![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvorfor får jeg tidenes største kvise akkurat på rævballen slik at det kjennes ut som jeg sitter på ett fjell når jeg sitter?:p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
hum.. jeg lurer på hvordan jeg får en slik søt ticker på signaturen min.. jeg har laget en, går inn på kontrollpanel men får ikke til.. hjeeelp :P
fant en annen tråd om hjelp, så da ååårner det seg :P |
Sitat:
Men fy så deilig det var etterpå:rolleyes: Det var skikkelig brutal kvise...... |
Hva er endiver? I en oppskrift står det nemlig at jeg skal bruke to store endiver. Jeg har googla og for meg så det ut som en form for salat?? Men jeg har aldri hørt om endiver før og vet egentlig ikke helt hva jeg skal se etter når jeg skal kjøpe endiver.
|
Enda et spørsmål. Anbefal en marsalavin til meg? Skal brukes til matlaging. Alt jeg vet er at marsalavin er italiensk sterkvin:p
|
ad Endive:
Ja det er en sort salat, den er nok meir vanleg å kalle sikori. Den er ganske liten i storleiken, og litt bitter. Jo eldre den blir, jo bitrare er den. Heilt fersk sikori smakar ikkje så verst. Tipset frå Bama om å velje rett sikori var å passe på at salaten er lysegul og at toppane er gule og lukka når du kjøper den. Edit: eg kan jo linke til infosida frå Bama, da, der det står bilde også. |
Sitat:
|
Sitat:
Hilsen Byllekvinnen :cool:. |
Sitat:
|
Sitat:
Nå er det jo en kjennssak at store mennesker ofte får pussfyllte kuler som kan tas for kviser. Og de skyldes ehhh...fedme, eller hormoner på en snurr rettere sagt. Pleide å ha en og annen slik selv. Nå har jeg bare sorte prikker på nesa :p |
Sitat:
|
Jeg har begynt på LCHF og tenkte jeg skulle prøve meg på 15 karbs i starten, men jeg får det ikke til. Det blir alt mellom 16-20 karbs hver dag. Ahhhh, æ blir gaaaal.
Jeg trener da. I dag løp jeg f.eks 35 min på tredemølla (intervall) og trente styrke overkropp 30 min, samt at jeg har gått sammenlagt en time. Kan jeg da ha klart å forbrenne karbsene mine så det ikke er så nøye at jeg nesten pusher oppmot 20? Eller bør jeg bli strengere her? All hjelp settes pris på, hihi:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig skal jeg ikke så mye ned i vekt nei, er mer opptatt av å gå ned i fettprosent og øke muskelmassen :) |
Sikori skal vere gul i enden, om den er grøn, har den sett sollys. Det skal den visst ikkje (den veks i mørket, i jorda eller under svart plastikk..)
Men endive kan eventuelt også vere "vanleg" salat. Vi brukar i alle fall begge deler i Belgia, begge er bitre på smak. |
Sitat:
Jeg har aldri hatt sånn før eller etter, så er glad for det, men den stemmer helt med det du skriver etter "blodkviser". Det var rett før jeg drog til legen!!! Den gjorde så sinnsykt vondt, men så fiksa vi det selv:rolleyes: Gad damn så vondt det gjorde, både å ha den og å få den bort. Jeg gråt av smerte:o Men jeg er glad så lenge jeg ikke får flere slike, og hvis jeg absolutt skal ha dem så vil jeg heller har dem på rompa enn i ansiktet:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tru meg, det verste er i nasa.. Sambu, stakkar, fekk ein betent hårsekk der, og halve ansiktet hans var dobbelt så stort. Han såg ikkje ut! Det kan visst i tillegg vere ganske farleg, for det kan ta seg ein tur på vidvanke i ansiktet og opp i hovudet, i følge legen. Måtte trykke puss frå kinnet ut gjennom nasa, det var moro det.. :eek:
|
Jeg har bare hatt "småkviser" i nesa, det gjør også j***** vondt:o
Tror ikke jeg hadde bevegd meg ut hvis jeg hadde fått sånn stor greie der nei:p |
Sitat:
Jeg så ikke mye av den jeg hadde, men dæven, jeg trengte det ikke heller:p Mellom låra! Au! Ser for meg at den gnisser godt da:rolleyes: |
Sitat:
|
Jeg lurer på hvor mye stress kroppen tåler før den snapper jeg?
Også lurer jeg på hvor mange andre som hadde giddi å gjøre så mye jobb for så lite resultater?... :rolleyes: |
Sitat:
|
Jeg skal spise Smash i dag og kanskje litt potetgull, burde jeg telle kalorier i dag eller burde jeg spise så mye fett som mulig ellers? Kan jo drikke fløte og smøre inn maten med meierismør, no problem. Hehe... Blir egg og bacon til frokost nr 2. har bare spist litt cottage cheese og fløte før i dag.
|
Jeg holder på å lese frisk med lavkarbo. Leser om diabetes akkurat nå og lurer på om man kan ha diabetes selv om langtidsblodsukkermåling er normal. Jeg var hos legen i fjor og tok MANGE tester fordi jeg var veldig sliten og sov gjerne mellom 12-14 timer i døgnet. Ble helt utslitt av å trene og skoledagene sugde meg tom for energi. Jeg var tørst og drakk mye vann, men gikk ikke så ofte på do. Jeg har hørt at andre som tester seg for diabetes tar testen fastende og at de må drikke sukkervann eller noe sånt. Jeg tok en blodprøve for langtidsblodsukker og hadde spist både frokost og lunch. Jeg tror aldri (på tross av at jeg tok 36 ulike prøver) tok den C-peptid (er det ikke den som sjekker insulinresistens?)
Jeg kan også huske at urinen min ofte luktet søtt. Og for to helger siden spiste jeg litt mye karbohydrater og drakk alkohol. Og neste morgen luktet urinen min søtt igjen. Jeg begynte å tenke på at slik var det før også. Men jeg tror ikke jeg spiste mer enn kanskje 50-60 karber tilsammen den dagen (men det mer en dobbelt så mye som jeg bruker å spise). En annen ting er at jeg ofte ikke har lyst på mat om morgenen, så jeg venter en god stund med å spise (selv om jeg er sulten). Noen ganger kan jeg bli veldig uvell og skjelven av det og det tar gjerne en stund etter jeg har spist før det går over. Er søtluktende urin tegn på diabetes? Jeg lurer nå på om jeg burde ta den "sukkertesten" for å se om jeg har diabetes, eller om det bare er bortkastet når jeg spiser lavkarbo? Jeg regner med at langtidsblodsukkeret mitt er bra fortsatt siden jeg har spist slik i et halvt år. Noen som vet? |
Sitat:
|
Fordi jeg har bursdag :) glemte visst å skrive det...
|
Sitat:
GRATULERER MED DAGEN FORRESTEN! :happybday |
Sitat:
|
Sitat:
Insulinresistens er forresten forløpet til diabetes, og skillene kan være ganske vage. Det er nok mange som har blitt diagnostisert med insulinresistens som har rukket å få dia2, jeg lurer selv på om jeg hører med i den kategorien ... Som jeg ser det er c-peptid den aller viktigste prøven. Jeg hadde selv finfint blodsukker, mens insulinet fortsatt var alt for høyt. Å ta den glukosebelastningen når du alt går på lavkarbo har egentlig ikke mye for seg, og er i beste fall bare en utrolig ubehagelig opplevelse. Jeg nekter nå mere å ta den, for jeg føler meg som en narkis i venteværelset der jeg første timen holder på å tilte av prikkete flimrende uro i kroppen, og sliter med å sitte stille, før jeg rett og slett kræsjer og nærmest går i koma, og har opplevd å ramle av stolen. Flaut ... :o. |
sukkerbelastning er noe av det kvalmeste jeg har opplevd, bare overgått av gastroskopi...
drikke en halv liter lunken sukkervann, og bare allernødigst få lov til å skylle munnen uten å svelge vann.. sitte i to timer og prøve å la vær å brekke seg før de endelig kommer og tar den jævla prøven.. og den gangen var jeg sukkerjunkie så det holdt! det var forøvrig den eneste prøven de tok hos meg for å stille diagnosen. |
takk takk, vimsen og nerthus! ja jeg må ha litt annerledes i dag. har greid meg sååå bra nå i 6 uker faktisk! tida flyr ja. tror ikke jeg orker så mye smash heller, men vil ha litt. også har mamma laget kake, verdens beste, og jeg elsker den! men det jeg egentlig lurte på var hva jeg skulle spise utenom? fett eller ikke?
|
Sitat:
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |