Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Cyan 30-07-14 10:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lmtjom77 (Innlegg 1491957)
Jeg skal til London neste uke, og lurer på om der finnes noen stormote butikker der?? Er London-jomfru.... :D

Skal jeg dømme ut fra avataren og tickeren din er du neppe større enn meg, og jeg har aldri hatt problemer med å finne klær i standard klesbutikker i UK. Siste gangen jeg var i UK var jeg str. 48 og shoppet som en gal og kan ikke huske at jeg var i en eneste plus size avdeling (kan hende det var det altså, men la i hvert fall ikke merke til det) :p Dorothy Perkins og Mark&Spencer er særlig snille i størrelsene.

Kanutten 30-07-14 17:19

om andre narkomane/eksnarkomane får like mye spalteplass som Ninni Stoltenberg?

Sanney 30-07-14 17:22

som søstra til jensemannen var hun vel mer eller mindre kjendis. og kjendiser får spalteplass på godt og vondt. men 5 artikler i hver av de store avisene er vel å gå litt langt...

Ethereal 30-07-14 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1492101)
om andre narkomane/eksnarkomane får like mye spalteplass som Ninni Stoltenberg?

Står "alle andre" frem? Er det vanlig at noen på en så åpenhjertig måte viser at slikt kan skje i "de beste familier"?

Er der galt at kjente mennesker får mer oppmerksomhet enn oss ikke-kjendiser på generell basis? Hvis du kjørte i fylla, ville du fått like mye oppmerksomhet som Northug?

Nini Stoltenberg bidro med noe veldig viktig i samfunnet vårt- mer kunnskap, mer åpenhet, mindre fordommer og at hun får mye spalteplass for det har jeg rett og slett vansker for å se problemet med. Og den jobben hun gjorde hjalp de "andre narkomane" også, tror virkelig ikke de har et problem med det.

Kanutten 30-07-14 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Prettypony (Innlegg 1492112)
Står "alle andre" frem? Er det vanlig at noen på en så åpenhjertig måte viser at slikt kan skje i "de beste familier"?

Er der galt at kjente mennesker får mer oppmerksomhet enn oss ikke-kjendiser på generell basis? Hvis du kjørte i fylla, ville du fått like mye oppmerksomhet som Northug?

Nini Stoltenberg bidro med noe veldig viktig i samfunnet vårt- mer kunnskap, mer åpenhet, mindre fordommer og at hun får mye spalteplass for det har jeg rett og slett vansker for å se problemet med. Og den jobben hun gjorde hjalp de "andre narkomane" også, tror virkelig ikke de har et problem med det.

Hver dag ser jeg narkomane/eksnarkomane stå og selge et blad til inntekt for den institusjonen som hjelper dem til å bli rusfrie. Så ja, jeg synes de fortjener sin plass i media.

Søk på trappehuset.

millah 30-07-14 21:35

Sitat:

Jeg skal til London neste uke, og lurer på om der finnes noen stormote butikker der?? Er London-jomfru.... :D

Jeg har vært i London flere ganger, men har aldri tenkt på å shoppe noe særlig, det er nesten flaut...:o Meeen etter kjapp googling kommer det opp flere navn på butikker. Evans, M & S og Base. Har hørt skryt om Evans før, faktisk, så det kan jo være verdt et besøk! :)

Spinnerette 30-07-14 22:12

Sitat:

Marks & Spencer har et godt utvalg, som har blitt nevnt ofte her, men jeg syns de ofte har veldig 'voksen dame'-utvalg. Jeg personlig syns Next har mye finere klær sånn generelt, og jeg har sett ting helt opp i UK størrelse 22 der (blir vel europeisk størrelse 50, tror jeg)! Så kommer jo helt an på hva du liker! House of fraser has MYE fint, også i store størrelser, og de har et veldig variert utvalg. Håper du koser deg masse i London! :D

Sanney 30-07-14 22:22

bhs has også mye fint syns jeg. spesielt på basisting som underbukser, sokker og topper i bomull. marks n spencer bruker jeg mest til bukser og bh'er. next likte jeg ikke no særlig før, men nå er det lenge siden jeg har vært der så mulig de har blitt bedre.

jeg shoppa mye i sommer da jeg har mye gammelt tøy som fint kan byttes ut og ikke hadde lyst til å bruke masse tid på å vaske klær før jeg dro.. brukte vel i overkant av 2000 kr og tok med meg hjem 4 bukser, 3 joggebukser, 3 tshorter, 2 topper, 2 bh'er, 3 5pak med truser og 4 3pak med sokker. dyreste plagget kostet 250 kr. og jeg hater vanligvis å shoppe klær...

Lmtjom77 30-07-14 23:23

Tusen takk for London-tips damer :klem:
Jeg bruker str 46/48, så da ser det jo ut til at jeg skal kunne finne litt :D

Spinnerette 31-07-14 00:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lmtjom77 (Innlegg 1492137)
Tusen takk for London-tips damer :klem:
Jeg bruker str 46/48, så da ser det jo ut til at jeg skal kunne finne litt :D

Jeg varierer mellom 42, 44 og 46 avhengig av produsent og passform, og har ikke har noe som helst problem med å finne klær i UK. Og jeg bor her! Så shopping for deg skal nok gå glatt :D

Ethereal 31-07-14 03:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1492115)
Hver dag ser jeg narkomane/eksnarkomane stå og selge et blad til inntekt for den institusjonen som hjelper dem til å bli rusfrie. Så ja, jeg synes de fortjener sin plass i media.

Søk på trappehuset.

Jeg ser også narkomane/eksnarkomane hver dag. Som selger noe som er en del av media. Jeg har også lest om dem, en god del- Aftenposten, Dagsavisen, Natt&Dag, Megafon. Jeg har også intervjuet narkomane som journalist. Og vet du hva? Ikke så mange var innstilt på å være mediefigurer. Fortelle sin historie, ja. Stå frem som Nini gjorde, nei- det er UTROLIG tøft og UTROLIG stigmatiserende for all fremtid, uansett hvilken familie du tilhører.

Og folk flest greier faktisk ikke identifisere seg med narkomane. Med prostituerte. De ser på dem som "dem" og "oss", og de ser NED på dem. Nini var med på å bryte den barrieren. Hun fikk vestkantfruer OG narkomane til å lytte.

Jeg blir helt vilt oppgitt over at noen ikke skjønner at kjente mennesker får spalteplass når de dør, og at tidligere statsministers/påtroppende NATO-sjefs søster får spalteplass? Er det provoserende på noen måte i forhold til hvor mye krangelen mellom Justin Bieber og hans nye fiende har fått i dag?

Hvis du vil forsvare narkomane, ikke google "trappehuset". Gå å snakk med en av de som selger magasiner. De er ofte innmari takknemlig for å ikke bare bli gått forbi med blikket vendt en annen vei. DET er trist.

Herregud, at noen som var en talskvinne for en gruppe skal bli fremstilt som noen som får mer oppmerksomhet enn andre i gruppen? Jeg blir trist av sånt.

Kanutten 31-07-14 05:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Prettypony (Innlegg 1492144)
Jeg ser også narkomane/eksnarkomane hver dag. Som selger noe som er en del av media. Jeg har også lest om dem, en god del- Aftenposten, Dagsavisen, Natt&Dag, Megafon. Jeg har også intervjuet narkomane som journalist. Og vet du hva? Ikke så mange var innstilt på å være mediefigurer. Fortelle sin historie, ja. Stå frem som Nini gjorde, nei- det er UTROLIG tøft og UTROLIG stigmatiserende for all fremtid, uansett hvilken familie du tilhører.

Og folk flest greier faktisk ikke identifisere seg med narkomane. Med prostituerte. De ser på dem som "dem" og "oss", og de ser NED på dem. Nini var med på å bryte den barrieren. Hun fikk vestkantfruer OG narkomane til å lytte.

Jeg blir helt vilt oppgitt over at noen ikke skjønner at kjente mennesker får spalteplass når de dør, og at tidligere statsministers/påtroppende NATO-sjefs søster får spalteplass? Er det provoserende på noen måte i forhold til hvor mye krangelen mellom Justin Bieber og hans nye fiende har fått i dag?

Hvis du vil forsvare narkomane, ikke google "trappehuset". Gå å snakk med en av de som selger magasiner. De er ofte innmari takknemlig for å ikke bare bli gått forbi med blikket vendt en annen vei. DET er trist.

Herregud, at noen som var en talskvinne for en gruppe skal bli fremstilt som noen som får mer oppmerksomhet enn andre i gruppen? Jeg blir trist av sånt.

Jeg snakker med dem hver dag og kjøper alltid bladene deres. Jeg synes de gjør en fantastisk jobb og jeg blir imponert over den viljestyrken de viser. Respekt!

mereo 01-08-14 06:01

Sitat:

Ta t-banen til Shepardsbush, gå over veien til westfield der dinner du ALT du kunne tenke deg på en plass.
De fleste butikkene har ett greit utvalg av store størrelser i London. NewLook, Dorothy Perkins, M&S, etc.

Lillemy71 01-08-14 08:57

Jeg kan også absolutt anbefale å ta turen til et av de to Westfield shoppingsenter Sheperds bush og Stratford). Alt er samlet under et tak, inkludert mange kjekke restauranter. Stratford er det største og nyeste.

mereo 01-08-14 09:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1492258)
Jeg kan også absolutt anbefale å ta turen til et av de to Westfield shoppingsenter Sheperds bush og Stratford). Alt er samlet under et tak, inkludert mange kjekke restauranter. Stratford er det største og nyeste.

Betyr det alle reiser til Stratford så jeg får ha Sheperds Bush for meg selv? Ja? For om det er helt tomt når jeg kommer dit nå på mandags morran så er det egentlig helt greit ;)

mereo 01-08-14 09:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1492061)
Skal jeg dømme ut fra avataren og tickeren din er du neppe større enn meg, og jeg har aldri hatt problemer med å finne klær i standard klesbutikker i UK. Siste gangen jeg var i UK var jeg str. 48 og shoppet som en gal og kan ikke huske at jeg var i en eneste plus size avdeling (kan hende det var det altså, men la i hvert fall ikke merke til det) :p Dorothy Perkins og Mark&Spencer er særlig snille i størrelsene.

Tror egentlig bare det er plus size på nettet - ikke i butikkene :)

Sanney 01-08-14 16:00

bhs og marks n spencer har hvertfall klær opptil str 22 og 24, 50 og 52. tror til og med jeg har sett 26 et par ganger.

Carisma 03-08-14 13:21

Jeg har plukket solbær, og har lyst til å koke den inn til en tykk "saus", nesten som balsamico til å ha i dressing og sauser. Kan det gjøres sukkerfritt? Og evt hvordan?

Kanutten 03-08-14 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1492413)
Jeg har plukket solbær, og har lyst til å koke den inn til en tykk "saus", nesten som balsamico til å ha i dressing og sauser. Kan det gjøres sukkerfritt? Og evt hvordan?

Kok bæra i så lite vann som overhodet mulig. Etter en tid siler du den. Kjøl ned og frys i isposer. Skal du ha den tykk må du bruke pektin, gelatinpulver eller jbk eller noe annet lurt. Trenger ikke sukre den. Men den er lite holdbar hvis den ikke er hermetisert eller frosset.

Photobscura 03-08-14 19:27

Er det grei skuring å skifte fra amerikansk til norsk standardstøpsel på en elektrisk hårstylingsdings som har spenning på 110-240V?

Bønna200 03-08-14 19:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1492431)
Er det grei skuring å skifte fra amerikansk til norsk standardstøpsel på en elektrisk hårstylingsdings som har spenning på 110-240V?

Det finner du ut. :p Håret blir i hvert fall styla på den ene eller andre måten. :lol:

Photobscura 03-08-14 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1492433)
Det finner du ut. :p Håret blir i hvert fall styla på den ene eller andre måten. :lol:

Vil gjerne vite om det går først, så kjedelig med elektrisk brann og sånn. :p

Kanutten 03-08-14 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1492434)

Blir ikke brann. Det sier bare poff og så er sikringene gått (derfor man har sikringer).Hvis det er det spekteret i volt du sier bør det gå greitt.

Bønna200 03-08-14 19:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1492434)

Sorry, men jeg kunne bare ikke dy meg. Så for meg Photo meg Eli Hagen-sveis. ;)

Cyan 03-08-14 20:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1492431)

Ja.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.