![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
Legen ser jo på langtidsblodsukkeret og det fastende bls om metformin hjelper på det eller ikke. Jeg måtte prøve Januvis fordi metformin alene ikke senket blodsukkeret mitt godt nok.
Ble mye prøving av forskjellige typer før jeg fikk insulin. Som Photo opplevde jeg grusomme bivirkninger av noen av dem og fikk derfor tilslutt insulin. MEN, alt dette bør følges opp og koordineres av en diabeteslege/-sykepleier og ikke av en "hvem som helst" fastlege. Be din mor få henvisning til diabetespoliklinikk hvo rhun vil få mye bedre oppfølging og ikke minst informasjon om medisinene hun må ta. |
En lege som vil tjene penger. :o Det var rart.
|
Hun kjenner hun som er diabetessykepleier, og snakker med henne jevnlig. Jeg var mest nysgjerring på denne fordi jeg ikke hart hørt om den. Hun spurte meg om den ift at legen vil sette henne på en miks av denne og statiner. Og hun er heldigvis veldig skeptisk til statiner.
|
Sånne kraner som f.eks. er på kanitiner og storkjøkken, hvor man har en slags "spyleslange" som er koblet til krana med veksel, som på en måte ser ut som en slags dusj. Er det noen som vet om det har et eget navn?
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sverger til den enkle varianten og har vel hatt det på kjøkkenvasken i over 20 år. |
Ah. Ser ut som jeg har tenkt litt feil. Vrir hjernen ut og inn for å finne en ny hånddusj, altså selve dusjen som man holder i. Jeg har en slags "hyttedusj" her jeg bor. Den minner veldig om sånne kantinespylegreier. Men det er altså en dusj som er koblet til servantarmaturet, hvillket vi si at servanten fungerer som blandebatteri i stedet for at jeg har et separat i selve dusjen. Nå lekker det så voldsomt fra dusjhodet når jeg bruker den vanlige at halve gulvet er under vann bare jeg pusser tenna. Huseier er på ferie, så jeg får ikke tak i ham. Har et halvfungerende alternativ, men på det dusjhodet kan man ikke låse knappen, ergo får jeg krampe i tommelen når jeg dusjer. :p Men jeg finner altså ingenting som minner om et sånt dusjhode en gang! Skulle ønske jeg bare kunne få et eget blandebatteri i dusjen i stedet for ...
|
|
Takk! Ja, det er nå en merkelig innretning, men jeg bor i en nesten 150 år gammel bygård, hvor alle leilighetene fikk knøttsmå bad en gang på sekstitallet, og da ble vel fasilitetene deretter. :p (Både servant og toalett er originalt fra den gangen!)
|
Noen som har vært på Menorca? Bra/dårlig?
|
Jeg lurer på, når man har spist 4 faste måltid, frokost, lunsj, middag og kvelds.. men bare er oppi 5kh.. (ketolyse) kan jeg gi meg? Jeg er mett! Må jeg spise alle 10kh ila dagen?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
5 karbohydrater er ikke masse grønt til hvert måltid iallefall...... |
Til middag hadde vi 1 tomat, agurk, 1 avocado hver. Inntil kjøttboller.
til frokost hadde vi salat, tomat, o.l får vel prakke ned mer :P |
Hvorfor spiser du bare salatgrønnsaker?
|
For akkurat i dag hadde vi ikke noe annet før vi kom hjem fra butikken, etter måltidene :)
|
Spiser du litt middagsgrønnsaker kommer du lettere opp i karbohydrater. :) Salatgrønnsaker er vel mest vann..
|
Sitat:
Faktisk ikke! I paprika er det 4.6 pr 100.. Er ikke så mye paprika. Men nå har jeg gått over morgendagens måltider, å med alt er vi oppi 8.5 kh. Knasker jeg litt blomkål på kvelden så går det greit :) |
Du tar med karbohydrater i egg, frø, nøtter, meierivarer, etc. og likevel kommer du ikke over 8,5 karbohydrater?
Jeg spiser mellom 5 og 6 karbohydrater til hvert måltid/max 25 karbohydrater i døgnet og spiser Mye grønnsaker. Faktisk er det meste av mine 25 karbohydrater i døgnet grønnsaker eller bær siden jeg ikke spiser noen meierivarer eller noen nøtter/mandler. |
100g paprika er mye paprika! Jeg trodde jeg laget kjempemye tilbehør helt til jeg begynte å kontrollveie... 1/2 over middels stor løk og en halv stor paprika ble 70 g... :rolleyes:
|
Paprika er den eneste salatgrønnsaken du finner så mye i.... Bortsett fra løk. Men skjønner jo at du ikke ønsker noe veiledning, så beklager forsøket.:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |