![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
Så, det er i hvert fall greit å sjekke ut. Dessverre opererer allmenlegestanden med relativt nye retningslinjer, og diagnostiserer ikke med insulinresistens før du har 1400 på c-peptid, hvilket egentlig tilsier at du alt har diabetes ... Fedon, Hexeberg, og andre lavkarboorientere leger/spesialister setter som regel grensen ved ca 700. Jeg hadde nesten 1000 i vinter. |
Sitat:
Grenseverdien på 1400 ble satt for noen år siden, etter at en studie viste at flere hadde høye verdier - den er altså kun en indikator på flere syke men brukes feil slik jeg oppfatter det. Men Photo - hvordan fant du ut at du har LADA? Har et søskenbarn som fikk dia1-diagnose for et par år siden (han er 40 år nå), og har flere dia2-slektninger, så jeg skulle gjerne hvis litt mer om den diagnosen med tanke på meg selv og eventuelle barn. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hun er privatpraktiserende, så det koster en del mer enn hos fastlegen (hun er ikke med i egenandelsordningen til fastlegene), men jeg føler det er verd pengene å få en skikkelig gjennomgang av alle prøver og hva de faktisk betyr. Full utredning med blodprøver koster ca 1500kr, men da får du også 60minutter med legen :p |
Sitat:
Men dr Willumsen høres jo lovende ut, tror jeg skal sjekke ut muligheten for å få time selv om jeg da må reise over fjellet fra Bergen. |
Sitat:
Om du alt går til Hetland, så tror jeg vel hun er like så flink som Willumsen :). |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og gratulerer med dagen! :happybday :blomster: |
Hva kan jeg oppbevare knekkebrødene i, for at de ikke skal bli myke?
Sist prøvde jeg meg på plastboks - hehe...det var lite lurt. De ble myke dagen etterpå og mugla etter noen dager. Jeg har ikke noen..eh, tinnboks (plutselig stod det helt stille hva det faktisk heter) her i huset. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Brødet ligger jo i papirposer..og hvis dem ligger for lenge så blir jo det tørt:p (og knekkebrøda skal jo helst være litt tørre og sprø:D) |
Mulig dette har vært spurt om før, men jeg tar sjansen. Når man bruker Veet voksstrips-greier, kan man bruke noe annet enn de der oljete serviettene som følger med til å fjerne voksrestene? Jeg har nemlig førten strips, men er tom for serviettene!
|
Sitat:
|
Sitat:
700 til 1000 er sannsynligvis insulinresistent over 1000 er betydelig insulinresistent |
Sitat:
Men i så tilfelle er du fortsatt i risikogruppen, og tilbakefall til høykarbo vil kunne trigge insulinresistens og eventuelt også diabetes 2. Sitat:
|
Vaskeklut, arganolje skal vere bra for slikt, men eg veit ikkje kor enkelt det er aa faa tak i?
Eg har mine knekkebroed berre i ei boks, utan lok. Dei held seg sproe lenge daa synest eg. |
Sitat:
|
Er det nokon som har erfaring med nettundervisninga til ecademy?
|
Sukk, jeg som har hverken mandel-, agran- eller babyolje.. :o
Takk for gode forslag i hvert fall da!:D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Mandelolje derimot :ja: Arganolje har jeg aldri hørt om før, men ved et googlesøk så det jo spennende ut :) |
Arganolje har eg fått vite om av ein kollega, som er gift med ein frå Nord-Afrika. Skal vere veldig bra for huda. Dyr, og veldig lita flaske, og luktar gamp seier ho, men det skal vere bra. Det finst også ein type som er meint til matlaging, den er gjerne blanda med mandelolje, seier ho. Det er den typen vi fekk av svigers då dei kom tilbake frå Marokkoferie no.
|
Kvifor er forresten folk så dumme at dei prøver å ta bilete når dei er på konsert, gjerne 50 meter frå scena, i mørket, MED BLITS?! Vi snakkar då små kompaktdigitalkamera.. Eg får fnatt av slikt! Mykje fine bakhovud!
|
Sitat:
STEVE HARLEY & THE COCKENY REBEL!! :love: https://mail.google.com/mail/?ui=2&i...474425344-1&zw Jeg stod heeeeelt fremst og var skikkelig groupie!!! :heia: Kunne ha tatt borti karen... (mannen altså!) :rodme: |
Kanutten, om ein står heilt nær, heilt ok, men når ein står type 100 meter frå scena, og det er 16 000 andre rundt deg, og du har eit kompaktkamera som greier å lyse opp 1,5 meter framfor seg, då seier det seg at det blir mykje dårlege bilete. Har nokon høyrt om å skru av blitsen? Lenger lukkartid? Høgare iso??
|
Jeg hadde tenkt å prøve meg på disse grove tekakane til Dreamy, men da jeg kom hjem fra butikken kom jeg på at jeg hadde glemt å kjøpe bakepapri ... Er det noen mulighet for at det funker å steke dem rett på bakeplata, om jeg smører først ...?
|
du kan jo prøve.. men mine har tendens til å sitte fast i bakepapiret =/
|
Har du aluminiumsfolie? Jeg brukte det på Nannahs knekkebrød, og de ble om mulig bedre av det....
|
Store muffinsformer funker på tekakene
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det ER en sjanse for å bli gravid selv om man har brukt kondom ikke sant? Sånn ca 2%?? Og det er en sjanse for å bli gravid selv om sexen ikke ble "ferdig" ja?? Ca 1-2%? Så hva er da sjansen for å bli gravid med kondom og uferdig samleie? 1 promille??:rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09. |