![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
om andre narkomane/eksnarkomane får like mye spalteplass som Ninni Stoltenberg?
|
som søstra til jensemannen var hun vel mer eller mindre kjendis. og kjendiser får spalteplass på godt og vondt. men 5 artikler i hver av de store avisene er vel å gå litt langt...
|
Sitat:
Er der galt at kjente mennesker får mer oppmerksomhet enn oss ikke-kjendiser på generell basis? Hvis du kjørte i fylla, ville du fått like mye oppmerksomhet som Northug? Nini Stoltenberg bidro med noe veldig viktig i samfunnet vårt- mer kunnskap, mer åpenhet, mindre fordommer og at hun får mye spalteplass for det har jeg rett og slett vansker for å se problemet med. Og den jobben hun gjorde hjalp de "andre narkomane" også, tror virkelig ikke de har et problem med det. |
Sitat:
Søk på trappehuset. |
Sitat:
|
Sitat:
|
bhs has også mye fint syns jeg. spesielt på basisting som underbukser, sokker og topper i bomull. marks n spencer bruker jeg mest til bukser og bh'er. next likte jeg ikke no særlig før, men nå er det lenge siden jeg har vært der så mulig de har blitt bedre.
jeg shoppa mye i sommer da jeg har mye gammelt tøy som fint kan byttes ut og ikke hadde lyst til å bruke masse tid på å vaske klær før jeg dro.. brukte vel i overkant av 2000 kr og tok med meg hjem 4 bukser, 3 joggebukser, 3 tshorter, 2 topper, 2 bh'er, 3 5pak med truser og 4 3pak med sokker. dyreste plagget kostet 250 kr. og jeg hater vanligvis å shoppe klær... |
Tusen takk for London-tips damer :klem:
Jeg bruker str 46/48, så da ser det jo ut til at jeg skal kunne finne litt :D |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg ser også narkomane/eksnarkomane hver dag. Som selger noe som er en del av media. Jeg har også lest om dem, en god del- Aftenposten, Dagsavisen, Natt&Dag, Megafon. Jeg har også intervjuet narkomane som journalist. Og vet du hva? Ikke så mange var innstilt på å være mediefigurer. Fortelle sin historie, ja. Stå frem som Nini gjorde, nei- det er UTROLIG tøft og UTROLIG stigmatiserende for all fremtid, uansett hvilken familie du tilhører. Og folk flest greier faktisk ikke identifisere seg med narkomane. Med prostituerte. De ser på dem som "dem" og "oss", og de ser NED på dem. Nini var med på å bryte den barrieren. Hun fikk vestkantfruer OG narkomane til å lytte. Jeg blir helt vilt oppgitt over at noen ikke skjønner at kjente mennesker får spalteplass når de dør, og at tidligere statsministers/påtroppende NATO-sjefs søster får spalteplass? Er det provoserende på noen måte i forhold til hvor mye krangelen mellom Justin Bieber og hans nye fiende har fått i dag? Hvis du vil forsvare narkomane, ikke google "trappehuset". Gå å snakk med en av de som selger magasiner. De er ofte innmari takknemlig for å ikke bare bli gått forbi med blikket vendt en annen vei. DET er trist. Herregud, at noen som var en talskvinne for en gruppe skal bli fremstilt som noen som får mer oppmerksomhet enn andre i gruppen? Jeg blir trist av sånt. |
Sitat:
|
Sitat:
De fleste butikkene har ett greit utvalg av store størrelser i London. NewLook, Dorothy Perkins, M&S, etc. |
Jeg kan også absolutt anbefale å ta turen til et av de to Westfield shoppingsenter Sheperds bush og Stratford). Alt er samlet under et tak, inkludert mange kjekke restauranter. Stratford er det største og nyeste.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
bhs og marks n spencer har hvertfall klær opptil str 22 og 24, 50 og 52. tror til og med jeg har sett 26 et par ganger.
|
Jeg har plukket solbær, og har lyst til å koke den inn til en tykk "saus", nesten som balsamico til å ha i dressing og sauser. Kan det gjøres sukkerfritt? Og evt hvordan?
|
Sitat:
|
Er det grei skuring å skifte fra amerikansk til norsk standardstøpsel på en elektrisk hårstylingsdings som har spenning på 110-240V?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: