Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Ziltoidia 16-07-14 21:54

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan jeg gjøre med tjukkmjølk? :P

Cyan 16-07-14 23:21

Etter lang tids pause med Purely greens fra Supernature har jeg begynt å ta det igjen. Denne gangen har jeg kjøpt Purely greens max, siden de hadde tilbud på det, men jeg syns altså det smaker noe så inni hel... fælt. Klarer ikke drikke det utblandet i kun vann lengre, men må ta det med sukkerfri saft. Så jeg lurer på om det bare er meg som har blitt pysete på smak siden sist eller om det er slik at maxen faktisk smaker verre enn den vanlige.

vaskeklut 16-07-14 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1490694)
Hva kan jeg gjøre med tjukkmjølk? :P

lage vafler :D

Lillemy71 17-07-14 07:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1490550)
Noen som har noen tips mot seriøst hovne myggstikk(nei, jeg har ikke klødd)?

Vanlig husholdningseddik. Ta eddiken på en bomullsdott og la denne ligge på myggstikket noen minutter. Syren nøytraliserer "giften" og dermed kløen, hevelsen går også raskere ned. Er det eneste som fungerer på meg, for nesten alt annet er bare kløelindrende og i det kremen (som aloe vera) er borte klør det like j*vli igjen. Eddik er også lett tilgjengelig når man f.eks er i syden. Fungerer også bra på vepsestikk.

TrillTrall 17-07-14 08:41

Hva med merker etter sandloppe-bitt? Lille Gubben ser ut som han har meslinger nedover beina... Det er ikke meslinger altså, men han ser ikke ut etter et bad i et vann vi i ettertid fikk vite inneholder sandlopper. Noen av oss andre fikk noen små bitt, han har beina og delvis overkroppen, fulle av ildrøde, ganske store bitt. De har vart en uke nå - noe vi kan ha på så han ikke ser fullt så sykelig ut? :D;)

Carisma 17-07-14 08:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1490705)
Hva med merker etter sandloppe-bitt? Lille Gubben ser ut som han har meslinger nedover beina... Det er ikke meslinger altså, men han ser ikke ut etter et bad i et vann vi i ettertid fikk vite inneholder sandlopper. Noen av oss andre fikk noen små bitt, han har beina og delvis overkroppen, fulle av ildrøde, ganske store bitt. De har vart en uke nå - noe vi kan ha på så han ikke ser fullt så sykelig ut? :D;)

Høres mer ut som Ikter, eller svømmekløe?

TrillTrall 17-07-14 09:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1490710)
Høres mer ut som Ikter, eller svømmekløe?

Det tror jeg sannelig du har rett i. Fant et bilde som lignet veldig-veldig-veldig på sånn som hans bein ser ut akkurat nå. Og det stemmer også godt med beskrivelsen av hvordan det arter seg. Ungene klødde også litt, men guttungen får veldig sjelden bitt av noe slag og jentungen (som egentlig er insekts-magnet!) tok en dusj med en gang vi kom hjem så hun fikk nok bort det meste og reagerer ikke så voldsomt som Lille Gubben. Da er det helt ufarlig det går over snart tydeligvis. Takk for oppklaring, Carisma! :)

Carisma 17-07-14 09:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1490712)
Da er det helt ufarlig det går over snart tydeligvis.

Ja, men det er et helvete mens det står på! :)

TrillTrall 17-07-14 09:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1490714)
Ja, men det er et helvete mens det står på! :)

Synd for ham. ;) Jeg badet også, men ikke så lenge og jeg fikk ikke ett merke etterpå. :D Han sier det klør, men har stålkontroll på ikke å klø seg, jeg hadde antagelig klødd hele kroppen til blods...

Photobscura 17-07-14 09:39

Det går over. ;) Ikter, som er parasitter, overlever ikke i menneskeverter, men bommer på veien til en fugl. De dør rett innunder huden, og det er dét som gjør at man klør. Fikk massssssevis av det på Sognsvann i forfjor. Det avhenger visst bl.a. av om det er mye ferskvannssnegle (som fungerer som mellomvert) å gjøre.

TrillTrall 17-07-14 10:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1490719)
Det går over. ;) Ikter, som er parasitter, overlever ikke i menneskeverter, men bommer på veien til en fugl. De dør rett innunder huden, og det er dét som gjør at man klør. Fikk massssssevis av det på Sognsvann i forfjor. Det avhenger visst bl.a. av om det er mye ferskvannssnegle (som fungerer som mellomvert) å gjøre.

Han ser helt jævlig ut nedover beina... Om vi skulle flydd til Kreta i dag hadde han ikke kunnet stilt i shorts på flyet - da hadde han blitt nektet å stige ombord vil jeg tro! :D

Photobscura 17-07-14 10:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1490723)
Han ser helt jævlig ut nedover beina... Om vi skulle flydd til Kreta i dag hadde han ikke kunnet stilt i shorts på flyet - da hadde han blitt nektet å stige ombord vil jeg tro! :D

Ja, jeg vet ... Jeg og kjæresten så ut som om vi hadde meslinger og skabb på en gang. :D

Anne 17-07-14 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1490564)
Meget mulig! Da er det sikkert parmigana det heter, tusen takk :D

http://spiselandslaget.com/2014/06/0...-og-mozarella/

Takk for at du minte meg på denne retten, Spinnerette.
Jeg lagde en stor form i går, nok til to middager :) Jeg byttet bare ut Parmesanosten med Manchego iom jeg ikke tåler kumelkeprodukter og brukte Bøffel Mozarella. Kjempgodt. I går grillet vi en lammebit ved siden av og i dag litt kyllingfilet.

* må huske å lage denne omikke så lenge igjen* :)

Spinnerette 17-07-14 22:36

Lagde i går jeg og, Anne! :D Jeg hadde pesto i, istedet for basilikumblader, for å prøve å etterligne det jeg fikk på restaurant. Kjæresten skrøt fælt, sa det var det beste jeg noensinne har servert (og vi har vært sammen i over to år, og jeg lager middag til oss hver dag..!), så skal ikke kimse av denne retten!

Anne 18-07-14 08:42

Så herlig, Spinnerette:).

Alltid moro å finne nye retter som går "rett hjem".
Og den er like god dagen etter om vi velger å lage dobbel porsjon, som jeg gjorde.

Jeg hadde i basilikumblader, for jeg hadde for lite til å lage pesto...Glemte å kjøpe ny Basilikumplante. Jeg lager Pesto selv, for jeg må bytte ut Parmesanen med Manchego til meg. Så jeg tar som regel av litt pesto til meg før jeg har osten i. Det er jo best med Parmesan, så andre får det, men i en sånn rett måtte alt være med Manchego.

mereo 18-07-14 18:04

Noen som har prøvd å handle på vitacost.com? Ca samme som iherb.

Rin 18-07-14 18:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1490896)
Noen som har prøvd å handle på vitacost.com? Ca samme som iherb.

Jepp. Helt ok, noe dyrere frakt, men også litt annet vareutvalg.

Fancy 21-07-14 14:39

Tulip sine spareribs... Det står det er 5.5kh pr 100gr... er dette regnet med marianden? For den følger jo med.. vi har ikke tenkt og bruke den.

mereo 22-07-14 07:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1490898)
Jepp. Helt ok, noe dyrere frakt, men også litt annet vareutvalg.

Takk for svar, de var utsolgt på iherb for noe så da får jeg kanskje prøve :)

Lillemy71 22-07-14 08:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fancy (Innlegg 1491154)
Tulip sine spareribs... Det står det er 5.5kh pr 100gr... er dette regnet med marianden? For den følger jo med.. vi har ikke tenkt og bruke den.

Spørs om det ikke er medregnet marinaden ja er ofte mye sukker i den. Er jo bare å sjekke spareribsen, er det ikke noe på den er det jo bare kjøtt, fett og ben og ikke noe kh.

mereo 22-07-14 12:47

Noen som har tips til en helge(tor-søn feks) tur med litt luksus? Som ikke er London?
Har nemligen lyst til å overaske samboeren med en tur.

vaskeklut 22-07-14 12:57

Tallinn!

Bønna200 22-07-14 13:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1491249)
Tallinn!

:ja: Og Praha. :love:

Spinnerette 22-07-14 13:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1491246)
Noen som har tips til en helge(tor-søn feks) tur med litt luksus? Som ikke er London?
Har nemligen lyst til å overaske samboeren med en tur.

Veldig fint i Krakow på sommeren!

langaard 22-07-14 13:23

svolvær i lofoten ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.