Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

kennygirl 15-12-14 16:01

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har sår inne i nesa. Finnes det noe salve jeg kan smøre på?

langaard 15-12-14 16:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1501038)

Tipper du kan bruke vanlig sårsalve, men spør på apoteket :)

nellie 15-12-14 16:24

Sitat:

Spør litt hvorfor du skal smøre det.

Carisma 15-12-14 18:05

Sitat:

Bacimycin

kennygirl 15-12-14 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1501039)
Tipper du kan bruke vanlig sårsalve, men spør på apoteket :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1501040)
Spør litt hvorfor du skal smøre det.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1501041)
Bacimycin

Rakk selvsagt ikke apoteket etter jobb :( Vondt å ha sår i nesen og det gror alt for sakte... Får dra på apoteket før jobb i morgen.... Takk for svar :)

Marella77 15-12-14 20:42

Noen som har vært i BERLIN?

Hvilken bydel er best å bo i? Trygt? Ikke alt for stive hotellpriser?

Har ikke du vært i Berlin Kanuetten? Mener å huske det... Eller var det Dietta? Lenge siden jeg har sett noe til deg her inne forresten... Alt bra?

amritam 15-12-14 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1501048)

Har ikke du vært i Berlin Kanuetten? Mener å huske det... Eller var det Dietta? Lenge siden jeg har sett noe til deg her inne forresten... Alt bra?

Jeg var i Berlin for ikke så lenge siden og bodde på Best Western Hotel City Ost i Friedrichshein (Frankfurter Allee 57-59) og var veldig fornøyd. Jeg tror det er vanskelig å finne noe som er noe særlig billigere hvis man skal ha et ordentlig hotellrom med bad på rommet og sånn. Kjempebra service var det også. Men hvis du vil ha en ordentlig bar på hotellet, så bør du velge et annet sted. Det de hadde, vil jeg kalle en nødbar, men hva skal man med bar på hotellet når det ligger så mange barer, kafeer osv ellers i området?

Carisma 16-12-14 02:26

Sitat:

Vi var der i fjor, og falt veldig for den byen! Bodde rett v alexanderplatz, veldig bra lokalisering. Mange shoppingområder i gangavstand og lett å komme seg rundt med offentlig transport. Og rimelige hoteller. Berlin er generelt rimelig overnatting ift sammenlignbare byer.
Et vennepar av oss har bodd der nede og kom med mange gode anbefalinger, så bare si fra om du vil ha noen. :)

TrillTrall 16-12-14 08:09

Sitat:

Jeg har med hell brukt pyriseptsalve, tatt litt på en bomullspinne og gnidd forsiktig på såret i nesa.

Jammo 16-12-14 16:51

Er Te lavkarbo? Har fått dillet på det :)

Supera 16-12-14 18:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jammo (Innlegg 1501079)

Det spørs hvor mye sukker du har i. ;) Usukret te er lov.

Carisma 16-12-14 18:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jammo (Innlegg 1501079)

Det komme ren på teen. Noen har tilsatt sukker.

BenteR 16-12-14 20:01

Nå er det snakk om så forsvinnende små mengder sukker som er tilsatt enkelte teposer, at iallefall jeg ikke er bekymret for å drikke det selv om jeg lever strengt lavkarbo.
Lavkarbo generelt er jo alt opp til 150 karbohydrater pr dag og det er fysisk umulig å drikke så mye te at man kommer opp i slike mengder.
Jeg drikker min te enten helt usukret eller om jeg føler for det, med en sukett i.
Nå velger jeg konsekvent her hjemme å kjøpe te i løs vekt i stedet for te-poser.

j88 16-12-14 20:18

Sitat:

Har vært i Berlin tre ganger, og har bodd på same hotell alle gangene. Hampton by hilton, relativt rimlig hotell, veldig sentralt og føltes som et trygt område.

Carisma 16-12-14 20:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1501086)
Nå er det snakk om så forsvinnende små mengder sukker som er tilsatt enkelte teposer,

Jeg tenkte ikke bare på de posene med grønn te som viste seg var tilsatt, men f.eks den grønne instant urteteen (http://www.julebygda.no/bilder/DSCF5331.JPG), endel te i innvandrerbutikker som er ferdig sukret osv.

Ethereal 16-12-14 20:45

Er julesild med karri noe som har gått ut av sortimentet? Har ikke sett med karri på verken Eurospar, Coop eller Rema, og i vår familie er det ingen unnskyldning for å mangle en eneste type sild på frokostbordet i jula hvis den er å få tak i. :P

nellie 16-12-14 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 1501091)
Er julesild med karri noe som har gått ut av sortimentet? Har ikke sett med karri på verken Eurospar, Coop eller Rema, og i vår familie er det ingen unnskyldning for å mangle en eneste type sild på frokostbordet i jula hvis den er å få tak i. :P

Kan kjøpe her: https://www.toolbox.as/shop/matvarer...KARRISILD+225G :p

Enklere og billigere å lage selv kanskje.:)

Ethereal 16-12-14 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1501092)
Kan kjøpe her: https://www.toolbox.as/shop/matvarer...KARRISILD+225G :p

Enklere og billigere å lage selv kanskje.:)

Takk! Får prøve Rimi, og hvis de ikke har, så får jeg finne ut akkurat hvor enkelt og billig det er å lage selv.

nellie 16-12-14 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 1501093)
Takk! Får prøve Rimi, og hvis de ikke har, så får jeg finne ut akkurat hvor enkelt og billig det er å lage selv.

Har dere ikke Kiwi der oppe?

Lava 16-12-14 23:16

Hjerteinfarkt, hvordan er det med det?
En bekjent har muligens hatt det, men er tilbake på jobb og kjører bil osv. Jobber mindre enn før da.

Mange rykter og jeg har ikke pratet med personen selv, så kan ikke si noe sikkert. Men, det får meg til å tenke..

To andre personer jeg kjenner, har hatt infarkt og ingen av dem er i jobb i dag. Han ene var sjåfør, og røykte som en svamp mellom hver rute, og hadde nyretrøbbel, sa sist han muligens måtte ha dialyse. Har ikke sett ham siden infarktet.

Den andre, en tidligere nabo, frisk og rask, trente men jobbet mye. Hun sykler i dag lange turer, går, trener osv, men er 100% ufør.

Hvor små infarkt kan man ha? kan det ha vært noe annet? .. Hans datter sier han er ok, men at han "av og til får vondt i hjertet sitt"

Vet at dere ikke er leger, men noen vet nok mer om dette enn meg. Treffer ikke personen ofte selv, så får ikke snakket, og vil ikke bidra til mer sladder, så jeg spør ikke "andre" heller.

Det går fort mange rykter om slikt :mad:

Ethereal 16-12-14 23:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1501094)
Har dere ikke Kiwi der oppe?

Jo, men de er vel begge to sånne tiny, tiny butikker som ikke har særlig mye av noe.

Kanutten 16-12-14 23:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 1501100)
Jo, men de er vel begge to sånne tiny, tiny butikker som ikke har særlig mye av noe.

:p Hehe :o

Kanutten 16-12-14 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1501099)
Hjerteinfarkt, hvordan er det med det?
En bekjent har muligens hatt det, men er tilbake på jobb og kjører bil osv. Jobber mindre enn før da.

Mange rykter og jeg har ikke pratet med personen selv, så kan ikke si noe sikkert. Men, det får meg til å tenke..

To andre personer jeg kjenner, har hatt infarkt og ingen av dem er i jobb i dag. Han ene var sjåfør, og røykte som en svamp mellom hver rute, og hadde nyretrøbbel, sa sist han muligens måtte ha dialyse. Har ikke sett ham siden infarktet.

Den andre, en tidligere nabo, frisk og rask, trente men jobbet mye. Hun sykler i dag lange turer, går, trener osv, men er 100% ufør.

Hvor små infarkt kan man ha? kan det ha vært noe annet? .. Hans datter sier han er ok, men at han "av og til får vondt i hjertet sitt"

Vet at dere ikke er leger, men noen vet nok mer om dette enn meg. Treffer ikke personen ofte selv, så får ikke snakket, og vil ikke bidra til mer sladder, så jeg spør ikke "andre" heller.

Det går fort mange rykter om slikt :mad:

Kanskje angina og trenger nitroglyserin?

Lava 17-12-14 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1501103)
Kanskje angina og trenger nitroglyserin?

Jo men, tilbake på jobb dagen etter liksom? Trodde nå helst de var på sykehus ett par dager, og borte fra jobb litt. men men, jeg vet ikke :p

Kanutten 17-12-14 05:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1501106)
Jo men, tilbake på jobb dagen etter liksom? Trodde nå helst de var på sykehus ett par dager, og borte fra jobb litt. men men, jeg vet ikke :p

Ved anginaanfall blir man pigg igjen rett etter å ha tatt medisin, trenger ikke være hjemme fra jobb.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.