![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg pleier si at jeg slanker meg. Det går som regel veldig greit.
Om folk vil diskutere det så sier jeg at det er det som passer best for meg. Åpner ikke for så mye diskusjon. Og slipper å diskutere. Easy peasy. Folk får mene hva de vil om den saken. Min kropp. |
Hjelp! Skal lage en kake, men den må være uten laktose og egg. Har dere noe forslag til hva jeg kan lage og oppskrift? :)
|
Må den være lavkarbo?
Om den ikke skal være lavkarbo, så er appelsinkaka en vinner hos min sønn med allergier 1,5 dl sukker 3 dl semper mix 1 ts natron Finrevet skrell av en appelsin 1 og 1/2 dl appelsinsaft fra appelsinen + vann 1 dl rapsolje 1 ts eddik Blandes godt og has i bakeapairkledd 20 cm rund form. Stekes ved 180 grader i ca 25 minutter Kremen lages ved å varme 1/2 dl fløte man tåler (laktosefri, havrefløte, risfløte, kokosfløte, etc) Fløten skal IKKE koke, bare varmes opp Ha i ei plate melkefri sjokolade og rør til det er smeltet. Ha i ca 1/2 dl rom (evt bare romessens) og ble sjokoladekremen over kaka. Kaka blir ikke fullt så karbohydratrik om man bruker f.eks. sukrin og sukrinmelis, men det glutenfrie melet alene vil gi drøyt 150 karbohydrater |
Sitat:
Igjen, takk for svar! Og Kanutten, takk for tips dersom dette blir varig ;-) |
har utleier from hell, så kvier meg for å fortelle at sluken på kjøkkenet er delvis tett.. kan jeg sende dette?
Hei. Trenger råd ang sluken på kjøkkenet. det tetter seg tidvis og delvis. Har åpnet herfra med jif avløpsåpner, og det rant da ok. (liker ikke bruke sterke stoff på gamle rør) Nå virker det som om det er tett lengre ned i rørene, og jeg lurer på om det kan være noe nede i banken? De er jo kun der på jobb og ser ikke, eller ikke bryr seg om det er tett. Rørene virker ok, men så går det en tid og det er fullt. Oppvaskmaskinen klarer ikke få vannet ned rørene, jeg må stå ved vasken og følge med og ta av vannet med en øse, ellers går vannet tilbake i maskinen igjen. Jeg har sjekket alt jeg kan her, tatt av ytre rør og sett at intet stopper, og siden det ofte renner ok, tror jeg årsaken sitter lengre ned enn hos meg. vet ikke hvordan rørene går sammen, men begge bad og vaskerom er ok. Vi er bortreist mye onsdag, ellers hjemme for inspeksjon. |
Absolutt! :ja:
|
Sitat:
|
Hvis man ikke kan punktslanke seg, hvordan/hvorfor vet kroppen at den skal lagre fett på mage/buk under stress??
|
Sitat:
|
Hvor lenge holder frosset laksefilet etter at den er tatt opp av fryseren og tint i kjøleskap?
Tok opp en del laks lørdags kveld, dro på spontantur på fjellet og kom hjem i dag. Er den spiselig eller bare å kaste? |
Sitat:
Kan man bruke klorhexidin til å rense sår på en katt? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Eller saltvannsoppløsning, den er sikrere enn pyrisept fikk vi beskjed om på førstehjelpskurs i barnehagen, siden pyrisept ikke er antiseptisk etter den er åpnet.
|
Noen som vet hvor man kan få tak i økologisk laks i Oslo?
|
Sitat:
|
Hva skjer med tickerfactory?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Film tips til jenter i 10-11 års alder?
|
Frost er visst veldig populær, men den er kanskje for litt yngre barn? (har ikke sett den selv)
|
http://youtu.be/NjXkJIjXzvg
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Hei :)
Jeg har lyst til å prøve og dyrke frem surfina, men hvor får jeg tak i frø :confused: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |