Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

index 06-11-14 16:18

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Minner litt om en tvangstrøye??:confused:

TrillTrall 06-11-14 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1499150)
Hahahaha jeg ser for meg ansiktet på en stakkars mann om man tropper opp med den der, de som sliter med 2 hekter :lol::lol::lol:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1499152)

Jeg lurer virkelig på hva designeren har tenkt på... Hvordan er den å ta på seg tro? Hadde nesten vært artig å stikke innom en H&M bare for å teste. :D Og den ser jo ikke ut?

Spinnerette 07-11-14 00:56

Noen som har noen tips til hjemmelagede remedier som kan hjelpe på hoven og sår hals, og tørrhoste? :helsesjek

Carisma 07-11-14 02:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1499168)
Noen som har noen tips til hjemmelagede remedier som kan hjelpe på hoven og sår hals, og tørrhoste? :helsesjek

Kokt vann med ingefær og sitron

Lillemy71 07-11-14 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1499155)
Jeg lurer virkelig på hva designeren har tenkt på... Hvordan er den å ta på seg tro? Hadde nesten vært artig å stikke innom en H&M bare for å teste. :D Og den ser jo ikke ut?

Tja det er vel designet for radmagre modeller uten pupper, slik som det meste er som kommer fra mannlige topp designere :D Også er jo dette såkalte "statement" plagg for småsnupper som vil ha billige designerklær og ikke nødvendigvis tenkt til en joggetur i marka. Vet ikke om det er alderen, men selv synes jeg hele kolleksjonen var grusom :D:eek::rolleyes:

Carisma 07-11-14 10:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1499152)

Jeg ser helt klart poenget med konseptet, har ofte øsnket meg noe sånt til å bare stroppe ting skikkelig fast med :D Men, jeg mistenker at det ikke er det som ligger bak designet, da hadde den muligens vært større om ikke annet.. Det er ikke de flate som trenger en sånn. :rolleyes:

TrillTrall 07-11-14 10:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1499174)
Tja det er vel designet for radmagre modeller uten pupper, slik som det meste er som kommer fra mannlige topp designere :D Også er jo dette såkalte "statement" plagg for småsnupper som vil ha billige designerklær og ikke nødvendigvis tenkt til en joggetur i marka. Vet ikke om det er alderen, men selv synes jeg hele kolleksjonen var grusom :D:eek::rolleyes:

Jeg så en liten videosnutt på vg i morrest om den nye kolleksjonen, ei tuppe iført en topp som gikk rett nedenfor puppene og så en trang thights. Jeg trodde det var treningstøy, men det var det faktisk ikke... Og jeg er enig med deg, fint var det heller ikke. Hva er egentlig vitsen med å komme med en kolleksjon med bar mage (fra armhuler til nedenfor navlen omtrent!) på denne tiden av året i Norge??? Her går det mer i 2-3 lag ull... ;)

TrillTrall 07-11-14 10:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1499176)
Jeg ser helt klart poenget med konseptet, har ofte øsnket meg noe sånt til å bare stroppe ting skikkelig fast med :D Men, jeg mistenker at det ikke er det som ligger bak designet, da hadde den muligens vært større om ikke annet.. Det er ikke de flate som trenger en sånn. :rolleyes:

Jeg er usikker på om det er mange lag med tøy eller om de er sydd sammen? Om de ikke er sydd sammen og man begynner å løpe med den der på - og har mer enn a-cup å farte med - så vil da puppene ramle rett gjennom???

nellie 07-11-14 11:09

De viser kolleksjonen sånn for å vise plaggene. Ikke for at man skal gå sånn. Helloooo :p

nellie 07-11-14 11:10

Denne slags diskusjon høres vel strengt talt hjemme i en skravletråd, ikke her.

TrillTrall 07-11-14 11:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1499188)
Denne slags diskusjon høres vel strengt talt hjemme i en skravletråd, ikke her.

I utgangspunktet stilte jeg bare et spørsmål om det var noen som hadde sett eller prøvd denne - og så ble det litt diskusjon omkring det.

Carisma 07-11-14 11:24

Noen som har erfaring med barn som skriker seg bort?

smgj 07-11-14 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1499168)

Jeg hadde sagt at i dette tilfellet så er sitron, honning og ingefær, eventuelt også mynte noe å forsøke.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1499190)

Jeg vet ikke helt om hva du mener... Som kjent har ikke jeg barn, men var et barn som kunne skrike til jeg kastet opp.... Er det noe sånt du tenker på?

TrillTrall 07-11-14 12:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1499190)

Mener du at det skriker til det mister pusten? Blås barnet kraftig i ansiktet, da må det trekke pusten igjen. Eller tenker du mer på hvordan roe barnet ned?

Ethereal 07-11-14 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1499155)

Selv om jeg selv ikke har sansen for kolleksjonen, så er veldig i tråd med det Alexander Wang har presentert i kolleksjoner tidligere. Meningen er at det skal være sportselementer i dagligtøy (som om vi ikke ser bruk på tvers der allerede med 2xu-tights brukt som bukse i bybildet?), meningen er ikke at det skal være praktisk, det er ikke Coop-kolleksjonen til Northug dette- og den ble lansert over hele verden, så de har nok ikke tenkt sånn over norske værforhold.

Og den er sannsynligvis sydd sammen, det er neppe strimler av tøy som ligger over hverandre. Den er neppe behagelig på også, og ikke designet for funksjon. Det er heller ikke alle som kjøper klær fordi de først og fremst skal være praktiske.

Hva designeren tenkte på? Mesteparten av kolleksjonen er utsolgt, han traff en målgruppe, selv om folk her inne ikke er i den målgruppa.

Carisma 07-11-14 13:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1499193)
men var et barn som kunne skrike til jeg kastet opp.... Er det noe sånt du tenker på?

Ja, eller evt til de besvimer
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1499195)
Mener du at det skriker til det mister pusten?

Ja. Tenkte mest på om noen har hatt barn med det og opplevd senvirkninger, evt at det har vært tegn på noe annet?

smgj 07-11-14 13:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1499198)
Ja, eller evt til de besvimer

Ja. Tenkte mest på om noen har hatt barn med det og opplevd senvirkninger, evt at det har vært tegn på noe annet?

Sånn er det jeg husker:

Jeg gikk liksom inn i en transe hvor kroppen bare fortsatte å skrike/hikstgråte selv om hodet på mange måter var ferdig med det... For meg fant mamma ut at en kombinasjon av ro og avledning fungerte. Jeg var fasinert av vann, så det å sette/stille meg ved vasken og la kjøliglunkent vann bare renne over fingrene mine var faktisk det som fungerte.

Selv om jeg fortsatte å gråte så ble etter en stund oppmerksomheten ledet mot følelsen av vannet over fingrene og det var etterhvert nok til å dra meg utav den "gråtevranglåsen" kroppen hang fast i. (NB - det var faktisk viktig at vannet var litt kaldere enn hudtemperatur sånn at jeg "kjente" det.)

God, gammeldags ryggstryking/kos kunne også virke, men vann var for meg best da jeg kom bort fra det jeg da nok oppfattet som plagsom påtrengendehet fra de voksne og jeg fikk "komme ut av det" i eget tempo.

Fant aldri noen årsak til det hos meg, og tror ikke jeg har/fikk noen seinvirkninger?

nellie 07-11-14 22:48

Hvordan er røykepolitikken på bedrifter rundt om kring? Er det bare fritt frem for å gå ut og røyke så ofte man vil, og at så mange som måtte ønske det går ut sammen?

Sanney 07-11-14 22:59

vi skal helst holde oss til pausene, men det er enkelte som går ut oftere.. nå er det mest dampere hos oss da, og noen damper inne...

TrillTrall 07-11-14 23:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1499214)
Hvordan er røykepolitikken på bedrifter rundt om kring? Er det bare fritt frem for å gå ut og røyke så ofte man vil, og at så mange som måtte ønske det går ut sammen?

Hos oss er det bare en vikar som røyker og han er så lynsnar når han er ute og tar et par trekk at jeg ikke merker at han har vært borte før jeg ser han kommer inn døra igjen. :)

Men jeg har hatt en kollega som tilsammen gjerne hadde bortimot en time røykepause tilsammen i løpet av en dag - hver dag. Samme dama var forbanna over at jeg mottok en privat telefon i arbeidstiden - da min mor nok en gang var innlagt på kreftavdelingen og min far ville gi meg beskjed - man tok ikke imot private telefoner i arbeidstiden må vite! Det gjaldt visst ikke henne forøvrig...

nellie 08-11-14 10:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1499217)

Men jeg har hatt en kollega som tilsammen gjerne hadde bortimot en time røykepause tilsammen i løpet av en dag - hver dag. Samme dama var forbanna over at jeg mottok en privat telefon i arbeidstiden - da min mor nok en gang var innlagt på kreftavdelingen og min far ville gi meg beskjed - man tok ikke imot private telefoner i arbeidstiden må vite! Det gjaldt visst ikke henne forøvrig...

Det der..

Lurer på om jeg kan begynne å ta et kvarters strikkepause hver
1.-1.5 time, sånn som røykerne tar sine pauser. Gjerne 2-3 av gangen.

Har egentlig ikke noe som helst imot røyking, men tror ikke de jeg jobber sammen med har innsikt i hvor ofte og hvor lenge de faktisk går ut, i løpet av ei vakt.

smgj 08-11-14 11:03

Nå er det lenge siden jeg jobbet et sted med mer enn ingen røykere.... Men selv dengang da så gikk man alene - det var pålagt fra ledelsen - nettopp fordi røykepausene trakk ut når man var flere og fordi man faktisk ble underbemannet på jobben om flere gikk samtidig.

nellie 08-11-14 11:08

En av gangen må være en idé. Går fortere om man står alene? Skravling tar vel fem minutter bare det.

Photobscura 08-11-14 11:11

Siste stedet jeg jobba, hadde alle rett på fem minutter hver time i tillegg til lunsjen, og ettersom vi satt ved pc-er som logga all tid med aktivitet, og vi måtte sette den på pause mens vi tok pause, så gikk det bare utover oss dersom vi tok pause lenger enn de tilmålte fem. Røykere eller ei. Alle respekterte det. (Sikkert fordi man risikerte å få trekk i lønn om man dro den ut. :p)

streber 08-11-14 13:01

Jeg røykte selv frem til 05-men var blant dem som var obs på å ikke dra ut disse pausene. Det skulle ikke gå ut over andre at jeg røykte-men det er det sannelig mange som gir og har gitt helt blaffen i-selv om det blir tatt opp om og om igjen. Som en kollega sa om en av de som røykte mest for et par år siden-"jeg kunne gått rundt bygden 2 ganger på den tiden hun bruker på å røyke på en vakt". Alle de andre fikk det travelt pga den tiden hun røykte og snakket i private tlf hver vakt..Hun gikk ofte ut alene, men det hjalp jo lite, da tlf var med. Ut alene uten den, hadde kanskje hjulpet?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.