![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Har ikke smakt enda. Og jeg hadde bakepapir merkelig nok. Har ikke drevet lavkarbobakst på lenge. Får kanskje ta en liten smak før natta.
hvilke var mye bedre da? |
Sitat:
Jeg tror nok fort dette kan bli bedre med litt linfrø og solsikkekjerner og sånne ting :). Men for meg så ble det litt som tamme ziggy-lapper, ikke hevet de seg noe heller. |
Hmm, mine ble veldig luftige og fine til lapper å være.Ser ut til å holde ganske bra på volumet også.Ser ordentlig brødaktig ut inni. Jeg gadd ikke vispe for hånd så jeg vispa med håndmikser til det var ordentlig luftig røre før jeg hadde i klien og brukte fortsatt mikseren til røringa for kli også.De kan definitivt trenge mer salt og så tenkte jeg litt på sånt krydder som jeg pleide ha i brød før i verden. karve eller timian eller lignende.
Frø av ymse slag ville nok også være bra. |
Photo, fulgte du oppskrifta som stod der, eller det som stod lenger nede, under oppdatering på bloggen hennar? Trur det hjelper på med litt meir fiberhusk/pofiber. Men det varierer veldig kor høge mine blir. Men sjølvsagt, ein kan jo variere dei, som ein vil sjølv. Tenkte ein dag å prøve å steike tekakedeigen i vaffeljern, for å sjå korleis det fungerer.
|
Sitat:
|
Jeg har ikke testet de, men jeg har laget nannah sine brød til snitter mange ganger. De er geniale! Jeg tror tekakene er basert på en oppskrift som er basert på snittene... :rolleyes: Så jeg anbefaler å gå tilbake til kjernen :ja:
|
Eg lurar på om det kanskje ikkje var eit sjakktrekk og la Mannen velge fritt kva tv me skulle ha så lenge han følte me hadde råd til det?
Har aldri sett så schvær tv før, og no står den i stova.:eek: |
Sitat:
Over til meg selv, og siden jeg ikke akkurat er fotballinteressert, så spør jeg her: Finnes det noen plasser på nettet hvor jeg kan bestille manchester united effekter etc. Tenkte å gi i julegave til søstra mi. |
Kanskje amazon.co.uk og om de ikke har så hender det de har lenker til butikker som har ting som stemmer med søket ditt.
|
Jeg har kjøpt på www.ebay.co.uk manchester ting til både mann og barn! ;)
|
Jeg lurer på om det er mulig å søke om å få ta en eksamen skriftelig og ikke muntelig dersom man har en medisinsk grunn til det (angst..)?
|
Sitat:
Man kan jo få skriftlige eksamner muntlig feks pga dysleksi, så det bør være en mulighet for å få gjort det andre veien også, selv om det innebærer en del mer jobb for sensorene! |
Jeg lurer på om noen her bor i nærheten av Tøcksfors? Jeg skal dit på mandag, bare lurte på om dere har snust på hvilken matbutikk som er billigst og har bra lavkarbo? Vi skal på senteret, men er snakk om at vi skal sammenligne priser på kjøtt... Såvidt jeg kunne se er det Eurocash, Ica, Køtthallen og Maximat der. Vi handler alltid på MaxiMat på Svinesund, mamma liker ikke Eurocash ?? Hehe :p takk!
|
Sitat:
|
okei, takk!
|
Lavkarbo, ekstremt effektivt? Forrige tordag veide jeg 64,4. Dro hjem til mor den dagen og på toget spiste jeg en hel pakke med sånne store sjokoladekjeks ( 6 stk). På fredag spiste vi tacogryte ( ris og sukker) lørdag spiste jeg sushi, potetgull og sjokolade. På søndag ble det to store stk marsipan kake..skikkelig burdagshelg med andre ord..dro hjem igjen på søndag..fortsatte sprekken på mandag med masse sjokolade og potetgull..huff og huff..ny start på tirdag og holdt meg siden da..idag veide jeg meg og fryktet det værste..men vekta viste overraskende 64,3..er dette mulig? Eller er det sånn at det tar tid før alt "fester" seg på kroppen?
|
Sitat:
|
takk for svar. Hvor ofte er for ofte? Teller ikke karber noe særlig, men er i ketose..så da er jeg vel under 100 iallefall?
|
Sitat:
|
Sitat:
:) |
Jeg lurer litt på hva slør for øynene kan komme av? Jeg har det i blant, og veldig akkurat nå, og det er liksom ikke bare å blunke vekk, det kommer tilbake, særlig på høyre øye, og alt blir litt blury og dust. Irriterende.
Jeg vet jeg har slitt litt med tørre øyne. Ikke noe jeg tror jeg merker noe til, men de gangene jeg våger meg på linser, så er det alltid det evige problemet, at de fleste linser blir for tørre for meg. |
Sitat:
|
Sitat:
Kom tilfeldigvis over det og det høres ut som det jeg hadde på øyet mitt!:eek: Når du sier drøy, hvor lenge regner man med at den varer? Skal ikke sånne ting bare brukes en måned av gangen eller er det enpack? |
Sitat:
Jeg har blitt testet for alt mulig, som man skal når man tar linsekontroll, har et mulig anlegg for en eller annen stær, med trykk på mulig. Men det har vært fullstendig uforandret i fire år. Men, jeg glemmer det når jeg ikke har det, så hvor ofte jeg har det vet jeg ikke, jeg vet bare at jeg har det nå. Men, det kan jo også faktisk ha noe med at jeg er tom for sminkefjerner, og de siste par dagene har vaska vekk øyesminken med lano? :p. |
Sitat:
Den som jeg sa var drøy varer i 3 måneder.. Iallefall! Kom deg til øyelege, jeg har sagt det før! MIN en gang i året. Gjerne hvert halvår. |
Dere erfarne Djengis Khan-spisere :p Jeg hadde gleden av å innta en buffet-middag der i dag, lenge siden sist, men det slår meg at jeg aldri har funnet ut av om de sausene der er fryktelige mht sukkerinnhold. Noen som vet? Jeg tror ikke det gikk "galt" uansett, men kjekt å vite sånt for fremtiden...
|
Jeg lurer på hvorfor vi blir overrasket av snøen hvert år... den var jo på værmeldingen i forrige uke for svingende, og likevel SKAL folk på død og liv kjøre i snøen med slitte sommerdekk... idioter!
|
Sitat:
Derfor ble jeg litt satt ut da jeg leste om noe annet, og plutselig leste om dette her. Det hørtes ikke ut som om det var uvanlig, men han visste ikke hva det var!:( Øyelegen vil ikke se meg oftere enn hvert annet år. Jeg er ung og har ikke hatt noen endringer de siste 6 årene. Bortsett fra denne harde tanten, da! Det er 6 måneders ventetid hos øyelegen min. Kanskje jeg skal bestille time nå, så jeg kommer til i april/mai. Da er det et år siden sist! |
hæh? jeg er en tidlig diagnostert diabetiker, i 2007 tror jeg at jeg var hos øyelege første gang. eller 2008. sa det var så fint at fastlegen fikk bestemme neste gang. det ble i våres. nå vil han ha meg inn hvert år selv om jeg er ung og alt det der... og alt var helt fint også.
dem sier jo at diabetikere bør gå minst annehvert år, men om du mistenker noe er galt så burde dem jo ta deg inn fortere enn opprinnelig tenkt? |
Jeg har forresten også ofte både tørre øyne og "slør", men jeg har både grønn stær i familien og synsnervebetennelse tidligere i år, så jeg tør ikke uttale meg kategorisk om hvorvidt noe er en konsekvens av noe annet. :cool: Som regel kommer slørsynet med trøtthet/stress, dog.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det er vel kanskje grønn stær optikeren så mulige tegn til. Skal snart tilbake, så kan sjekke det ut da. Men det er som sagt ikke hele tiden. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Tenker jeg snakker med den nye fastlegen min, jeg. Etter å ha gått med blodsukker på rundt 15 siden januar, er det sikkert lurt å gå litt oftere til øyelegen også! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09. |