![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Så hyggelig å høre! Er fornøyd, men vil korrigere litt og ha de litt tykkere... Setter pris på deres tilbakemeldinger ;)
|
Sitat:
|
Tusen takk Kanutten!! :) Jeg anbefaler iallefall dette på det varmeste! Jeg er så lettet over at jeg nå skal slippe å tegne de på hver dag!! ;)
|
Sitat:
Hilsen pysa:p |
Takk, så koselig å høre!! :) Det var ømt, men ikke vondt. Fikk bedøvende krem på. Svei litt etterpå, men ikke noe å bry seg om... ;) Anbefales 100 %. Men lurt å velge en som noen andre du kjenner har brukt, for det er veldig variabelt med resultater... Hun jeg brukte, var kjempeflink!
ps, jeg ser litt sur ut i blikket på bildet, var bare sliten ;) hehe... |
ps, Farven blir ikke så rød etterhvert. Nå er det sårt ;)
|
Jeg hater å ikke kunne tilfredsstille kunder og kollegaer, men nå koker det helt over på jobb. Noen som kan dele gode tips til å prioritere når "alt" haster like mye?
|
De enkleste og kjappeste oppgavene først, så de som krever mer tankevirksomhet og tid senere. Evt. om du kjenner kundene, ta de som maser mest først.
|
Vel, alle maser :o
Og ingenting er egentlig kjappere og enklere enn annet. (annet enn de tingene som egentlig ikke haster...) Og når jeg tar dem så kommer det bare flere før jeg er halvveis ferdig, så da blir jeg sittende med dem. Så får jeg bare panikk fremfor å bli mer effektiv. :rolleyes: En på avd har sagt opp, og en er "syk" ofte, så dette kommer til å bli verre og verre utover. Så hvis jeg ikke sbart nå lærer meg å håndtere det kommer jeg til å møte veggen tror jeg. |
Av oppgaver med samme prioriterting så hadde jeg gått på "first in, first out" med mindre det var noen innimellom som tok signifikant mindre tid. Det kan du også lettest forsvare ovenfor andre. Det blir nok viktig om dere er så underbemannet. Jobb heller jevnt og trutt. Du har ikke flere timer i en arbeidsdag enn andre.
|
Nei, jeg har faktisk færre, for jeg jobber 80% :)
Hovedutfordringen for min del er at vi jobber i mange forskjellige mailbokser (4 hvertfall, noen ganger flere), så det er umulig å holde track på hvem som kommer først. Og jeg blir veldig stresset om jeg jobber i en boks og ser at det bare raser inn med mail i en annen, så det blir mye hopping frem og tilbake. I tillegg har vi telefoner inn som avbryter, så det er nesten umulig å jobbe sammenhengende med noe. (om vi logger av tilf blir vi logget på igjen av sjefen) Beklager sutringa, men jeg må bare få det ut en plass :o (og vi skal på kick off i kveld, så jeg prøver å unngå å ta ut frustrasjonen der :_plystre:) De siste dagene har jeg ikke hatt mulighet til lunsjpause, og jeg har grini på do daglig :rolleyes: også blir jeg sur og irritert på kollegaer som tar seg lunsj, løper rundt og skravler og forsvinner sporløst i lengre perioder, selv om de i teorien skal backe opp en del av de samme boksene. |
Jeg føler med deg! Kjenner meg igjen!! Av erfaring, vil jeg si; senk skuldrene, pust, tenk at du gjør så godt du kan, skriv liste om mulig og kryss av når noe er gjort. Da vil du se alt du rekker, fremfor den lange listen i hodet ditt over alt du ikke rekker. Ta deg pauser til noe hyggelig du også, som dine kollegaer gjør. Du høres veldig sliten ut, og om du ikke bremser, vil du krasje!! Ønsker deg masse lykke til!!! You can do it!! :) tillat deg selv å ikke være perfekt!
Smgj: Tilfeldigvis jobbet på Burger King? Jeg jobbet der i min ungdom, og da var det mye fokus på fifo, first in, first out! ;) |
Dersom du daglig griner på do må du virkelig vurdere om dette er rette plassen å være.... Sånne dager som du beskriver skal være unntaket, ikke regelen.
Lykke til, både med kick off og videre i jobben :) |
Som sagt er det ikke mulig å skrive liste siden alt er ad-hoc oppgaver. Og jeg klarer ikke ta pause før jeg har fått ting unna (annet enn en kjapp kikk på foum eller nyheter for å resette hodet), samtidig som det ikke er mulig å få ting unna siden det fylles nytt opp hele tida. :o I tillegg er jo lønna basert på bonus så om ordre blir liggende blir det mindre lønn. Og mer kundemas om ting blir liggende, som igjen gir enda mer å gjøre...
Men det er verre å vite at de andre syns jeg er udugelig når det hoper seg opp, og å lure på hva de tenker om meg som ikke får unna ting. For de får jo vite det når jeg ikke leverer. Så det handler veldig lite om mine krav til meg selv, det er kundenes og ledelsens krav. |
Sitat:
|
Budapest i november, bra eller dårlig?
|
budapest i november er kaldt, tror jeg. det blåser mye der. det var ganske kald vind da jeg var der i slutten av september.
|
Var i Budapest tidlig i desember i fjor, det var koselig. Litt kaldt, men med rett klær (les dunjakke og vintersko) så var det ingen problem.
|
Kan man, i nødfall, bruke hvitvaskepulver på farget tøy? (Typ svarte, ikke spesielt nye klær)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ooog så lurer jeg på en annen ting. Hvor kan jeg få kjøpt osteklede/sileduk, eller tekstil som kan brukes til dette, i Oslo?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg får besøk til helga, og har tenkt å servere boeuf bourguignon til hovedrett. Bør jeg da gå for en frisk dessert med bær e.l, eller kan jeg servere trøffelkake? (kamskjell til forrett forøvrig)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |