![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Haha, joda, jeg visste de tmed ketose, gikk bare litt fort i svingene...:-)
Altså, det jeg mente var vel ikke nødvendigvis Atkinsbar, men i det hele tatt mat som får deg ut av ketose. Måles det samme dag, eller dagen etter? Huff, håper dere skjønner hva jeg mener, er fortsatt litt bomullshode, skjønt det føles bedre og bedre...:) Cec xxx. |
Man kommer som regel ikke ut av ketose samme dagen som en "utskeielse", det vil si, man kommer vel strengt tatt ut av ketose, men kroppen skiller fortsatt ut ketoner en stund etterpå, det er litt av det som gjør f.eks ketosestix til en ganske svak og tendensiøs indikator ;).
|
Har veldig tregt internett her, og snakket med support hos leverandøren, han mente problemet lå i routeren vi har, og sa den måtte "fikses" evt oppgraderes.
jeg lurer da på om det er greit å kjøpe ny router, som er nyere og bedre enn den vi har nå, eller om det kan/bør gjøres noe annet? Er ikke flink med slike ting selv, og har ikke så mange å spør. Ble litt usikker på hva han mente på telefonen.. Har funnet en annen router, som var best i en test, og 650% bedre enn den vi har nå. Så håper jo det er det som skal til, at jeg bare kjøper ny og bytter uten noe mer styr. Bruker forresten D-link. |
Sitat:
|
Jeg lurer på hvorfor jeg syns det var en god ide å drikke TO vinflasker på byen i går! :eek::eek:
|
Sitat:
|
Jeg har ny pc, og lurer på hvordan jeg får knytta dokumentene mine til open office? Sånn det er nå, så er de knyttet til Word, som ikke finnes på pc-en min en gang :p.
|
Du høyreklikker på dokumentet, velger "open with" eller tilsvarende på norsk om du har det. Så browser du deg frem til Open Office og må huske å huke av på at han skal åpne med det hver gang.
|
Sitat:
|
Jeg har kjøpt ny router, og det funker fint! Alle nettsider jeg åpner kommer på
få sekunder! :heia: Men hustelefonen som er hakkete og dum, er ikke bedre... skal ringe support en av dagen og høre hva de sier. Har mange bokser der nede hvor alt er koplet sammen, kanskje vi kan kople om og evt fjerne en av dem... Så lurer jeg på om man kan sprette opp sømmene på buksebena på leggene.. nyeste buksa strammer så plagsomt på leggene at jeg nesten ikke orker bruke den.. Er kun èn søm før sikksakk-sømmen etter der.. blir lei av dette :p |
Spørsmål ad barnebidrag:
Far og mor går kvar til sitt, barn bor hos mor. Far har lav inntekt, og bidragskalkulatoren seier stakkars lille fattige gubbe, treng ikkje betale barnebidrag: Kroner NULL. Er bidragsforskudd frå det offentlege meint å også dekke dette, eller kjem det inn i bildet kun når bidrag er fastsatt til ein viss sum, men ikkje betalt? Mvh, Zillah |
Sitat:
de kan evt kreve tilbakebetalt, om han skulle ha skjult en formue, eller begynner å jobbe bra betalt. De ofentlige betaler èn sum, uten tanke på "hva en far" skulle betalt. dvs du får takst fra det offentlige har satt, uten hensyn til evt hva far kan/kunne betalt |
Sitat:
|
Tusen takk, Lava og Kanutten :)
|
Jeg lurer på hvorfor jeg har fått kjempehøy feber (40,6 på det høyeste i stad), men ikke føler meg dårlig? Bare slapp og litt svimmel av feberen, men ikke vondt noe sted... :confused: I tillegg er jeg utsultet, og det stemmer jo absolutt ikke med sånn jeg pleier å være når jeg har feber... :eek:
|
Jeg lurer på hvorfor jeg føler meg forkjølet og elendig men ikke har feber. Noen sammenheng her Carisma? Har du fått min feber?
Jeg er forresten også skrubbsulten i dag. |
Og jeg er konstant tett i nesa uten å være snørrete...:mad: Får liksom aldri pusta skikkelig inn...Og jeg er IKKE allergisk!
|
Jeg lurer på om jeg kan kjøre på naboenes biler når jeg blir som mest forbanna??:D
Det har seg nemlig slik at jeg bor innimellom en million stikkveier og flere av disse er nå sperret pga veiarbeid (på 3.måneden:mad:) og det er bare en vei ut herfra. Dessverre blir det en krapp sving ut fra min innkjørsel og jeg trenger en god del av veibanen. Naboene derimot presterer å parkere AKKURAT i den svingen på kanten av min innkjørsel sånn jeg må kjøre ut, rygge, styre osv og så sirkle meg forbi begge biler på hver side av veien uten å ta ett speil eller ei dør. Jeg sverger, jeg kommer til å kjøre i dem med vilje en dag. |
Skjønner frustrasjonen din, men de er nok sikkert frustrerte de og pga færre parkeringsplasser. Hva med å printe ut, i første rekke, noen høflige henstillinger om at de må parkere litt anderledes fordi du er redd du ikke kommer forbi uten å skade?:cool:
Sikkert forskjellige som parkerer der hver dag, men kan jo hende det er enkelte som er gjengangere.... Eller rope på parkeringsvesenet, som kan bøtlegge for feilparkering<>? |
Sitat:
Men de kan for f*** parkere på andre siden av innkjørsla, den veien jeg ikke svinger. Dessuten har jeg prøvd å snakke til dem gang på gang. |
Jeg har en tre år gammel Dell laptop (inspiron 1501) med ekstra stor skjerm (17,3", widescreen). Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og vurderer nå å selge den gamel pc-en som dele-pc på finn fordi lydinngangen hadde litt dårlig kobling, og fire taster og venstre museknapp ikke funker på den. Har ikke hatt den inne på rep på grunn av dette, da det er selvforskyldt :o. Men ellers funker den jo. Batterikapasiteten er heller ikke noe å skryte av, men dette er et vanlig problem med Dell-pc-er har jeg skjønt :rolleyes:.
Er det noen som har noen formening om hva jeg kan ta for den? |
Sitat:
Tror slike ting er med på å bestemme prisen. Men for å være ærlig, jeg tror at den er mest til gibortpris siden den er såpass gammel, batterikapasiteten er dårlig, lydutgangen dårlig samt flere taster som ikke funker...Sorry! :o |
Harddisken er 120 gig, den har 2 gb ram, cpu-en er 1,79 Ghz, det er hva jeg husker i alle fall. Jeg kjøpte den litt over standard; større skjerm, dobbel ram, større harddisk, det størtste batteriet, så litt vanskelig å finne noe nøyaktig sånn i hurten og sturten.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er desperat blakk, og øynet plutselig en mulighet til å tjene noen ekstra grunker :o. Batteriene til Dell er uansett kjent for å være ekstra dårlige, og selv om jeg fulgte sparetipsene deres til punkt og prikke, så døde først ett, og så ett nytt jeg fikk etter rundt seks måneder ... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |