![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det er noen år jeg var på "lavkarbokjøret" og nå fant jeg et nesten ubrukt, stort glass med cocosa som gikk ut for over 3 år siden... Det har stått i romtemperatur hele tiden, men det luktet helt fint. Er det bare å kaste tro?
|
Ser det ok ut?
Hvis nei - kast, hvis ja lukt. Lukter det ok? Hvis nei - kast, hvis ja smak. Smaker det ok? Hvis nei - kast, hvis ja spis i vei :) Dette lærte jeg av min kjære mormor og jeg tror nok jeg hiver mindre mat enn folk flest som er hysterisk opptatt av datomerking og kun følger det. Fett harskner og det kjenner man raskt både på smakt og lukt. |
Sitat:
|
Min erfaring er også at kokosolje holder seg bra veldig lenge!
|
Kokosolje holder nesten evig.
|
Sitat:
|
Lys er vel det verste for oljer. Dessuten er det nå en gang sånn at dess mindre behandlet oljen er, dess lengre holdbarhet har den :)
|
Noen som har vært i Kristiansand dyrepark i påsken? Er det fortsatt mange dyr som sover, eller er det endel å se på?
|
Har ikke vært der akkurat i påsken, men flere ganger utenom toppsesongen.
Alltid mye å se på, selv om noen av dyrene er innendørs. Siden det ikke alltid er værgudene er med oss rundt påsketider, så kan det være en fordel å slippe å gå ute hele tiden også. Minuset med Dyreparken utenom sesongen er et elendig tilbud når det gjelder mat (så sant man ikke synest at pastagryte eller lapskaus er toppen av lykke), så anbefaler og enten ta med niste eller planlegge mat annetsteds. Mitt favoritt-spisested i det området er Egon på Sørlandsenteret. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Men sabeltann-showene er vel ikke før i juni/juli? Men dere vil kanskje ikke se det?
|
Sitat:
|
Ja det er fullt mulig, men jeg bare sa fra at showene ikke begynte før senere. Er jo ikke sikkert alle har sjekket opp datoer osv så det var bare informasjon!
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
har følelsen av at det er en diger slimklump i svelget og at mat "setter seg fast" når jeg spiser.. spesielt ille på kvelden. hoste og harke funker ikke, det blir for langt ned og jeg blir bare sår i halsen.. tips?
|
Det er noe som går om dagen, hadde det i jula selv, og flere på jobben hadde det rundt nyttår. Må bare vente til det går over.
|
Å fy fader! Jeg klør meg i hel! :eek:
Har kjøpt to bukser av samme type, bare forskjell i farge. Den grå er myk og deilig, den vinrøde er stiv og rar. Har brukt den vinrøde nå ett par-tre dager, og holder på å klø av meg korsryggen!! :eek: Kan det være buksa? Vet at det er ting der hvis plagget er lyst eller mørkt osv. men.. Klødde på magen av denne før, trodde det var knappen, nikkel-ting liksom. Men vet da søren nå jeg.. Skal ta med begge buksene på butikken i morgen:D! |
Og ja, begge bukser er vasket flere ganger.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det stress som gjør at man glemmer hendelser man anser som en stor hendelse i livet? Jeg har to-tre år jeg ikke husker mye av. Jeg VET vi var i Irland og Sverige sammen med mamma, pappa og guttene, men jeg husker det ikke. I fjor da vi hadde denne irske musikeren på besøk gikk jeg omtrent i koma hele tiden og husker lite. Så derfor var jeg veldig obs på det da han kom på besøk igjen forrige uke. Jeg husker lite fra det også. Jula for et år siden hadde vi kjærestemannens sønn, kone og barn på besøk i to uker, men jeg husker ikke det heller... Oog det er ikke snakk om alkohol eller rusmidler. Men bryllupet vårt husker jeg til minste detalj... Men da var det ikke stress heller... Hater disse hulla i hukommelsen!
|
Ja, tror det er stress. Jeg husker nesten ingenting fra det første året etter jeg fikk barn. :o aner ikke når og hvorfor jeg sa ja til å flytte hit vi bor nå f.eks....
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |