ikke syte. Skulle jo si hadet, ønske dere en fin uke. Lykke til med hussalg Sanna, slipp ned skuldrene Bente, god bedring til Foksy, pass på deg selv og ta deg tid til å se malingen tørke Pruttis, kos deg med kjæresten Appelsinen og nyt barna Peppsine. Ønsker dere alle en god helg og en "lett" uke!!

Stor klem fra meg! :klem:

bente1 23-09-11 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1214983)
Hellu -
takk til dere som ønsker god ferie, koselig! Jeg er bare innom her for å titte litt, si hadet så lenge. Skulle egentlig begynne å pakke, men så tenkte jeg å gå på yr.no å sjekke hvor mange grader det er nede der. Og så ramlet jeg inn her. Hehe! ALT for å ikke begynne å pakke. Bare noen timer igjen til avreise nå.
Gleder meg jo som en helt til å komme fram, men gruer til alt det som skal skje først. Pakke, kjøre til Gardemoen, sjekke inn, vente, fly, buss osv. Tror jeg kommer til å sove en uke. Kjenner godt at jeg har jobbet for mye denne uken, - når selv en sydentur framstår som et maraton er det på tide å ta ferie...

Skal ikke syte. Skulle jo si hadet, ønske dere en fin uke. Lykke til med hussalg Sanna, slipp ned skuldrene Bente, god bedring til Foksy, pass på deg selv og ta deg tid til å se malingen tørke Pruttis, kos deg med kjæresten Appelsinen og nyt barna Peppsine. Ønsker dere alle en god helg og en "lett" uke!!

Stor klem fra meg! :klem:

Kjempeklem og deilig deilig ferie til deg - nyt hvert minutt - å se å sett i gang med pakkingen nå;):klem::klem:

Pruttilutt 23-09-11 23:39

God tur, vennen. Kos deg med lekre klær og smoothe legger ;)

bente1 23-09-11 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1214978)
Må du være forsiktig av en annen grunn enn karber?? Disse er det jo nesten ikke karber i:confused:

Problemet er nok at jeg må ligge så veldig lavt på karbene, helst så lavt som mulig, så jeg bruker dem stort sett på grønnsaker + litt fløte/rømme, spiser jeg bakevarer med nøtter, frø ell, så må jeg ned på grønnsakene den dagen, og det tror jeg ikke er så bra;) Men unner meg litte granne av og til;)

Foksy 23-09-11 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1214997)
Problemet er nok at jeg må ligge så veldig lavt på karbene, helst så lavt som mulig, så jeg bruker dem stort sett på grønnsaker + litt fløte/rømme, spiser jeg bakevarer med nøtter, frø ell, så må jeg ned på grønnsakene den dagen, og det tror jeg ikke er så bra;) Men unner meg litte granne av og til;)

Ja, det skjønner jeg. Men disse veier rundt 8g pr stk, så om du spiser 5 stk så har du 0,4g karber totalt :p Det er jo litte granne bare :)

Gooood tur Nysgjerrig Nok, så..gå og pakk nå! :D

bente1 24-09-11 00:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1215000)
Ja, det skjønner jeg. Men disse veier rundt 8g pr stk, så om du spiser 5 stk så har du 0,4g karber totalt :p Det er jo litte granne bare :)

Gooood tur Nysgjerrig Nok, så..gå og pakk nå! :D

Oi - så lite, hmmm hvordan får de det til mon tro - da må de prøves i alle fall. Skal sjekke helsekosten min neste gang jeg er der;)

Nå er det natta tid her,
sove godt alle sammen:klem:

bente1 24-09-11 09:53

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin dag!:)

Jeg har mandel og kokosbrødet mitt i ovnen nå. Datteren min kommer hit til sen frokost / tidlig lunch, så da skal vi alle kose oss med spekemat, røkelaks, eggerøre, ost og nystekt brød. Bortsett fra bankingen til en polsk arbeider er det fremdeles rolig morgenstund. Te med cocosa og kaffe er inntatt. Blir vel minst en kaffekopp til før mat tenker jeg;)

Pruttilutt 24-09-11 10:20

God morgen :) Ned 600 gram fra i går; 97,0 :D

bente1 24-09-11 10:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1215060)

:heia::heia::heia: Herlig!!!!

Sanna 1 24-09-11 11:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1215043)
Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin dag!:)

Jeg har mandel og kokosbrødet mitt i ovnen nå. Datteren min kommer hit til sen frokost / tidlig lunch, så da skal vi alle kose oss med spekemat, røkelaks, eggerøre, ost og nystekt brød. Bortsett fra bankingen til en polsk arbeider er det fremdeles rolig morgenstund. Te med cocosa og kaffe er inntatt. Blir vel minst en kaffekopp til før mat tenker jeg;)

Jeg har også prøvd et mandel/kokosbrød.
Det ble dønn tørt og flatt og jæ....
Kanskje ikke samme oppskriften?

Sanna 1 24-09-11 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1215060)

Flotters, Prutten.
der ser du! Funker bare du vil! :)

Pruttilutt 24-09-11 11:26

Jeg ser lyset i tunnelen! Herlig.
Mamma ønsket smake på Møllerens lavkarbobrød. Jeg har det nå i ovnen, men er så skeptisk at det fins ikke ord. Det lukter heller ikke godt.
Blir litt veiing av brødskiven og utregning før jeg setter tennene i det. Men prøve må hun :p

Dollsine 24-09-11 12:03

God morgen alle sammen! Da er jeg våken og påkledd igjen. Det ble seint i går kveld, og jeg bevilget meg en lørdag morgen (les: formiddag) i senga. Det er sjelden jeg gjør det, for jeg føler jeg må utnytte fridagene. Men siden vi skal bort i kveld så tenkte jeg at det var både lurt og forebyggende mot mogrene, som også kommer når jeg "snur" litt på døgnet.

Håper da endelig at Nysgjerrig kom seg av gårde, med minst en bikini i veska? Stor sett mer trenger hun vel ikke?

Fosky; i morgen er din store dag! Jeg håper indelig formen er bedre og du når målet ditt med å løpe 10 km. Jeg så du har hatt ME, og det setter morgendagen i et helt annet perspektiv: det er rett og slett imponerende!

Synd det skar seg med NAV Prutti, og at du også Foksy har dårlig erfaring. Hva som er årsaken til at dere har problemer vet jeg ikke, men jeg har arbeidet i NAV en kort periode, og kan iaf bekrefte at folk jobber ræva av seg for at folk skal få det de skal ha til rett tid. Klart det finnes noen råtne egg i en så stor organisasjon som NAV, og noen møter dessverre disse eggene i en sårbar situasjon. Men erfaringen min er at de aller aller fleste som jobber der gjør så godt de kan - og vel så det, og så er det systemet som hindrer dem eller fører til forsinkelser. Det kan være sein postgang, det kan være at papirene er kommet men ikke registrert inn ennå pga stor mengde. Det kan være annet også. Men ikke døm NAV nord og ned vær så snill; det fortjener ikke de som jobber der. Jeg har stor respekt for dem, og synes det er imponerende at de greier å stå i en slik jobb med så mange utfordringer.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1214907)
Mamma er så glad, hun gråt en skvett i stad når jeg hang opp et bilde, for jeg tror hun så all den praktiske kunnskapen hun har gitt meg som aleneforsørger - at jeg anvender den og min kreativitet (som begrenser seg til skriving, ordlegging og interiør/dekorering) for henne som en takk for alt hun har gitt. Er det feil å tenke slik?

Nope Pruttis; det er ikke feil å tenke sånn. Som mamma selv er det å se slik du beksriver nå, en bekreftelse på at en har fått det til, at en har lyktes. Og som alenemor må det være dobbelt tilfredsstillende. Bente har også svart på dette ser jeg, og jeg signerer hennes innlegg i tillegg.

Mitt kokosbrød ble også tørt Sanna; og jeg brukte oppskriften til Bente.

Ost og kjeks i går kveld var glimrende etter to dager med 35-40 g proteiner. God og mett var jeg da jeg la meg. I dag tenker jeg å ta resten av den suppa, så kan jeg spise ekstra av rent kjøtt og ost i kveld.

Så bra vekta di viser nedgang Pruttis; på min har pila gått litt opp siden i går. Så fra og med i morgen så velger jeg denne varianten av veiing:
http://1.bp.blogspot.com/_FwwCBoDVLR...devekt_300.jpg

Pruttilutt 24-09-11 12:48

Frokost-oppsummering.

Jeg har bakt lavkarbobrødet til Møllerens.
Det smakte ikke særlig fantastisk, og minte meg sterkt om sagspon.
Her er næringsinnholdet:
pr 100 gram brød pr helt brød (300 gram) pr brødskive (ca 20 gram)
P: 5,9 17,7 1,18
K: 12,9 38,7 2,58
F: 10,6 31,8 2,12

I forhold til mine kokoslapper...:
Næringsinnhold per lapp:
Fett: 9,55 gram
Protein: 2,67 gram
Karboh.: 0,77 gram

...og frokostmuffins:
Næringsinnhold for 12 muffinser – for 6 muffinser
Fett: 14,25 g – 28,5 g
Protein: 8,21 g – 16,43 g
Karbo: 1,31g – 2,63 g

så holder jeg meg ennå til at brødet var både bortkastet og en skuffelse i smak.

Appelsinpiken 24-09-11 13:10

God tur Nysgjerrig nok (men du er kanskje langt avgårde allerede :))

I dag morges fant jeg fram vekta som står hos kjæresten. Den viste det samme som forrige gang jeg veide meg. Men nå hadde jeg litt vått hår, var fullt påkledd og hadde spist frokost. Yay! Måledag er uansett på mandag. Både gruer meg og gleder meg. Håper jeg har krympa!

Jeg hadde egentlig tenkt til å prøve møllerens lavkarbobrød, men nå mistet jeg helt lysten på å prøve. Takk for advarselen Prutti.

bente1 24-09-11 16:54

Sanna, her er det Mandel og kokosbrødet jeg lager, blir saftig og godt til meg. Vet ikke helt hvor lenge jeg steker det, men stikker i det når jeg ser det begynner å se ferdig ut. Må lages i 1,5 l form:)

Mandel og kokosbrød
-4 egg
- 1/2 boks seterrømme
- 1 ss smeltet smør
- 1 dl fløte
- 30 g valnøtter, grovt hakket
- 60 g kokosmel
- 75 g mandelmel
- litt salt
- 1 ss fiberhusk
- 2-3ts bakepulver

1. Visp egg til eggedosis
2. Ha rømme, fløte og smeltet smør i eggedosisen
3. Bland det tørre og ha i det våte,
det blir en ganske tjukk masse.
4. Fyll i 1,5l form, bakepapirskledd
5. Stekes på 175 grader i ca 40 min.

Dollsine:
Kokosloffen min blir også saftig, ikke tørr, hvis det er den Cornelias kokosloff du mener....
Kos deg masse i kveld med alle de tingene du føler deg trygg på at er ok å spise, men la bare vær å ta noe du er usikker på - ikke verd det synes jeg, ikke noe poeng å spise noe for å være høflig;)
Og du - jeg synes du skal droppe veiing fram til veiedag fredag, ikke lag noe vektstress med å veie hver dag. Så ser vi hva vekta viser da og går den ikke nedover finner vi noen justeringer sammen;)

Pruttis: Deilig at vekta går nedover, jenta mi!
Greit at noen testet det brødet. Det skal jeg IKKE prøve med andre ord! Neste gang jeg handler på Lavkarbohuset skal jeg kjøpe med brød derfra, så skal jeg gi dere rapport på det - flott når noen har testet ett eller annet at vi poster det synes jeg, så slipper vi gjøre de samme feilene alle sammen:)

Appelsin: Det betyr nok at vekta har gått litt ned det ja, håper du ser det på målene:)

Jeg har hatt en kosedag med datteren min. Nå begynner det å nærme seg middagstid, så jeg skal til å lage lavkarbo pizzabunn fra lavkarbohuset. gleder meg til mat i dag:D

Sanna 1 24-09-11 18:59

Takk for oppskriften.
Det var nok den jeg brukte.
Men lurer på om jeg av gammel vane brukte strøkne skjeer med bakepulver.
Får prøve toppede neste gang og steike litt kortere tid.

Foksy 24-09-11 19:20

Jeg har også prøvd det lavkarbobrødet fra Møllerens, syntes det smakte veldig godt jeg da.. :) Men det er for mange karber for meg som fremdeles skal gå ned i vekt. Har store planer om å spise det når jeg er ferdig med vektnedgang...så smaken er nok delt :p

Men nå har jeg kjøpt sånn ferdigpakke med pizzabunn fra helsekosten nå, etter tips fra deg Bente, men det er kanskje ikke samme produsent..? Min heter Pizza á la Adamo fra Adams fitness food. 4.12g karber pr 100g ferdig vare. Har ikke prøvd den ennå, men jeg gleder meg!!! :D

Ja, Dollsine...med en bakgrunn som ME-syk i flere år er det ganske stort at jeg skal løpe 10 km...det er også en grunn til at jeg VIL presse meg gjennom det, for jeg vet at jeg er frisk nok, bare ikke trent nok :) Uansett hvordan tiden blir så vil jeg føle det som en seier fordi jeg har gjennomført.. Sånn sett er det ganske fint å ha vært syk, skal lite til før jeg føler en seier, hihi.

bente1 24-09-11 19:23

Stek det slik du ellers steker en kake - stikk i den og se om den er ferdig, det gjør alltid jeg uansett hva som står i oppskriften, kan jo være så veldig stor forskjell på ovner, og det er like ille å steke for lenge som å steke for kort.
Hever seg ikke så mye, men jeg synes den blir ganske saftig da. Mer kake konsistens enn brød konsistens, men slik er det jo med alle lavkarbo brød.;)

bente1 24-09-11 19:28

Ja, Foksy, samme bunnen som jeg lager. Det er litt styr å smøre den deigen utover, men resultatet blir bra altså. Ikke som hvetedeig selvfølgelig, men definitivt bedre enn alle andre lavkarbobunner jeg har prøvd.
Anbefaler deg å forsteke bunnen, selv om det står at det ikke er nødvendig, jeg synes mitt resultat ble best da. Lykke til:)

Har akkurat spist den og er god og mett og fornøyd:D

bente1 25-09-11 09:15

Godmorgen alle sammen. Ønsker dere alle en fin dag!

Veldig stille her inne i går kveld, ser ut som jeg fortsetter å skavle bare med meg selv;)
Håper dere hadde en koselig lørdagskveld alle sammen. Spent på hvordan det gikk med deg i selskap, Dollsinemor.

Sanna 1 25-09-11 10:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1215489)
Godmorgen alle sammen. Ønsker dere alle en fin dag!

Veldig stille her inne i går kveld, ser ut som jeg fortsetter å skavle bare med meg selv;)
Håper dere hadde en koselig lørdagskveld alle sammen. Spent på hvordan det gikk med deg i selskap, Dollsinemor.

Du får iallefall de svarene du vil da, Bente.
Her er alt vel..... Gubben er på jakt og jeg har satt på fårikålen.
Akkurat nå regner det ikke, så det er på tide å komme seg ut i skogen og opp i trærne!

Pruttilutt 25-09-11 10:50

Satt å pusla helt til Mr Flørt sendte invitasjon ned til våre felles bestevenner. Han var der og drakk noen øl, så jeg rusla nedover. Så litt film, spilla litt spill... Vertskapet la seg, og jeg sa jeg skulle rusle hjem og at han kunne overnatte hvis han ville. Vet han er blakk, og han fikk ikke kjøre. Så, vi dro opp til meg. Jeg i min pysjamas og sommerdyna, han i min dyne. Fnis. Skjedde ingenting, bare litt prating og en armkrok. Fikk lurt utav han noe tanker han hadde om ting som har vært, og jaggu fikk jeg i retur. Lagt å tenkt på dette og villet vekke ham for å forklare, men lar det bare være. Blid og koselig når jeg krøp over ham for å stå opp. Hjertesteinen sover enda. Sukk.

Ikke fått veid meg i dag, kanskje like greit. Åt en bamsemums i går.

Dollsine 25-09-11 11:35

God morgen damer! For ei helg... To sene kvelder på rad er ikke denne dama vant til hvert fall :D Slitsomt men morsomt ;)

Foksy: jeg heier på deg i dag om du springer, går eller ikke. Om formen ikke er god nok og du må avstå så har du jobbet for dette og det er en seier i seg selv! Og gjennomføres løpet på er det og en seier! Bra!!!

Prutti: jeg ser du jobber med Mr Flørt; tøffa som får høre hva som er bra og ikke. Men! Hvis han skal satses på er det viktig å rydde gamle spøkelser ut av skapet. Så bare fortsett du :)

Takk for omtanke fra deg Bente. Maten i går gikk veldig bra. Det var litt tapas og litt vanlig koldtbord. Så jeg spiste litt spanske kjøttboller uten å ta med sausen, ett par kyllinglår, masse oliven, minimalt med salat for den var det selvfølgelig mais i :( Litt reker, spekeskinke, eggerøre og så mye aioli jeg kunne ta uten å skjemme meg ut :D Vertsskapet hadde kjøpt inn Pepsi max til meg, og det ble i grunnen den største utfordringen. Men jeg holdt meg til farris og vann, samt kaffe med kaffefløte. Desserten stod jeg over for "jeg er så altfor mett etter all denne gode maten".

Men....jeg sliter virkelig med masse vann i kroppen. Jeg forstår ikke hvorfor. Vann skal vann fordrive, og en skulle tro at 4 liter om dag er nok? Salter ikke maten en gang.

Men nok om meg! Jeg ønsker alle en riktig god dag, tenk at du i allefall skal gjøre én ting du har virkelig lyst til, slik at du har gjort noe for deg selv i dag!

bente1 25-09-11 12:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1215539)
Satt å pusla helt til Mr Flørt sendte invitasjon ned til våre felles bestevenner. Han var der og drakk noen øl, så jeg rusla nedover. Så litt film, spilla litt spill... Vertskapet la seg, og jeg sa jeg skulle rusle hjem og at han kunne overnatte hvis han ville. Vet han er blakk, og han fikk ikke kjøre. Så, vi dro opp til meg. Jeg i min pysjamas og sommerdyna, han i min dyne. Fnis. Skjedde ingenting, bare litt prating og en armkrok. Fikk lurt utav han noe tanker han hadde om ting som har vært, og jaggu fikk jeg i retur. Lagt å tenkt på dette og villet vekke ham for å forklare, men lar det bare være. Blid og koselig når jeg krøp over ham for å stå opp. Hjertesteinen sover enda. Sukk.

Å, det høres utrolig koselig ut med armkrok og prating. Uansett hva det blir til mellom dere tror jeg som Dollsine at det er veldig smart å få snakket ut om alt - både for deg og for han. Skulle det bli noe, kan dere da starte med blanke ark sammen, skulle det ikke bli noe kan dere starte med blanke ark hver for dere;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1215573)
Takk for omtanke fra deg Bente. Maten i går gikk veldig bra. Det var litt tapas og litt vanlig koldtbord. Så jeg spiste litt spanske kjøttboller uten å ta med sausen, ett par kyllinglår, masse oliven, minimalt med salat for den var det selvfølgelig mais i :( Litt reker, spekeskinke, eggerøre og så mye aioli jeg kunne ta uten å skjemme meg ut :D Vertsskapet hadde kjøpt inn Pepsi max til meg, og det ble i grunnen den største utfordringen. Men jeg holdt meg til farris og vann, samt kaffe med kaffefløte. Desserten stod jeg over for "jeg er så altfor mett etter all denne gode maten".

Men....jeg sliter virkelig med masse vann i kroppen. Jeg forstår ikke hvorfor. Vann skal vann fordrive, og en skulle tro at 4 liter om dag er nok? Salter ikke maten en gang.

Hørtes ut som du taklet den utfordringen helt perfekt, flinke dama! -Samtidig som du fikk kost deg med masse god mat og godt selskap. Vær fornøyd og stolt av deg selv i dag Dollsinemor:klem:Jeg er kjempestolt av deg!

Det vannet i kroppen forstår jeg virkelig ikke altså:nei: Så lite karber som du spiser og så mye vann som du drikker burde du egentlig ha minimalt med vann i kroppen nå. Lurer på om det kan ha noe med medisinene dine å gjøre, jeg, for jeg greier ikke se en annen logisk forklaring. Medisinene må du jo ha, så da må du kanskje akseptere at vekta vil hoppe litt mer opp og ned i forhold til oss andre, ut fra hvor mye vann kroppen holder på. Hvis vi får vekta til å gå nedover, slik at svingningene kommer på ett lavere nivå etter hvert, så gjør det kanskje ikke noe?. Ser ut som det svinger en havvkilo opp og ned veldig lett, så det er kanskje det slingringsmonnet du må tenke innenfor;)

Foksy: er du ute og løper? Glemte å si masse lykke til i går - håper alt gikk bra og at du syntes det var kjekt!

Dollsine 25-09-11 12:58

Sannelig om jeg vet Bente... Jeg har ført alt i diett denne uka, og ser at det skjedde noe da jeg spiste den blomkålsuppa. Og så lurer jeg meg på fløte gitt. Da jeg la om til Bente-pakka tidligere her ble det ikke noe fløte i det hele tatt, mens det har jeg spist de siste dagene. Jeg må tilbake til basic igjen og se hva som skjer. Men det blir fra i morgen; i dag skal jeg koke fårikål til middag. Jeg har alltid spist masse kål og minimalt kjøtt mens jeg nå spiser omvendt. Fårikål er yummi-mat og jeg gleder meg. Det blir for mye kh med kål, men det får våge seg.

Foksy 25-09-11 13:36

Jeg har løpt!!! Og jeg har gjennomført :D
Kom i mål på under 1:22:00, det føltes helt totalt fantastisk!!! Største opplevelse etter fødsel...det sier vel litt :p
Jeg kom ikke aller sist heller, selv om de fleste nok løp raskere enn meg. Men flere ganger i løpet av turen begynte jeg å tenke på tiden som syk, og alt jeg ikke klarte...hvor vanskelig det var å se fremover noen ganger...og hvor langt jeg har kommet nå! :heia:
Er så fornøyd med meg selv som turte dette!

Lagde lavkarbo gulrotkake i går kveld, som jeg tok litt av til frokost, og som jeg koser meg med nå, med bena på bordet og frustrerte fruer-maraton på bliss :p
Resten av frokosten besto av 2 espresso med sukett, cocosa og fløte, nesespray og paracet, hehehe...funka bra!

Rett etter målgang står det folk og deler ut Coca Cola!?! Sliten som jeg var tok jeg i mot en, tok en liten slurk og kjente hvor j**lig det smakte, og satte den fra meg igjen. Merkelig at man på et så sunt arrangement blir prakka på cola...

Sanna 1 25-09-11 13:43

Bente...
4 l vann,
det var jaggu mye!
Da hadde jeg daua!
Klarer knapt 2 l jeg..... og da er jeg flink. :)

Dollsine 25-09-11 13:44

WOW!!!!!!!!!! GRATULERER FOKSY!!! :heia::heia::heia:

Jeg er stolt av deg som gjennomførte dette! Imponerende!

Dollsine 25-09-11 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1215664)
4 l vann, det var jaggu mye!
Da hadde jeg daua!

Det er ikke noe problem; har lange dager vettu. Opp kl 06, en halv liter før jeg drar på jobb, en halv en til når jeg kommer fram. Så fram til lunsj så går det med en hel liter. Mellom lunsj og middag blir det gjerne 1 hel, og på kvelden 1-1,5 alt ettersom. Drikker det fordi jeg kjenner jeg trenger det, men går ikke så mye på toalettett som alle disse literene skulle tilsi :o Men det ser jeg jo på fingrene min nå:eek:

Foksy 25-09-11 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1215664)
Bente...
4 l vann,
det var jaggu mye!
Da hadde jeg daua!

Enig. Det er mye! Merkelig at du holder så mye vann Dollsine... håper du finner ut av hva det kan være...er litt usikker på hvor bra fløte er for meg også, kanskje det er den onde ingrediensen...?
Synes du var fantastisk flink som var på middagsselskap og ikke takket ja til Pepsi Max engang!?! Dét hadde ikke jeg klart:o Prøver å holde meg unna i ukedagene nå da, fremgang :p

Også har jeg lurt litt på (men glemt å spørre) hvorfor du har kutta ut suketter når du synes teen smaker vondt uten? Det er vel ikke karber i suketter?:confused:

Og takk for gratulasjoner :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.