Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

langaard 08-09-14 18:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495278)
Jeg får besøk til helga, og har tenkt å servere boeuf bourguignon til hovedrett. Bør jeg da gå for en frisk dessert med bær e.l, eller kan jeg servere trøffelkake? (kamskjell til forrett forøvrig)

Frisk dessert :)

Marella77 08-09-14 22:19

Høye hæler eller lave sko? Skal på fest, er ganske høy, er det finest å ikke være for stor, eller kulest? Jeg syns høye hæler er "hottest" til kjole, men da virker jeg veldig stor! Er jo ikke helslank heller... Blir 185... Eller med lave sko og bli 179?

Bolleprinsessa 09-09-14 01:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1495304)
Høye hæler eller lave sko? Skal på fest, er ganske høy, er det finest å ikke være for stor, eller kulest? Jeg syns høye hæler er "hottest" til kjole, men da virker jeg veldig stor! Er jo ikke helslank heller... Blir 185... Eller med lave sko og bli 179?

Jeg synes det er penest med en mellomting! kanskje halvhøye kilehæler?

Men i bunn og grunn er det aller finest med det du føler deg vel i, det vises utrolig godt når noen er ukomfortable i antrekket/fottøyet sitt!:):)

Bolleprinsessa 09-09-14 01:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495278)
Jeg får besøk til helga, og har tenkt å servere boeuf bourguignon til hovedrett. Bør jeg da gå for en frisk dessert med bær e.l, eller kan jeg servere trøffelkake? (kamskjell til forrett forøvrig)

Frisk dessert er deilig etter en såpass kraftig middag!:)

Supera 09-09-14 04:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1495304)

Jeg sier hæler. 6 cm hæl er jo ikke skyhøyt, så ikke tenk på at du synes du blir for høy.

Marella77 09-09-14 07:58

Tusen takk for svar jenter!!! :)))

Carisma 09-09-14 09:54

Høye hæler, alltid høye hæler! :D

Cyan 09-09-14 10:19

Er det tak over tribunene på Ullevål Stadion? Eller det egentlige spørsmålet er vel mer om man bør ha på seg regntøy der hvis det regner :p

Anne 09-09-14 10:29

Deler av Ullevål har ihvertfall tak. Så da spørs det hvor du har billetter...
Sikkert ikke dumt med regntøy, men det skal vel egentlig klarne opp utover dagen.

Cyan 09-09-14 10:35

Jeg vet ikke hvor vi har plasser, men det er i jobbsammenheng så antar det ikke er de billigste billettene - hvis logikken min stemmer at det er dyrere dess mer tak man har over hodet :p

Jaja, får satse på at det regnet som kom nå bare var en forbigående skur, for jeg har glemt å ta med regnjakken.

Ethereal 09-09-14 12:26

Sånn til erfarne kaffedrikkere her (eller folk som vanligvis drikker kaffe overhodet, i motsetning til undertegnede)- billigste pulverkaffe? Merke, butikk?

(kan sikker smake greit også ;))

Spinnerette 09-09-14 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Prettypony (Innlegg 1495341)
Sånn til erfarne kaffedrikkere her (eller folk som vanligvis drikker kaffe overhodet, i motsetning til undertegnede)- billigste pulverkaffe? Merke, butikk?

(kan sikker smake greit også ;))

Pulverkaffe smaker sjelden godt :o Iallefall "vanlig" kaffe, disse små posene med latte eller cappucino som er tilsatt sukker er smaksmessig halvgreie, om man drikker denslags.. Men, om det er vanlig, svart kaffe en skal ha, så går vel Evergood sin til nød.. Syns billigmerkene smaker skikkelig høgg.

Carisma 09-09-14 13:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1495347)
Pulverkaffe smaker sjelden godt :o Iallefall "vanlig" kaffe, disse små posene med latte eller cappucino som er tilsatt sukker er smaksmessig halvgreie, om man drikker denslags.. Men, om det er vanlig, svart kaffe en skal ha, så går vel Evergood sin til nød.. Syns billigmerkene smaker skikkelig høgg.

Evergood er vel filter/kokekaffe? Med pulverkaffe forstår jeg det som frysetørret? Da er det ikke noe annet enn Nescafe som til nød kan drikkes. De billige er rett og slett ubehagelige å drikke.

Cyan 09-09-14 13:28

Enig i at Nescafe er den eneste varianten som duger når det kommer til instant coffe, men den er vel ikke billig. Personlig liker jeg Nescafe Brasero varianten best. Men hvis du går for billig, kjøp for all del ikke First price sin. Den er fæl.

Photobscura 09-09-14 13:40

Brasero er, synes jeg, den eneste pulverkaffen som er drikkanes. (Men pulverkaffe er jo i grunn innmari dyrt i lengden. Du sparer fort inn en liten presskanne fra f.eks. Clas Olson. Ikke at du spurte om det - just sayin'. :p)

Butterfly83 09-09-14 14:38

Jeg skjønner ikke at noen smaker forskjell jeg :p Jeg merker ikke forskjell på coop x-tra frysetørret eller evergood, ali osv filterkaffe :o Men sånn er jeg jo med rødvin også. Alt smaker det samme :)

Ethereal 09-09-14 16:30

Takk for svar, alle sammen! Kaffe er heldigvis for ikke-kjennere som meg noe alle er engasjert i. :D

Hvis jeg har forstått flertallet rett så er billig pulverkaffe crap, pulverkaffe holder uansett ikke helt mål, og er uansett dyrt i lengden.

Så hvis jeg nå skal være voksen nok til å ha kaffe jeg kan servere gjester på lur, selv om det ikke er helt min greie, så er det vel like greit å investere i en presskanne eller kaffekoker og ha "ordentlig" kaffe stående? (hvis merke er forferdelig viktig her også så si ifra :P )

I mellomtiden kan jeg ha sånne små poser stående, og satse på å ha lite besøk til jeg får ordentlig standard på kaffeserveringen. :P

Og igjen, takk! Jeg tenkte jo selvsagt at kaffe vel var kaffe, og at billigkaffe var sånn neeesten det samme som bra kaffe.

Ethereal 09-09-14 16:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1495360)
Jeg skjønner ikke at noen smaker forskjell jeg :p Jeg merker ikke forskjell på coop x-tra frysetørret eller evergood, ali osv filterkaffe :o Men sånn er jeg jo med rødvin også. Alt smaker det samme :)

Fnis, mitt fremste kriterium for vin er "lettdrukket", og jeg liker kun hvitvin. Jeg vil nok alltid være den som synes at pappvin er helt greit, men drikker den iført klær hvis prislapper ville fått andre til å gispe. :D

Om kaffen var til meg selv hadde jeg garantert ikke smakt forskjell- men siden jeg ser at folk som drikker kaffe vil ha ordentlig kaffe, så bør jeg vel ikke våge å tvinge coop x-tra på dem. :D

Lemen 09-09-14 16:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495323)
Høye hæler, alltid høye hæler! :D

Haha, for en gangs skyld er jeg fullstendig enig! :D

Jeg er 174 cm, og går gjerne i 9 cm høye hæler på fest. Det blir litt for voldsomt på jobb, så moderer meg litt der, men det hender nok at jeg tar på meg noen høye kilehæler der også.

Cyan 09-09-14 16:47

Så lenge man klarer å gå i høye hæler uten å få heroinknekk i beina, så... Høye hæler på folk som ikke klarer å gå i høye hæler ser ikke bra ut, syns nå jeg da :rolleyes:

vaskeklut 09-09-14 16:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Prettypony (Innlegg 1495363)

Og igjen, takk! Jeg tenkte jo selvsagt at kaffe vel var kaffe, og at billigkaffe var sånn neeesten det samme som bra kaffe.

La meg si det på et språk du forstår: Det er forskjell på sminke fra H&M og MAC :D

Bønna200 09-09-14 17:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1495367)
Så lenge man klarer å gå i høye hæler uten å få heroinknekk i beina, så... Høye hæler på folk som ikke klarer å gå i høye hæler ser ikke bra ut, syns nå jeg da :rolleyes:

Nei, det er virkelig ikke pent. :nei: Da er det bedre med flate sko og en fin holdning.

Ethereal 09-09-14 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1495368)
La meg si det på et språk du forstår: Det er forskjell på sminke fra H&M og MAC :D

Ahhh! NÅ forstår jeg. Herregud. Man må jo bare snakke norsk til meg. :D

Photobscura 09-09-14 19:35

En presskanne får du fint for en hundring (tror det var det jeg betalte for min på C.O., og den er mer enn bra nok!), og en pose presskannemalt kaffe på butikken koster 20-30 kroner. En veldig lavterskel investering for kaffeservering, spør du meg! :)

Anne 09-09-14 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Prettypony (Innlegg 1495363)
Takk for svar, alle sammen! Kaffe er heldigvis for ikke-kjennere som meg noe alle er engasjert i. :D

Hvis jeg har forstått flertallet rett så er billig pulverkaffe crap, pulverkaffe holder uansett ikke helt mål, og er uansett dyrt i lengden.

Så hvis jeg nå skal være voksen nok til å ha kaffe jeg kan servere gjester på lur, selv om det ikke er helt min greie, så er det vel like greit å investere i en presskanne eller kaffekoker og ha "ordentlig" kaffe stående? (hvis merke er forferdelig viktig her også så si ifra :P )

I mellomtiden kan jeg ha sånne små poser stående, og satse på å ha lite besøk til jeg får ordentlig standard på kaffeserveringen. :P

Kaffe, både hele bønner og malt, kan du oppbevare i frysern hvis det er lenge mellm hver gang du trenger den, så holder den seg godt, enten du skal bruke den i kaffetrakter eller presskanne.

En billig kaffekvern er kjekt å ha i tilfelle, for hele bønner holder sg best på smak. Mal opp det du trenger der og da.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.