![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Jeg var litt frustrert her hjemme...datteren min kom hjem sur og tverr, og var ikke seg selv i det hele tatt. Skjønte at det måtte være noe og da vi tok tempen var det bekreftet...sendte jo først en mld til Appelsinpiken om når vi skulle møtes osv da, for deretter å melde avbud igjen etterpå:( liker ikke sånt, men sykdom kan man ikke gjøre noe med... Uansett så fikk dere møttes, og sikkert en flott tur rundt Sognsvann:D Neste gang jeg inviterer noen med på noe skal jeg prøve å være med selv også:p Det verste er at jeg ikke føler meg i form selv heller, spøker litt for 10 km på søndag altså.... :o |
Rettelse!: Det er ikke verre at jeg er syk enn at datteren min er det...men jeg skulle helst vært frisk og rask akkurat nå :o
|
God bedring til deg også Foksy!
Ja, det skal bli kjempekjekt å treffes altså. Vi kjenner jo hverandre og tar vare på hverandre her inne, så hvorfor skulle det egentlig være annerledes i virkeligheten;) Er det forresten noen som har funnet noe ok overnattingssted - eller skal vi bare la være med å finne noe som passer alle og heller finne hvert vårt sted? |
Sitat:
Og til den siste setningen så svarer jeg som Pruttis: "Kutt ut!". Tviler du på at du liker oss? Eller bare omvendt? I alle tilfelle så er det vel ingen av oss som skal tvangsgiftes med hverandre, vi må ikke bli bestevenner - vi skal tilbringe en dag eller to i lag - spise god mat og skravle. Og det går nok helt fint. For å se det på en annen måte - vi blir ikke mere fremmed for hverandre enn vi er nå. Det er uvissheten om at vi ikke vet som har vært / er værst for meg, - at jeg skal oppdage at jeg kjenner noen av dere fra før av - og at det er et menneske jeg ikke liker (fra før av). Og hva er sjangsen for det liksom? Minimal. Så har vi jo valgt å bruke nick her inne, og jeg tror vi skal ta godt vare på anonymiteten til hverandre. Det er nå min tanke da... Hopp i det; og sett i gang med bestilling av tog / fly / barnepass / hotell / kennel - eller hva som skal til. OKi? Gleder meg til å se deg Bente - og de andre. |
Sitat:
Kanskje vi burde legge ut advarselsbilder av oss! :p |
Sitat:
Ja du Foksy, du Foksy.... Du er meg en fin en.Nå kan du angre nå. :) Nei da, bare tuller. Vi hadde en fin tur vi. Neste gang du inviterer foreslår jeg at du blir med altså. ;) Men du må ikke bli syk da! Har du prøvd med pledd og te og fjernkontroll, - kanskje litt ekstra søvn? |
Sitat:
|
I går valgte jeg å spise kyllingfilet til middag, og når jeg velger så magert kjøtt til middag, så blir det alltid for mye proteiner på meg og dermed søtsug dagen derpå:rolleyes: Jeg vet jo dette, og allikevel velger jeg å gjøre det av og til, jaja, må jo bare ta konsekvensene da. Så i dag har jeg laget meg blanding av fløte og seterrømme med steviavanilje dråper til kveldskos. Satte det noen minutter i frysen så den ble iskald, og da smakte det nesten som milkshake, namis:sikle:
|
Sitat:
Ja, jeg tror egentlig alle er søte og hyggelige i virkeligheten også, og ja, det skal bli kjekt å se dere - og å gi dere noen av de klemmene jeg stadig sender online:klem: |
Sitat:
Hva betyr vel utseende? Vi vet jo at det ikke er det ytre som teller. I denne tråden er vi damer i vår beste alder, om det så er over eller under 29. Vi har alle et felles er ønske om vektnedgang, noen har oppnådd det, mens andre jobber med saken. ALLE har sine hverdagsutfordringer, og jeg tipper de fleste er ganske sammenfallende. Når vi møtes så møtes vi med åpent sinn, ingen fordommer, bare forventninger om å bli kjent med nye mennesker. :syklubb: Ok? |
Sitat:
Men desserten din i kveld høres deilig ut da! Jeg har spist ost og skinke nå, siden jeg allikevel lå så lavt på proteinene. Jeg har forresten gjort om veiedag fra mandag til fredag. Så i morgen skal jeg oppå vekta igjen. Spennende. Må innrømme at jeg smugkikka i morges også, og det var ingen endring:) |
Sitat:
OK! - digger attituden din Pepsine!! Vi er nok som folk flest - og godt oppdratt. Synes jeg ser oss på treff da, hele hønehurven. Hoho - det blir så bra atte'. Vi er som vi er, sier du. Ja, ikke sant. På godt og vondt, med våre svakheter og laster. Og jeg skal være første til å innrømme at jeg gruer en smule - men den stemmen inne i meg som sier at jeg skal la det være - den vil meg ikke vel. Så den ignorerer jeg. Og derfor har jeg møtt Appelsinen - hvilket bare var hyggelig. |
Sitat:
Nå får jeg vann i munnen, og det selv om jeg er mett. Ble indisk på meg i dag - ikke heelt det samme uten nan og uten ris, men det var godt. Ble nok mere enn nok karber også.. Men - hehehe - jeg har jo tross alt gått tur! :) |
Sitat:
Ja jeg var tydelig, og håper dere ikke lar dere skremme. Men jeg ser så altfor mange flotte damer undervurdere seg selv og mange er nesten selvutslettende. Det gjør meg så vondt! Hva betyr vel utseende, hvis det inni er råttent? Nei damer! Jeg vil faktisk ikke høre sånt fra noen av dere, ganske enkelt fordi dere er verdifulle, fordi dere er gode, snille, hjelpsomme, vakre, flinke osv. Noen kan mene dette er floksler, men det er det ikke! Jeg setter uendelig stor pris på dere. |
Sitat:
Ja, vi damer er altfor flinke til å undervurdere oss selv og stille spørsmålstegn ved om vi duger til enhver tid, helt klart. Enig - la oss prøve å droppe det der. -Og sammen kan vi både være trygge og slappe av - vi vet jo at vi alltid får støtte og hjelp her inne. Dere er fantastiske alle sammen, så heretter skal jeg kun glede meg til det treffet og ikke stille ett eneste spørsmålstegn ved meg selv og hvordan jeg passer inn, lover!!!;) |
Jeg gruer meg ikke i det hele tatt, jeg... :) Er nok generelt godtroende om folk flest :p Men det er sant som sagt over her, vi skal ikke gifte oss, kun møtes, skravle og spise god mat. Det klarer de aller fleste damer veldig bra uansett, og vi kjenner hverandre tross alt litt fra før i tillegg :D
Skal bli veldig fint å feste litt mer personlighet på hver enkelt av dere, for alt kommer selvfølgelig ikke frem gjennom tastene.. Har forresten møtt forumdamer før, men det var ifb med et hundeforum. Det gikk veldig fint. Flere av de betraktes som gode venner nå :) Jeg er ikke så syk at jeg har feber, eller at jeg hoster, men er tett i nesa, og litt press i hodet. Sist jeg prøvde å trene ble det ganske ille, gruer meg bare til søndag jeg nå :( Kanskje ta en kopp te før natta...hørtes godt ut med fløte/rømme og stevia da...! Har bestilt slike steviaposer som ble tipset tidligere i tråden her, gleder meg til å prøve. Men det finnes i flytende form også?? |
Sitat:
Ta deg nesespray; det hjelper mot det meste av tetthet og pressi hodet. Håper du blir frisk så du kan løpe. Jeg skal jo sitte ringside og heie på deg! Stevia finnes i mange varianter, jeg anbefaler dette merket. Det er mulig de andre er gode også, men jeg har landet på dette da etter å ha prøvd en annen også. Jeg har stevia med engelsk toffeesmak, som jeg tar sammen med cocosaen min, og vaniljesmak som jegbruker i bakst. Toffeesmaken bruker jeg også hvis jeg skal ta litt fløte på kvelden til kos. Bente bruker hasselnøttsmak i sjokolade og bakst tror jeg. Jeg tenkte å bestille en stevia uten smak, men glemte det sist jeg sendte inn bestilling. Trenger det ikke heller nå da jeg får disse sukettene. |
Ja, Foksy, flytende dråper med vanlijesmak, min stooore favoritt, for jeg er så glad i vaniljesmak:D
Åååå, nå kjente jeg trøttheten kom over meg, tror bare jeg må krype til køys jeg. Sliten etter uka, skal bli godt med helg i morgen! Sove godt damene mine:sove: |
Jeg og kryper til køys, og ønsker alle en god natt søvn.
|
Heihei alle!
Vet dere hva? Nysgjerrig nok er bare så koslig! Gled dere til treff i desember (for det blir treff, sant? :)) Nå må jeg nesten bare gå å legge meg med en gang. Opp om noen timer for ny skoledag. :) |
Det får vente til neste gang jeg trenger noe mer fra nettet...nå har jeg akkurat slengt inn en bestilling :)
Men takk for tipset! Mulig jeg må spørre igjen om en mnd eller to hvilket merke dere anbefaler :p Sovna på sofaen rundt barne-tv-tid jeg...det var så stille i heimen i kveld, men jeg tror jeg får sove snart allikevel.. Natta jenter :) |
Godmorgen alle sammen! Ønsker alle en god fredag!!
Deeeeilig med helg nå. Kjenner nakken og skuldrene mine har strammet seg skikkelig til i løpet av uka, så nå skal jeg endelig få slippe dem ned snart og slappe av ett par dager. Stemmer fremdeles for Dollsines tidligere forslag om 5 dager helg og 2 dager uke altså;) |
God morgen damer!!
Siste dagen jeg skal stå opp tidlig på en stund, - men til gjengjeld trodde jeg ikke det var mulig å bli så trøtt heller............. Du store min, dette skal bli en lang dag. KAFFE - KAFFE - KAFFEEE!!! |
God morgen!
Håper alle får en superduper fredag! :rolleyes: Nå skal jeg straks til skolen for ukens siste forelesning og lesedag. Deilig å komme tidlig i gang med lesingen om dagen. Og dere.. På radioen er det VG-reklame hvor VG skriver om hvordan man går ned i vekt med fløte, smør og rømme... Har VG funnet ut at de vil være lavkarbovennlige allikevel!? |
Hihi.
Spanske forskere fra Navarro mener at ETT GLASS rødvin om dagen motvirker vektoppgang. Den tankegangen kan jeg gå for altså. Men bare et glass om dagen, da. |
Sitat:
Det ble ikke veiedag fra og med i dag nei; kjente allerede da vekkeklokka ringte at jeg var veldig hoven i kroppen. Og det stemte det; 0,5 kg opp siden i går. Så vi får se om det blir bedre neste fredag. Dette er vel siste dagen hjemme Nysgjerrig; du reiser i morgen du? Pass deg for storkjefta trøndere; kanskje står jeg plutselig ved siden din og spør om du er Nysgjerrig:D:D nok. Bente må ta vare på skuldrene og nakken sin; du har jo fått utlevert bare ett sett og må ha dem resten av livet. Har du rispute som du kan varme og legge på? Bruk det på kveldsitd så forebygger du mye. Håper formen din er bedre Foksy! Pruttisen er fullt opptatt med å shine opp hele Bodø by, ta litt vare på deg selv da vennen midt i dette. Kom gjerne innom og hils på i løpet av dagen. Hvordan går det med salgsprosessen Sanna; har dere fått takst på huset? Sier megler noe om muligheten for salg? Nå skal jeg jobbe for lønna min:rolleyes: men i dag har jeg anledning til å kikke innom i løpet av dagen igjen. Gleder meg!!! |
Sitat:
Drikk ekstra mye vann i dag vennen, så blir du lettere kvitt det vannet kroppen holder på;) Skuldrene og nakken er hovedsaklig stressrelatert, så det er egentlig stresset mitt jeg trenger å få ned, mye er jobbrelatert, og det greier jeg ikke å få gjort så mye med, men jeg stresser sikkert litt for mye privat også....det burde jeg nok være flinkere til å håndtere... |
Sitat:
Og ja Dolla - siste dagen hjemme, reiser i natt. Dvs i morgen tidlig, men må være på Gardemnoen litt før 0400, så jeg tror ikke jeg rekker å legge meg før jeg skal dra. men jeg kan sove på flyet jeg. Og som vanlig så er jeg sent ute... Ikke vasket tøy, ikke pakket, ikke shoppet. (Jobber best under press ja) Hm - nå får jeg bare sette min lit til at det overfylte klesskapet inneholder noe småsnacks!! :D |
Sitat:
Jeg vil anbefale deg å bruke varmepute på skuldre og nakke i tillegg til at du reduserer stress på jobb og privaten. Om ikke annet opplever du velvære i mens! Sitat:
|
Tittei :)
Ned 1200 gram siden onsdag. Tisser som en gal. Oppussingen går litt i stå, trolig fordi vi snart er ferdige og er ganske leie. Selvfølgelig ble det krøll i utbetalingen fra NAV - igjen - så etter noen gråterunder og telefonrunder, satser jeg på at det går ila neste uke. Dette betyr at det blir vanskelig i helgen, men jeg lar heller være å spise enn å trøkke i meg brød. Magen begynner regulere seg igjen, og mamma er overbevist om at den ånden jeg har er fra en annen dimmensjon - så da er jeg i ketose. Finner ikke stixene heller, men tror jeg er i stand til å kjenne det sjøl. Er litt sulten fra tid til annen, men er såpass streng at jeg ber kroppen ta seg sammen og at jeg ikke orker noe mental sult. Så det så. Vært mye her de siste dagene, men jeg har vært i godt humør og har det fint. Lest flere gang daglig her og følger med :) Holder fast ved 98,8-97,6=1,2 kg :) |
Wow Pruttis! Vi liker det her, altså!
Trist med at ting krøllet seg fra Nav = men: heller sulten enn brød. Når jeg spiser brød, og blir sulten (rett etterpå), så blir hele kroppen sulten (pga blodsukkersvingig?) Men når jeg går for lavkarbo, og blir sulten, så er det kun magen som er sulten. (Og derfor klarer jeg å sitte fullt fokusert på forelesning uten å ha spist frokost.) Så: heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo. Til lunsj i dag har jeg de siste av mama lupes lefser. Fikk litt panikk da jeg oppdaget at det er siste pakke. Men nå må jeg bare bestille mer. De er jo såå gode, og gjør lunsjplanleggingen veldig mye enklere. Jeg målte cm i går morges. Det var sikkelig nedtur. Har gått OPP nesten 4,5 cm fordelt over hele kroppen sammenlignet med før jeg havnet på sykehus. Jeg skylder på alt for mye godteri fordelt over alt for mange dager.Men snikmålte meg i morges igjen. Og plutselig hadde jeg gått ned noen cm. Blant annet 2,5 cm i midjen (fra i går!?):eek:. Jeg kan umulig ha målt samme sted! Krysser fingrene for at jeg faktisk har målt samme sted! |
Sitat:
Piken, du kunne fått lefser av meg hvis jeg hadde igjen; jeg tør ikke ta dem jeg nå siden jeg ikke kan over 5 g kh pr dag. Jeg har sluttet å måle meg, fordi jeg ikke får det til skikkelig. Kanskje dumt, men jeg får heller kjenne på klærne tenker jeg. Jeg har hatt en tøff formiddag, med susete hode, litt hodepine, svimmel osv - akkurat som i forrige uke da jeg gikk ned i ketose. Forstår ikke dette jeg :forvirret Jeg kan ikke finne skjulte kh heller, annet enn i ketolysetablettene evt? Eller i noe av medisinene jeg må ta; men det kan da umulig være svære mengder. Stixen gir en fiin farge hver dag nå, og det gleder meg. Det er nesten dagens premie det å sjekke fargen. Og mens vi er der, så har fargen de siste dagene vært litt lysere. Nå har jeg spist eggerøre og laks; veeeldig godt med mat nå ja. Men kroppen hovner når jeg spiser da. Kanskje jeg ikke tåler mat:p? Det blir rester av blomkålsuppe til middag, og ost og kjeks i kveld. Altså ost og ostekjeks til meg:D Jeg er en del sulten for tiden ja; og sier til meg selv at det er mye å hente i mageregionen hvor det er bare å forsyne seg. Men du skal ikke la være å spise Prutti! Det er ikke bra vet du. |
Sitat:
Sitat:
Sulten regulerer seg nok inn etter litt tid, når omstilling er over. Jeg er veldig enig med Appelsinpiken sier om sult på lavkarbo! Sitat:
Jeg krysser også for at du har målt samme sted, kjempebra at målene går ned, piken!:) |
Tenk at du tar et fat og slipper det i gulvet, slik at det knuses. Ser du hvor fort en ting kan gå i stykker..? Så tar du alle bitene og prøver å lime dem sammen igjen. Det tar lang tid og er mye arbeid. Når du er ferdig, kan du fremdeles se sporene etter der hvor fatet var knust.
Slik er det med menneskene også, det er fort gjort å ødelegge for andre, og det tar en lang tid å reparere. Du vil alltid sitte igjen med spor eller sår, som viser hva du har vært gjennom.. . Og husk på at ett smil betyr ikke alltid at du er glad, men at du er sterk nok til å smile når det gjør vondt.. ♥ |
:love: til Dollsine for all den nydelige livsvisdommen hun poster her og deler med oss
|
" De fleste tror at livet er noe mirakuløst som starter ved fødselen. Men vi får ikke livet når vi blir født. Vi får bare en mulighet til å leve. Og få mennesker tar skikkelig tak i den muligheten.
Det å leve er gjøre seg selv sårbar, derfor velger mange å holde seg i live fremfor å leve. Så om du vil leve NÅ, må du kaste fra deg mange av byrdene fra fortiden, og heller ikke slepe på alle slags tenkelige problemer som KAN dukke opp i fremtiden. " :hearts::hearts::hearts: |
Sitat:
Kos deg masse på ferie, og nyt et glass rødvin eller flere for meg også!!:D:D Dollsine, håper du finner ut av hva som gjør deg så hoven...kanskje du burde investert i en time hos dr. Hexeberg eller noen andre som er "eksperter" på sånt...? Synes så synd på deg som må slite sånn for dette her. Håper du får lønn for strevet snart! :klem: God bedring til nakken, Bente..varmepute hørtes godt ut...kjenner ofte nakken selv.. Gratulerer med fin nedgang Pruttilutt!!! :heia: Stå på videre!! |
Da var jeg hjemme fra jobb - Endelig helg!!! Skal bli godt å slappe av litt. Har huset fullt av arbeidfolk pga de vinduene som skiftes, så det er støv og rot over alt, men jeg har planlagt å sette meg ned i alt rotet og bare gi F i hele greia i dag.... Nakken og hodet skal få slappe skikkelig av. Når mennene går skal jeg grypr opp i et varmt badekar og myke opp nakken.
Må huske på å ønske deg en fantastisk flott ferie Nysgerrig Nok, håper du får stresset ned og kost deg masse. Lov meg at du tar føler deg som en skikkelig sexy babe i bikini på stranda da vennen:klem: Jeg hadde egentlig planlagt lavkarbo pizza til meg og sønnen i dag, men nå viser det seg (...han har en tendens til å si ifra i siste liten....) at han først skal på en forestilling på skolen og så skal i bursdagsselskap til en kompis. Derfor kommer han ikke hjem før sent i kveld/natt. Hmmmm så hva finner jeg på til mat da, liker godt å holde meg til planen min jeg;)..... kanskje det blir smørgrøt...tok bare 3 minutter å lage, og det smakte meg så godt her om dagen.... |
Sitat:
Aldri før har et hus i denne kommunen fått så høy takst. Men det gjenstår å se om noen vil betale. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47. |