![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg hadde den plenrensen på kommunen sin plen rett utenfor huset vårt. Det var FULLT av løvetann som spredde seg over til vår hage. Når jeg kom hjem fra ferie er det nesten ingen løvetann igjen, kun gress! Veldig fornøyd! Om du holder dyrene borte fra plenen noen dager så burde det gå fint. Ellers får du luke!
|
Jeg har lest at mange skriver at det er vanlig med småblødninger på ketolyse. Selv hadde jeg mensen siste dag på søndag som var, da hadde jeg hoppet over en måned før jeg fikk den.
Har spist ganske ketogent i uken som var slik jeg gjør hele tiden. Lørdag, som nettopp har vært, har jeg skeiet ut med is, jordbær, potetgull og sjokolade fordi jeg har feiret bursdagen min. Er litt oppblåst i magen, men ikke noe ille Det mest interessante merket jeg nå når jeg skal legge meg. Nå har jeg begynt å blø igjen - rent og friskt blod. Og det etter en høykarbo kveld av dimensjoner. Hadde det vært etter en kjempeketogen dag ville jeg skjønt det. Har også litt små smerter nederst i magen som jeg ofte har under mensen, men kan selvsagt være pga karbene. Flere som har opplevd dette? synes det er så rart når det kun er en uke siden sist. ( Jeg er forøvrig ikke gravid, så det er ikke abort eller noe slikt) |
Baconet mitt smakte litt rart fordi det har gått ut på dato. Er det farlig å spise bacon som har gått ut på dato?
|
Sitat:
Jeg har derimot blitt mye bedre i magen generelt sett. Dvs. jeg var ekstremt mye plaget med luft og luftsmerter før. Bare jeg så på salat og grøntfor begynte magen min å jobbe som en treskemaskin. Nå der i mot kan jeg spise så mye salat jeg vil uten så mye som en rap. Det romler litt av og til, men det er akkurat som om luften forsvinner av seg selv uten hverken raping eller det som verre er... :-D (Sorry...:-)) Vel, jeg har bestemt meg for å prøve ut korn-teorien min, men hvis jeg ikke finner ut av det, tror ikke jeg at jeg orker å gå på ketolyse. Å ha diaree sånn hver dag - annenhver dag er ikke noe kjekt. Blir liksom litt hemmet, ihvertfall blir jeg det... Lykke til ihvertfall! Cec xxx. |
Sitat:
De setter alltid datoen til god tid og bacon skal jo holde seg leeeenge! Har ikke pakken vært åpnet, er det nok ingen fare!;) |
Sitat:
Lykke til du også :) |
I går var jeg på cocktailparty, og verttskapet sparte ikke akkurat på innholdet i drinken! :rolleyes: Og jeg fikk da innpå en 6-7 stk, minst. Men likevel merket jeg INGENTING! Var helt klar i hodet, stø på beina, ikke noe mer pratsom enn vanlig.. ja, rett og slett mer eller mindre sober. Dette kunne aldri skjedd på høykarbo, da gikk jeg i bakken av et par drinker. Hvorfor er det sånn? Har opplevd det før også, sprit funker ikke på meg når jeg er i ketose. Vin deriomot.... :flau:
|
Sitat:
Cec xxx. |
Må man ta noen spesielle vaksiner når man skal på ferie til Egypt?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på hvorfor så mange mener det er bedre å drikke fun-light i stedet for light-brus? Det er jo samme søtningsstoffet som brukes.......
|
Får man pantet flasker på søndagsåpne butikker på en søndag?
|
Sitat:
Generelt sett, dersom det smakar dårleg, lukter og ser dårleg ut (er blitt sleipt osv) så er det ikkje nokon god idè å ete det. Det er jo berre sunn fornuft. Uåpna pakker held seg stort sett bra ei stund etter datoen, har pakka vorte åpna kan du ikkje rekne med at varen skal halde seg lenge. Mjølkesyrebakteriene startar å jobbe fort! Bacon er vel ikkje det verste heller, det er jo "langtidskjøtt" - men kjøttdeig og farser skal du vere veldig forsiktig med å bruke lenge etter dato fordi det mykje lettare kjem bakterier til inni kjøttet når det blir malt. Mjølkeprodukt derimot kan halde seg leeeeeeeeeeeenge etter datoen i uåpna pakning, og tommelfingerregelen der er at om det ser ut, luktar og smakar normalt, så er det bra. (Eg åpna ein kartong fløte her forrige helg som hadde dato sist i mars. God som ny.) Ok, kanskje ikkje "kort" enkelt svar, men håpar det var nyttig likevel. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Cec xxx. |
Sitat:
+ at jeg er lemster i ryggen etter å bært på 30kgssekker i timesvis. Det setter ting litt i perspektiv, ettersom jeg har gått ned 1 sekk + litt over en halv sekk til. Det er j**** tungt det skal jeg si deg:p |
Sitat:
Jeg og sambo var ikke hyseterisk forsiktige med noenting og har som sagt vært der 2 ganger uten å bli dårlige av noe slag. Broren min og sambo er i overkant speptiske til alt (både her hjemme og i utlandet) og hun endte med diare og legebesøk + utslått i en uke.... (Hadde tatt vakse OG tabletter). Så jeg tror det er viktigere å lære kroppen å takle sånt. |
Sitat:
Hepatitt A Polio (dersom det er 10 år eller mer siden sist dose) Difteri og tetanus (dersom det er 10 år eller mer siden sist dose) Tyfoidfebervaksine http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...86:1:0:0:::0:0 Drikkevaksine mot kolera/turistdiare ville jeg og tatt, mye magebesvær i Egypt! |
Sitat:
Så lenge Egypt og Tyrkia er på topp når det gjelder antall folk som blir syke, så ville nå jeg vært forsiktig. Statistisk sett er det større sjanse for å bli syk der enn i f.eks. Sverige. Dette vet de fleste, allikevel ligger de to landene på topp. Cec xxx. |
Cec1973 og Flippy: Ikke gi opp riktig enda. Dere må gi kroppen tid til å venne seg til å jobbe uten fiber. Vi trenger strengt tatt ikke fiber, men vi er vant med å spise mye fiber på høykarbo. Og jo eldre man er, jo lengre tid tar det for kroppen å omstille seg. Men hvis du har mye problemer, så ville jeg tatt en gradvis forandring i kosten.
Og flere av de kunstige søtningene oppfører seg som fiber i kroppen (for lange molekyler til å bli tatt opp i kroppen). Atkinsbar klarer kroppen min fint, men en hvilken som helst annen sukkerfri sjokolade og jeg får diaré og masse, masse gass etter noen timer. Det blir kanskje ikke like ille hvis man er vant med å spise brøderstatninger og slikt, men det gjør jeg så godt som aldri. Så mitt råd er vel egentlig da å prøve å spise en del brøderstatning på lavkarbo en periode og så trappe ned på det. Med f.eks. linfrø. Linfrø er 1/3 fiber. |
Sitat:
|
Sitat:
Cec xxx. |
Moren min tåler alt og spiser alt, men hun ble utrolig dårlig i magen i Egypt!:eek:
Med 7 dagers ferie, er det utrolig surt å tilbringe 3 av dem på hotellet i nærheten av et toalett!:p Men hva som hjelper hvem, nei, det tror jeg nesten bare går på flaks!;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53. |