![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Er det noen som har fått mensen når de ikke skal, selv på p-piller, når de er på lavkarbo?
SKal ikke ha mensen før neste lørdag egentlig :( |
Sitat:
Det skjer mye hormonelt i kroppen når man legger om til lavkarbo, så kroppen trenger tid til å tilpasse seg. Se på det som noe positivt, at ting skjer i kroppen din, enn hvor kjedelig det kan være når tante rød kommer på uanmeldt besøk :cool:. |
okei! så da er det kanskje dumt å hoppe over neste gang jeg egentlig skal ha da? forstyrrer bare enda mer ratt! sist jeg hadde besøk hadde jeg det i 4 dager også ble det brått slutt. var ikke lenge etter jeg begynte på Atkins.
|
Jeg lurer på hvordan animal planet greier å vri navnet Trude Mostue til Truda Mustdo... uten at noen reagerer.
|
Sitat:
|
Har nokon prøvd å mikse kyllingkjøtdeig med blanding av storfe og svin? Funderer om eg skal prøve det i dag og lage nuggets. Kjøpte begge sortar, men veit liksom ikkje heilt kven av dei eg skal bruke. Og dei skal steikast i ossewit (reint oksefeitt).
|
Sitat:
erm.. hæ? |
Var sitat fra Istid-filmen. Er overtrøtt og da blir humoren deretter :)
|
Hvor lenge holder panna cotta i kjøeskap? Kan jeg lage den i morgen kveld og servere lørdagskvelden? Eller blir det smakende gammel krem?
|
Kor crazy er det å bruke rundt 200 euro per pers for ein VIP billett Prince når ein eigentleg ikkje er blodfan?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Litt fristande, sidan eg aldri har sett mannen, og har høyrt han er verdt det. Han var her i sommar, og det vart utselt på null komma niks. Dei startar salget for "vanlege" billettar fredag, men veit ikkje kor enkelt det er å få noko der då. Dei har ein tendens til å bli utselt på type 15 minutt. Om ein vel vip billett så kan ein bestille no.
Aie, det vart bestilt. |
Sitat:
|
Herregud dette var en lang tråd! *imponert* :D
Jeg lurer på om noen av dere vet om det går an å reparere porselen som har fått en bit slått ut (bitte liten bit som er borte..)..? |
Hjelpes! Kan noen løse dette mysteriet for meg? Jeg har en strikkeoppskrift som går så her:
Sitat:
|
Du tar jo en maske til tommelen fra resten av arbeidet og øker på begge sider av den, derfor blir det 11. Og totalt blir det 58, altså 48 + 10 som du sier. 58 - 13 = 45, 45 + 3 = 48. Så du skal ha 48 til sammen, ikke 50 :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Da gir jeg opp ;). Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner :p
|
Sitat:
Takk for tålmodigheten. Hehe :suss:. |
Bare hyggelig :klem: Håper du finner ut av det!
|
Du får poste her igjen (eller i håndarbeidstråden, kanskje flere "håndarbeidere" som ser det der?) hvis du står fast igjen da vet du. Men ikke heng deg for mye opp i tallene. Gjør du det som står der blir det riktig :)
|
Jeg lurer på hva 1kg glutenmel koster på helsekost? Har kjøpt det før men husker det ikke. I helga så jeg at min lokale Mega hadde det samme melet til 95kr. Så da vil jeg vite hva som er billigst!
|
Steinbitt... Hvordan serverer man den som hverdagsmiddag? Sambo er ekstremt skeptisk til hvit fisk, men har gått med på å prøve det i morra. (Så det er no pressure on me liksom) :rolleyes:
|
Stekt/ovnsbakt med grønnsaker og hollandei saus
|
steinbit er en veldig fast fisk. så den er god å steke i panne. server med ønskede grønnsaker og soppstuing, nam!
|
Sitat:
Men gje fisken eit lite oppkok først. Så legger du fiskebitene i ildfast form. Lag fløtesaus av fløte, smør og jbk og hell den over. Godt med raspa ost på toppen. 30-40 min på 200 grader i ovnen og du har ein fantastisk god middag. Elsker gratinert steinbit sjølv, endå eg er halling og skeptisk til all fisk utan om fjellørreten :lol: |
Kan jeg lage kokosmel av kokosmasse? Vil lage hvetestanga til Lisbeth!
|
Sitat:
|
Æsj det var synd :( da blir det ikke kringle denne uka nei. har du forslag til hva jeg kan erstatte med da?
|
Sitat:
|
okei, det var leie greier :/ skal finlese tråden som kringla sto i nå!
|
Fiskeburger av laks(frossenfisk..fileter) - en god oppskrift på dette her?
Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i fisk, men nå skal det utfordres her:p |
Alldelesen nydelige lakseburger-oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...&pictureid=839
|
finnes det et sted hvor man kan finne ut blodprøvekoder.. de siste testene har en del koder som ikke var på den forrige.. MON# og PDW er ikke så veldig beskrivende :p
|
Sitat:
|
Sitat:
I analyselisten finner du referanseområder og kommentarer på så og si alt av vanlige blodprøver i hvert fall! Er en forkortelsesliste der også! Forkotelser som de du sier, er gjerne totalt uinteressante for oss vanlige folk. De sier litt om telling, spes mengde av ting som forskjellige typer røde blodlegemer etc. Ikke noe de fleste bryr seg med eller kan tolke, mao! |
Hvem kan se min pasientjournal bortsett fra fastlegen? Er det noe restriksjoner på å se disse journalene? Jeg er blitt så gammel nå at halvparten av mine bekjente er sykepleiere eller hjelpepleiere, og siden bestemora mi er hjelpepleier, og jeg har halvveist vokst opp med pasientjournaler i nattbordsskuffa hnenes, så VET jeg at det leses litt mer enn hva godt er. Og dessuten så er jeg ikke akkurat godvenn med hun ene helsesekretæren på legesenteret mitt:p
Kan alle i helsesektoren lese hele min journal da? Eller er det kun min fastlege som har tilgang til hele journalen? Hva med når jeg kommer til vikarlege da? Eller om jeg havner på sykehus? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |