![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Så det er ikke bare meg, altså?
Men, oki, takk for tips! :) |
Tror det bare er deg.:p
Neida. Vet ikke. Bruker bare lilyslim.:) |
Prøvde. Går ikke her heller.
|
Huh. Jeg lagde tickere på lilyslim, men jeg fikk kun til å lime dem inn (i bloggoverskriften min) ved å åpne ticker i ny fane, og lagre adressen som bilder. Skal det være sånn? Ser at din ticker heller ikke har noen lenke på seg. Jeg fikk heller ingen bekreftelsesmail (heller ikke i spamfilteret), så selv om jeg registrerte meg, får jeg ikke logget inn for å endre dem. Damn. :p
Får vente og se ... |
Har ikke noe lenke nei, men oppdaterer seg automatisk når jeg logger inn og endrer på lilyslim.com.
Bruker den [img] koden. |
Hvordan unngå at kransekakeringer sprekker i overflaten når man steker de? Ikke lavkarbo, men vanlig kransekake.
|
Sitat:
|
Hah, jeg registrerte meg en gang til, og da gikk det, og tickerne jeg laget først er faktisk lagret. Takker, Nellie-snuppa!
|
Sitat:
|
I vår nye vaskemaskinen er det så rar lukt av oppvaskmaskinen og det vi vasker. Ganske intens, litt trå lukt på en måte. Ser at inni oppvaskmaskinen er det hvitt. Kan dette komme av at det er mye kalk i vannet, og at vi bør bruke salt?
Noen som har noen ide om hva det kommer av og hva vi kan gjøre med det? Det er ikke vaskemiddel, for vi brukte det samme i gamle leiligheten, og hadde aldri problemer med det. Sånne altiett tabletter. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor mye eddik bruker dere på en sånn rensevask? En god dæsj?
Eddik er forresten også supert å bruke som skyllemiddel for klær som lukter vondt. |
Våknet med veldig brennende/sviende følelse i huden i ansiktet i dag, men ingen rødhet eller utslett. Føles som når man kommer inn etter å ha vært ute i mye vind/sol. Er litt varmere enn vanlig, men ikke så mye som følelsen tilsier. Hva kan det skyldes?
|
Sitat:
Jeg flyttet også til nytt hus og fikk en maskin som liker salt. Uten salt så blir det hvite skjolder på glassene (bruker separat pulver og glansmiddel - det gjorde vi også i forrige maskin). Jeg tror ikke at vannet er særskilt kalkrikt (der jeg kom fra så var vannet surt), men DENNE maskina vil uansett ha saltet sitt. Med bruk at grovsalt så blir det ikke særlig dyrt... og det er da langtifra det verste vi slipper ut i gråvannet. |
Sitat:
Det virker som at det er sånn her og, og at forrige eiere ikke har brydd seg så mye om det, for det lukter jo i alle kjøkkenskap. Nå har jeg vasket en ny vask, fin og ren og ingen lukt. Så den posen med grovt havsalt jeg har hatt i alle disse årene kom endelig til nytte :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi vurderer et hyttekjøp, men ser at en full oppgradering av det elektriske anlegget vil bli nødvendig (inkl. bytte av sikringskap). Det er ikke innlagt vann til hytta, men bør vel dimensjonere anlegget til å huse en varmtvannstank dersom vi legger inn vann. Hytta er på 65 kvm med 2 soverom, stue, kjøkken, bad/bod + et anneks. Jeg vet det er litt vanskelig å vite hva en oppgradering vil koste basert kun på dette, men er det noen som har en ide på hva vi må kunne regne med i utgifter så vi har noe å gå utfra før vi evt slenger inn et bud på hytta?
|
Noen som vet om det er mulig å få tak i clotted cream i Norge?
|
Sitat:
Lage selv :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |