![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Et spørsmål: Hva syns dere om Barglobus? Er det gammeldags eller ikke? Min mann ønsker seg, vurderer å kjøpe til jul...
|
Og et annet spørsmål. Syns dere det er mye å spise en halv salmalaks og en boks creme fraise på en dag) Pluss en purre og en løk? Tror det er ca 400 gram i en sånn halv laks-pakke...
|
Sitat:
Om det er gammeldags veit jeg ikke, men det skal litt til å få en sånn til å gli inn i interiøret :rolleyes: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kunne tenkt meg en gammel barglobus. Stor og tung :D. Men disse nye, lagd av finer er liker jeg ikke:) Men man må jo finne plass til det begge liker, så gi din kjære den globusen han ønsker seg ( prøv heller å styre hvor den skal stå:D:rolleyes:)
|
Fytoøstrogener. De har vi jo lært at ikke er bra og vi må unngå (ref soya). Men, så hevdes det noen plasser at f.eks rødkløver er bra for PCOS pga fytoøsterogenet? Ville trodd at med østerogendominans burde man hvertfall ikke tilføre mer? Eller er det ønskelig med planteøsterogener som tar opp plassen for kroppens egne? :confused::confused::confused:
Noen som kan opplyse meg om dette? |
Sitat:
Så uten at jeg er ekspert har det kanskje noe å si hvilken type fytoøstrogen som er i varen, samt at soya er regnet som den som gir mest fytoøstrogen og at man dermed kan få for mye ved overdreven bruk. |
Tusen takk for svar! Tenker at barglobusen får fast plass på kontoret! Er jo bare å selge den om vi ombedtemmer oss... ;) ps, Salma laksen var bare 270g. Nam nam ;) stekt løk, salma og creme fraise med carry. Må prøves!!
|
Når dere måler for ny BH, måler dere uten BH på, eller?
|
Sitat:
|
Sitat:
Har brukt 75D, men må nå ha 70, og usikker på hvilken bokstav jeg skal ha.. |
I undertøysbutikker måler de med bh på så jeg regner med at det er rett :)
|
Sitat:
Jeg kjøpte nye i går, og det gikk for øvrig veldig bra. Traff rett på med to stykker. 70 G. For ett år siden var jeg på Change, og der skulle de absolutt måle med målebånd. Der havnet jeg på 90 cm. Så min kjappe konklusjon er vel at det er umulig å måle rett, for den skal jo sitte ganske stramt. Men det ble to fine da.:) |
Vanlig å måle, ja. Målebåndet skal sitte stramt rett under puppa, der bhen skal gå. Det kan hende den som målte deg ikke helt har fått med seg dette med riktig målemåte :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har lagt min elsk på merket Ella May og har to stk. i 75D som er alt for store rundt, en i 75D som er alt for trang rundt, 4-5 i 75D som er perfekt passe og en i 75E som er ørlite stor i cupen. Litt forskjellige modeller, men altså samme merke. Ganske håpløst med andre ord. Gjelder etter min erfaring også Triumph og sikkert mange andre merker også. |
Jeg prøver også alltid når jeg kjøper hvis det er ulike modeller. Nå har jeg funnet en jeg syns er fin, på KappAhl, så har bare kjøpt akkurat denne i det siste, og da slipper jeg å prøve også :)
|
Jeg har målt meg hos Change (som har sitt eget merke og egne størrelser), og hos en annen butikk som fører div merker. Bh`ene jeg har er i forskjellige størrelser avhengig av merket, men det vet jo de som jobber der når de måler. Hvilke merker som er store og hvilke som er små. Hos Change må jeg ha 65 K, mens i andre merker som f.eks Freya og Panache bruker jeg 65 GG. Så det kan være veldig forskjellig :)
Det er heller ikke sånn at om man er 70 cm i omkrets så bruker man 70. Man skal som regel runde ned til nærmeste 5 cm. Altså 60,70,75 osv. Jeg runder ned mer enn det. Er vel rundt 73-74 cm under brystene men 70 føler jeg sitter for løst. Cupstørrelsen har egentlig ingenting å si for omkretsen, men omvendt. Eller man velger cup utifra omkretsen da. Går man en ned i omkrets går man en opp i cup osv. |
Påfallende få menn som deltar i diskusjonen her....!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47. |