![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Minner litt om en tvangstrøye??:confused:
|
Sitat:
Sitat:
|
Noen som har noen tips til hjemmelagede remedier som kan hjelpe på hoven og sår hals, og tørrhoste? :helsesjek
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
De viser kolleksjonen sånn for å vise plaggene. Ikke for at man skal gå sånn. Helloooo :p
|
Denne slags diskusjon høres vel strengt talt hjemme i en skravletråd, ikke her.
|
Sitat:
|
Noen som har erfaring med barn som skriker seg bort?
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og den er sannsynligvis sydd sammen, det er neppe strimler av tøy som ligger over hverandre. Den er neppe behagelig på også, og ikke designet for funksjon. Det er heller ikke alle som kjøper klær fordi de først og fremst skal være praktiske. Hva designeren tenkte på? Mesteparten av kolleksjonen er utsolgt, han traff en målgruppe, selv om folk her inne ikke er i den målgruppa. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg gikk liksom inn i en transe hvor kroppen bare fortsatte å skrike/hikstgråte selv om hodet på mange måter var ferdig med det... For meg fant mamma ut at en kombinasjon av ro og avledning fungerte. Jeg var fasinert av vann, så det å sette/stille meg ved vasken og la kjøliglunkent vann bare renne over fingrene mine var faktisk det som fungerte. Selv om jeg fortsatte å gråte så ble etter en stund oppmerksomheten ledet mot følelsen av vannet over fingrene og det var etterhvert nok til å dra meg utav den "gråtevranglåsen" kroppen hang fast i. (NB - det var faktisk viktig at vannet var litt kaldere enn hudtemperatur sånn at jeg "kjente" det.) God, gammeldags ryggstryking/kos kunne også virke, men vann var for meg best da jeg kom bort fra det jeg da nok oppfattet som plagsom påtrengendehet fra de voksne og jeg fikk "komme ut av det" i eget tempo. Fant aldri noen årsak til det hos meg, og tror ikke jeg har/fikk noen seinvirkninger? |
Hvordan er røykepolitikken på bedrifter rundt om kring? Er det bare fritt frem for å gå ut og røyke så ofte man vil, og at så mange som måtte ønske det går ut sammen?
|
vi skal helst holde oss til pausene, men det er enkelte som går ut oftere.. nå er det mest dampere hos oss da, og noen damper inne...
|
Sitat:
Men jeg har hatt en kollega som tilsammen gjerne hadde bortimot en time røykepause tilsammen i løpet av en dag - hver dag. Samme dama var forbanna over at jeg mottok en privat telefon i arbeidstiden - da min mor nok en gang var innlagt på kreftavdelingen og min far ville gi meg beskjed - man tok ikke imot private telefoner i arbeidstiden må vite! Det gjaldt visst ikke henne forøvrig... |
Sitat:
Lurer på om jeg kan begynne å ta et kvarters strikkepause hver 1.-1.5 time, sånn som røykerne tar sine pauser. Gjerne 2-3 av gangen. Har egentlig ikke noe som helst imot røyking, men tror ikke de jeg jobber sammen med har innsikt i hvor ofte og hvor lenge de faktisk går ut, i løpet av ei vakt. |
Nå er det lenge siden jeg jobbet et sted med mer enn ingen røykere.... Men selv dengang da så gikk man alene - det var pålagt fra ledelsen - nettopp fordi røykepausene trakk ut når man var flere og fordi man faktisk ble underbemannet på jobben om flere gikk samtidig.
|
En av gangen må være en idé. Går fortere om man står alene? Skravling tar vel fem minutter bare det.
|
Siste stedet jeg jobba, hadde alle rett på fem minutter hver time i tillegg til lunsjen, og ettersom vi satt ved pc-er som logga all tid med aktivitet, og vi måtte sette den på pause mens vi tok pause, så gikk det bare utover oss dersom vi tok pause lenger enn de tilmålte fem. Røykere eller ei. Alle respekterte det. (Sikkert fordi man risikerte å få trekk i lønn om man dro den ut. :p)
|
Jeg røykte selv frem til 05-men var blant dem som var obs på å ikke dra ut disse pausene. Det skulle ikke gå ut over andre at jeg røykte-men det er det sannelig mange som gir og har gitt helt blaffen i-selv om det blir tatt opp om og om igjen. Som en kollega sa om en av de som røykte mest for et par år siden-"jeg kunne gått rundt bygden 2 ganger på den tiden hun bruker på å røyke på en vakt". Alle de andre fikk det travelt pga den tiden hun røykte og snakket i private tlf hver vakt..Hun gikk ofte ut alene, men det hjalp jo lite, da tlf var med. Ut alene uten den, hadde kanskje hjulpet?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13. |