![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
|
Sitat:
Du gjør det bare værre. Er redd du må ta en klyx. Det er min erfaring fra mange år i helsevesnet. |
Nå har jeg spist en liten konfektbit for å få i meg cocosa. Kaffekopp med fløte og en stor ts cocosa. Seig i munnen :rolleyes:
Skal begynne på kjøttkakefarsen nå, blir en variant med 50 gram fetaost og masse olje og krydder i. Har bestemt meg for at jeg ikke må på do i det hele tatt, det er bare noe jeg tror siden jeg har litt noia for det. Så får vi se. :rolleyes: Skal fortsette smøringen til fredag, forhåpentligvis har jeg blitt en erfaring rikere. *se på vannflaska si* jædda... god middag alle :klem: |
Sitat:
|
Må le oppi alt dette.
Rett under her står det linker til sponsede koblinger. Og det første jeg ser er, - "Tarmskylling i Oslo". |
Lurer sånn på hvordan det blir å innhente ketosen igjen...
Blir det nye 14 dager med hodepine? Og tørste? Og det andre som hører med - ELLER slipper jeg billigere unna fordi jeg ikke har vært ute av ketosen så alt for lenge? Anyone?? |
God bedring Pruttis!
|
Hahaha, tarmskylling :p
Nysgjerrigpia: Jotakk, det retter vel på seg. Jeg opplever i alle fall mindre problemer når jeg går tilbake til ketose,men det varierer litt på tiden du har vært ute av den. Flere uker kan gi trøbbel, men er det snakk om dager trenger det ikke bety stort. Gleder du deg?;) |
Sitat:
Ser lyst på det, å "komme i gang" igjen. Skikkelig. Har noen "private" downs nå, så det skal bli godt å få noen fysiske "ups" på et vis. Det er jo på en måte litt "ego-prosjekt" dette her, bruke tid på seg selv for sin egen del. Og det tror jeg blir bra nå. |
Sitat:
|
Min erfaring er at "personal downs" (som jeg har cirka annen hver time) blir forsterket pga. ubalansert blodsukker, så straks ketosen slår inn blir det yyyyderst bedre. Håper det retter på seg og at du føler deg bedre snart <3
|
Sitat:
Håper letthetsfølelsen i ketosen bidrar til et lettere sinn også. Ikke at jeg er så tungsinnet nå - men likevel kanskje ikke lengst lunte for tiden.. Hehe - kanskje fordi jeg falt ut av ketosen og "syndet" litt. Gudene vet! Skal igang med knekkebrødbaking straks, tenker at da er jeg "i gang". Men det er sol - og livet er et "fruktfat": handler om evnen til å forsyne seg noen ganger.. :-) |
Sitat:
Det er slitsomt når det står på, ja. Is i magen, så langt det går, vennen. |
Sitat:
|
Det var litt dårlig med mat i huset, og jeg orket ikke tanken på egg eller omelett til middag i dag også. -Men så kom jeg på at jeg hadde både litt rømme og litt fløte - så da ble det rømmegrøt. Lenge siden jeg har spist det, så det smakte godt:) Og så er jeg jo alltid fornøyd når jeg finner måter å få opp fettinntaket på:p
Helgen går mot slutten, jobb igjen i morgen:rolleyes: Trives litt for godt med å ha fri for tiden, kjenner jeg.... |
Yes.... jeg har laget is. I ismaskin.
Litt kjedelig kanskje, tilsatte bare vanilje og hadde litt for lite søtning i. Men jaggu var det godt. Har ikke smakt is på flere måneder. Og jeg har snekret sammen ketolysebrød og litt italiensk salat til matpakken i morgen. Ja, for det er jobb igjen nå en stund, før jeg reiser 2 uker til Kypros. |
Hm....her kan man ikke ta en dag borte fra pc'n uten å bli hengende langt etter nei! Velkommen tilbake fra ferie Nysgjerrig nok. Godt å ha deg tilbake. Ketosen kommer til deg regner jeg med. Jeg hoppet ut ca 10 dager (lå på opp til 50 g kh pr dag) og merket ikke særlig til overgangen da jeg startet på igjen. Og husk at ferie er ferie og hverdag er hverdag. Fortsatt er det flest av de siste:D
Stakkars deg Prutti; du har det ikke bra!!! Viktig å høre på gode råd her slik at du får ordnet dette akutte nå - og slik at du ikke kommer i samme situasjon senere. Og jeg vet du gjør akkurat det. Tenker på deg:love: Og så bra du utsatte vekta enda en måned. Og om du så blir å lese det forb%€#/te tallet (eller et lignende) når du får den tilbake - ja så da? Da er vi to i samme båt vi, og jeg kommer til å bruke alle dine argumenter til meg for deg:D Husk at vekta i seg selv ikke er avgjørende for om du går ned eller ikke! Veldig bra det ikke skal få vippe deg av pinnen. Lurer på om vi har samme type vekt Sanna? Det du beskriver er akkurat som min vekt - med 20 kg mer i displayet da....:rolleyes: Jeg kan godt veie 600 gram mer en dag enn dagen før, men tenker det må ha med vann å gjøre. Selv om jeg ikke vet hva/hvordan/hvorfor. Derfor er det som du sier mye bedre å bruke målband og klær som tegn på ståa. Men .... Herlighet! Enn å veie bare 62 kg:eek: For meg er det utrolig.......Du har vært kjempeflink og utholdende! Sanna: :sikle:SOFTIS????:sikle: Og Kypros?? Der var jeg for ett par år siden, godt og varmt. Må vel begynne å tenke på tur jeg og, det er bare to uker igjen til hverdagen tar til:o Og forresten dere..jeg lurer på en ting.... I går kveld begynte jeg plutselig å hovne opp i hele kroppen. Det var skikkelig ubehagelig fordi det sprengte på. Jeg drakk og drakk vann uten at det hjalp. Jeg kan ikke annet enn å skjønne at det må ha spist noe. Vi hadde taco til middag, og jeg spiste kjøttdeig, egenkomponert tacokrydder, salat med olje, rømme og tacosaus. Til maten drakk jeg ett glass pepsi max. To timer senere spiste jeg en atkins cruncy bar, 30 grams. Det var etter denne at det startet. Jeg drakk en kopp te med suketter i sammen med sjokkisen. Har litt etterslep av hovenheten i dag og. Er det noen som kjenner til at barene kan gi slik reaksjon, eller kunne det vært noe med/i maten eller pepsien? |
Hvordan går det med stumpen, Pruttis? Tenker på deg:love:
|
Sitat:
Sitat:
Tenker på dere også :blomster: Nå skal jeg, i pysjen og alt, sette meg ut på trappa så jeg får i meg litt luft og nikotin, så blir det kveld. 3. uke sykemelding nå, begynner bli kjedelig, mhm! Sååå lyst på noe godt - får hente osten om det blir grusomt ;) |
Sitat:
Eller kanskje kroppen din rett og slett ikke liker tilsetningene i pepsien eller baren, nå som den har vent seg til lavkarbo. |
Sitat:
Tar en tur på trappa sammen med deg jeg....:p |
Sitat:
Taco spiser vi gjerne hver helg. I går kom alt dette vannet så brått og det var så mye at det var tydelig at noe ikke stemte. Tror jeg må følge med dette litt mer faktisk....... Takk for at du svarte meg! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Godmorgen kjære dere:) Ønsker dere en god dag!
I dag var veiedag for meg. Var ganske spent, for har ikke vært på vekten etter ferien. Tenkte det var unødvendig å stresse seg opp over vannkilo før jeg hadde stabilisert meg igjen i ketose. Og vekta viste -1.1 kg:D:D Var storfornøyd -ja, vet det er på to uker - men en av de ukene var jeg tross alt på ferie og hadde noen utskjeielser. Regner derfor med at all nedgangen har vært denne uken, så kanskje kroppen min faktisk fikk en liten boost av å være ute av ketose noen få dager:p Har slitt litt med å holde fokus i helgen, litt lei liksom, men kjenner at dette virkelig gir meg ny motivasjon:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |